Nyt alkaa tuttavapiirissä tippua ihmisiä
Olen tänään kuullut kahdesta perheestä jossa menetettiin pyhien aikana isovanhempi koronalle.
Turhia kuolemia, kun tämä olisi voitu välttää.
Joten miettikääpä seurauksia jos tuntuu
tärkeältä alkaa elää vapaasti.
Kommentit (257)
Tunnetko ap siis kaksi perhettä jotka kyläilivät isovanhemmilla, jonka johdosta jokin isovanhemmista kuoli koronaan.
Vai tunntko kaksi perhettä jotka kylälivät isovanhemmillaan ja kaikilla oli hauskaa, ja kukaan ei kuollut yhtään mihinkään. Mutta sinä ap olet vihainen koska rajoitukset eivät salli kyläilyä ja nyt jonkun pitää mielestäsi kuolla rikkeen johdosta.
Voitko vielä selventää.
Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:
Vapaus on tärkeää, ja tuo Korona on teidän vapauden vihollisten tekosyy vallankäytölle toisten elämän rajoittamiseksi ja perusoikeuksien loukkaamiseksi.
Jos joku Sinulle tai ystävällesi rakas vanhus on kuollut, niin onhan se ikävää, mutta ihmisiä nyt vain kuolee joka päivä maailman alusta aina sen loppuun asti, oli koronaa tai sarssia tai lerssiä tai perssiä tai kanalentsua tai sikalentsua liikkeellä tai ei: katsos, kun ihminen ei elä ikuisesti ja hänen pitää "kerran kuoleman".
Minä en ainakaan olisi alunperinkään halunnut ainuttakaan rajoitusta, sillä vapaa elämä toden totta "on minulle tärkeää". Enkä yhtään häpeä myöntää sitä.
Oikeus elämään on perusoikeus, joka menee kaikkien muiden oikeuksien edelle. Hyvähän on sinun kirjoitella 5 pennin filosofisia pohdintoja. Mitä muilla on väliä, niin kauan kuin ei omia läheisiä menehdy. Itse sairastin koronan erittäin rajuna, vaikka olen nuori, hyväkuntoinen ja perusterve. Todellakin ymmärrän nämä rajoitukset, eikä näitä ihmisten kiusanteoksi ylläpidetä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monen perheen talous on romahtanut, avioliitot hajonneen, lapset lähdössä huostaan koronarajoitusten vuoksi. Iäkäs ihminen kuolee joka tapauksessa, lapsille soisi ehjän kodin ja ruokaa mahaansa.
Kaikki kuolevat joskus. Myös ne lapset. Sinun logiikallasi kenenkään hyväksi ei tarvitse tehdä mitään.
Vapaus on tärkeää, ja tuo Korona on teidän vapauden vihollisten tekosyy vallankäytölle toisten elämän rajoittamiseksi ja perusoikeuksien loukkaamiseksi.
Jos joku Sinulle tai ystävällesi rakas vanhus on kuollut, niin onhan se ikävää, mutta ihmisiä nyt vain kuolee joka päivä maailman alusta aina sen loppuun asti, oli koronaa tai sarssia tai lerssiä tai perssiä tai kanalentsua tai sikalentsua liikkeellä tai ei: katsos, kun ihminen ei elä ikuisesti ja hänen pitää "kerran kuoleman".
Minä en ainakaan olisi alunperinkään halunnut ainuttakaan rajoitusta, sillä vapaa elämä toden totta "on minulle tärkeää". Enkä yhtään häpeä myöntää sitä.
Olisit halunnut jos kerrottaisiin että 1/35 kuolee. Mieti ihmisiä kun ympärillä ja niistä osa kuolisi jos näitä rajoituksia ei olisi. Tuo tarkoittaa 3% kuolleisuutta koronaan ja ei ole mikään fiktiivinen luku.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuolee tosiaan yli 50 000 henkilöä vuodessa. Suurin osa on iäkkäitä, mutta joukossa on myös tuhansia alle 65-vuotiaita, jotka kuolleet onnettomuuksissa, henkirikoksissa, itsemurhissa, sairauskohtauksissa. Myös siihen kausi-influenssaan kuolee 500-1000 ihmistä vuodessa, heistä suurin osa iäkkäitä. Nyt koronaan on kuollut reilut 200, joista lähes kaikki vanhuksia. Se nyt vaan menee niin, että vanhuksia kuolee muihin ikäryhmiin verrattuna paljon, oli sitten koronaa tai ei.
Rajoitukset ovat toimineet hyvin koska koronaan kuolleita on vain reilu 200.
Minäkin menetin viime kesänä lyhyen ajan sisällä kaksi vanhaa sukulaistani :( Samaan aikaan myös mieheni sukulainen menehtyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monen perheen talous on romahtanut, avioliitot hajonneen, lapset lähdössä huostaan koronarajoitusten vuoksi. Iäkäs ihminen kuolee joka tapauksessa, lapsille soisi ehjän kodin ja ruokaa mahaansa.
