Saksan johto: VARAUDU 2 vuoden POIKKEUSTILAAN ja, että rokote vasta vuosien kuluttua.
Näin saksan varaliittokansleri ja terveysministeri kertoivat viikonloppuna.
Maailma muuttui perusteellisesti.
Hyvää: älytön lentely loppuu kokonaan ja joutava biletys.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Suomi avaa kuitenkin kohta rajat ja pääsemme taas matkalle. Saksassa mennään aina ohjekirjan mukaan eikä käytetä maalaisjärkeä. Meissä on eroa.
Just päinvastoin. Monien vuosien kokemuksella molemminsra Suomi on se maa, jossa ei ajatella maalaisjärjellä vaan eu-ohjeet yms otetaan kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rokote on hyödytön koska virus muuntautuu koko ajan.
Tuo on aina mahdollista, mutta koska ja missä tämän koronan kanssa on niin käynyt?
Onko aiempiin korona-viruksiin onnistuttu kehittämään rokote, kun olin jostain ollut lukevinani, että ei? Samoin luin n. 3-4 vkoa sitten, että jotkut tutkijat epäilevät, että tähän ei pystytä kehittämään rokotetta. En muista lähdettä enää, IS, IL tai HS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aina mahdollista, mutta koska ja missä tämän koronan kanssa on niin käynyt?
Onko aiempiin korona-viruksiin onnistuttu kehittämään rokote, kun olin jostain ollut lukevinani, että ei? Samoin luin n. 3-4 vkoa sitten, että jotkut tutkijat epäilevät, että tähän ei pystytä kehittämään rokotetta. En muista lähdettä enää, IS, IL tai HS.
Tietolähteenä jostain ok.
Miksi ei pystytä kehittämään rokotetta? Mikä se perustelu oli tai ylipäätään on että hoet tätä täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kauheasti kiinnosta tehdä rokotetta muihin koronaviruksiin, koska SARS ja MERS pysyy hyvin kurissa ilmankin ja muut koronavirukset aiheuttaa tavallista flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Influenssaviruskin muuntautuu koko ajan, ja se otetaan huomioon siten että joka influenssakaudeksi kehitetään uusi rokote joka sisältää useampia todennäköisiä variantteja.
Viruksen muuntautuminen meinaa lähinnä, että sairastamisesta ei ole hyötyä, mutta automaattisesti se ei tarkoita ettei rokote toimisi. Rokotekehtityksessä voidaan ennustaa viruksen tulevaa mutatoitumista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi ihmiset haluavat yhtäkkiä elää loppuelämänsä poikkeus- ja sotatilassa. Vaaditaan koko ajan yhä tiukempia rajoituksia, persutkin haluaa tänne ulkonaliikkumiskiellon.
Tämähän on aivan katastrofi, yrityksiä menee nurin, verorahoin elätettäviä tulee lisää, terveydenhuolto, sosiaalitoimi, koulutus... Ihan kaikki tuhoutuu. Ihan uskomatonta aikaa elämme, ja hirvittää että maailma ei tule tästä muuttumaan enää parempaan suuntaan.
NWO-puskee itseään läpi ja aatteen isät ovat ihan onnessaan, kun tyhmä sopulilauma vapaaehtoisesti hypää kalliolta.
Erittäin todennäköinen visio. Luotan saksalaiseen mikrobiologian ja muun läketieteen tutkimukseen enemmän kuin THL:n arvailuihin. Täällä päätökset tehdään poliittisesti tarkoituksenmukaisiin tuloksiin pohjautuen ja muut sivuutetaan. Muualla arvostetaan vielä tiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi sinua toisten matkustaminen ahdistaa. Toteanpa jälleen, että viime viikollakin olisi päässyt matkoille, meidän lentomme olisi lähtenyt ihan normaalisti. Eikä esim NYC-lennot maksa tällä hetkellä erityisen paljon, tosin Lontoon kautta pitää lentää, mutta sinne on lentoja vaikka heti huomenna.
Totea mitä toteat. Et olis lennolle päässyt, kas kun rajavartiolaitos estää ilman hyvää syytä matkailun:
https://www.raja.fi/ajankohtaista/ohjeet_rajanylitykseenNo sinähän tietysti olet diplomaattipassilla matkustava tai muu tuikitärkeä merkkihenkilö. Ainakin USAn kansalainen.
Hyvä syy on laaja käsite! Ystäväni lensi viime viikolla poikaystävänsä luo Italiaan eikä mitään ongelmaa. Voit myös valehdella olevasi työmatkalal esim toimittajana.
Aah. Rajavartijoille voi valehdella. No tämähän ratkaisee kaiken. Mammat painaa sankoin joukoin lomalle kunhan tässä kesä koittaa. Kaikki toimittajia. Ja mukulat mukaan! Toimittajia myös. Ainakin tyhjäntoimittajia.
Maanosien rajat voitaisiin toistaiseksi sulkea globaalilla yhteistyöllä.
