Miten kauan sekopää exänne jaksoi uhkailla/kontrolloida suhteen päätyttyä?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrollointiyritykset jatkuu vielä neljän vuoden jälkeenkin. Syy se, että meillä yhteiset lapset. Pakko pitää jonkinlaiset välit..
Millä tavoin yrittää kontrolloida? Meilläkin yhteinen lapsi, ja ex kuvittelee voivansa kontrolloida sitä, että lapsi ei saisi tavata uutta miestäni koskaan, ja kaikkea muutakin uhkailee.
ApVähän ot, mutta sulla on siis uhkaileva sekopää exä, teillä on yhteinen lapsi ja olette eronneet 3 kk sitten? Ja sulla on jo uusi mies kuvioissa jonka haluaisit esitellä lapselle?
Ei pahalla, mutta varo nyt hyvä ihminen. Tutustu ensin kunnolla ja ajan kanssa uuteen mieheen ennen lapselle esittelemistä, ettei vaan vahingossakaan ole taas ”sekopäinen uhkailija”. Sanon tämän täydellä sydämellä: jos ihminen viehättyy tietystä ihmistyypistä (tiedostamatta), on erittäin suuri riski että uudessa kumppanissa on samoja piirteitä kuin vanhassa.
Lisäksi noin nopea pariutuminen ja heti sen vakavaksi tekeminen (lapselle esittely) kielii myös siitä että olet helposti sitoutettavissa. Ja usein ne sekopäät haluaa sitouttaa naisen nopeasti.
Mietin ihan samaa. Meidän erosta on n 4 kk ja exällä uusi nainen. Haluaisi esitellä hänet lapsille. Mun mielestä ei saa vielä, lapset on edelleen järkyttyneitä erosta ja tämä tulee liian äkkiä. Pelkään myös että kyseessä on laastari, joten turha sekoittaa lasten päitä. Nyt oon sitten exän mielestä ”hankala ja katkera ex”.
Ja älkää ymmärtäkö väärin, aivan varmasti ap:lla on oikeasti sekopäinen ja uhkaileva ex, mutta tuo uusi mies / lapsen tapaamisen vastustaminen vain särähti.
Sinä voit esitellä uuden miehesi lapsille sitten kun itse koet sen järkeväksi. Toisen esittelyihin sinulla ei ole mitään sanomista, joten kyllä, vaikutat katkeralta eksältä jos niin teet. Lapsille voit sitten selittää että isällä, kuten äidillä kin tulee varmasti olemaan uusia ihmisiä joihin suhteita muodostetaan, josita toiset kestävät, toiset ei, ihan kuten kaverisuhteillekin voi käydä. Ei ole sinun asiasi puuttua toisten asioihin. Ei vaikka miten mielestäsi olisit "lasten asialla".
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö. kyllä saa tiedot salaisiksi vaikka on yhteishuoltajuus... nääs nääs kokemusta.
mutta miksi te naiset vastaatte niille miehille. olkaa hiljaa ja älkää selittäkö kaikkea netissä... menen sinne tänne tonne.. teen sitä ja tätä.
pois netistä. kirjoittamasta.
minun ukko häiritsi jonkin aikaa. tuli läpi oven. mutta joutuikin sairaalaan. eipä tullut sen jälkeen ja oli nöyrää poikaa. nyt akat kunnon ryhtiliike. älkää vali vali sitä ja tätä.
Meillä kaikilla ei ole fyysisesti väkivaltaisia eksiä, jotta saisi jotain kieltoja. Mutta se henkinenkin väkivaltaisuus stressaa.
minä en syyllistä ketään. minun tapauksessani minua varoitettiin miehestä. oli niin hiljainen/kunnollinen/työssä käyvä.
mutta piru paljastui. jos olisin uskonut varoituksia niin ei olisi tapahtunut mitään. mutta nainen luulee toista mitä miehet ovat.
kyllä minäkin melko pian merkit huomasin. mutta ajattelin jospas tämä mies muuttuu . eipä vaan muuttunut.
varmasti te akat olette nähneet miehenne merkit jo aikaisemmin. ei ole voinut tulla yllätyksenä kuten ei tullut minullekkaan.
hiljaisessa vedessä kalat kutee.. pitää paikkansa. ovat ovelia ja toimivat toisen selän takana. siis hiljaiset ihmiset. toinen sanonta ei ole olemassa hiljaisia ihmisiä vaan ovat ovelia kettuja.
