Pelottaa ja ahdistaa 14.5.
Miksei lapset saa olla kotona? Meillä perheessä pysyväissairautta ja muuta terveysongelmaa jo tarpeeksi!
Koko kevät mennyt niin hyvin, kun ollaan saatu olla TURVASSA!
Kommentit (36)
Pelko ja stressi alentavat vastustuskykyä. Lopeta siis ne ja olet paremmassa suojassa.
Pelkääköhän opettajat kuolemaa? Itse ainakin olen hermostunut.
Vierailija kirjoitti:
Pelkääköhän opettajat kuolemaa? Itse ainakin olen hermostunut.
En pelkää. Istuin äitini vierellä kun hän nukkui pois. Sen jälkeen ei ole kuolema pelottanut yhtään. Terveisin opettaja
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi velvoittaa käyttämään maskia
Jotta suojaisin kaikkia näitä pikku-ukkoja, jotka täällä kanssani majailevat, niinkö?
Ihanaa kun naperot pääsee kouluun.
Pelko on vain tunne, joka kestää 90 sekuntia. Kestä puolitoista minuuttia ja olet vapaa.
Vierailija kirjoitti:
No täytyyhän se tauti lopulta kaikkien sairastaa. Terveiden sekä perussairaiden. Mikä siinä ahdistaa?
Kuolema ja kärsimys. Oma ja lähimmäisten. Miten lasten käy, jos kuole? Tai mies kuolee? Mitä jos vammaudutaan, joudutaan pyörätuoliin? Kuka huolehtii muistisairaasta vanhuksesta?
Ei tämä ole mikään leikin asia tai läpihuutojuttu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis 68-vuotiaan muistisairaan isäni omaishoitaja. Hänellä ei ole muita saurauksia, mutta ei pärjää yksin.
Olen ollut poissa töistä tämän takia (olen kaupassa töissä) samoin mieheni.
Nyt meidän neljä lasta joutuu kouluun, koulukyyteihin ja ties mitä!
Miksi tämän piti mennä näin?!?!
Mikä tässä on siis se ongelma?
Isäni on 68-vuotias vanhus. Muistsairas. Ei koronariskiryhmää (tämä selvitetty tk-lääkärin kanssa, mutta: anemia, b-vitamiinin puutos, mahdollinen alkava vatsahaava, alentunut valkosujen määrä, mahdollisesti kertoo munuaisten vajaatoiminnasta.
Minulla on ylipainoa (bmi 32 eli en ole riskiryhmää). Miehellä siitepölyallergia ja siihen astmalääkitys (ei riskiryhmää työterveyslääkärin mukaan, eli ei sairaslomaa vaan palkattomasti pois töistä). Onneksi on säästöjä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi mennä töihin ainakaan kahteen vuoteen, eivätkä lapsesi voi mennä kouluun kahteen vuoteen. Sen kanssa sinun on elettävä. Tässä ei ole kyse kahdesta viikosta.
Haluan lainata kristallipalloasi. Voisin vilkaista ensi viikon Eurojackpot-rivin. Olisi käyttöä muutamalle miljoonalle.
Uusi ennuste: Koronapandemia kestänee kaksi vuotta, suomalaistutkijat pitävät arviota realistisena https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006494400.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täytyyhän se tauti lopulta kaikkien sairastaa. Terveiden sekä perussairaiden. Mikä siinä ahdistaa?
Kuolema ja kärsimys. Oma ja lähimmäisten. Miten lasten käy, jos kuole? Tai mies kuolee? Mitä jos vammaudutaan, joudutaan pyörätuoliin? Kuka huolehtii muistisairaasta vanhuksesta?
Ap
Hanki ammattiapua. Et voi millään estää lapsiasia tai läheisiäsi kuolemasta. Kaikki me kuollaan joskus. Ette te ole mitenkään poikkeuksia tähän tosi asiaan. Ettekä myöskään siihen tosiasiaan, että koronaan kuolleet ovat valtaosin yli 80-vuotiaita. Sinä ja lapsesi ette taatusti ole sen ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis 68-vuotiaan muistisairaan isäni omaishoitaja. Hänellä ei ole muita saurauksia, mutta ei pärjää yksin.
