Nyt alkaa tuttavapiirissä tippua ihmisiä
Olen tänään kuullut kahdesta perheestä jossa menetettiin pyhien aikana isovanhempi koronalle.
Turhia kuolemia, kun tämä olisi voitu välttää.
Joten miettikääpä seurauksia jos tuntuu
tärkeältä alkaa elää vapaasti.
Kommentit (257)
Nämä korona rajoitukset tulee todella kalliiksi yhteiskunnalle. Paljonko yksi säästetty elinvuosi tulee maksamaan? Moninkertaisesti sen, mitä valtio on valmis esim. uutta hoitomuotoa kokeiltaessa valmis maksamaan. Nyt on tietysti kyseessä kriisi, jonka seurauksia ei täysin voitu eikä voida ennakoida, ja terveydenhuollon kapasiteetin riittävyys huolestutti, joten rajoitukset olivat varmasti tarpeen. Yhtä tarpeen on kuitenkin hallitusti ja hitaasti purkaa niitä, että yhteiskunta alkaa taas pyöriä, eikä sosiaalihuollon kapasiteetti ylity liian rajusti kohta...
Nämä kuolee hillityn hallitusti kun taas syöpä on itse aiheutettua viinalla läträämällä.
Öyhötys alkaa ilmeisesti vähän kuivahtaa, tai suuntautua toisaalle, kun koronarajoituksia aletaan purkaa taudin asetuttua hallittaviin mittasuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä korona rajoitukset tulee todella kalliiksi yhteiskunnalle. Paljonko yksi säästetty elinvuosi tulee maksamaan? Moninkertaisesti sen, mitä valtio on valmis esim. uutta hoitomuotoa kokeiltaessa valmis maksamaan. Nyt on tietysti kyseessä kriisi, jonka seurauksia ei täysin voitu eikä voida ennakoida, ja terveydenhuollon kapasiteetin riittävyys huolestutti, joten rajoitukset olivat varmasti tarpeen. Yhtä tarpeen on kuitenkin hallitusti ja hitaasti purkaa niitä, että yhteiskunta alkaa taas pyöriä, eikä sosiaalihuollon kapasiteetti ylity liian rajusti kohta...
On tutkittu, mitkä Yhdysvaltojen kaupungit toipuivat taloudellisesti nopeiten ja parhaiten espanjantaudista. Tulos oli, että ne kaupungit, jotka aloittivat pandemian vastaiset rajoitustoimet aikaisimmin, jatkoivat niitä pisimpään ja selvisivät siten pienemmällä kuolleisuudella. Rajoitusten ennenaikaiset purkajat, eli hallitus ja kaikki purkamista kannattavat, tekevät peruuttamatonta ja valtavaa vahinkoa taloudellemme ja tulevaisuudellemme (valtavan inhimillisen vahingon lisäksi).
Vierailija kirjoitti:
Öyhötys alkaa ilmeisesti vähän kuivahtaa, tai suuntautua toisaalle, kun koronarajoituksia aletaan purkaa taudin asetuttua hallittaviin mittasuhteisiin.
Koronaa on nyt enemmän Suomessa kuin koskaan aiemmin ja uusia tartuntoja todetaan päivässä moninkertaisesti enemmän kuin ensimmäisten rajoitustoimien käyttöönoton aikaan.
Elämme kovia aikoja ystävä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleminen pitäisi julistaa laittomaksi.
Tästähän ei ollut kyse. Vaan turhien kuolemien välttämisestä. Tukahdutettavissa olevaan epidemiaan kuoleminen on turha kuolema.
Määrittele turha kuolema? Ja määrittele sitten hyväksyttävä kuolema eli syyt joihin vanhus mielestäsi saa kuolla.
Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus on tärkeää, ja tuo Korona on teidän vapauden vihollisten tekosyy vallankäytölle toisten elämän rajoittamiseksi ja perusoikeuksien loukkaamiseksi.
Jos joku Sinulle tai ystävällesi rakas vanhus on kuollut, niin onhan se ikävää, mutta ihmisiä nyt vain kuolee joka päivä maailman alusta aina sen loppuun asti, oli koronaa tai sarssia tai lerssiä tai perssiä tai kanalentsua tai sikalentsua liikkeellä tai ei: katsos, kun ihminen ei elä ikuisesti ja hänen pitää "kerran kuoleman".
Minä en ainakaan olisi alunperinkään halunnut ainuttakaan rajoitusta, sillä vapaa elämä toden totta "on minulle tärkeää". Enkä yhtään häpeä myöntää sitä.
