Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko sinkut matkustaneet koskaan mihinkään yksin?

Vierailija
04.05.2020 |

Ja millaista oli? Oon ihan jumittunut kotikulmille..

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Äiti tuli turvakseni ja seurakseni.

Vierailija
2/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kun on pakko, eli työmatkoilla olen käynyt ihan yksin Espanjassa, Tanskassa, Ruotsissa, Yhdysvalloissa, Italiassa, Itävallassa nyt ainakin ja ympäri Suomea. En yhtään tykkää yksin matkustelusta, se on tosi stressaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala se on yksin minnekään lähteä. Vähänniinkuin että mikä pointti ilman kaveria.

Vierailija
4/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kolme vuotta sinkkuna ja kaikki reissut sen jälkeen yksin. Ihanaa!

Vierailija
5/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. Saksa on yksi lempikohteistani yksin, niin helppo.

Pidän yksinkin matkustamisesta vaikka vielä enemmän yhdessä matkustamista.

Vierailija
6/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuaikoinani matkustin yksin. Oli ok oppi tuntemaan itsensä eritavalla.

Vierailija
7/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkusyanut monta kertaa Suomessa ja ulkomailla. Tykkään ja jatkan samoin.

Vierailija
8/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen, vaikka mihin. Pitkin Eurooppaa niin suurkaupungeissa kuin ns. lomakohteissakin. Muuten reissut aina olleet oikein kivoja ja onnistuneita, mutta iltaruokailut yksin ovat aina hieman ankeita. Jälkkäridrinksut baaritiskeillä puolestaan oikein antoisia 😁

Vierailija
9/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. Nykyään olen parisuhteessa ja kaipaan yksin matkustelua. Yksin tien päällä on helppo tutustua toisiin ihmisiin.

Kaukaisimmat kohteet joissa olen käynyt yksin ovat Japani, Thaimaa ja Marokko.

Vierailija
10/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan aina yksin. Korkeintaan kaksi päivää jaksaisin kenenkään kanssa reissata. Yksin matkustaminen on kaikkein parasta, se vapaus!

Vierailija
11/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen, vaikka mihin. Pitkin Eurooppaa niin suurkaupungeissa kuin ns. lomakohteissakin. Muuten reissut aina olleet oikein kivoja ja onnistuneita, mutta iltaruokailut yksin ovat aina hieman ankeita. Jälkkäridrinksut baaritiskeillä puolestaan oikein antoisia 😁

Onko saanut seuraa? :p

Vierailija
12/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla en ole ainakaan vielä yksin käynyt, mutta esim toisella puolella Suomea olen käynyt yksin vaeltamassa viikon verran ja myös hotelleissa majoituin samalla reissulla. Myös lyhyitä päiväreissuja joko autolla tai junalla olen tehnyt muihin kaupunkeihin.

Vierailija
13/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin voi matkustaa, kunhan valitsee matkakohteen oikein. Mutta esim. Egyptiin ei todellakaan kannata matkustaa naisena yksin, eikä välttämättä edes pelkässä naisseurassa. Tiedän tapauksen, jossa pari jo melkein eläkeikäistä naista matkustivat kaksistaan aikanaan Egyptiin, eivätkä he saaneet hetken rauhaa paikallisilta nuorilta miehiltä, jotka eivät uskoneet tai ymmärtäneet sanaa ei! Tai sitten toki on vaihtoehtona viettää loma hotellihuoneessa, mutta kuinka moni sellaista lomaa lopulta edes haluaa?

Vierailija
14/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa yksin matkustaminen on mukavaa. Ei tarvitse ottaa toisen tarpeita ja toiveita huomioon. Voi mennä mihin haluaa ja tehdä tai olla tekemättä mitä haluaa. Voi vaihtaa mieltään eikä tarvitse selitellä sitä eikä perustella.

Ensimmäinen kerta oli vähän vaikeampaa mutta sitten tajusin kaikki yksin matkaamisen edut.

Vierailija
15/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jenkeissä, Meksikossa, Dominikaanisessa, Japanissa, Koreassa, Indonesiassa, Singaporessa, Vietnamissa, Dubaissa, useimmissa Euroopan maissa.

Aina on ollut tosi kivaa. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
16/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa yksin matkustaminen on mukavaa. Ei tarvitse ottaa toisen tarpeita ja toiveita huomioon. Voi mennä mihin haluaa ja tehdä tai olla tekemättä mitä haluaa. Voi vaihtaa mieltään eikä tarvitse selitellä sitä eikä perustella.

Ensimmäinen kerta oli vähän vaikeampaa mutta sitten tajusin kaikki yksin matkaamisen edut.

Voi pitää vaikka lepopäivän kokonaan hotellilla/asunnolla, eikä kukaan marmata, että nyt pitää nähdä ja kokea ja mennä.

Vierailija
17/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran kyllä. Siihen sisältyy sellaisiakin kertoja, että muuten pyörin yksin ja asun hotellissa yksin, mutta iltaisin mennyt syömään ystävien kanssa. Eli ystävät joko asuu siellä kohteessa tai ovat myös lomamatkalla siellä. Kerran olin Pärnussa yksin syyskuussa. Se olikin tosi yksinäinen matka kun olin koko ajan ainoa asiakas joka paikassa (paitsi kaupassa). Eikä ollut edes korona-aika, mutta turistisesonki oli ohi. Se oli vähän tylsää. 

Vierailija
18/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, sekä kotimaassa että ulkomailla. Hyvä puoli on täysi vapaus tehdä mitä huvittaa. Huono puoli on yksinäisyys, joka korostuu, kun katsoo muita turisteja, jotka eivät ole yksin.

Monissa maissa Euroopassakin saa ravintolassa huonoa palvelua, kun on nainen ja haluaa pöydän yhdelle.

Ryhmämatkaa suosittelen, jos ihan yksin meneminen hirvittää, löytyy juttuseuraa ja tuntuu turvalliselta.

Opastettuja kierroksia nähtävyyksiin suosittelen myöskin, saa aikaa kulumaan ja siinäkin tulee tunne, että kuuluu edes hetken siihen turistiryhmään.

Vierailija
19/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nz, Australia, Japani, Usa, Espanja, Portugali... Kivaa oli toisin kuin möksäävien miesten kanssa.

Vierailija
20/50 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko saanut seuraa? :p

Ainakin juttuseuraa saa baaritiskeillä helposti jos on sitä juttuseuraa vailla. Aivan varmasti muutakin seuraa, mutta itse olen aika arka nykyisin siinä mielessä kenenkään matkaan lähteä ihan noin vain. Nuorenpana olinkin rohkeampi 🙈