Saako kumppanille huomauttaa ylipainosta?
Kommentit (106)
Taidankin mennä nyt huomauttamaan miehelle läskeistä. Saadaan varmasti kiva ja leppoisa koronatunnelma aikaiseksi kotiin... :D
Ei oikeesti, en ikinä huolisi kumppania, jolta menisi halut, jos lihoisin 10 kiloa! :D Kuinka pinnallinen täytyy olla, että ajattelee noin? Noh, toisaalta sitten pääsee eroon epäkelvosta puoliskosta, kun se sellaisia päästelee suustaan.
Ja työntäkää se terveys sinne mistä tulikin, koko lihavien dissaamisilmiössä on kyse paljon, paljon muustakin. Lihavat ovat nykyajan noitia, joita voi syyttä ihan mistä vaan, kun oma naama peilissä näyttää väärältä, syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeesti, en ikinä huolisi kumppania, jolta menisi halut, jos lihoisin 10 kiloa! :D Kuinka pinnallinen täytyy olla, että ajattelee noin? Noh, toisaalta sitten pääsee eroon epäkelvosta puoliskosta, kun se sellaisia päästelee suustaan.
Ja työntäkää se terveys sinne mistä tulikin, koko lihavien dissaamisilmiössä on kyse paljon, paljon muustakin. Lihavat ovat nykyajan noitia, joita voi syyttä ihan mistä vaan, kun oma naama peilissä näyttää väärältä, syystä tai toisesta.
Keskustellaan tuosta terveyspuolesta lisää 20 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo melko vanha, ja täysin terve.:) Lisäksi kymmenellä ylipainokilolla ei ole terveydelle mitään väliä, paitsi ehkä silloin, jos olet kääpiökani. Mutta jauha toki terveydestä, jos oma kuuppasi sitä tarvitsee. Mitä se ylipäätään sulta on pois, jos joku muu on ylipainoinen? Ja äläkä ala mitään "mun verorahat"- tajunnavirtaa suoltaa, sitä ei kestä kukaan.
Ei pelkästään kumppanille, vaan kaikille.
Huutelen usein kadulle LÄSKIIIIIIIIIIIIIIIII!, kun katson lähellä lyllertäviä miehiä. Outoa, että he pahastuvat.
Ei sitä painonnousua välttämättä itse edes huomaa. Ei kaikki keimaile peilin edessä.
Itse en aikoinaan huomannut, että paino oli noussut toistakymmentä kiloa. Väljät vaatteet koko ajan käytössä.
Huomasin siinä vaiheessa, kun piti sukujuhliin laittaa parempaa päälle, eikä mikään mahtunut.
Saa jos on heterosuhde ja nainen huomauttaa miehelle. Saa, jos on homosuhde ja mies huomauttaa miehelle. Ei saa, jos on heterosuhde ja mies huomauttaa naiselle.
Miehen ylipaino on hänen oma vikansa, nainen lihoo koska mies ei pidä huolta metatyöstä.
Onpa tosi kummallisia mielipiteitä ettei muka sais huomauttaa. Mun mielestä pitää huomauttaa, meillä ainakin molemmille selvä asia että toisen figuurin pitää miellyttää, kumpikaan ei halua ylipainoista kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi kummallisia mielipiteitä ettei muka sais huomauttaa. Mun mielestä pitää huomauttaa, meillä ainakin molemmille selvä asia että toisen figuurin pitää miellyttää, kumpikaan ei halua ylipainoista kumppania.
Se on teidän välisenne asia, ja onneksi olkoon, ansaitsette toisenne. Ja lisäksi kivat teille sitten, kun olette olleet yhdessä 50 vuotta, ja näytätte siltä, sekä painatte sen verran, kuin nytkin. Muistakaa myös, että kumpikaan ei sitten myöskään sairastu mihinkään ulkonäköä muuttaavaan tautiin, kuten rintasyöpään. Rinnan poisto tai esim. kaljuuntuminen (sytoilla tai ilman) johtaa tietenkin myös hylkäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on teidän välisenne asia, ja onneksi olkoon, ansaitsette toisenne. Ja lisäksi kivat teille sitten, kun olette olleet yhdessä 50 vuotta, ja näytätte siltä, sekä painatte sen verran, kuin nytkin. Muistakaa myös, että kumpikaan ei sitten myöskään sairastu mihinkään ulkonäköä muuttaavaan tautiin, kuten rintasyöpään. Rinnan poisto tai esim. kaljuuntuminen (sytoilla tai ilman) johtaa tietenkin myös hylkäämiseen.