Niinpä. Mikä on ikäihmisten kuolinsyyn suojelun hinta? Jälkipolvet laitetaan taas maksamaan ja kärsimään, eikö heille ole tarpeeksi taakkaa kantaa jo ilmastonmuutos?
Näinpä.
Muista kuitenkin että nämä rajoitukset ovat aika nuoren sukupolven käsialaa , meinaan että jos tulee mieleen alkaa vihata vanhoja ihmisiä.
Tippua ja tippua..ikävästi ehkä sanottu mutta olisivat luultavasti tippuneet muutenkin, vaikka seuraavaan influenssaan tai sydäriin. Ihme shokkihakuisuutta taas.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan menee niin, että vanhuksia kuolee muihin ikäryhmiin verrattuna paljon, oli sitten koronaa tai ei.
Sinä et voi tietää, jos vaikka ap:n tuttavien isovanhemmat ovat ottaneet kuolemattomuuspillerin. viime vuonna. Nyt korona on tehnyt ne pillerit tehottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus elämään on perusoikeus, joka menee kaikkien muiden oikeuksien edelle. Hyvähän on sinun kirjoitella 5 pennin filosofisia pohdintoja. Mitä muilla on väliä, niin kauan kuin ei omia läheisiä menehdy. Itse sairastin koronan erittäin rajuna, vaikka olen nuori, hyväkuntoinen ja perusterve. Todellakin ymmärrän nämä rajoitukset, eikä näitä ihmisten kiusanteoksi ylläpidetä.
En minä eikä kukaan muukaan tähän koronasirkukseen kyllästynyt halua eikä yritä riistää Sinulta oikeuttasi elää: toivottavasti saat elää pitkään, vapaasti ja onnellisesti. Kuten siinä YK:n ihmisoikeusjulistuksessa muistaakseni sanotaan, ungefähr tähän tapaan (en muista tarkkaa sanamuotoa enkä nyt ehdi sitä netistä tarkistamaankaan kun pitää lähteä PC-kauppaan hakemaan tilaamaani näppäimistöä): "Jokaisella ihmisellä on oikeus onneen, vapauteen ja henkilökohtaiseen ruumiin ja omaisuuden koskemattomuuteen..."
Se kuuluu meille kaikille, sekä koronisteille että antikoronisteille. Sekä myös ravintolayrittäjille, mm.
Mutta tuo lauseesi: "Oikeus elämään on perusoikeus, joka menee kaikkien muiden oikeuksien edelle" ei voi mitenkään eikä saa tarkoittaa sitä, että oikeus elämään menee kaikkien muiden (ihmisten/ yksilöiden) perusoikeuksien edelle. On sietämätöntä ja väärin, että joidenkin harvojen elämän pitkittämisen nimissä miljoonien ja miljardienkin muiden perusoikeuksia ja normaalielämää vaikeutetaan ties kuinka kauan - vuosia? kymmeniä vuosia? - ja että koko muu ihmiskunta joutuu maksamaan laskua koko loppuikänsä tästä muutaman poikkeusyksilön suojelemisesta.
Tämä jos mikä on väärin.
Mutta ei siinä mitään, jos normaalielämä on Sinulle "5 pennin" arvoinen: emme me siinä tapauksessa pääsekään yhteisymmärrykseen. Minulle se on arvokkaampi.
Monilla on jokin kummallinen tarve etsiä syyllisiä tässä tilanteessa.
Joskus tulee tauti mikä t appaa, eikä asialle voi mitään. Joskus se on syöpä, joskus sydän- ja verisuonisairaus ja joskus korona.
Eikä hallitus voi mitään sille, että talous on pakko pitää pyörimässä, ettei tule täydellinen romahdus. Rajoituksia on pakko purkaa ennemmin tai myöhemmin, luultavasti ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse sairastin koronan ja olen multi sairas, myös elimellisiä vikoja. En ole varma oliko se rajumpi vai ei koska joka vuosi sairastan influenssankin, ei se mukavaa ollut ja oli se pahempi kuin flunssa(minulla) mutta ei tullut mieleenkään että kuolen tähän. Itselläni muut tulehdustilat ovat olleet pahempia.
Rajoitukset on hyvä juttu ja ne turvavälit voitaisiin pitää mutta yli kouhkaamisen voisi lopettaa. Tervettä järkeä päähän ja ohjeiden noudattaminen, niillä pärjää.
Mulla kuoli koronan alkuaikoina kaksi kaveria koronaan. Toinen iäkäs naisvanhus Urjalassa ja pääkaupunkiseudulta 70 vuotias huippuyritysjohtaja, joka sai kaiken avun, mitä ostettavissa.
Nyt 30 vuotias suomalainen nuorukainen kuolemaisillaan New Yorkissa.
