Opettajana ihmettelen, että mitä opetan vikat viikot koulussa
Kun etäopetusta päätettiin pitää 13.5. saakka tein aineenopettajana suunnitelman, mitkä asiat ehdin tänä aikana opettaa ja mitä jätän kahdelle vikalle viikolle. Mietin suunnitelmat myös sen mukaan, että palaamme kouluun omalla lukujärjestyksellä ja sen lisäksi myös mitä opetan jos etätyöt jatkuvat. Nyt mennäänkin ilmeisesti ihan muilla lukujärjestyksillä, sillä koulussani suunnitellaan vuorosysteemiä tilojen vähyyden ja suurten ryhmien vuoksi. Milloin saan tietää, montako tuntia minulle jää minkäkin opetusryhmäni kanssa? Ei mitään käsitystä. Kiristänkö tahtia jo ensi viikosta. Todella huonosti mietitty, miten oikeasti koulun arjessa asiat hoituvat.
Kommentit (548)
Meidän lapsen koululla kirjat on käyty koulujen avaamiseen mennessä kokonaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä palsta teidän virallinen kommunikointikanava vai miksi sitä täällä ihmettelet?
Onhan hyvä, että huoltajat kuulee, mihin ovat lapsensa laittamassa. Jos julkisuudessa sanotaan vaan, että kaikki on hyvin, turvallista ja suunniteltua, eikö ole huoltajankin oikeus tietää, ettei tuo pidä paikkaansa ollenkaan yläkoulujen osalta!
Olen sairaanhoitaja ja monenlaisia tilanteita on ollut. Minun tehtäväni on aina luoda uskoa, että homma on hallinnassa, me kannamme vastuun. Ei kuulu ammattilaisen työhön lietsoa paniikkia. Se saa vain asiantuntijat näyttämään epäluotettavilta.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ihmettelisit tätä asiaa suoraan rehtorillesi tai kuntasi opetuspäällikölle?
Liian vaikea ja haastava tehtävä opettajalle
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menee korkeintaan 40 %, mikä tulee olemaan Li-tyttöselle nöyryyttävä tilanne.
Eiköhän hän suhtaudu asioihin asioina.
Sinun annustukseen palaan 2 viikon kuluttua.
Sekin kannattaa ottaa huomioon, että leikkauslistat tulee olemaan armottomia. Kun opet nyt joka paikassa kailottaa, että etäopetus olikin jopa parempaa kuin lähiopetus, niin se ei ole kuin yksi lakimuutos ja pienet koulut voi lakkauttaa koko maasta. Hoituu diginä ja koeviikot ja oppilashuollon voi tehdä aika ajoin isoissa kuntakeskuksessa.
Tätä en siis toivo, vaan pelkään ja paljon. Olisin opena tosi varovainen nyt, mitä OAJ:n ja yksittäisten kuntien kyselytuloksia kannattaa jakaa. Tämä oli poikkeusaika, josta opittiin paljon, mutta ei korvaa lähiopetuksen merkitystä.
Tärkeintä on saada koronatartunnon määrä eksponentiaaliseen kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsen koululla kirjat on käyty koulujen avaamiseen mennessä kokonaan läpi.
Oletko ennustaja?
Luokanope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä palsta teidän virallinen kommunikointikanava vai miksi sitä täällä ihmettelet?
Onhan hyvä, että huoltajat kuulee, mihin ovat lapsensa laittamassa. Jos julkisuudessa sanotaan vaan, että kaikki on hyvin, turvallista ja suunniteltua, eikö ole huoltajankin oikeus tietää, ettei tuo pidä paikkaansa ollenkaan yläkoulujen osalta!
Olen sairaanhoitaja ja monenlaisia tilanteita on ollut. Minun tehtäväni on aina luoda uskoa, että homma on hallinnassa, me kannamme vastuun. Ei kuulu ammattilaisen työhön lietsoa paniikkia. Se saa vain asiantuntijat näyttämään epäluotettavilta.
Tämä.
Sairaanhoitajat ne vasta ovatkin lietsoneet paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Eikä Suomessa tule mitään ongelmaa missään vaiheessa.