Käy järvessä uimassa ja syö terassilla ruokasi ja käy kotimatkalla Alkossa. Kaikkea pystyy tekemään, mitä ennenkin.
En osaa uida, joten en ui tavallisestikaan missään, en järvessä enkä hallissa.
Terassilla on tähän aikaan vuodesta vielä kylmä ja monissa paikoissa terasseja ei ole vielä kalustettukaan kesäkuntoon. Ja kesällä terasseilla kiusaavat paarmat ja ampiaiset. Minulla on kolme vakiobuffettia: yksi kebab-, yksi shushi- ja yksi joku muu kungfutse-tyyppinen, jolla on monta omistajaa, muutama kantasuomalainen ja muutama aasialaistaustainen, ja heidän paikassaan syön aina pääsääntöisesti riisä ja häränlihakastiketta. Yhdessäkään näistä vakiobuffeteistani, joiden hintataso mahtuu minun budjettiini (tosin tuo viimeksimainittu venyttelee kyllä ilkeästi kipurajaa), ei ole terassia.
En käy Alkossa enää illoinkaan, tavallisestikaan, koska olen marraskuusta 2006 lähtien hakenut kaikki viinani Itä-Euroopan "post-sovieettisista" maista ja kerännyt monia eri merkkejä jo varastoonkin satoja litroja yhteensä, sekä tilaan kaikki miedot juomani - punaviinit - netistä enkä maksa Suomen alkoholiveroja. Olen ostanut myös muutamaksi lähivuosiksi tupakkani samoista maista.
Mutta toki ymmärrän, mitä tarkoitat: että joitain vähemmän sosiaalisia asioita voi edelleen harrastaa normaalisti. Niin, onhan se niinkin, mutta tekisi jo mieli lähteä puputtamaan pötsi täyteen mättöä.
Minun kaverini, joka tosin juo aivan liikaa, tilaa saksalaisesta verkkokaupassta Alkossa 500€ maksavat tuotteet (lonkeroa ja likööriä ainakin) 210€:lla, joka sisältää rahtikulut. Alkosta ei kannata ostaa, jos paljon juo. Eikä siksikään, että Suomi verottaa eniten alkoholia koko Euroopassa.
Vapaus on tärkeää, ja tuo Korona on teidän vapauden vihollisten tekosyy vallankäytölle toisten elämän rajoittamiseksi ja perusoikeuksien loukkaamiseksi.
Jos joku Sinulle tai ystävällesi rakas vanhus on kuollut, niin onhan se ikävää, mutta ihmisiä nyt vain kuolee joka päivä maailman alusta aina sen loppuun asti, oli koronaa tai sarssia tai lerssiä tai perssiä tai kanalentsua tai sikalentsua liikkeellä tai ei: katsos, kun ihminen ei elä ikuisesti ja hänen pitää "kerran kuoleman".
Minä en ainakaan olisi alunperinkään halunnut ainuttakaan rajoitusta, sillä vapaa elämä toden totta "on minulle tärkeää". Enkä yhtään häpeä myöntää sitä.
Eka olin samaa mieltä toi eka lause mutta kun sanoit tuon jos joku sinulle. Mutta ihmisiä nyt vaan kuolee joo mutta itse en halua sellaista ja ainakaan mihinkään pandemioihin ei kukaan sais kuolla ja kivuliaasti. ITSE EN KUOLE KOSKA OLEN PÄÄTTÄNYT NIIN USKON SIIHEN ETTÄ EI TARVITSE KUOLLA
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tippumaan? Suomessa on kuollut reilu 200 ihmistä koronaan. Influenssaan, joka oli tänä vuonna poikkeuksellisen heikko, on kuollut tänä vuonna 500 ihmistä Suomessa.
Vähemmän hysteriaa nyt, ja enemmän logiikkaa.
Huomaa, että se logiikka tai matemaattinen ajattelu unohtuu tässä täysin. Korona, minkä leviämistä on yritetty rajoituksin javtestauksin estää ja keinot ovat purreet aika hyvin on tappanut muutamassa kuukaudessa silti 240. Tauti, johon meillä ei ole mitään suojaa. Ilman rajoituksia luvut olisivat jotain muuta. Influenssaan, johon löytyy sekä suojaa ja rokotuksia ilman muita tajoituskeinoja on moninkertaisesti pidemmällä aikavälillä kuollut 500.
Suomessa ollaan nykyisten rajoitusten +höllentämisten vuoksi reilun kuukauden kuluttua varmaan tuossa 300-500 lukemissa.
Mitä vanhempi ihminen sitä luonnollisempaa on kuoleminen.
