Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakasta vähemmän älykkäällä terapeutilla ei taida tehdä mitään

Vierailija
05.05.2020 |

Vai mitä olette mieltä?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän älykkyys asiakkaasta tee terapiasuuntauksen ammattilaista.

Vierailija
2/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta miettii jos mulla olisi vaikka koira joka olisi mua älykkäämpi ja yrittäisin kouluttaa sitä. Miten onnistuisi? Tai lapsi vajaata vanhempaansa älykkäämpi. Helposti käy asiassa kuin asiassa niin, että älykkäämpi vetää tyhmempää kuin pässiä narussa. Terapiassa olisi kai ideana, että terapeutti on ohjaksissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähemmänkin älykäs terapeutti voi olla asiakas.

Miksi asiakkaan pitäisi olla älykäs terapeutti?

Vierailija
4/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida.

Vierailija
5/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta miettii jos mulla olisi vaikka koira joka olisi mua älykkäämpi ja yrittäisin kouluttaa sitä. Miten onnistuisi? Tai lapsi vajaata vanhempaansa älykkäämpi. Helposti käy asiassa kuin asiassa niin, että älykkäämpi vetää tyhmempää kuin pässiä narussa. Terapiassa olisi kai ideana, että terapeutti on ohjaksissa. Ap

Onko terapia joku taistelukenttä, jossa on tavoite voittaa toinen? Jos toinen, terapeutti tai asiakas, vie toista kuin pässiä narussa, niin se on manipulaatiota eikä terapiaa.

Olen ymmärtänyt, että sinne mennään hakemaan apua. Luulisi älykkään antautuvan autettavaksi avoimin mielin ja käyttävän älynsä kuunnellakseen terapeutin näkökulmaa ja ymmärtääkseen sen pmassa tilanteessaan.. Oman mielen lukkojahan siellä avataan eikä mittailla älykkyysosamääriä.

Vierailija
6/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää olisi, että osapuolet ymmärtäisivät toisiaan. Ettei terapeutti vaikuttaisi typerältä, koska "yhteinen kieli" puuttuu.

Minulla on yksi kaveri, joka on niin kiinni toisten lajittelemisessa älykkäisiin ja imbesilleihin. Hän tarvitsisi terapiaa esimerkiksi juuri tästä syystä, mutta hän ei usko lähellekään itsensä tasoista terapeuttia olevankaan.

Vierailija
7/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiköhän terapia perustu olennnaisiin avain sanoihin joista on todennäköistä näytttöä olemassa. Itsestääänkin voi tehdä itsenäisesti vaikka mindmapin ja sitä kauttta hahmotella asioita.

Vierailija
8/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas on tyyppiä "niin fiksu että sujuvasti valehtelee itselleenkin", niin kyllä sen terapeutin täytyy olla fiksumpi.

Liian fiksut saattavat terapiassa syöttää pajunköyttä siitä mikä se ongelmien alkusyy on, koska tavallaan voivat näin pitää sen sisimmän itsensä piilossa (aiheuttamassa ongelmia).

Jos on suora ja avoin vaikka fiksu, se terapeutti voi olla varmaan vähän hitaampikin, mietin.

Vierailija
9/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terapeutti huomaa, jos yrität viedä häntä kuin pässiä narussa. Todennäköisesti hän ottaa asian puheeksikin. Hän näkee sen, jos yrität päteä älykkyydellä.

Sinuna suhtautuisin terapiaan avoimesti ja kuuntelisin, mitä annettavaa terapeutilla on. Hänellä on sellaista osaamista joka ei liity äo:ään mitenkään ja sinulla puolestasi on syitä, miksi olet terapiaan hakeutunut. Älykkyys ei siis ole pelastanut sinua terapian tarpeelta.

Vierailija
10/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakas on tyyppiä "niin fiksu että sujuvasti valehtelee itselleenkin", niin kyllä sen terapeutin täytyy olla fiksumpi.

Liian fiksut saattavat terapiassa syöttää pajunköyttä siitä mikä se ongelmien alkusyy on, koska tavallaan voivat näin pitää sen sisimmän itsensä piilossa (aiheuttamassa

ongelmia).

Jos on suora ja avoin vaikka fiksu, se terapeutti voi olla varmaan vähän hitaampikin, mietin.