ei kannata rynnätät suhteeseen ihan sen vuoksi ettet osaa olla yksin/haaveilet perheestä edes jonkun kanssa/tee niin kuin muutkin naiset/luulet että rahalla päääsee pitkälle/lapsilla.
kannattaa ottaa toisten ihmisten varoitukset tosissaan niin monelta säästyy.
minun ukko soitteli 138 krt vuodokaudessa... eipä soittanut kauan kun vaihdoin salaiseksi. en pelkää mitään enkä silloinkaan pelännyt. elin ihan normaalia elämää.
mitään en naamariin laittanut esille. poistu somesta äläkä ilmoittele asioistasi kenellekkään.
Kuukauden verran kunnes löysi uuden uhrin.
Viimeiseksi jäänyt tempaus: Hän oli antanut mikronsa minulle ja suhteen päätyttyä rupesi vaatimaan sitä takaisin uhkailemalla.
Minua ei ketään, mutta minun eksäni väittää minun tekevän sitä. Petti ja jätti, olihan se hyvin inhottavaa, mutta silti en jaksa tuollaisen urpon perään viestitellä kun näkyi, millainen oli miehiään. Välillä ystävät olleet minulle, että jätä se rauhaan. Olin että anteeksi mutta en ole ollut tekemisissä nyt 5 vuoteen ja minulla on oma parisuhteeni jo, ei edes yhtäkään viestiä... Jotenkin yhteisissä kaveripiireissä tämmöiset ovat hyvin rasittavia, kun jotkut leiriytyvät... Kuitenkin suurin osa olleet minun puolellani.
Hassua, kuinka moni sekoaa sen jälkeen, kun löytää uuden kumppanin.
Me erosimme miehen salasuhteen vuoksi. Uusi nainen muutti sisään pian minun poislähtöni jälkeen. Meillä asiat sujuivat eksän kanssa, kun lasten asioita hoidimme.... kunnes eksä kuuli kolme vuotta eron jälkeen uudesta miehestäni. Siitä alkoi viiden vuoden helvetti, joka päättyi kertalaakista täydelliseen hiljaisuuteen. Sain viisi vuotta kuulla olevani huono äiti, tuhoavani lapseni, yms yms yms. Tänä päivänä hän ei vastaa edes tekstareihin.
Erosta on 6 vuotta ja alkaa jo olla rauhallisempaa. Koskaan ei kuitenkaan voi huokaista. Pieninkin asia voi aiheuttaa uuden myrskyn. En toivo että kukaan muu joutuu kokemaan samaa kuin minä, mutta samaan hengenvetoon on pakko todeta, että helpointa on silloin kun exällä on joku kierroksessa.
15 vuotta mennyt ja vieläkin saattaa soittaa yöllä kännissä. En tosin vastaa puhelimeen öisin. Saattaa soittaa vanhemmilleni kännissä. Täysin hullu.
Ymmärrän hyvin, että eron jälkeen voi olla tunnekuohussa ja jos homma meni rumaksi, inhoaa exäänsä lopun ikää. Sitä en tajua, että exissä roikutaan ja häiriköidään vuosikaudet. Kuka jaksaa edes ajatella jotain ikivanhaa juttua? Säälittävää.
Olen estänyt exän kaikkialla, en ole aikoihin vastannut yhtään mitään koskeviin viesteihin, enkä julkaise mitään muita ihmisiä sisältäviä päivityksiä somessa. Silti pari kertaa jonkun miehen kanssa julkisella paikalla aikaa vietettyäni on tämä seurassani nähty mies saanut exältä viestin joko someen tai puhelimeen. Aivan painokelvotonta tavaraa, ja hävettää, etenkin kun useimmiten nuo ovat ihan kavereita. Tuntuu kuin ex olisi laittanut agentit perääni, kun tiedotus tuntuu pelaavan.
Vierailija kirjoitti:
Olen estänyt exän kaikkialla, en ole aikoihin vastannut yhtään mitään koskeviin viesteihin, enkä julkaise mitään muita ihmisiä sisältäviä päivityksiä somessa. Silti pari kertaa jonkun miehen kanssa julkisella paikalla aikaa vietettyäni on tämä seurassani nähty mies saanut exältä viestin joko someen tai puhelimeen. Aivan painokelvotonta tavaraa, ja hävettää, etenkin kun useimmiten nuo ovat ihan kavereita. Tuntuu kuin ex olisi laittanut agentit perääni, kun tiedotus tuntuu pelaavan.
