Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt alkaa tuttavapiirissä tippua ihmisiä

Vierailija
04.05.2020 |

Olen tänään kuullut kahdesta perheestä jossa menetettiin pyhien aikana isovanhempi koronalle.
Turhia kuolemia, kun tämä olisi voitu välttää.
Joten miettikääpä seurauksia jos tuntuu
tärkeältä alkaa elää vapaasti.

Kommentit (257)

Vierailija
141/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään kuolema ole turha,

Vierailija
142/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko työikäisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä olivatko perusterveitä?

Vierailija
144/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kuukauden etätöissä ja aina välillä selannu vauvaa. Vauvan perusteella oon kuvitellu et puol suomee itkee ja tärisee siks ku kaikki _KUOLEE_. Oon ollu hämmentyny.

Menin tänää ekaa kertaa toimistolle ja jutusteltiin työkavereitten kanssa. Kaikki on helpottuneita, että koulut avataan ja rajoituksia aletaan purkamaan eikä kukaan tunne ketään kuollutta eikä sekoile siitä, että kaikki riskiryhmäläiset nyt vaan kuolee vaik minkä tekis. Huh onneks vaan vauva on sekasi, muu maailma ei.

Vierailija
145/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole kuullut, että esimerkiksi kenekään syöpä tai aivoinfarkti olisi tarttunut muihin. Johan tämä on todettu, että kovin nuoriakin on menehtynyt.  Melkoisia mengeleitä keskuudessamme asuu. Ei niin, etteikö iäkkään ihmisen kuolema ole odotettavissa, mutta ei heitä nyt pelkkänä turhana rahanmenona pidä nähdä. Veroja he maksavat eläkkeistään ja monet käyttävät paljon erilaisia palveluita.

Seuraavaksi varmaan joutaisivat pois kaikki vammaiset pois yhteiskuntaa rasittamasta.

Vierailija
146/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henkilö kuolee yli 85-vuotiaana, onko se silloin ennenaikainen kuolema?

Tämä vanhus voi olla hyvä veronmaksaja tai maksaa hyväntekeväisyyteen, joten hänestä voi olla yhteiskunnalle enemmän hyötyä kuin jostain parikymppisestä huumehörhöstä tai nelikymppisestä puliveivareista. Hoivakodin asukkaat joutuvat maksamaan vuokraa hoivapaikoista ja saamistaan palveluista, he maksavat näitä työpaikkoja. Kun taas nuo em. ryhmät eivät maksa itse mitään. Jos nyt priorisoimaan aletaan, kenen henki tärkein...

Ihan sama, hän on kuitenkin kuolemassa ihan minä hetkenä hyvänsä.

Suomalaisten elinajanodote noussut koko ajan, voi elää vielä 15 vuotta se mummeli. Ei ole sinun asiasi päättää, kuka saa kuolla, kuka ei.

Elinajanodote on 84 vuotta. Voi elää vielä 15 vuotta, mikä on erittäin epätodennäiköstä, mutta olisi myös voinut kuolla jo 5 vuotta sitten.

Sinäkin voit pudota katolta tai kuolla koronaan tänä vuonna

Vierailija
147/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, onpa jännä että niistä noin 200 koronaan kuolleesta juuri sinä ap tunnet kaksi! Mikä ikävä sattuma!

ei mitenkään mahdotonta. Minä tunnen 10 koronaan kuollutta vanhusta.

Olet siis SUPERTARTUTTAJA!

eristä itsesi heti yhteyskunnasta

Vierailija
148/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole kuullut, että esimerkiksi kenekään syöpä tai aivoinfarkti olisi tarttunut muihin. Johan tämä on todettu, että kovin nuoriakin on menehtynyt.  Melkoisia mengeleitä keskuudessamme asuu. Ei niin, etteikö iäkkään ihmisen kuolema ole odotettavissa, mutta ei heitä nyt pelkkänä turhana rahanmenona pidä nähdä. Veroja he maksavat eläkkeistään ja monet käyttävät paljon erilaisia palveluita.

Seuraavaksi varmaan joutaisivat pois kaikki vammaiset pois yhteiskuntaa rasittamasta.

Nuoret räkäpäät täällä vaan soittaa suutaan:). Onneksi yhteiskunta ei ihan niin toimi.

Vierailija
149/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestön ikärakenne 31.12.2019:

https://findikaattori.fi/fi/14

Vierailija
150/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu kuukauden etätöissä ja aina välillä selannu vauvaa. Vauvan perusteella oon kuvitellu et puol suomee itkee ja tärisee siks ku kaikki _KUOLEE_. Oon ollu hämmentyny.

Menin tänää ekaa kertaa toimistolle ja jutusteltiin työkavereitten kanssa. Kaikki on helpottuneita, että koulut avataan ja rajoituksia aletaan purkamaan eikä kukaan tunne ketään kuollutta eikä sekoile siitä, että kaikki riskiryhmäläiset nyt vaan kuolee vaik minkä tekis. Huh onneks vaan vauva on sekasi, muu maailma ei.

Kurkkaappas kotikaupunkisi fb-sivuja. Samaa hysteriaa sielläkin. Kaveripiiri onneksi pääsääntöisesti täysjärkistä ja matematiikkaa ymmärtävää. Ollaan lähdössä mökille saunomaan ja ryyppäämään, kun ei baariin pääse. Jää rahat pois kansantaloudesta mutta itsepäs näin haluatte. Viron olutta onneksi vielä riittää.