Euroopassa voisivat matkustaa eurooppalaiset. Venäjä ja Turkki luettaisiin kuuluvaksi Aasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin todennäköinen visio. Luotan saksalaiseen mikrobiologian ja muun läketieteen tutkimukseen enemmän kuin THL:n arvailuihin. Täällä päätökset tehdään poliittisesti tarkoituksenmukaisiin tuloksiin pohjautuen ja muut sivuutetaan. Muualla arvostetaan vielä tiedettä.
Mihin THL:län arvailuihin? Et maininnut mitään THL:n arvailua. Miksi THL arvailisi nyt jotain? Jokainen joka osaa ajatella, toisin kuin sinä, ymmärtää ettei monen vuoden rokotesuojaa pieraista tyhjästä, vaan se vatiii sen monen vuoden kehittelynkin. Tässä ei ole mitään THL keissiä mukana kuin harhaisessa mielessäsi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi sinua toisten matkustaminen ahdistaa. Toteanpa jälleen, että viime viikollakin olisi päässyt matkoille, meidän lentomme olisi lähtenyt ihan normaalisti. Eikä esim NYC-lennot maksa tällä hetkellä erityisen paljon, tosin Lontoon kautta pitää lentää, mutta sinne on lentoja vaikka heti huomenna.
Totea mitä toteat. Et olis lennolle päässyt, kas kun rajavartiolaitos estää ilman hyvää syytä matkailun:
https://www.raja.fi/ajankohtaista/ohjeet_rajanylitykseenNo sinähän tietysti olet diplomaattipassilla matkustava tai muu tuikitärkeä merkkihenkilö. Ainakin USAn kansalainen.
En minä ole enkä minä minnekään lähtenyt, vaan lento lähti. Toisin kuin täällä jaksetaan rummuttaa kuinka enää ei pysty lentämään minnekään. Kyllä pystyy.
Minä lähden syksyllä, viimeistään jouluksi.
Eli sinä et lentänyt, kun sulla ei ole lupaa ylittää rajaa. No ei ole kuule valtaosalla meistä muistakaan.
Miten tehdään, kun lapsen toinen vanhempi asuu ulkomailla? Eivät voi tavata toisiaan kahteen vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koko ajan tulee hölmömpiä avauksia terveysviranomaisilta: Tanskassa mietitään, että vanhukset saisivatkin olla tekemisissä omien lasten ja lastenlasten kanssa ja halatakin heitä. Mutta muita ihmisiä ei saa edelleen tavata..joo, ja omasta lapsestahan se korona ei esim. vanhaan äitiin tartu..
Eiköhän kyse ole siitä, että lasten ja isovanhempien väliset suhteet on paljon tärkeämpiä kuin moni muu ihmissuhde.
Tuosta voi olla kyllä montaa mieltä. Lapsen kehityksen näkökulmasta vertaissuhteet ovat tärkeämpiä ja tärkeämpää olisi suositella esimerkiksi lapsia leikkimään yhden-kahden kaverin kanssa ulkoilmassa. Niin että nämä leikkikaverit eivät vaihdu kokoajan.
Ja miksi ei voi nähdä ilman halauksia ulkoillen. Lapset saavat hellyyttä vanhemmiltaan. Toivottavasti isovanhemmatkin puolisoilta, lemmikeiltä jne.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi ihmiset haluavat yhtäkkiä elää loppuelämänsä poikkeus- ja sotatilassa. Vaaditaan koko ajan yhä tiukempia rajoituksia, persutkin haluaa tänne ulkonaliikkumiskiellon.
Tämähän on aivan katastrofi, yrityksiä menee nurin, verorahoin elätettäviä tulee lisää, terveydenhuolto, sosiaalitoimi, koulutus... Ihan kaikki tuhoutuu. Ihan uskomatonta aikaa elämme, ja hirvittää että maailma ei tule tästä muuttumaan enää parempaan suuntaan.
Sitähän mä täällä olen yrittänyt sanoa kun laiska mammulit haaveilevat locked in elämää kersojensa kanssa lopun elämää..ettei vaan tarvitse mennä töihin. Ja lapsen psyyke tykkää hyvää elää eristettynä lukemattomia vuosia, ainoa ihmiskontakti on oma äiti, kaikki muu on ruudulla. Ja nämä urvelot vielä vapaaehtoisesti toivovat tälläistä maailmaa ja yhteiskuntaa.
Itsarit tulevat nousemaan se on varmaa, suuri osa kun ei asu siinä ihqpihku omakotitalossa vaan kerrostalokopperossa häirikköjen saartamana.
Olenko nyt käsittänyt väärin, kun olen luullut, että maasta saa poistua, mutta se ei ole juurikaan mahdollista, koska kulkuneuvot eivät vie ja jos sattuisikin pääsemään toisen valtion rajalle, sinne ei päästetä (paitsi Ruotsiin)?
Eli rajat kiinni tarkoittaa vain ulkomaalaisten pääsyä maahan, ja kun se pätee monissa muissakin maissa, niin se koskee suomalaisiakin.
