Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan narsistin lempisanontoja!

Vierailija
05.05.2020 |

!

Kommentit (1093)

Vierailija
481/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- täytyykö vääntää rautalangasta

- olet liian herkkä

- en sanonut noin. Muistat väärin. Gaslightning

Vierailija
482/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän vaan kouluttaa sua. (koska olet niin tyhmä ja alhainen verrattuna minun ylhäiseen älyyni ja kaikkitietävyyteeni)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun käyttäytymään aggressiivisesti koska sä provosoit. Joudun pelaamaan koska sä olet mulle niin kamala..ja mitä näitä nyt oli, onneksi ei ole enää ongelmani ko. helmi :)

Vierailija
484/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä kommentit teille tuttuja?

- Minulla menee maine. (muiden ihmisten takia)

- Minut on leimattu. (muiden ihmisten takia)

Ei tule, sillä nuo ovat narsistien uhrien lauseita nimenomaan. Noin tuntee juuri ne uhrit. Narsisti ei pohdi mainettaan.

Narskuthan näitä kunnianloukkaussyytteitä tehtailee jos joku erehtyy olemaan suunnilleen eri mieltä heidän ylhäisyytensä kanssa.

Vierailija
485/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kerron kaikille millainen oot oikeasti"

Tämä on muuten tosi loukkaavaa. Tai on moni muukin ketjussa oleva, mutta tässä on tuplaloukkaus. Ensin tuomitaan toisen persoona, ja sitten uhataan vielä paljastaa heikkoudet muille. Kaksinkertainen lyöminen.

Kuinka niin tuplaloukkaus? Eihän narksu edes tiedä, millainen toinen ihminen "oikeasti on", kun ei sitä kiinnosta tutustua. Toiseksi tuohon sisältyy syytös, että toisen käytös olisi jotenkin hyvin väärin, kun todellisuudessa vika löytyy sanojasta. 

Vierailija
486/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kanssasi pitää varoa mitä sanoo, kun sinä ymmärrät aina kaiken väärin. 

Todella terapeuttinen ketju. Silmiä avaava. Monella olisi sianjätön paikka. Nimittäin vielä jos kykenee lähtemään.

Vierailija
487/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun narsisti huomaa, että uhri alkaa etääntymään:

"Tehdäänkö lapsi?"

"Mennäänkö kihloihin?"

"Luulen, että nyt olisi hyvä aika mennä naimisiin."

"Ostetaanko se omakotitalo mistä ollaan haaveiltu jo pitkään."

"Mitä tahdot, toteutan sen.."

TÄMÄ!  just tämä.  Tämätämätämä.  Olkaa varovaisia.

Oli tilanne mikä tahansa, narsisti haluaa sitoa uhrinsa, tavalla tai toisella.  Koska narsistin on päästävä uhrinsa iholle, saatava tämä kiedottua itseensä täydellisesti, tiedettävä uhrinsa joka askel ja mieluummin ajatuskin.  Kiinni kiinni tähän nyt ja heti!

Tuohon olisi voinut lisätä myös sen, että narsistin ego ei sitten kestä sanaa ei. Kostaa ja on entistä kauheampi jos kieltäydytte.

Mistä päästäänkin siihen, että helpoin tapa tunnistaa narsku on sanoa ei käy. Kaikki menee loistavasti kun vain nyökyttelee ja tottelee ja ihailee. Mikä on ylikiltille ihmistenmiellyttäjälle ominaista ja nämä kaksi surullista kyllä vetävät toisiaan puoleensa kuin magneetit. Narsku haluaa ihailua ja naiivi höppänä suostuu silittämään narskun egoa joka ei silittelyllä asetu.

Vierailija
488/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kerron kaikille millainen oot oikeasti"

Tämä on muuten tosi loukkaavaa. Tai on moni muukin ketjussa oleva, mutta tässä on tuplaloukkaus. Ensin tuomitaan toisen persoona, ja sitten uhataan vielä paljastaa heikkoudet muille. Kaksinkertainen lyöminen.

Kuinka niin tuplaloukkaus? Eihän narksu edes tiedä, millainen toinen ihminen "oikeasti on", kun ei sitä kiinnosta tutustua. Toiseksi tuohon sisältyy syytös, että toisen käytös olisi jotenkin hyvin väärin, kun todellisuudessa vika löytyy sanojasta. 

