Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on parantumaton, mutta ei täytä itsessään kyllä ainoankaan mielisairauden tunnusmerkkejä.
Narsisti voi olla mielisairaudelleen tyypillisen raivokohtauksen saadessaan avoimen psykoottinen ja harhainen ja väkivaltainen, joten kyllä mielisairauden tunnusmerkit ja pakkohoidon kriteerit täyttyvät helposti.
Mites saa pakkohoitoon semmosen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on parantumaton, mutta ei täytä itsessään kyllä ainoankaan mielisairauden tunnusmerkkejä.
Narsisti voi olla mielisairaudelleen tyypillisen raivokohtauksen saadessaan avoimen psykoottinen ja harhainen ja väkivaltainen, joten kyllä mielisairauden tunnusmerkit ja pakkohoidon kriteerit täyttyvät helposti.
Yhtä helposti kuin psykoosipotilaankin saa nykyään pakkohoitoon. Lainsäädännön muutos ja poliisi hoitaa homman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä helposti kuin psykoosipotilaankin saa nykyään pakkohoitoon. Lainsäädännön muutos ja poliisi hoitaa homman.
Mikä käy todisteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä käy todisteeksi?
Päivystävän AV-mamman diagnoosi riittää.
"Täytyyhän mun kertoa sulle totuus." - kun ilmaisen olevani jostain asiasta eri mieltä
"Sinä sitten rakastat ongelmia." - kun rohkenen huomauttaa jostain, mikä on aiheuttanut minulle pahaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä käy todisteeksi?
Aivan samat mitkä nytkin riittävät psykoosipotilaan pakkohoitoon. Psykoottinen sekavuus ja narsistin harjoittama väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että ihminen, jota epäilet narsistiksi (monet näistä kirjoituksista tuttuja) ja olen hänelle sanonut (ei kuulemma ole ja kaverit samaa mieltä, mutta on itse sanonut minulle, ettei kerro kavereille kaikkea, etteivät ajattelisi hänestä pahaa; minusta levitteli esim heille valheita), että hän saa toimillaan ja puheillaan/ puhumattomuudellaan, minut uskomaan, että minä itse se narsisti olenkin eikä hän.
Ei ole sanonut, että olisin, mutta tosiaan tavallaan kääntää kaikki asiat niin, että olen ihan sekaisin. Hänet tavattuani minusta tuli masentunut, itsetuhoinen ja itsetuntoni, -kunnioitukseni ja omantunnonarvoni ovat romuttuneet täysin. Ennen olin itsevarma ja ihan tyytyväinen elämääni, nyt teen töitä päästäkseni takaisin siihen
Kai olet jo jättänyt hänet?
No hän jätti minut ja nappasi netistä jonkun uuden. Aloittivat seurustelun vuoden alussa ja jo helmikuussa ain kuulla exän pettäneen uutta tyttöystäväänsä. Meillä valitettavasti yhteinen lapsi (jota en kadu päivääkään, vaikka isänsä on mitä on) ja mies tekee yhteishuoltajuudesta vaikeaa. Ei tapaa lasta tai hoida asioita, mutta väittää, että minä teen asioista vaikeaa, mutta käyttää huoltajuutta aina valttikorttina.
On myöntänyt, että oli lopussa kanssani vain seksistä ja väittää ihmisille, että minä tiesin sen ja olin samaa mieltä. Väittää, että en ottanut jälkiehkäisypilleriä (it in ja tulin silti raskaaksi) ja kun päädyimme pitämään lapsen mies pyysi vko 11, että tekisin abortin (En enää pystynyt), mutta nyt väittää kaikille, että pyysi minua tekemään abortin heti, mutta minä en suostunut. Jättäisi vain minut ja lapsen rauhaan sitten..
Oot käynyt sentään yliopiston ja oon pitänyt sinua älykkäänä, mutta oon kyllä hyvin huolissani.
Kyllähän sun pitäis ymmärtää juurisyy tämänkin taustalla. (Selittämätön raivari jostain mitättömän pienestä asiasta, joka nitoutuukin mystisesti johonkin suurempaan kokonaisuuteen, mistä ei kuitenkaan voida puhua.)
Mä en ole mikään sun palvelija. (Pyyntö osallistua/auttaa jossain yhteisessä asiassa, esim. yhteisiin lapsiin liittyvässä)
Te vaikeutatte mun elämää, kun olette täällä. (Minä ja lapset yhteisessä, myös minun maksamassani kodissa)
"sä olet sekaisin", "sä olet sairas", "ootko koskaan miettinyt, että sulla saattais olla kaksisuuntainen mielialahäiriö" jne...
