Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen ei ole maksanut ekaa vuokraa ennen avainten luovutusta?

Vierailija
04.05.2020 |

Voinko kieltäytyä antamasta avaimia? Kuitin hän on lähettänyt, mutta omalla tilillä ei näy rahoja.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avaimia ennenkuin sovitut maksut on tilillä.

Itse olen ollut aina luotettava ja siksi luottavainen ihminen. Olen pitänyt kovia vuokratakuita ilkeytenä, joustamattomia vuokraisäntiä k-päinä.

Mutta sitten kaverini joutui perintöasunnon kohdalla, kokemattomana ja yhtä naivina kuin minäkin, törkeän vuokralaisen vedättämäksi. En olisi ikänäni uskonut että tuollaisia ihmisiä onkaan ellen olisi sivusta sitä seurannut. En myöskään tiennyt, miten vaikeaa vuokranantajan on päästä eroon maksuhaluttomasta vuokralaisesta. Kaverini on normaalituloinen ihminen, joka vaan sattui asunnon perimään ja päätti pienen lisätulon toivossa myymisen sijaan kunnostaa ja laittaa sen vuokralle. Remonttivelka ja vastikkeet juoksee, rahaa ei tule eikä vuokralaista saa ulos muuta kuin kuukausien häätöprosessin kautta.

Nyt ymmärrän korkeat takuuvuokrat ja miksi vuokranantajat eivät mielellään lähde mihinkään joustoihin.

Vierailija
62/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia pellejä vuokranantajina, huhhuh.

Ja kaikenlaisia pellejä vuokralaisina myös. En enää ikinä anna asuntoani vuokralle. Pidän tosi kivan kämppäni tyhjänä. On aivan käsittämätöntä kuinka törkeästi jotkut vuokralaiset käyttäytyvät.

Ap pidä avaimet itselläsi kunnes vuokra näkyy tililläsi. Jos vuokra on ikinä myöhässä, puutu siihen heti. Älä kuuntele mitään älyttömiä selityksiä, älä ole kiva, älä ole joustava. Onnea matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avaimia ennenkuin sovitut maksut on tilillä.

Itse olen ollut aina luotettava ja siksi luottavainen ihminen. Olen pitänyt kovia vuokratakuita ilkeytenä, joustamattomia vuokraisäntiä k-päinä.

Mutta sitten kaverini joutui perintöasunnon kohdalla, kokemattomana ja yhtä naivina kuin minäkin, törkeän vuokralaisen vedättämäksi. En olisi ikänäni uskonut että tuollaisia ihmisiä onkaan ellen olisi sivusta sitä seurannut. En myöskään tiennyt, miten vaikeaa vuokranantajan on päästä eroon maksuhaluttomasta vuokralaisesta. Kaverini on normaalituloinen ihminen, joka vaan sattui asunnon perimään ja päätti pienen lisätulon toivossa myymisen sijaan kunnostaa ja laittaa sen vuokralle. Remonttivelka ja vastikkeet juoksee, rahaa ei tule eikä vuokralaista saa ulos muuta kuin kuukausien häätöprosessin kautta.

Nyt ymmärrän korkeat takuuvuokrat ja miksi vuokranantajat eivät mielellään lähde mihinkään joustoihin.

Juuri näin. Kaikki te joilla on hyvät vuokralaiset, pitäkää niistä kiinni. Mutta te joilla on idiootti vuokralainen, hankkiutukaa siitä eroon mahdollisimman nopeasti. Älkää uskoko nyyhkytarinaselityksiä.

Vierailija
64/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän täällä riittää viisastelijoita, mutta jokaisella vuokranantajalla kolkuttelee se päivä lähempänä, että kohdalle osuu ammattivedättäjä, joka tekaisee kuitteja ja hoitelee erilaisia vakuuspapereita ihan omiin nimiinsä, avaimet saatuaan asuu ja paskoo kohdetta niin pitkään, kunnes vouti kantaa häätöpäätöksen tultua vihdoin asukkaan pihalle. Ja sitten vaan seuraavaa kusetettavaa vuokranantajaa kohti. Ilmaista asumista, ei tarvitse kuin rikollisen mielenlaadun.

Yleensä välissä koko ajan vedätettään, että maksut on muka maksettu ajallaan, vuokrat on vahingossa menneet väärälle tilille, Kela on mokannut, kaveri on luvannut maksaa, just on tulossa rahaa... selityksiä tulee niin moneen junaan, että kannattaa mieluummin katsoa, kuin katua.

Sopimukset laaditaan niin että niistä selviää miten toimitaan. Huijareita on aina. Tässäkin tapauksessa näyttää nyt vähän siltä, että ap ei oikein tiedä mitä on avainten luovutuksesta sopinut.

Ne hienosti laaditut sopimukset vaan usein ei auta loppupeleissä yhtään. Se vaiva että väännät jonkun peeaa psykovuokralaisen käräjäoikeuteen on ihan kohtuuton. Ja rahattomalta on ihan turha odottaa saavansa mitään. Lopulta valtio maksaa, eli te kaikki jotka täällä vingutte kauheista vuokraisännistä. Te maksatte niiden paskapää vuokralaisten maksamattomat laskut.