Nyt alkaa tuttavapiirissä tippua ihmisiä
Olen tänään kuullut kahdesta perheestä jossa menetettiin pyhien aikana isovanhempi koronalle.
Turhia kuolemia, kun tämä olisi voitu välttää.
Joten miettikääpä seurauksia jos tuntuu
tärkeältä alkaa elää vapaasti.
Kommentit (257)
http://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2020/kuinka-monen-kuoleman-s…
Siinä influenssa statistiikat. HUOM- 0-14 vuotiaiden osuus kuolleista vs. COVID-19 osuus siinä ikäryhmässä.
Influenssa tulee joka vuosi, tartunnat nousee kunnes laskee. Niin käy nyt tälläkin taudilla.
Kyllä Li käy lukemassa teidän marinoita. Kaikkenne keksitte ettei koulut aukea mutta kun ne aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Li käy lukemassa teidän marinoita. Kaikkenne keksitte ettei koulut aukea mutta kun ne aukeaa.
Itseäni ei koulujen ovien tilanne kiinnosta. Pääasia että vanhukset pysyvät omien omiensa takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monen perheen talous on romahtanut, avioliitot hajonneen, lapset lähdössä huostaan koronarajoitusten vuoksi. Iäkäs ihminen kuolee joka tapauksessa, lapsille soisi ehjän kodin ja ruokaa mahaansa.
Kaikki kuolevat joskus. Myös ne lapset. Sinun logiikallasi kenenkään hyväksi ei tarvitse tehdä mitään.
Kyllä tähän lapsiakin tulee kuolemaan, Suomessakin. Se on hyvin todennäköistä, jos pandemia kestää kaksi vuotta, kuten tuoreimmat ennusteet kertovat.
Turha jossitella, mutta jos oltaisiin suljettu kaikki rajat heti alkuun, Suomen sisällä oltaisiin pystytty pitämään ainakin julkinen ja pk-sektori toiminnassa. Kelloa ei voi siirtää taaksepäin, ja fakta on, että nyt ei ole enää mahdollista pitää Suomea suljettuna. Ei vaan ole varaa. Ei sitä velkaakaan loputtomiin saa.
Siis onko koko Suomi kiinni? Tää on sit menny itseltä ohi täysin. Täällähän ei todellakaan ole maa ollut kiinni kuten muualla maailmassa. Muut maat alkaa vähitellen avata tähän vaiheeseen, missä Suomi on ollut koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu kuukauden etätöissä ja aina välillä selannu vauvaa. Vauvan perusteella oon kuvitellu et puol suomee itkee ja tärisee siks ku kaikki _KUOLEE_. Oon ollu hämmentyny.
Menin tänää ekaa kertaa toimistolle ja jutusteltiin työkavereitten kanssa. Kaikki on helpottuneita, että koulut avataan ja rajoituksia aletaan purkamaan eikä kukaan tunne ketään kuollutta eikä sekoile siitä, että kaikki riskiryhmäläiset nyt vaan kuolee vaik minkä tekis. Huh onneks vaan vauva on sekasi, muu maailma ei.[/
:DD oot oikeasti luullu, että maailmanloppu on nyt tässä tämän palstan takia? Ei hyvänen aika. Ihan hyvä, että menit sinne toimistolle.
Minun tutuista moni on aika epäileväinen tämän suhteen. Tottakai kaikki haluaisi, että asiat olisi nopeesti kuin ennen, mutta eiköhän jokainen tajua, että eihän se niin vain käy, vaikka kaikki avattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tippumaan? Suomessa on kuollut reilu 200 ihmistä koronaan. Influenssaan, joka oli tänä vuonna poikkeuksellisen heikko, on kuollut tänä vuonna 500 ihmistä Suomessa.
Vähemmän hysteriaa nyt, ja enemmän logiikkaa.
Mistä tuo lukema 500 on peräisin ”heikkona lukuna”?
Sikainfluenssan lukema, joka on lähihistorian maksimi, oli nimenomaan tuo 500.
Laiskuuttasi että jaksanut käyttää googlea.
"Monella meistä menevät kausi-influenssaviruksen ja tavallisen flunssaviruksen aiheuttamat taudit sekaisin. Ja sitten ovat vielä nämä aina välillä ilmaantuvat uudet influenssavirukset, jotka voivat levitä pandemiaksi, kuten sikainfluenssa. Kausi-influenssaan kuolee Suomessa vuosittain jopa tuhat ihmistä."
Laiskuuttani en jaksa taasen laittaa sinulle linkkiä.
Ollaan siis tällä hetkellä tilanteessa että koronaan on kuollut 25% siitä väkimäärästä mikä kuolee kausi-influenssaan. Näyttää siltä että korona ei yllä influenssan kuolleisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku henkilö kuolee yli 85-vuotiaana, onko se silloin ennenaikainen kuolema?