Olen ollut poissa töistä tämän takia (olen kaupassa töissä) samoin mieheni.
Nyt meidän neljä lasta joutuu kouluun, koulukyyteihin ja ties mitä!
Miksi tämän piti mennä näin?!?!
Mikä tässä on siis se ongelma?
Isäni on 68-vuotias vanhus. Muistsairas. Ei koronariskiryhmää (tämä selvitetty tk-lääkärin kanssa, mutta: anemia, b-vitamiinin puutos, mahdollinen alkava vatsahaava, alentunut valkosujen määrä, mahdollisesti kertoo munuaisten vajaatoiminnasta.
Minulla on ylipainoa (bmi 32 eli en ole riskiryhmää). Miehellä siitepölyallergia ja siihen astmalääkitys (ei riskiryhmää työterveyslääkärin mukaan, eli ei sairaslomaa vaan palkattomasti pois töistä). Onneksi on säästöjä!
Ap
En vieläkään ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Kukaan teistä ei ole riskiryhmää tai yli 80-vuotias. Olette siis melko hyvin suojassa, vaikka korona sattuisi tulemaankin. Kotiin linnoittautumallahan sitä ette voi estää, jos se on tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuitenkin todennäköisimmin ette edes saa tartuntaa. Ja jos saatte, on todennäköisintä, että saatte lievän muodon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt kun vielä ole fyysisesti terve ja elossa, järjestät asiat niin, että lapsilla on turvallinen paikka, jonne mennä JOS sinulle ja miehellesi sattuisi jotain. Äärettömän epätodennäköistähän se on, että teille molemmille yhtäaikaisesti sattuisi, mutta järjestä kuitenkin. Se varmasti lievittää ahdistustasi. Sen jälkeen hanki ammattiapua, jossa saat ahdistukseesi lisähoitoa.
Aivan kuin ihmiset ei olisi seuranneet uutisia. Korona on vaarallinen lähinnä riskiryhmille. Heistäkin suurin osa selviää pienillä oireilla. Ettekö tajua, että korona ei tapa kaikkia? Ei edes suurta osaa. Kuolleisuus riskiryhmissä oli jotain 2-3% luokkaa. Pitää muistaa, että myös kausi-influessa on vaarallinen riskiryhmän potilaille.
Kymmeniä vuosia sitten isovanhempani kuolivat puolen vuoden sisään. Molemmilla meni lähes samalla tavalla. Vanhainkodissa menehtyivät nukkuessa äkilliseen keuhkokuumeeseen. Sitä pidettiin ihan luonnollisena kuolemana. Miksi se ei pelota ja ahdista ihmisiä?
Nyt vallitsee valtava kauhu lasten puolesta. Kuvitellaan, että kun lapsi menee kouluun hän kuolee heti!
Korona on vain vähän tavallista vaarallisempi kausiflunssa. Se on tullut jäädäkseen ja kiertää maapallolla 1-2 vuotta. Se tulee Suomeen toisen ja kolmannenkin kerran. Aiotteko pitää lapset tynnyrissä kaksi vuotta? Tynnyrin jälkeen heillä ei ole vastustuskykyä ja rokote saattaa tulla vasta parin vuoden päästä.
Lapsille vaarallisia ovat liikenne, tapaturmat ja vesistöt. Miksi niistä ei olla huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun naperot pääsee kouluun.
Meillä eivät enää ihan naperoita. Kaksi teiniä, jotka eivät ole koronasta stressanneet. Menevät kouluun ihan normaalisti. Meillä ei olla koettu ahdistusta.
Nyt pelko pois. Vain pienelle osalle ihmisistä tulee taudin vaikea muoto. Ja sit jos tulee, niin sillehän ei voi mitään. Pelkäämällä ei kuitenkaan voi elämäänsä elää.