Jos on sisällään joku vaikea kipeä asia, ei se välttämättä auta vaikka perusluonteeltaan olisi suora ja avoin. Ihmismieli käyttää esimerkiksi muistinmenetystä ja tosiasioiden kieltämistä liian tuskallisen tilanteen edessä, aika radikaaleja keinoja siis. Ap

Vierailija
11/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terapeutti huomaa, jos yrität viedä häntä kuin pässiä narussa. Todennäköisesti hän ottaa asian puheeksikin. Hän näkee sen, jos yrität päteä älykkyydellä.

Sinuna suhtautuisin terapiaan avoimesti ja kuuntelisin, mitä annettavaa terapeutilla on. Hänellä on sellaista osaamista joka ei liity äo:ään mitenkään ja sinulla puolestasi on syitä, miksi olet terapiaan hakeutunut. Älykkyys ei siis ole pelastanut sinua terapian tarpeelta.

Minulla on kokemusta siitä, että ei huomannut. Itsekään en huomannut aluksi. Sitten kerroin terapeutille, että olen huomannut tietynlaista käytöstä itselläni ja miettinyt syytä sille, silloin hänkin huomasi, eli väärässäkään en ollut. Ap

Vierailija
12/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kokemusta mielestäni tosi fiksusta terapeutista ja sitten toisesta ammattiauttajasta jonka jutut ärsytti koska hoki itsestäänselvyyksiä ja tyyli oli hurskasteleva/ opettavainen. Älykäs ihminen pystyy mielestäni katsomaan asioita monelta kannalta, ei tarjoa liian yksinkertaisia ratkaisuja Jos terapeutin jutut ja näkökanta jotenkin ärsyttää, kannattaa valita toinen. Kenelläkään ei kaikkien kanssa synkkaa.

Vierailija
13/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian fiksut saattavat terapiassa syöttää pajunköyttä siitä mikä se ongelmien alkusyy on, koska tavallaan voivat näin pitää sen sisimmän itsensä piilossa (aiheuttamassa ongelmia).

Mikä idea on mennä terapiaan syöttämään pajunköyttä. Eikö se vasta ole typeryyttä.

Vierailija
14/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee että terapiaistunto on joku älykkyyskilpailu?

Vierailija
15/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko terapia joku taistelukenttä, jossa on tavoite voittaa toinen? Jos toinen, terapeutti tai asiakas, vie toista kuin pässiä narussa, niin se on manipulaatiota eikä terapiaa.

Olen ymmärtänyt, että sinne mennään hakemaan apua. Luulisi älykkään antautuvan autettavaksi avoimin mielin ja käyttävän älynsä kuunnellakseen terapeutin näkökulmaa ja ymmärtääkseen sen pmassa tilanteessaan.. Oman mielen lukkojahan siellä avataan eikä mittailla älykkyysosamääriä.

Luulen, että terapeutin pitäisi pystyä johtamaan tilannetta ja hoksaamaan asioita ennen kuin asiakas. Kokemuksen takia terapeutti voi hoksata asioita ennen asiakasta jossain tietyssä kohtaa. Yleisesti ottaen kuitenkin se, että leikkaa nopeasti ja pystyy nopeisiin monimutkaisiin ajatuskulkuihin on älykkään ominaisuus tilanteesta riippumatta. Ap

Vierailija
16/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuvittelee että terapiaistunto on joku älykkyyskilpailu?

Ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa paljon keskivertoa älykkäämpiä ja ongelmiensa johtuvan muiden tyhmyydestä?

Vierailija
17/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on kokemusta mielestäni tosi fiksusta terapeutista ja sitten toisesta ammattiauttajasta jonka jutut ärsytti koska hoki itsestäänselvyyksiä ja tyyli oli hurskasteleva/ opettavainen. Älykäs ihminen pystyy mielestäni katsomaan asioita monelta kannalta, ei tarjoa liian yksinkertaisia ratkaisuja Jos terapeutin jutut ja näkökanta jotenkin ärsyttää, kannattaa valita toinen. Kenelläkään ei kaikkien kanssa synkkaa.

Kyllä. Yritän valita uutta ja yrittäisin olla valitsematta väärin tällä kertaa. Ap

Vierailija
18/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on Äitihullu, kuten epäilen, niin voin kertoa sinulle, että et ole läheskään niin älykäs kuin itse luulet olevasi. Joten uuden terapeutin löytäminen ei liene hankalaa sen suhteen.

Vierailija
19/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on Äitihullu, kuten epäilen, niin voin kertoa sinulle, että et ole läheskään niin älykäs kuin itse luulet olevasi. Joten uuden terapeutin löytäminen ei liene hankalaa sen suhteen.

En ole. Ap

Vierailija
20/105 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kai terapian tarkoitus ole olla mikään kuka vedättää ja ketä -kisa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi