Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?

Vierailija
01.05.2020 |

Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.

Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.

Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?

Kommentit (423)

Vierailija
21/423 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ei rasita, ainakaan kasvojen pesu ja hoito, koska jos puhdistus ja kosteutus jää pois, niin kasvoihin tulee näppylöitä ja iho kuivuu korpuksi. Hampaat on myös kiva pestä aamuin illoin. Hoidan kasvojen hoidon joka päivä siinä kuuden aikaan illalla (toki pesen myös aamullakin ja samat kosteustuotteet), joten kun alkaa väsyttämään (klo. 22-01), niin ainoastaan hampaat pitää käydä pesemässä. Hammaslankaa en ole koskaan käyttänyt.

Suihkussa käyn tarvittaessa, eli en välttämättä joka ilta. Hiukset pesen 2-3 krt/viikko. Vartaloa ei tarvitse rasvata koskaan, koska sen iho ei ole kuivuuteen taipuvainen.

Sitäpaitsi, tykkään läträtä ihonhoitotuotteilla ja kokeilla uusia. Mikään ei ole mukavampaa kuin huomata kuinka iho tulee kuulaaksi, kirkastuu ja puhdistuu hyvillä tuotteilla.

Vierailija
22/423 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmaksi osaksi ei rasita mutta joskus se on aika mielenkiintoista kun kaksi pientä lasta pitää siinä samalla hoidella. Oliskin helppoa jos olisi vain omat hampaat ja peseytymiset 😃

Tämmöset vastaukset on kyllä tylsiä. "Onpa sulla helppoo ku ei oo lapsia"...huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/423 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa. Tässä nyt makaan sängyssä suikutettuna, iho hoidettuna, hampaat harjattuna - hammaslankaa unohtamatta - säärikarvat poistettuna, sääret ja jalkaterät rasvattuna, erityisesti kantapäät, kainalot sheivattuna, kulmat nypittynä, eli taas kerran tämän kaiken jaksoin. Hyvää yötä! Ap

Vierailija
24/423 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rasittaa joka yö herätä klo 03.00 laittamaan yövoidetta.

Vierailija
25/423 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmaksi osaksi ei rasita mutta joskus se on aika mielenkiintoista kun kaksi pientä lasta pitää siinä samalla hoidella. Oliskin helppoa jos olisi vain omat hampaat ja peseytymiset 😃

Tämmöset vastaukset on kyllä tylsiä. "Onpa sulla helppoo ku ei oo lapsia"...huoh

No en kyllä sitä tarkoittanut. On se kumma kun täällä palstalla pitää aivan vääntämällä vääntää vittuiluksi jos kertoo mitä mieltä on. 🙄

Vierailija
26/423 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tee tuota kaikkea joka ilta vuoden jokaisena iltana.

Vierailija
27/423 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain että lankaatteko hammaspesun jälkeen? Itse lankaan pesua ennen.. Näin hammaslääkäri minulle suositteli ja netistä luin myös.

Vierailija
28/423 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ongelma on se että jätän nämä toimet siihen ajankohtaan kun olen jo liian väsynyt tekemään niitä. Ilta toisensa jälkeen. Mutta koska olen iltasyöppö en voi pestä hampaita aiemmin jne.

Vierailija
29/423 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, ehkä kerran kuussa tai vieläkin harvemmin suon itselleni illan, jolloin menen nukkumaan käymättä minkäänlaisella pesulla. Silloin nukun sohvalla viltin alla päivävaatteissani. Kun alkaa nukuttaa, viimeisillä voimillani sammutan tv:n.

Vierailija
30/423 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumisen/masennuksen merkkejä, jos ei jaksa rutiineja. Tai sitten niitä rutiineja on liikaa. Kokeile jättää jotain pois ja siirtää osa aiempaan iltaan.

Vierailija
31/423 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis kyllä!

Olen miettinyt kauan jo, miten iltarutiinit on sellainen elämänlaatuani heikentävä asia jaksamiseni kannalta.

Suihkussa en tosin käy joka ilta, ja sitten kun sinne saan aikaiseksi raahauduttua niin suihkuttelu venyy ja venyy...