Tämä vanhus voi olla hyvä veronmaksaja tai maksaa hyväntekeväisyyteen, joten hänestä voi olla yhteiskunnalle enemmän hyötyä kuin jostain parikymppisestä huumehörhöstä tai nelikymppisestä puliveivareista. Hoivakodin asukkaat joutuvat maksamaan vuokraa hoivapaikoista ja saamistaan palveluista, he maksavat näitä työpaikkoja. Kun taas nuo em. ryhmät eivät maksa itse mitään. Jos nyt priorisoimaan aletaan, kenen henki tärkein...
Ihan sama, hän on kuitenkin kuolemassa ihan minä hetkenä hyvänsä.
Suomalaisten elinajanodote noussut koko ajan, voi elää vielä 15 vuotta se mummeli. Ei ole sinun asiasi päättää, kuka saa kuolla, kuka ei.
Elinajanodote on 84 vuotta. Voi elää vielä 15 vuotta, mikä on erittäin epätodennäiköstä, mutta olisi myös voinut kuolla jo 5 vuotta sitten.
Sinäkin voit pudota katolta tai kuolla koronaan tänä vuonna
Alle 50 vuotiaana tuskin kuolen koronaan, mutta katolta olisin voinut pudota eilen viimeksi kun pesin sadevesirännejä.
Saako tuon laittaa hautakiveesi? ”Tuskin kuoli koronaan”
Ilmeisesti olet monisairas vanhus, kun paniikkisi on noin käsinkosketeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monen perheen talous on romahtanut, avioliitot hajonneen, lapset lähdössä huostaan koronarajoitusten vuoksi. Iäkäs ihminen kuolee joka tapauksessa, lapsille soisi ehjän kodin ja ruokaa mahaansa.
Kaikki kuolevat joskus. Myös ne lapset. Sinun logiikallasi kenenkään hyväksi ei tarvitse tehdä mitään.
Kyllä tähän lapsiakin tulee kuolemaan, Suomessakin. Se on hyvin todennäköistä, jos pandemia kestää kaksi vuotta, kuten tuoreimmat ennusteet kertovat.
Turha jossitella, mutta jos oltaisiin suljettu kaikki rajat heti alkuun, Suomen sisällä oltaisiin pystytty pitämään ainakin julkinen ja pk-sektori toiminnassa. Kelloa ei voi siirtää taaksepäin, ja fakta on, että nyt ei ole enää mahdollista pitää Suomea suljettuna. Ei vaan ole varaa. Ei sitä velkaakaan loputtomiin saa.
Siis onko koko Suomi kiinni? Tää on sit menny itseltä ohi täysin. Täällähän ei todellakaan ole maa ollut kiinni kuten muualla maailmassa. Muut maat alkaa vähitellen avata tähän vaiheeseen, missä Suomi on ollut koko ajan.
Ei oo kokonaan, mutta jotkut haluu, ettei olis mitään rajoituksia enää, toiset sillä kannalka, että avataan varovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku henkilö kuolee yli 85-vuotiaana, onko se silloin ennenaikainen kuolema?
Tämä vanhus voi olla hyvä veronmaksaja tai maksaa hyväntekeväisyyteen, joten hänestä voi olla yhteiskunnalle enemmän hyötyä kuin jostain parikymppisestä huumehörhöstä tai nelikymppisestä puliveivareista. Hoivakodin asukkaat joutuvat maksamaan vuokraa hoivapaikoista ja saamistaan palveluista, he maksavat näitä työpaikkoja. Kun taas nuo em. ryhmät eivät maksa itse mitään. Jos nyt priorisoimaan aletaan, kenen henki tärkein...
Ihan sama, hän on kuitenkin kuolemassa ihan minä hetkenä hyvänsä.
Suomalaisten elinajanodote noussut koko ajan, voi elää vielä 15 vuotta se mummeli. Ei ole sinun asiasi päättää, kuka saa kuolla, kuka ei.
Elinajanodote on 84 vuotta. Voi elää vielä 15 vuotta, mikä on erittäin epätodennäiköstä, mutta olisi myös voinut kuolla jo 5 vuotta sitten.
Sinäkin voit pudota katolta tai kuolla koronaan tänä vuonna
Alle 50 vuotiaana tuskin kuolen koronaan, mutta katolta olisin voinut pudota eilen viimeksi kun pesin sadevesirännejä.
Saako tuon laittaa hautakiveesi? ”Tuskin kuoli koronaan”
Ilmeisesti olet monisairas vanhus, kun paniikkisi on noin käsinkosketeltavaa.
Ei ollut muuten alkuperäinen kirjoittaja, koska se taas olin minä, mummot täällä ole:)
Meinaatte, että nuo Italian tai USA:n kuolinluvut ovat normaaleja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tippumaan? Suomessa on kuollut reilu 200 ihmistä koronaan. Influenssaan, joka oli tänä vuonna poikkeuksellisen heikko, on kuollut tänä vuonna 500 ihmistä Suomessa.
