Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen ei ole maksanut ekaa vuokraa ennen avainten luovutusta?

Vierailija
04.05.2020 |

Voinko kieltäytyä antamasta avaimia? Kuitin hän on lähettänyt, mutta omalla tilillä ei näy rahoja.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut avaimet takuuvuokran suoritusta vastaan.

Minä olen luovuttanut avaimet vasta sitten kun ensimmäinen vuokra ja kolmen kuun vuokravakuus on maksettu ja näkyvät tilillä sekä vasta sitten kun uudella vuokralaisella on todiste siitä että tällä on koti- ja irtainvakuutus uuteen asuntoon. Siihen asti pidän avaimet itselläni.

Vierailija
22/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske <-> OP siirrot näkyy ainakin välittömästi, hitaimmatkin pitäisi tänään tai huomen aamulla viimeistään näkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se vuokran maksaa ku ei edes ole asuntoa? Tarkkoitakko vuokravakuutta?

Sopimuksessa lukee ensimmäisen kuun vuokra tulee maksaa ennen sisään muuttoa.

Ja vuokralainen on maksanut. Mikä ongelma?

Vierailija
24/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä korjaus. Tarkka ote sopimuksessa on että vuokra tulee näkyä tilillä ennen sisään muuttoa

VMP

Vierailija
25/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia pellejä vuokranantajina, huhhuh.

Vierailija
26/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen luovuttanut avaimet vasta sitten kun ensimmäinen vuokra ja kolmen kuun vuokravakuus on maksettu ja näkyvät tilillä sekä vasta sitten kun uudella vuokralaisella on todiste siitä että tällä on koti- ja irtainvakuutus uuteen asuntoon. Siihen asti pidän avaimet itselläni.

Mitä se vuokralaisen vakuutus sinua liikuttaa kun se korvaa vain vuokralaisen omaisuuden? Ei ole vuokralaisen asia vakuuttaa sinun omaisuuttasi.

Vierailija
27/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokravakuutta ei pidä koskaan maksaa vuokrantajan tilille, vaan avata vakuustili pankkiin, johon vuokrantajalla on pääsy.

Vierailija
28/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokravakuutta ei pidä koskaan maksaa vuokrantajan tilille, vaan avata vakuustili pankkiin, johon vuokrantajalla on pääsy.

Kaikkein helpointa on ottaa se nykyään palveluna.

Vierailija
29/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se vuokralaisen vakuutus sinua liikuttaa kun se korvaa vain vuokralaisen omaisuuden? Ei ole vuokralaisen asia vakuuttaa sinun omaisuuttasi.

Minä en kans ymmärrä tuota vakuutuksen vaatimista, koska siitä on teoriassakin erittäin harvoin hyötyä vuokrantajalle, jos jotain sattuu.

Vierailija
30/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, sehän on vaan kaikkien etu, että vuokranantajalla on pistää pörssiin pikkuisen pelirahaa.

Itselläkin on monta tonnia vuokravakuusrahoja osakkeissa kiinni ja hyvällä voitolla ovatkin. 

Vierailija
31/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaintenluovutus on aika turvallinen prosessi, kunhan olet ensin selvittänyt vuokralaisen luottotiedot, pyytänyt antamaan palkkatodistuksen ja maksamaan parin kuun takuuvuokran ennen kuin päästät ovesta sisälle. Ensimmäisen kuun vuokrakin tulee kunnollisten valmistelujen kanssa kohtalaisen varmasti.

Tämä. Palkkatodistus tukee osoittaa vuokranantajalle. Itsellä on ollut ehto että vuokralaisen on oltava vakutisessa työssä ja vuokran on vastatava vähintään kolmasosaa palkasta.

Vierailija
32/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä mulkeroita vuokranantajia linjoilla. Itse olen saanut AINA avaimet ennen ensimmäisen vuokran maksua. Sen sijaan olen maksanut vuokravakuuden vuokravakuustilille (ei vuokranantajan tilille). Ihan uskomatonta pantata avaimia jos toisella ei enää edellistä kämppää käytettävissä, muutto pitäisi tehdä, muuttoauto on saatettu jo vuokrata jne. 

En kyllä taida muuttaa nykyisestä kämpästä ikinä kun lotossa sattunut ystävällinen ja täyspäinen vuokranantaja, vuokrakin jopa markkinahintoja hieman matalampi. 

Vierailija
33/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se raha hetkessä liiku, vaikka olis sama pankkiki. Ja mistä hän vuokraa maksaa, kun ei ole edes asuntoa saanut omaan käyttöön?

No kyllä se itse asiassa liikkuu. Ja pankkien välilläkin aika on vain tunteja jos kyse arkipäivästä. Jos aamupäivällä siirrän rahaa OP:sta Nordeaan, on siellä illan aikana. Monta kertaa tehty :)

Vierailija
34/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja. S pankista op. Vakuus on kelan toimesta hoidettu. Tällä kertaa ei ollut kunnon vuokralaisia tarjolla. Sopimus astunut voimaan 1.5

Nyt sitten vuokranalennus, kun ei saanut asuntoa 1.5 käyttöön

Vierailija
35/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaintenluovutus on aika turvallinen prosessi, kunhan olet ensin selvittänyt vuokralaisen luottotiedot, pyytänyt antamaan palkkatodistuksen ja maksamaan parin kuun takuuvuokran ennen kuin päästät ovesta sisälle. Ensimmäisen kuun vuokrakin tulee kunnollisten valmistelujen kanssa kohtalaisen varmasti.

Palkkatodistuksen? 🤣🤣🤣

Työttömälle en vuokraisi edes pahvilaatikkoa asunnoksi. Ennemmin pifän vaikka sitten asunnon tyhjillään jos on pakko.

Vierailija
36/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilit OP:ssa ja S-pankissa, ja mies tuossa sanoo, että kun hän siirtää OP:sta rahaa ruokatilillemme S-pankkiin, se näkyy saman päivänä. Maksimissaan joskus aikoinaan pankkien välinen rahaliikenne saattoi viedä kolme arkipäivää, mutta sittemmin pankkisiirrot ovat nopetuneet.

Toisaalta ap sanoo jo saneensa Kelasta vuokravakuuden, joten sinänsä tilanne on turvattu.

Vierailija
37/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein helpointa on ottaa se nykyään palveluna.

No joka tapauksessa aina jotenkin muuten kuin vuokrantajan tilille. Perseaukisilla vuokrantajilla sekoittuu omat ja vakuusrahat ja kun on käytetty vakuusrahat, niin sitten aletaan keksiä tekosyitä venkuloida vakuuden palautuksesta. Jos vakuus on vakuustililla ja vuokrantaja on oikeudettomasti kajonnut siihen, niin se on selvästi rikos. Omalla tilillä olleita rahoja voi käyttää muka vähän vahingossa ja on hankalampi osoittaa että on tehty rikos.

Vierailija
38/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatodistuksen? 🤣🤣🤣

Työttömälle en vuokraisi edes pahvilaatikkoa asunnoksi. Ennemmin pifän vaikka sitten asunnon tyhjillään jos on pakko.

Kela maksaa kyllä.

Vierailija
39/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia pellejä vuokranantajina, huhhuh.

Näitä sijoitusasuntoja on siirtynyt perintönä sellaisille uuvateille, jotka ei tajua mistään mitään.

Vierailija
40/64 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi.

Sopimuksessa on esim maksupäivä 5. päivä ja sopimus alkaa 1. päivä. Tietenkin silloin pitää asunto saada käyttöön.