Syöpään sairastuminen lienee vähän eri asia kuin se että plösööntyy ihan omien valintojensa takia, siinä kai alkuperäisessä kysymyksessä oli kyse?
Kauhean paljon muuten on liikkeellä sairauksia ja geenivirheitä jotka aiheuttaa holtitonta lihomista, tosi vähän ilmeisesti on vaikutusta elintavoilla?
Vierailija kirjoitti:
Syöpään sairastuminen lienee vähän eri asia kuin se että plösööntyy ihan omien valintojensa takia, siinä kai alkuperäisessä kysymyksessä oli kyse?
Kyse oli siitä, onko se ulkonäkö määräävä tekijä, vai ei. Jos se on, se on ihan sun oma ongelmasi, enkä esim. mä seurustelisi sun kanssa. Etkä sä mun. Siitä oli kyse, valinnoista, arvoista sekä preferensseistä.
Kauhean paljon muuten on liikkeellä sairauksia ja geenivirheitä jotka aiheuttaa holtitonta lihomista, tosi vähän ilmeisesti on vaikutusta elintavoilla?
Mitä sillä on väliä? Jos on pinnallinen kusiainen, on sitä riippumatta lihomisen syystä. Onneksi maailmassa on muunkinlaisia ihmisiä, kuten esim. omat kumppanini, jotka ovat aina arvostaneet ulkonäköni ohella muitakin omianaisuuksiani, kuin sitä, mitä painan tai en.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä että lihominen on ok? En tunne ainuttakaan miestä tai naista jolle olisi ok se että vaimo tai mies lihoo näkyvästi eli noin 10 kiloa tai enemmän. Se ettei asiasta sano ei tarkoita ettei se haittaa. Minä en syty tukevista ihmisistä ja jos naiseni lihoisi reippaasti niin se vaikuttaisi suoraan halukkuuteen ja siten suhteeseen. Pitäkää kuspäisenä tai pinnallisena, mutta tätä mieltä olen ja samaa mieltä myös koko tuttavapiiri jonka kanssa juteltu asiasta. Sanoa saa ja pitää, ylipaino ei ole parisuhteessa enää henkilökohtainen asia vaan vaikuttaa koko suhteeseen. Ilman kemiaa ei olisi suhdetta ja kuka tahansa mukava ihminen ei kelpaa kumppaniksi. Kivalta tyypiltä pitää löytyy myös se sek sua alinen puoli jotta voidaan muodostaa parisuhde.
Voit aina erota, ellet halua olla "naisesi" kanssa.
Minun mieheni on tuollainen kuin sinä ja ilmoitti, ettei halua seksiä kanssani, koska olin lihonut.
Se pn ihan ok. Hyvä uutinen siinä on, että sen jälkeen minäkään en ole halunnut. Mies sen sijaan on vongannut vaikka kuinka usein ja kyselee aina välillä, että "etkö enää halua minua". No mitäpä veikkaat.
Jännää myös, että kun ehdotin eroa, niin se oli mies, joka ei halunnut erota. Katselen nykyään vieraita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo melko vanha, ja täysin terve.:) Lisäksi kymmenellä ylipainokilolla ei ole terveydelle mitään väliä, paitsi ehkä silloin, jos olet kääpiökani. Mutta jauha toki terveydestä, jos oma kuuppasi sitä tarvitsee. Mitä se ylipäätään sulta on pois, jos joku muu on ylipainoinen? Ja äläkä ala mitään "mun verorahat"- tajunnavirtaa suoltaa, sitä ei kestä kukaan.
Kirjoitustyylistä ajattelin, että olet ehkä n. 15-vuotias. Lihominen harvemmin pysähtyy siihen kymmeneen kiloon ja seurauksena on suurella todennäköisyydellä toiminnallisten vuosien dramaattinen väheneminen ja sairaalakierre. Jotenkin sitä vaan välittää puolisosta sen verran, ettei sitä hänelle soisi ja samaa huolenpitoa toivon myös häneltä.