Mutta poistua siis halutessaan kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän mä täällä olen yrittänyt sanoa kun laiska mammulit haaveilevat locked in elämää kersojensa kanssa lopun elämää..ettei vaan tarvitse mennä töihin. Ja lapsen psyyke tykkää hyvää elää eristettynä lukemattomia vuosia, ainoa ihmiskontakti on oma äiti, kaikki muu on ruudulla. Ja nämä urvelot vielä vapaaehtoisesti toivovat tälläistä maailmaa ja yhteiskuntaa.
Itsarit tulevat nousemaan se on varmaa, suuri osa kun ei asu siinä ihqpihku omakotitalossa vaan kerrostalokopperossa häirikköjen saartamana.
Kyllä kirkkaasti suurin osa toivoo normaalia elämää järkevillä rajoituksilla, jotta minimoidaan kaikkien sairastuminen. Itse todellakin toivon, että lapsi pääsee päiväkotiin syksyllä (toivottavasti ryhmiä porrastetaan niin että eri ryhmät eivät sekoitu ja ulkoilua vaikka lisätään.
Kaikki ihmissuhteet voimme ihan mielellämme hoitaa ulkoilmassa, myös se sopii että vain yksi käy kaupassa kerrallaan, eikä haittaa lainkaan vaikka lapset ei mene isovanhemmille, kummeille ym. hoitoon. Tärkeämpänä näen sen, että päiväkodit ja koulut voisivat toimia jotenkin niin, että riskit minimoitaisiin.
Lähes kaikki tuttavapiiristäni ajattelevat näin. Monille on myös kiteytynyt tänä aika, mitkä ihmissuhteet ovat tärkeitä ja mitkä ei. Hyvin perhekohtaista sekin.
Tämä korovirus on ihan mahtava juttu, että saadaan mailmaa pikku hiljaa järkiinsä ja älytön matkailu alas.
Ei ole tarpeen piipahdella siellä sun täällä jatkuvasti pitkin maailmaa ja SAASTUTTAA valtavasti.
On ihaa hyvä, että matkailu loppuu - vihdoinkin. Työttömyyttähän siitä tulee mutta ei voi mitään.
Kohta ruvetaan keskittyyn olennaisempiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsarit tulevat nousemaan se on varmaa, suuri osa kun ei asu siinä ihqpihku omakotitalossa vaan kerrostalokopperossa häirikköjen saartamana.Kyllä kirkkaasti suurin osa toivoo normaalia elämää järkevillä rajoituksilla, jotta minimoidaan kaikkien sairastuminen. Itse todellakin toivon, että lapsi pääsee päiväkotiin syksyllä (toivottavasti ryhmiä porrastetaan niin että eri ryhmät eivät sekoitu ja ulkoilua vaikka lisätään.
Kaikki ihmissuhteet voimme ihan mielellämme hoitaa ulkoilmassa, myös se sopii että vain yksi käy kaupassa kerrallaan, eikä haittaa lainkaan vaikka lapset ei mene isovanhemmille, kummeille ym. hoitoon. Tärkeämpänä näen sen, että päiväkodit ja koulut voisivat toimia jotenkin niin, että riskit minimoitaisiin.
Lähes kaikki tuttavapiiristäni ajattelevat näin. Monille on myös kiteytynyt tänä aika, mitkä ihmissuhteet ovat tärkeitä ja mitkä ei. Hyvin perhekohtaista sekin.
Sinä oletkin viisas ja järkevä ihminen ja varmasti viisas äitikin, haluat että lapsesi saisi muitakin kontakteja kuin vain oman perheensä neljän seinän sisällä. Haluan uskoa että suurin osa on kaltaisiasi, ajattelevat samalla tavalla. Muualla maailmassa ihmiset haluavat jo normaaliin arkeen, päästä ulos ja tavata muita. Täällä suomessa vähän toisin. Muutamat kotona hipsuttelevat löhö-mammulit jo alapeukuttavatkin tekstiäni, olisihan se himassa löhöämisen loppu kun palataan takaisin normaali elämään. Karmii se että joidenkin mielestä koko yhteiskunnan voi sulkea että oma perse voi pysyä sohvalla.
Ei siitä kovin montaa viikkoa ollut kun täällä oli monia postauksia missä kehuttiin ettei poikaa tarvitse viedä enää harkkoihin YES että juoksu talon ympäri pihalla riittää ja kuinka nyt voi vihdoinkin siivota kaappeja..mitäpä muusta maailmasta kun voi itse siivota kaappeja! Ja kuinka lapsille riittää vain oman perheen kanssa olo..uskallan väittää muuta.
Niin mäkin teen ja turha kuvitella, että koronarajiitukset tekisi maailmasta jotenkin tasa-arvoisemman paikan. Varallisuuserot lisääntyy entisestään, kun jotkut vaan porskuttaa ja kerryttää varallisuuttaan samalla kun toiset menettää työnsä ja joutuu käyttämään viimeisetkin säästönsä.