Eli sitä vaan tässä kerron, että kaikenlaisia tai erilaisia se tappaa.
Nythän on tosiaan ollut lehdissä ikäviä uutisia tippuneista ihmisistä.
Älkää nyt unohtako sitä, ettei sairastetun koronavirusinfektion jälkivaikutuksista tiedetä vielä mitään. On epäilty, että infektio voi jättää jopa pysyviä vaurioita keuhkoihin. Ja tämä koskee myös nuoria ja työikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta koronassa ei ole pahinta jo valmiiksi heikkokuntoisten vanhuksien kuolemat, vaan se, että työikäisiä, työkuntoisia ihmisiä sairastuu ja joutuu viikkoja kestävään sairaalahoitoon, ja sen jälkeen tulee vielä kuukausia kestävä kuntoutus, sairauslomineen. Osa saattaa menettää työkykynsä pysyvästikin.
Ymmärräthän että osastoilla ja tehohoidossa on jatkuvasti alle 200 ihmistä, tämä on niiiiin mitättömän pieni määrä työväestä ettei sen tarvitse aiheuttaa minkäänlaista hysteriaa.
Sen sijaan paniikkia pitäisi aiheuttaa se että meillä on lomautettuna jo yli 160000 ihmistä. Jos näitä ihmisiä ei saada takaisin töihin, meidän hyvinvointiyhteiskunta loppuu. Loppui maksajat. Ja vasemmisto ottaa kaksin käsin lisää velkaa, jotka jäävät tulevien sukupolvien maksettaviksi. Meillä on edelleen reilut 200 koronaan kuollutta, ei minkäänlaista syytä pitää yhteiskuntaa suljettuna.
Itse olen siinä onnellisessa asemassa että voin työskennellä täysin etänä, vaikka palmun alla. Toistaiseksi olen pysynyt Suomessa ja maksanut veroni tänne. Tätä itseaiheutettua konkurssia en kuitenkaan jää maksamaan.
Itse sairastin koronan ja olen multi sairas, myös elimellisiä vikoja. En ole varma oliko se rajumpi vai ei koska joka vuosi sairastan influenssankin, ei se mukavaa ollut ja oli se pahempi kuin flunssa(minulla) mutta ei tullut mieleenkään että kuolen tähän. Itselläni muut tulehdustilat ovat olleet pahempia.
Rajoitukset on hyvä juttu ja ne turvavälit voitaisiin pitää mutta yli kouhkaamisen voisi lopettaa. Tervettä järkeä päähän ja ohjeiden noudattaminen, niillä pärjää.[/quote]
Eikö jo kannattaisi ottaa influenssarokote, jos se joka vuosi tulee? Ja pestä käsiä vähän paremmin ja useammin ja rajoittaa joka ruuhkassa liikkumista, jos taudit noin helposti tulee. Nuo muut tulehdustilatkin saa kuriin, kun huolehtii terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuolevat joskus. Myös ne lapset. Sinun logiikallasi kenenkään hyväksi ei tarvitse tehdä mitään.
Kyllä tähän lapsiakin tulee kuolemaan, Suomessakin. Se on hyvin todennäköistä, jos pandemia kestää kaksi vuotta, kuten tuoreimmat ennusteet kertovat.
Turha jossitella, mutta jos oltaisiin suljettu kaikki rajat heti alkuun, Suomen sisällä oltaisiin pystytty pitämään ainakin julkinen ja pk-sektori toiminnassa. Kelloa ei voi siirtää taaksepäin, ja fakta on, että nyt ei ole enää mahdollista pitää Suomea suljettuna. Ei vaan ole varaa. Ei sitä velkaakaan loputtomiin saa.
kemikaaliali kirjoitti:
Olisit halunnut jos kerrottaisiin että 1/35 kuolee. Mieti ihmisiä kun ympärillä ja niistä osa kuolisi jos näitä rajoituksia ei olisi. Tuo tarkoittaa 3% kuolleisuutta koronaan ja ei ole mikään fiktiivinen luku.
Ei ole fiktiivinen luku vaan ihan käytetty luku, täysin virheellinen tässä kontekstissa kun koronakuolleisuutta lasketaan. Koronakuolleisuus tulee olemaan 0,2-0,5%, influenssassa kuolleisuus on 0,1%. Voit siis hysteerisesti huutaa että korona on kaksin-nelinkertaisesti tappavampi kuin influenssa, sillä niin se onkin. Silti koronaan kuolee mitätön määrä ihmisiä. Ja ne jotka kuolevat, ovat yli 90%:sti riskiryhmää. Perusterve ei huomaa koronan tai influenssan eroa käytännössä mitenkään.
THL:n määrittelyn mukaan perussairas alle 70v jolla lääkityksellä saadaan pidettyä oireet hallinnassa = työkykyisenä, ei kuulu riskiryhmään.