"Monella meistä menevät kausi-influenssaviruksen ja tavallisen flunssaviruksen aiheuttamat taudit sekaisin. Ja sitten ovat vielä nämä aina välillä ilmaantuvat uudet influenssavirukset, jotka voivat levitä pandemiaksi, kuten sikainfluenssa. Kausi-influenssaan kuolee Suomessa vuosittain jopa tuhat ihmistä."
Ollaan siis tällä hetkellä tilanteessa että koronaan on kuollut 25% siitä väkimäärästä mikä kuolee kausi-influenssaan. Näyttää siltä että korona ei yllä influenssan kuolleisuuteen.
Palataanko asiaan juhannuksena?
Tiedän monta jo koronan sairastaneeta mutta en yhtään kuollutta. Hyvä että koulut aukeaa.
Helsinki
(Huom: tilastot eivät kerro mitään sillä harva saa testiä. Siltikin niillä joilla on ollut tietyt oireet tietyn ajan on varmasti ollut korona).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu kuukauden etätöissä ja aina välillä selannu vauvaa. Vauvan perusteella oon kuvitellu et puol suomee itkee ja tärisee siks ku kaikki _KUOLEE_. Oon ollu hämmentyny.
Menin tänää ekaa kertaa toimistolle ja jutusteltiin työkavereitten kanssa. Kaikki on helpottuneita, että koulut avataan ja rajoituksia aletaan purkamaan eikä kukaan tunne ketään kuollutta eikä sekoile siitä, että kaikki riskiryhmäläiset nyt vaan kuolee vaik minkä tekis. Huh onneks vaan vauva on sekasi, muu maailma ei.[/
:DD oot oikeasti luullu, että maailmanloppu on nyt tässä tämän palstan takia? Ei hyvänen aika. Ihan hyvä, että menit sinne toimistolle.
Minun tutuista moni on aika epäileväinen tämän suhteen. Tottakai kaikki haluaisi, että asiat olisi nopeesti kuin ennen, mutta eiköhän jokainen tajua, että eihän se niin vain käy, vaikka kaikki avattaisiin.
Niin oon siis ollu hämmentynyt luullessani et puol Suomeen itkee, mitään maailmanloppua en oo luullu mistä sen käsityksen saa :DD tai lähinnä et puol Suomee itkee tätä "maailmanloppua" , ite oon vaan lueskellut niitä juttuja. Et juu oli ihan kiva käydä välil kuuntelees et suuri osa ajattelee ihan chillisti näistä asioista eikä riitele/päde asioista kuten vauvalla ;;;)))
Taas yksi todiste, että Suomi salailee kuolemia - jos maassa olisi oikeasti 200+ vainajaa, ei kovin montaa satu yhden ihmisen tuttavapiiriin. Taitaa puuttua Finskeiltä 0 perästä.
Tää on kyllä kamalaa aikaa. Meilläkin yhden tuttavan lapsi tippui keinusta ja toinen kiipeilytelineeltä. Yhden naapurin lapsi oli tippunut yöllä sängystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, onpa jännä että niistä noin 200 koronaan kuolleesta juuri sinä ap tunnet kaksi! Mikä ikävä sattuma!
ei mitenkään mahdotonta. Minä tunnen 10 koronaan kuollutta vanhusta.
En tunne tiettävästi henkilökohtaisesti yhtään ihmistä, joka olisi sairastunut koronaan.
Kannattaa valita seuransa paremmin.
Ylempi kirjoittaja on kaikesta päätellen hoivakodin työntekijä.
Miksi vanhojen ihmisten kuolema on aikuisille ihmisille tälläinen shokki?
Tänne synnytään, eletään ja kuollaan. Kukaan ei ole kuolematon ja vanhat ovat tukevasti elämänsä ehtoopuolella.
Luonnolista ja se kaikkien pitäisi hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, onpa jännä että niistä noin 200 koronaan kuolleesta juuri sinä ap tunnet kaksi! Mikä ikävä sattuma!
ei mitenkään mahdotonta. Minä tunnen 10 koronaan kuollutta vanhusta.
En tunne tiettävästi henkilökohtaisesti yhtään ihmistä, joka olisi sairastunut koronaan.
Kannattaa valita seuransa paremmin.
Ylempi kirjoittaja on kaikesta päätellen hoivakodin työntekijä.
Ei varmaan työntekijä, vaan hoivakodin toimitusjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna ei niin moni kuole kausi-influenssaan, eikä varmaan tulevina vuosinakaan, jos koronaopit käsienpesusta, yskimisestä ym. jäävät pysyviksi käytännöiksi. Jos ei olisi rajoituksia, koronaan olisi Suomessakin kuollut huomattavasti usemapi. Suomalainen introverttius ja väljä asuminen on nyt valttia. Onneksi monikaan ei suostunut jatkuvan halailun ja poskisuukottelun kulttuuriin, jota tänne väkisin yritettiin tuoda.
Jos avioero tulee koronan takia, liitto on ollut jo muutenkin pahassa kriisissä. Miksi lapsen pitäisi kasvaa riitaisassa perheessä?