Vierailija
151/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 60 vuotiata ei ole montaa kuollut ja ties mitä sairauksia näilläkin on ollut.

Tyhjänpäiväistä hysteriointia.

Vierailija
152/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret räkäpäät täällä vaan soittaa suutaan:). Onneksi yhteiskunta ei ihan niin toimi.

Ei se työssä käyviä nimittelemällä muutu se tilanne sinun kannaltasi yhtään paremmaksi.

Vierailija
153/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:

Vapaus on tärkeää, ja tuo Korona on teidän vapauden vihollisten tekosyy vallankäytölle toisten elämän rajoittamiseksi ja perusoikeuksien loukkaamiseksi.

Jos joku Sinulle tai ystävällesi rakas vanhus on kuollut, niin onhan se ikävää, mutta ihmisiä nyt vain kuolee joka päivä maailman alusta aina sen loppuun asti, oli koronaa tai sarssia tai lerssiä tai perssiä tai kanalentsua tai sikalentsua liikkeellä tai ei: katsos, kun ihminen ei elä ikuisesti ja hänen pitää "kerran kuoleman".

Minä en ainakaan olisi alunperinkään halunnut ainuttakaan rajoitusta, sillä vapaa elämä toden totta "on minulle tärkeää". Enkä yhtään häpeä myöntää sitä.

Miksi olet laittanut lainausmerkkeihin tuon on minulle tärkeää? Eikö se siis oikeasti ole?

Vierailija
154/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkkaappas kotikaupunkisi fb-sivuja. Samaa hysteriaa sielläkin. Kaveripiiri onneksi pääsääntöisesti täysjärkistä ja matematiikkaa ymmärtävää. Ollaan lähdössä mökille saunomaan ja ryyppäämään, kun ei baariin pääse. Jää rahat pois kansantaloudesta mutta itsepäs näin haluatte. Viron olutta onneksi vielä riittää.

Hysteerikot hysterioi keskenään ja vahvistavat kuplaansa.

Minusta tuntuu että kaikkein hysteerisimpia ovat nuoret naiset, jotka ovat siis kaikkein vähiten riskiryhmää.

Vierailija
155/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestön ikärakenne 31.12.2019:

https://findikaattori.fi/fi/14

Valitettavasti tästäkään taudista ei vielä ollut ikärenteen korjaajaksi, koska kuolleisuus on kovin matalaa vanhemmissakin ikäryhmissä.

Vierailija
156/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henkilö kuolee yli 85-vuotiaana, onko se silloin ennenaikainen kuolema?

Tämä vanhus voi olla hyvä veronmaksaja tai maksaa hyväntekeväisyyteen, joten hänestä voi olla yhteiskunnalle enemmän hyötyä kuin jostain parikymppisestä huumehörhöstä tai nelikymppisestä puliveivareista. Hoivakodin asukkaat joutuvat maksamaan vuokraa hoivapaikoista ja saamistaan palveluista, he maksavat näitä työpaikkoja. Kun taas nuo em. ryhmät eivät maksa itse mitään. Jos nyt priorisoimaan aletaan, kenen henki tärkein...

Suomalaisten elinajanodote noussut koko ajan, voi elää vielä 15 vuotta se mummeli. Ei ole sinun asiasi päättää, kuka saa kuolla, kuka ei.

Elinajanodote on 84 vuotta. Voi elää vielä 15 vuotta, mikä on erittäin epätodennäiköstä, mutta olisi myös voinut kuolla jo 5 vuotta sitten.

Alle 50 vuotiaana tuskin kuolen koronaan, mutta katolta olisin voinut pudota eilen viimeksi kun pesin sadevesirännejä.

Vierailija
157/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se kuollut isovanhempi olisi kuollut muutenkin lähiaikoina johonkin muuhun sairauteen, jos vastustuskyky on niin heikkona. Oma isovanhempani kuoli myös hiljattain ihan ilman koronatartuntaa, mutta jos hänellä olisi sattunut olemaan korona, olisi tämä kuolema rekisteröity koronakuolemaksi. Totuus nyt vain on se, että iso osa koronaan kuolleista oli valmiiksi sairaita ja raihnaisia, joilla ei olisi muutenkaan ollut kauaa elämää jäljellä. Ikävää se tietysti on, mutta kuolemilta vaan ei voida välttyä, jos halutaan yhteiskunnan pysyvän vielä kasassa.

Vierailija
158/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikot hysterioi keskenään ja vahvistavat kuplaansa.

Minusta tuntuu että kaikkein hysteerisimpia ovat nuoret naiset, jotka ovat siis kaikkein vähiten riskiryhmää.

...ja jotka kaikkein todennäköisimmin työskentelevät hoitoalalla näiden tautipesäkkeiden kanssa.

Vierailija
159/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tippumaan? Suomessa on kuollut reilu 200 ihmistä koronaan. Influenssaan, joka oli tänä vuonna poikkeuksellisen heikko, on kuollut tänä vuonna 500 ihmistä Suomessa.

Vähemmän hysteriaa nyt, ja enemmän logiikkaa.

Mistä tuo lukema 500 on peräisin ”heikkona lukuna”?

Sikainfluenssan lukema, joka on lähihistorian maksimi, oli nimenomaan tuo 500.

Vierailija
160/257 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 50 vuotiaana tuskin kuolen koronaan, mutta katolta olisin voinut pudota eilen viimeksi kun pesin sadevesirännejä.

Saako tuon laittaa hautakiveesi? ”Tuskin kuoli koronaan”