Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Mun sisko uhkasi aina soittaa mun pomolle(!) ja kertoa millainen todella olen.
No ei olla kohta 10 vuoteen oltu tekemisissä.
Narskuäitini hoki/hokee aina tuota, että riitaan tarvitaan kaksi. Tuntui jo lapsena tosi epäreilulta tuon hokeminen, kun siskoni oli isompana pahoinpidellyt minua.
Mitäs lähdit, kikkeliskokkelis.
Tämä siis silloin, kun narskuex oli tehnyt jonkun oharin tai jättänyt oman osuuden tekemättä/maksamatta.
Etenkin toi kikkeliskokkelis tuo yhä oksun suuhun.
Suosi myös sanontaa "katso peiliin", kun mitään tekosyytä toimilleen ei löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kun narsisti huomaa, että uhri alkaa etääntymään:
"Tehdäänkö lapsi?"
"Mennäänkö kihloihin?"
"Luulen, että nyt olisi hyvä aika mennä naimisiin."
"Ostetaanko se omakotitalo mistä ollaan haaveiltu jo pitkään."
"Mitä tahdot, toteutan sen.."
TÄMÄ! just tämä. Tämätämätämä. Olkaa varovaisia.
Oli tilanne mikä tahansa, narsisti haluaa sitoa uhrinsa, tavalla tai toisella. Koska narsistin on päästävä uhrinsa iholle, saatava tämä kiedottua itseensä täydellisesti, tiedettävä uhrinsa joka askel ja mieluummin ajatuskin. Kiinni kiinni tähän nyt ja heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun narsisti huomaa, että uhri alkaa etääntymään:
"Tehdäänkö lapsi?"
"Mennäänkö kihloihin?"
"Luulen, että nyt olisi hyvä aika mennä naimisiin."
"Ostetaanko se omakotitalo mistä ollaan haaveiltu jo pitkään."
"Mitä tahdot, toteutan sen.."
TÄMÄ! just tämä. Tämätämätämä. Olkaa varovaisia.
Oli tilanne mikä tahansa, narsisti haluaa sitoa uhrinsa, tavalla tai toisella. Koska narsistin on päästävä uhrinsa iholle, saatava tämä kiedottua itseensä täydellisesti, tiedettävä uhrinsa joka askel ja mieluummin ajatuskin. Kiinni kiinni tähän nyt ja heti!
Tuohon olisi voinut lisätä myös sen, että narsistin ego ei sitten kestä sanaa ei. Kostaa ja on entistä kauheampi jos kieltäydytte.
"Joo, mutta sihteeri ei tätä ymmärrä", sanoi entinen pomoni kun uskalsin kyseenalaistaa erään asian. Ja toisen kerran hänen suustaan "Sä teet jumalauta niin kuin minä määrään".
Onneksi hän on entinen pomo.
50 prosenttia narsisteista on naisia kunnes toisin todistetaan. Aika vähän heistä juttua tässä ketjussa.
”Olet sielunkumppanini. En ole koskaan voinut puhua kenellekään, niin kuin sinulle.”
”Kaikki entiset kumppanini olivat hulluja. He olivat vähä-älyisiä ja mielipuolia. Varmaan vieläkin vonkuvat minua takaisin.”
”Rakastan sinua, mutta...”
”Tiedän, ettet sinä ikinä jättäisi minua.”
”Lapsia ei pidä helliä, minä olen sitä varten.”
”Muistat väärin.”
”En ole sanonut noin.”
”Älä huuda. Sinä huusit.”
”Hullu!”
”Luuletko, että kukaan uskoo sinua!?”
Naisnarsistin uhri kirjoitti:
50 prosenttia narsisteista on naisia kunnes toisin todistetaan. Aika vähän heistä juttua tässä ketjussa.
Perus narsku kun edes sukupuolia ei ole mainittu, mutta naiset niitä narskuja sulle.
Mulle on sanottu näin: Ajatteletko sinä oikeasti niin, että mä olen väärässä? Koko maailma on mun puolella, ja koko maailma on myös sua vastaan! Älä sä yritä olla kauheen hieno, sä et osaa mitään muuta kun itkeä ja tehä kotitöitä. Ai nii, kotitöistä puheen ollen. Kukaan muu maailmassa ei tee kotitöitä.