Kaikista pahin on koiran ulosvienti. Siinä vaiheessa kun haluaisi vaan päästä nukkumaan, niin täytyy pukea päälle, mennä pitkä matka hissillä alas päästäkseen ulos ja kiertää kusetuslenkki. Jos ei halua laittaa herätystä montaa tuntia ennen kuin pitäisi töihin herätä, niin tuo on pakko ajoittaa mahdollisimman myöhäiseksi ja viimeiseksi asiaksi ennen sänkyyn menemistä.

Mutta en muutenkaan pidä rutiineista. Ahdistun asioista jotka vain toistuu päivästä toiseen. Pelkästään ajatus siitä, että täytyy töissä istua 8h päivästä toiseen, vuodesta toiseen (ne minimaaliset vkloput ja lomat pl.) on ehkä sietämättömin mitä tiedän.

Vierailija
32/423 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö suihkussa käydä joko just heränneenä tai juuri ennen nukkumaan menoa? Itse lähes aina iltapäivällä, joko töiden jälkeen tai vapaa päivinä jossain hyvässä välissä.

Vierailija
33/423 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rasita. Ihoani en ole koskaan hoitanut mitenkään erityisesti ja suihkussa käyn parin päivän välein.

Vierailija
34/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltahärdelli ohi. On poistettu ihokarvat, nypitty kulmat, käyty suihkussa, rasvattu iho, levitetty kasvovoide, langattu hampaat, harjattu hampaat ja nyt istun sängyssä ja selailen vähän vielä nettiä ennen nukkumaanmenoa. Niin, onko tämä masennuksen merkki, kun nämä rutiinit ovat alkaneet rasittaa? Kenties. En tunne itseäni masentuneeksi, mutta laiskottaa kyllä usein ja tympäisee tämä kaikki joka iltainen puunaaminen. Mutta eihän itsensä hoitamista voi jättääkään tietenkään. Ap

Vierailija
35/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista pahin on koiran ulosvienti. Siinä vaiheessa kun haluaisi vaan päästä nukkumaan, niin täytyy pukea päälle, mennä pitkä matka hissillä alas päästäkseen ulos ja kiertää kusetuslenkki. Jos ei halua laittaa herätystä montaa tuntia ennen kuin pitäisi töihin herätä, niin tuo on pakko ajoittaa mahdollisimman myöhäiseksi ja viimeiseksi asiaksi ennen sänkyyn menemistä.

Tämän takia en voi ottaa koiraa, vaikka niistä tosi paljon pidänkin. Muutaman kerran viikossa koiran lenkittäminen olisi tosi kivaa, muttei joka päivä, ja ehkä saisin pinnistettyä itseni joka päiväkin lenkille koiran kanssa, mutta 3-4 kertaa päivässä?! Ei, minusta ei olisi siihen. Ap

Vierailija
36/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rasita. Motivoi, että näytän ehkä vähän nuorekkaammalta, kun laitan kaikkea aineita naamaani. Ainoa, mistä en tykkää on hampaiden lankaus. Sitä en tee järin usein.

Vierailija
37/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain että lankaatteko hammaspesun jälkeen? Itse lankaan pesua ennen.. Näin hammaslääkäri minulle suositteli ja netistä luin myös.

Tietenkin lankaus ennen pesua, hammasväleistähän tulee muuten ties mitä moskaa juuri harjattuihin hampaisiin. Ei siihen mitään hammaslääkäriä tarvita kertomaan, sanoohan tuon jo järkikin.

Vierailija
38/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi jaksaa tuota kaikkea? 36-vuotias nainen enkä ikinä nypi kulmia tai sheivaa mitään karvoja. Saavat olla kuten ovat. Hampaista pidän huolta ja kasvot pesen Dr Hauschan superkosteuttavalla tuotteella, joten ei tarvi edes voiteita. Suihkussa aamuisin ja hiukset siinä samalla. Miksi tehdä elämästään niin vaivalloista? Uuvuttaa jo pelkkä ajatuskin.

Vierailija
39/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla pesen vain hampaat. Suihkussa käyn aamulla tai töiden tai lenkin jälkeen. Hammasvälit puhdistan muovisella hammastikuilla joka ruokailun jälkeen.

Vierailija
40/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan nuo kaikki suihkussa, paitsi lankaan kerran viikossa töllöä tuijottaessa. Oliivisaippuaa käytän, niin ei tarvitse rasvata erikseen. Suihkuun hyvissä ajoin ennen väsymystä.