Oletko varma, ettei ole jotenkin päässyt hakkeroimaan puhelimesi siten, että ainakin näkee paikkatiedot. Kuulostaa hullulta, mutta minua stalkannut teki mulle tämän tempun. Olin klikannut jotakin ihan aidon näköistä muistaaksen muka Postilta tullutta tekstarin linkkiä ja sitä kautta pääsi minun puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö. kyllä saa tiedot salaisiksi vaikka on yhteishuoltajuus... nääs nääs kokemusta.
mutta miksi te naiset vastaatte niille miehille. olkaa hiljaa ja älkää selittäkö kaikkea netissä... menen sinne tänne tonne.. teen sitä ja tätä.
pois netistä. kirjoittamasta.
minun ukko häiritsi jonkin aikaa. tuli läpi oven. mutta joutuikin sairaalaan. eipä tullut sen jälkeen ja oli nöyrää poikaa. nyt akat kunnon ryhtiliike. älkää vali vali sitä ja tätä.
Älä syyllistä uhria. Ihmisellä on oikeus elää normaalia elämää koko ajan miettimättä, miten stalkkeri tähän suhtautuisi.
Pitäisi olla vaan oikeusvaltio katsoo että vasta kun sun kimppuun on käyty voit tehdä jotain, joten joko a tapat itsesi b tapat sen c odotat että sun kimppuun käydään että voit viedä oikeuteen ja mitä se tyypppi saa sakot
Tätä on suomi!
Vierailija kirjoitti:
Pitäsjö sinun tapailla joitain muita miehiä kuin exäsi kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei ole jotenkin päässyt hakkeroimaan puhelimesi siten, että ainakin näkee paikkatiedot. Kuulostaa hullulta, mutta minua stalkannut teki mulle tämän tempun. Olin klikannut jotakin ihan aidon näköistä muistaaksen muka Postilta tullutta tekstarin linkkiä ja sitä kautta pääsi minun puhelimeen.
En usko, että mies olisi niin fiksu, että osaisi ainakaan itse tuota tehdä. Joskus on kyllä käynyt mielessä tämäkin, mutta toistaiseksi olen selitellyt kaiken sillä, että joku miehen tuttu on aina sattunut näkemään ja raportoimaan miehelle. Mutta sairaita ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäsjö sinun tapailla joitain muita miehiä kuin exäsi kavereita?
Eivät ole tosiaan ole millään tavalla liittyneet exään nämä miehet. Ei siis edes tunne heitä, ole koskaan nähnytkään. Siitä ei ole kiinni.
Mistä ihmeestä te noita miehiä löydätte oikein? Tinderistä? Toi on totaalinen turn off naisessa, jos osoittautuu, että se on alentunut seurustelemaan totaalisen sekopään kanssa.
kuka hitto nuo jännikset on teille valinnut?
Ja mitä te teitte että ne suuttui teille noin?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te noita miehiä löydätte oikein? Tinderistä? Toi on totaalinen turn off naisessa, jos osoittautuu, että se on alentunut seurustelemaan totaalisen sekopään kanssa.
Kovin moni näistä suhteista tuskin on alkanut sillä, että random mies on lähestynyt päivystämällä autoineen naisen talon edessä ja alkanut soitella tälle 30 kertaa yössä, kunnes on jonakin yönä vaan tullut rautaputken kanssa oven läpi.
Aikalailla 10v ja vaan jatkuu. Välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän. Ehti siinä välissä olla toisen kanssa naimisissa, mutta sekin nainen tuli järkiin. Niin ja minun syy oli heidän eronsakin. Lapsemme tayttää syksyllä 18 ja ajattelin olla kiinnittämättä häneen enää mitään palkollista huomiota. Blokkaan hänet elämästäni kokonaan, kuten hänen viimeisin vaimonsakin teki. Heillä ei yhteisiä lapsia, joten helpompaa.
Pahinta oli heti suhteen päätyttyä, kun töiden jälkeen parkkasi autonsa meidän taloyhtiön pihaan ja vietti siellä iltansa vahdaten onko minulla uusi. Käskin pojan käydä hänen luonaan autossa kylässä. Moikkaamassa faijaansa. Jotain hänellä naksahti pomoksitulon jälkeen. Sitä ennen oli ihan normaalikäytöksinen. Kusi ainakin nousi ja lujaa päähän.