Kai ymmärrät ettei hallitus välitä pätkääkään mitä sen kahden viikon aikana opetat. Sinun ja lasten kouluun menolle on vain yksi syy, tartunnan nopeampi leviäminen. (Ihmettelen mitä tämä tieto edes päästettiin julkiseksi!) Enkä näe mahdottomana, että tämä käännetään myöhemmin teidän syyksi. Ette osanneet varautua suojaamaan lapsia mahdollisilta tartunnoilta, ettekä pesseet tarpeeksi käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ennustaja?
En vaan opettaja näin sanoi. Osa aineista on jo nyt käyty läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Etkö lue uutisia ollenkaan? Syy koulujen avaamiselle nimenomaan oli se, että tartuntojen määrä saadaan kasvuun. Osa tiesi sen jo ennen kun se meille uutisissa kerrottiin.
Minä luetutan kirjoja. Joka luokalle ja ryhmälle. Tunnista toiseen. Minun ainettani luokilla on 3 tuntia viikossa. Kyllä siinä saa 2,5 viikkoa kulumaan ja tulee yksi kirja luettua. Toukokuun puoliväliin mennessä olen käynyt läpi kaikki tämän lukuvuoden asiasisällön. Kädet pestään tunnin alussa ja lopussa, ja jos joku pelkää, voi pitää hanskoja lukiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun menee korkeintaan 40 %, mikä tulee olemaan Li-tyttöselle nöyryyttävä tilanne.
Eiköhän hän suhtaudu asioihin asioina.
Sinun annustukseen palaan 2 viikon kuluttua.
Palaillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Etkö lue uutisia ollenkaan? Syy koulujen avaamiselle nimenomaan oli se, että tartuntojen määrä saadaan kasvuun. Osa tiesi sen jo ennen kun se meille uutisissa kerrottiin.
En ole joukkohysterian vallassa.
Aika pian nähdään tämä. Katastrofi on peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Valtava ristiriita uutisartikkelin tekstissä, koska tartuntatautilaki käskee torjua yleisvaarallisen tartuntataudin leviämistä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tallaisiin-arvioihin-paatos-kouluje…
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne koulut alunperinkin laitettu etäopetukseen juuri tuohon päivään ja aika pitkään on näyttänyt siltä, että ne voidaan aukaista. Aika paljon saa opettaja katsoa peiliin, jos ei tätä mahdollisuutta ole ottanut huomioon suunnitelmissaan. Sääliksi käy sinun oppilaitasi.
On koko ajan puhuttu asteittaisesta avaamisesta sekä pienimpien palaamisesta kouluihin. Kukaan ei odottanut tällaista spektaakkelia.
Vierailija kirjoitti:
Minä luetutan kirjoja. Joka luokalle ja ryhmälle. Tunnista toiseen. Minun ainettani luokilla on 3 tuntia viikossa. Kyllä siinä saa 2,5 viikkoa kulumaan ja tulee yksi kirja luettua. Toukokuun puoliväliin mennessä olen käynyt läpi kaikki tämän lukuvuoden asiasisällön. Kädet pestään tunnin alussa ja lopussa, ja jos joku pelkää, voi pitää hanskoja lukiessaan.
Opettajia on niin monenlaisia!
Miksi halusit tämän tiedon, etret tee työtäsi, meille jakaa?
Älä suotta vastaa, syy on ilmeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajia on niin monenlaisia!
Miksi halusit tämän tiedon, etret tee työtäsi, meille jakaa?
Älä suotta vastaa, syy on ilmeinen.
Kyllä ,opettajia on erilaisia, tänne näyttää pesiytyneen ne, jotka eivät halua tehdä työtään. Opettajina olisin hyvin pelokas tulevasta syksystä ja vuodesta. Voi olla, että tulee etenkin pienempiin kuntiin sellaisia leikkauslistoja, että monia opettajia tulee jäämään työttömäksi
Se tuntuu nyt olevan koulujen ja teidän opettajien vastuulla, kuinka tauti leviää. Pallo on teillä. Siihen keskittykää.