Verorahoista en ole kirjoittanut sanaakaan. Jauha sinä niistä, jos oma "kuuppasi" sitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustyylistä ajattelin, että olet ehkä n. 15-vuotias.
Niin, aatteles, ylipainoinenkin voi olla niin nuorekas. :D
Lihominen harvemmin pysähtyy siihen kymmeneen kiloon ja seurauksena on suurella todennäköisyydellä toiminnallisten vuosien dramaattinen väheneminen ja sairaalakierre.Joo, kannattaa geenitestata kumppani myös syöpä- ja sv- tautien osalta, sekä miksei harvinaisempiekin sairauksien. Kattele tarkasti myös sukulaiset, jos siellä on rumia/ vammaisia/ heikkolahjaisia/ persuja/ läskejä, niin perintötekijöiden perusteella kannattaa vaihtaa, pian.
Jotenkin sitä vaan välittää puolisosta sen verran, ettei sitä hänelle soisi ja samaa huolenpitoa toivon myös häneltä.Jotenkin toivoisi myös, että jengi lakkaisi dissaamasta ylipainoisia siksi "kun se on epäterveellistä, ja kaikkee", ja myöntäisivät olevansa pinnallisia kusiaisia.
Verorahoista en ole kirjoittanut sanaakaan. Jauha sinä niistä, jos oma "kuuppasi" sitä tarvitsee.Et jauhanutkaan, mutta veikkaan, että se olisi ollut seuraavaksi asialistalla, sen verran tämän aiheen keskusteluja on tullut seurattua. Kun muut jeesustelunaiheet loppuvat, turvaudutaan yleensä siihen.
Ja hei, edelleen sulla on oikeus mielipiteeseen, mutta onneksi löytyy muunkinlaisia.
Paras huomauttaa heti - niitä on muuten kohta reilusti enemmän!
Vierailija kirjoitti:
- niitä on muuten kohta reilusti enemmän!
Kumppaneita, vai?
Jos ylipaino on terveyttä haittaavaa, kumppani 100% varmasti tietää sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustyylistä ajattelin, että olet ehkä n. 15-vuotias.
Niin, aatteles, ylipainoinenkin voi olla niin nuorekas. :D
Lihominen harvemmin pysähtyy siihen kymmeneen kiloon ja seurauksena on suurella todennäköisyydellä toiminnallisten vuosien dramaattinen väheneminen ja sairaalakierre.Joo, kannattaa geenitestata kumppani myös syöpä- ja sv- tautien osalta, sekä miksei harvinaisempiekin sairauksien. Kattele tarkasti myös sukulaiset, jos siellä on rumia/ vammaisia/ heikkolahjaisia/ persuja/ läskejä, niin perintötekijöiden perusteella kannattaa vaihtaa, pian.
Jotenkin sitä vaan välittää puolisosta sen verran, ettei sitä hänelle soisi ja samaa huolenpitoa toivon myös häneltä.Jotenkin toivoisi myös, että jengi lakkaisi dissaamasta ylipainoisia siksi "kun se on epäterveellistä, ja kaikkee", ja myöntäisivät olevansa pinnallisia kusiaisia.
Verorahoista en ole kirjoittanut sanaakaan. Jauha sinä niistä, jos oma "kuuppasi" sitä tarvitsee.Et jauhanutkaan, mutta veikkaan, että se olisi ollut seuraavaksi asialistalla, sen verran tämän aiheen keskusteluja on tullut seurattua. Kun muut jeesustelunaiheet loppuvat, turvaudutaan yleensä siihen.
Ja hei, edelleen sulla on oikeus mielipiteeseen, mutta onneksi löytyy muunkinlaisia.
Olipa väsynyttä. Opettelisit edes lainaamaan tekstiä.
Tottakai saa sanoa. Mikä puoliso se sellainen on, jolle ei voi tuollaista sanoa. Meillä ainakin voi puolin ja toisin.
Saa. Minä ja kumppanini huomauttelemme tuon tuostakin toisillemme siitä, että vyötärölle on kertynyt liikaa vararavintoa.