Jälkeenpäin tajusin myös , että mies usein vittuili/piikitteli asioilla, joita olin hänelle joskus kertonut. Teki sen niin hienovaraisesti, etten sillä hetkellä osannut yhdistää aioita.
Älä sä nyt perkele huuda siinä! Mitä mä oon tehny sulle, ite itket vaa koko ajan! Luulet sä, et mua tai muitakaa kiinnostaa sun jutut? Sun tapaset ihmiset vois oikeasti kuolla! Yms...
Onko nämä kommentit teille tuttuja?
- Minulla menee maine. (muiden ihmisten takia)
- Minut on leimattu. (muiden ihmisten takia)
Dr Phil : Olen empaattisin ihminen jonka kuvitella saattaa.
Siis hän itse narsku. Ja vaikuttaa huijarilta, viihdyttää mutta ei paranna. Hän kritisoi julkisesti asiakkaitaan = ei ole terapiaa.
Narsistit paljastuvat kun alkaa puhua Jeesuksesta, jonka sanoma on narsismin vastaista kokonaan. Hän sanoo: Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut muuta kuin palvelemaan toisia...
Narsisti katsoo taas maailman olevan häntä varten hänen ehdoillaan ja säännöillään. Nöyryys puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Exäni on kaunis.. en olisi muuten ollut hänen kanssaan...
S e k s i exäni kanssa oli himokasta ja kokeilunhaluista.
Exäni on menestynyt opinnoissaan ja työelämässä.. Mites sinä, mitä sinä olet saanut aikaiseksi?
Exäni oli upea ihminen, olemme edelleen ystäviä... (ja tapaamme salaa mutta sitä et tiedä ja jos tietäisit, ei asia sinulle kuuluisi edes)
Älä huoli exästäni, hänellä on jo uusi...
Pahimmillaan pitkän suhteen jälkeenkin:
Pahoittelen, en voi rakastaa sinua. Sydämeni kuuluu edelleen exälleni..
</3
tuttua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti nuo kohtaukset alkaa ja loppuu yhtä äkkiarvaamatta. Ikäänkuin olisi useampi persoona jotka vuorottelevat, ainakin kaksi. Se on hyvin erilaista kuin vaikka jossain maniassa.
"en maksa sinulle rintojen silikoneja"
"en vie sinua dubaihin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on siis parantumaton ja mielisairauden kaltainen persoonallisuushäiriö, joka on paljon vaarallisempi muille ihmisille kuin vaikkapa skitsofrenia. Ja narsistin psykoottisen raivokohtauksen pitäisi riittää pakkohoidon perusteeksi. Putkaan sekaisin olevaa narsistia on aivan turha viedä, koska hän kostaa sen perheelleen.
Narsismi on parantumaton, mutta ei täytä itsessään kyllä ainoankaan mielisairauden tunnusmerkkejä. Jos nyt haluaa edes käyttää termiä mielisairaus. Skitsofreenikotkin ovat kyllä tappaneet ihmisiä, mutta ehkä haet tässä sitä että narsismi on kokonaisvaltaisuudessaan paljon vahingollisempaa kuin skitsofrenia? Ja en tiedä kuka väitti tuolla aikaisemmin että skitsofreniasta voi parantua? Ei voi. Lääkkeillä voit saada ns. neuronormaalimman elämän.
Skitsofreniasta voi parantua, narsismista ei. Narsismi on luonnehäiriönäkin pahempi mielisairaus kuin skitsofrenia. Harva skitsofreenikko on väkivaltainen toisille, mutta jokainen narsisti on.
http://www.skitsofreniainfo.fi/oireet/Skitsofrenian_kulku_ja_ennuste_yk…
"Täydellinen parantuminen eli palautuminen oireettomaksi on harvinaista mutta mahdollista. Noin 3 prosenttia potilaista toipuu täydellisesti sairaudestaan."
Narsistille tyypillistä on etteivät he itse kärsi eivätkä näe mitään syytä muuttua. Ympäristö (lähipiiri) kyllä kärsii. Narsisti on taitava pitämään yllä kulisseja ja elämään salattuja elämiä. Hän nauttii juuri muiden kusettamisesta. Samasta syystä hän pakonomaisesti ajattelee kaikkien kusettavan häntä.
Jokainen voi mielessään arvailla, miten kaameaa tuollaisen elämän täytyy olla. Siis arvotonta.
Hän ei ole onnellinen eikä tyytyväinen mutta apu on vihoviimeinen asia jota hän ottaa vastaan. Terapia on täysin hyödytöntä vääntämistä.
”Kyllä mä tuota voisin polkaista.”
Narsistille ominaista naisten halveksuntaa. Seksi on halveksimisen ja häpäisyn väline.