Narsistien yhteydessä tuo kerron muille millainen oikeasti olet tarkoittaa, että narsisti aikoo esim. täysien satujen perusteella tehdä lasun, valehdella sinusta sukulaisille tuttaville tai muuta vastaavaa. Mun narsistiäiti esim kerran soitti itkien kun mä olin heittänyt vauvan sänkyyn. Olin aivan äimänä minkä jälkeen hän tietysti itki vielä kovempaa että ymmärtää että olen väsynyt, mutta tietysti lapsi pitää ottaa pois multa. JNE. Samoin on todennut kuinka isällekin kerrottava/hänkin huolissaan kuinka minun skitsofreninani on pahentunut. Mulla ei siis minkäänlaista mt-taustaa. Narsistit valehtelevat uhrista muille ja sen jälkeen uhrille, mitä nämä muut sanoneet. Ei tässä ole kyse mistään sellaisesta, että kerrotaan sukulaisille Minnan pelkäävän hämähäkkejä ja Minna tätä harmissaan nolostelee.

Vierailija
489/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vahingoittaa itseäni kun tajusin että sinä taidatkin olla narsisti.

Eli peilaus, asian kääntö päälaelleen ja piilotettu uhkaus samassa lausessa.

Vierailija
490/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on parantumaton, mutta ei täytä itsessään kyllä ainoankaan mielisairauden tunnusmerkkejä.

Narsisti voi olla mielisairaudelleen tyypillisen raivokohtauksen saadessaan avoimen psykoottinen ja harhainen ja väkivaltainen, joten kyllä mielisairauden tunnusmerkit ja pakkohoidon kriteerit täyttyvät helposti.

Mites saa pakkohoitoon semmosen???

Yhtä helposti kuin psykoosipotilaankin saa nykyään pakkohoitoon. Lainsäädännön muutos ja poliisi hoitaa homman.

Narsistin spesiaali on yrittää saada läheisensä hullujenhuoneelle ja joskus saattaa siinä onnistuakin. Nuohan on itse taitavia esittämään tervettä esim viranomaisille ja naapureille. Uhri lavastetaan mielisairaaksi, lortoksi, rikolliseksi. mitä nyt n keksiikään.

Ja surullisen usein narsku onnistuu huijaamaan sivullisia, niin että uhria katsotaan kieroon ja syyllistetään narskun käytöksestä. Narsistia aletaan sääliä ja se on juuri mitä n himoitseekin.

Vierailija
491/1093 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisnarsistin uhri kirjoitti:

50 prosenttia narsisteista on naisia kunnes toisin todistetaan. Aika vähän heistä juttua tässä ketjussa.

Perus narsku kun edes sukupuolia ei ole mainittu, mutta naiset niitä narskuja sulle.

Joku tutkimus on missä 75% olisi miehiä.

Tottakai narsisti voi olla nainen ja just nämä gold digger/seksillä pelaavat ja kiristävät hempukat lukeutuvat yhteen narskutyyppiin. Jenkeissä yleisempää mutta näkyyhän tämä seksi on valtaa-meininki täälläkin.

Ja usein puhutaan piilo ja julkinarskuista jossa piilonarsku saa tyydytystä passaajana ja hyväksikäytettynä olosta. Hyvä esimerkki sugar daddyt. Tosin kumpikin saa omansa. Pointtina kaupankäyntisuhde.

Moni narsistin uhri on jo lapsuudessaan tottunut hyväksikäyttöön/kaltoinkohteluun ja toistaa mallia automaationa.

Vierailija
492/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä oot ainoa johon voin luottaa"

"Sä oot muuttunut"

tai

"Henkilö X on muuttunut oudoksi" (kun ei enää jaksa olla narskun pompoteltavana)

Vierailija
493/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun parastas mä vaan tarkoitan"

"Ei sulle voi mitään sanoa"

"Kai mullakin saa ystäviä olla"

Minulla ja miehelläni on selvästi paljon narsistisia piirteitä, sen kyllä tiedämmekin. Tosi moni kommentti on suoraan arjesta. Meillä on molemmilla vaikea tausta, mies lapsena tuuliajolla ja itsensä varassa, minä taas narsistiäidin sekoittama. Vaikka en narsismin termistä pidäkään, niin äitiini nuo luonteenpiirteet luontuvat kyllä kuin kokkiveitsi uhkailuun. Hän usein nimittäin tuli päin veitsi kourassa.