"sun vika että musta on tullut tälläinen"
"Mun kaverit on vain mun ei sun vaikka ne tapasitkin"
Vierailija kirjoitti:
"sun vika että musta on tullut tälläinen"
:D apua luulin olevani ainut jolle on sanottu näin
"vaikka tekisit mitä sä roikkusit mussa"
"takiainen"
Usein haukkui minua hölmöksi ja vihjaili, että kaikki muutkin on samaa mieltä. Kehui ex-naisiaan, minulle sanoi että minä en ollut edes kakkosvaihtoehto. Epäili jatkuvasti että minulla on muita miehiä, esim jos joku lähetti viestin, niin mies saattoi vittuilla että kukas rakastaja se siellä viestittelee. Itse paljastui tietenkin sarjapettäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
"vaikka tekisit mitä sä roikkusit mussa"
"takiainen"
Juu, exän mielestä olin myös takiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ton ikäisen pitäisi jo osata tämä asia."
Kun ala-asteikäinen lapsi ei osannut käyttää sirkkeliä. Ja samaa sanontaa käytettiin joka asiassa jossa jotain asiaa ei osattu, mutta mitään ei silti suostuttu opettamaan. Piti lapsesta asti osata paljon asioita ilman opettamista, ja jos ei osannut, narsisti sai raivokohtauksen.
Narsistin harjoittama perheväkivalta ja psykoottinen riehuminen ovat paras keino opettaa lapsia eri asioissa.
"Voima ei palvele kuvia", totesi isäni perheväkivaltaa harjoittaessaan.
- olen ainoa, joka pärjää kanssasi
- puhuisit vähemmän, niin sinusta oltaisiin kiinnostuneita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on uskomaton. Ihan kuin narskuille olisi oma koulu, jossa opetetaan samoja sanoja.
Sama kuin miehillä on oltava oma koulu, jossa opetetaa sanomaan ”haluan vapautta” kun oikeesti on toinen nainen.
Mistä voi johtua että miljoonat? Miehet ympäri maailman hokee samoja asioita naisilleen?? Opeteltua vai tiedostamatonta?
Narsismi on yleinen ja vakava mielisairaus, johon liittyy hyvin maneerisia käytösmalleja jokaisella narsistilla. Olipa kansalaisuus mikä tahansa.
Mun narskuystävä (nainen) korosti jatkuvasti hyvää hyvyyttään..
"hyvää hyvyyttäni autoin vilpittömästi muutossa tms.. " "hyvää hyvyyttäni varoitin häntä ikävästä ihmisestä"
Oikeasti keräsi jotain omituista palveluvelkaa jonka varjolla sitten suuttua jos joku ei joskus tehnyt kuten määräsi.
Myös omisti paljon läheisiään
"x on MUN veli/kaveri/sisko/pano, ei sun"
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä kommentit teille tuttuja?
- Minulla menee maine. (muiden ihmisten takia)
- Minut on leimattu. (muiden ihmisten takia)
Ei tule, sillä nuo ovat narsistien uhrien lauseita nimenomaan. Noin tuntee juuri ne uhrit. Narsisti ei pohdi mainettaan.
Muotoilisin tuon paremminkin niin, että narsku ei halua luottaa kehenkään. Hänhän käyttäytyy ikään kuin ei luottaisi mihinkään, mutta sisimmässään uskoo ja luottaa, että uhri ei mitenkään kykene vastustamaan häntä ja siksi hän voikin tehdä tälle mitä vaan. Tilanteessa, jossa uhri ilmoittaa, että nyt minä häivyn ja todella tekee sen, narsku voi oikein iloisen oloisesti sanoa, että oikein hyvä, nyt pääsen sinusta eroon, hei hei vaan! Mutta myöhemmin tulee kosto aivan kauheana. Ei uhria ihan niin vain vähällä päästetä. Jos ei muuten onnistu, niin sitten tullaan vuodattamaan niitä tekokyyneleitä ja ollaan niin murheellisia kun ollaan tajuttu, että sinä se olet minun ainoani ja olen käynyt läpi helvetin kun olen sinua kaivannut, aloitetaan rakas uudelleen!
Koska narskua ei voi jättää ilman seurauksia. Mutta jos narsku joutuu pakosta sen tosiasian eteen, että uhri ei tule takaisin ja ei ole enää manipuloitavissa, silloin esitetään huoletonta ja keksitään toisesta vaikka valheita, että omat kasvot säilyy, ja nopeasti uusi uhri peliin. Mahdollisimman äkkiä. Se on tärkeintä.