Ajatellapa, jos meillä olisi hallitus joka käsien pystyyn nostamisen sijaan olisi sanonut ”Suomi ottaa tavoitteekseen Uuden-Seelannin mallin ja tulee siinä myös onnistumaan”. Nyt mennään kiky-Hetemäen työryhmän mallin mukaan, ja me kaikki tiedämme jo kokemuksesta, ettei se lupaa todellakaan mitään hyvää tavalliselle kansalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleminen pitäisi julistaa laittomaksi.
Tästähän ei ollut kyse. Vaan turhien kuolemien välttämisestä. Tukahdutettavissa olevaan epidemiaan kuoleminen on turha kuolema.
Määrittele turha kuolema? Ja määrittele sitten hyväksyttävä kuolema eli syyt joihin vanhus mielestäsi saa kuolla.
Turha kuolema on sellainen, joka olisi ollut täysin estettävissä ja joka lyhentää jäljellä olevaa elinikää jopa vuosilla tai kymmenillä vuosilla. Suoraan piittaamattoman ja rahan ohjaaman hallituksen aiheuttama siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tippumaan? Suomessa on kuollut reilu 200 ihmistä koronaan. Influenssaan, joka oli tänä vuonna poikkeuksellisen heikko, on kuollut tänä vuonna 500 ihmistä Suomessa.
Vähemmän hysteriaa nyt, ja enemmän logiikkaa.
Huomaa, että se logiikka tai matemaattinen ajattelu unohtuu tässä täysin. Korona, minkä leviämistä on yritetty rajoituksin javtestauksin estää ja keinot ovat purreet aika hyvin on tappanut muutamassa kuukaudessa silti 240. Tauti, johon meillä ei ole mitään suojaa. Ilman rajoituksia luvut olisivat jotain muuta. Influenssaan, johon löytyy sekä suojaa ja rokotuksia ilman muita tajoituskeinoja on moninkertaisesti pidemmällä aikavälillä kuollut 500.
Suomessa ollaan nykyisten rajoitusten +höllentämisten vuoksi reilun kuukauden kuluttua varmaan tuossa 300-500 lukemissa.
Edelleen kaikista vajaamielisimmät denialistit vertaavat koronaa kausi-influenssaan. Italiassa on kuollut jo yli 100 koronapotilaita hoitanutta lääkäriä/sairaanhoitajaa tartunnan saatuaan. Ei taida olla ihan normimeininkiä vuosittaisten influenssakausien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten kuuluu kuolla. Tänään koronaan tai huomenna infarktiin.. luonnonlaki
Tutkimuksen mukaan koronaan kuolleiden elämä on lyhentynyt keskimäärin 10 vuotta.
Lisäksi kaikki muu kärsimys ja epätietoisuus siitä, parantuuko oireista kokonaan ollenkaan.
Vielä ei esim. tiedetä, mikä vaikutus koronalla on poikien ja miesten lisääntymiskykyyn. En lähtisi leikkimään näin vakavalla asialla.
Mikäs tutkimus mahtaa olla kysymyksessä? Linkki, kiitos.
Ja jos tämä paikkansa pitäisikin, niin eikö olisi ollut yksinomaan julmaa, jos nyt pois päässeiden heikkokuntoisten yli 80-vuotiaiden vaipoissa makuutettavien vanhusten elämä olisi tuollaisena jatkunut vielä vuosia?
Kauhulla vain moni odottaa kun taas "pakko" lomailijoiden on taas pakko päästä reissuun ja johonkin Berliiniin tai Espanjaan.
Myös tuntee 70 vuotiaita yrittäjiä ja todella skarppeja 92 vuotiaita ja kummastuttaa tuo ikäloppu asenne.
Hei, missä ne ruumiskasat? Kohta on toukokuun puoliväli ja muistan kk sitten kun ihmettelin jo silloin, että missä Suomen ruumiskasat niin sanottiin, että 2 viikon päästä ja viimeistään toukokuun puolivälissä.
Taitaa olla niin, että nämä maailmanlopun hekumoijat eivät saa mitä ennustavat. Sanoin yli kk sitten jo, että ihan lässähtänyt tämä pandemia Suomessa ja sanon näin edelleen!
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2018 Suomessa kuoli 54500 ihmistä. Ilman koronaa!
Ja tänä vuonna huomattavasti paljon paljon enemmän, koska korona.
Tällaisella väestön tahallisella sairastuttamisella ja koronan pitämisellä väestössä vielä todella pitkään (Uuden-Seelannin mallin sijaan) ne rahat loppuvat paljon varmemmin ja nopeammin.