Vierailija
494/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot muuttunut tai sun pitäis muuttua paremmaksi/olla parempi (että hyötyisi enemmän)

Narsisti voi vääntää keskusteluja omanlaiseksi ja kääntää kaiken koskemaan itseään ja loukkaantua tai kokea arvosteluna. Joten tuo "en ole sanonut noin" tai "tarkoittanut noin" voi tulla myös uhrin suusta, kun toinen kiukuttelee/raivoaa jostain, miten häntä arvostellaan ym. Tällöin uhri miettii, että olenko oikeasti tuollainen kuin toinen väittää ja sanonko noita asioita. Tuntee itsensä pahaksi. Vaikka järki sanoo, ettei koskaan ole edes ajatellut noin.

https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_ylei…

Vierailija
495/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot muuttunut tai sun pitäis muuttua paremmaksi/olla parempi (että hyötyisi enemmän)

Narsisti voi vääntää keskusteluja omanlaiseksi ja kääntää kaiken koskemaan itseään ja loukkaantua tai kokea arvosteluna. Joten tuo "en ole sanonut noin" tai "tarkoittanut noin" voi tulla myös uhrin suusta, kun toinen kiukuttelee/raivoaa jostain, miten häntä arvostellaan ym. Tällöin uhri miettii, että olenko oikeasti tuollainen kuin toinen väittää ja sanonko noita asioita. Tuntee itsensä pahaksi. Vaikka järki sanoo, ettei koskaan ole edes ajatellut noin.

https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_ylei…

Ja uhri myös tuntee itsensä syylliseksi

-sama

Vierailija
496/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin ensimmäisen sivun, joten pahoittelen mahd. toistoa, mutta:

NARSISTI NARSISTI NARSISTI 

Kaikki ovat sellaisia, kaikki ovat sanoneet joskus jollekulle jonkun näistä lauseista. 

Sinussa on ns. narsistin piirteitä, samoin minussa ja tuossa naapurin mukavassa mummelissa. 

Ei tämä vatvominen auta ketään. Lähtekää suhteesta, jos se on huono, Ei tarvita mitään itsekeksittyjä diagnooseja. 

Vierailija
497/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen voi parantua. Se vaatii paluuta tilaan, jossa nuoruuden identiteetti rakentui ja minäkuvan rakentumista kokonaan uudestaan.

Vierailija
498/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka narsisti olisi itse rikkonut jonkun tavaran niin narsisti lavastaa tilanteen niin että uhri olisi muka rikkonut sen. "Sä rikoit sen, ostat uuden!" Eräänlainen gaslightning-tekniikka.

Vierailija
499/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kaikki nauraa sulle!”

”Puhuin X:n ja Y:n kanssa susta ja nekin oli mun kanssa ihan samaa mieltä!”

”kukaan ei välitä susta, sulla ei ole edes kavereita!”

”Naapurin/sukulaisen/tutun vaimo on niin paljon parempi/kauniimpi/älykkäämpi!”

”Sä oot pilannut mun elämän. Mun olis pitänyt jättää sut heti.”

”Sä et oo mitään ilman mua. Sulla ei olis mitään ilman mua. Susta ei tuu mitään ilman mua.”

”Se ja se sanoi, että sä oot ihan outo/pimeä/tyhmä/ruma.”

Vierailija
500/1093 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä kommentit teille tuttuja?

- Minulla menee maine. (muiden ihmisten takia)

- Minut on leimattu. (muiden ihmisten takia)

Ei tule, sillä nuo ovat narsistien uhrien lauseita nimenomaan. Noin tuntee juuri ne uhrit. Narsisti ei pohdi mainettaan.

Narskuthan näitä kunnianloukkaussyytteitä tehtailee jos joku erehtyy olemaan suunnilleen eri mieltä heidän ylhäisyytensä kanssa.

Olet narsisti jos pyydät olemaan yhtä huorittelun, hulluksihuutelun ja muun kanssa. Nämä loukkaukset ovat lailla suojattuja ettei niitä voi huudella ihmisille.