Miten kauan sekopää exänne jaksoi uhkailla/kontrolloida suhteen päätyttyä?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen estänyt exän kaikkialla, en ole aikoihin vastannut yhtään mitään koskeviin viesteihin, enkä julkaise mitään muita ihmisiä sisältäviä päivityksiä somessa. Silti pari kertaa jonkun miehen kanssa julkisella paikalla aikaa vietettyäni on tämä seurassani nähty mies saanut exältä viestin joko someen tai puhelimeen. Aivan painokelvotonta tavaraa, ja hävettää, etenkin kun useimmiten nuo ovat ihan kavereita. Tuntuu kuin ex olisi laittanut agentit perääni, kun tiedotus tuntuu pelaavan.
Pitäsjö sinun tapailla joitain muita miehiä kuin exäsi kavereita?
Eivät ole tosiaan ole millään tavalla liittyneet exään nämä miehet. Ei siis edes tunne heitä, ole koskaan nähnytkään. Siitä ei ole kiinni.
Mitäs tämä " etenkin kun useimmiten nuo ovat ihan kavereita." sitten tarkottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te noita miehiä löydätte oikein? Tinderistä? Toi on totaalinen turn off naisessa, jos osoittautuu, että se on alentunut seurustelemaan totaalisen sekopään kanssa.
Kovin moni näistä suhteista tuskin on alkanut sillä, että random mies on lähestynyt päivystämällä autoineen naisen talon edessä ja alkanut soitella tälle 30 kertaa yössä, kunnes on jonakin yönä vaan tullut rautaputken kanssa oven läpi.
Tai sit sitä jatkuvaa kontrolloitia ei ole huomannut, vaan on sen laittanu tutustumisen piikkiin.
Ihan fiksusta ja tavallisen oloisesta miehestä voi tulla mustasukkainen piru. Olisikin joku tapa, millä erottaisi hullut etukäteen, mutta ei taida olla.
Muutama vuosi eron jälkeen sain vielä pelätä. Kaikkea sattui. Olin kyllä niin traumatisoitunut, että juoksin karkuun jos näin vähänkin exää muistuttavan miehen. Muutimme uuteen asuntoon juuri valmistuneeseen taloon ja halusin ylimpään kerrokseen, olisin ollut sekaisin pelosta jos meillä olisi ollut terassipaveke. Onneksi tyyppi muutti toiselle paikkakunnalle. Soitteli töihin känni/pilleripäissään välillä. Onneksi otin heti salaisen puhelinnumeron, muuten kotipuhelin olisi soinut jatkuvasti, varsinkin öisin. Uusi osoite oli myös salainen ja ollut siitä lähtien. Vieläkin.
Eräs kaupungin oikeusavustaja suhtautui hyvin ivallisesti kun aikoinaan mainitsin, että useinhan eron jälkeen miehet vainoavat exiään. Kuulema ei voi yleistää, JOS minulla nyt sattuukin olemaan tällainen kokemus. Miespuolinen oli siis tämä oikeusavustaja. Ilmeisesti hänelle ei ollut sattunut tällaisia asiakkaita.
Elämäni suurin virhe kirjoitti:
Eräs kaupungin oikeusavustaja suhtautui hyvin ivallisesti kun aikoinaan mainitsin, että useinhan eron jälkeen miehet vainoavat exiään. Kuulema ei voi yleistää, JOS minulla nyt sattuukin olemaan tällainen kokemus. Miespuolinen oli siis tämä oikeusavustaja. Ilmeisesti hänelle ei ollut sattunut tällaisia asiakkaita.
Kun jälkikäteen annoin puhelimitse selvitystä miehen murtokeikasta uuteen kotiini ja syntyneistä vahingoista, naureskeli poliisi käyttäen sellaisia sanavalintoja, että piti meitä selvästi jonakin on-off narkkaripariskuntana, jolle tällainen oli tavanomaista viikonlopputoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te noita miehiä löydätte oikein? Tinderistä? Toi on totaalinen turn off naisessa, jos osoittautuu, että se on alentunut seurustelemaan totaalisen sekopään kanssa.
Minun eksäni ei ole näitä täydellisiä sekopäitä. Koskaan ei mitään fyysistä tapahtunut, mutta hän käytäytyi uhkaavasti. Eikä hän soitellut keskellä yötä, mutta hän stalkkasi, manipuloi, huusi, uhkaili ja kiristi.
Mistäkö löysin? Ihan yhteisten kavereiden kautta 20 vuotta aiemmin. Tiesin erossa, ettei minun kannata alkaa riitelemään mistään, vaan diolomaattisestiselvitin tieni ulos. En olisi uskonut etukäteen, että hänestä kuoriutuu sellainen kuin kuoriutui. Olen sitä mieltä, että hän muuttui sitä mukaa, mitä vähemmän arvosti minua. Lopulta olin täysi nolla, ja nollaa saa kohdella miten haluaa.
8 vuotta yritteli. Sitten lasi täytti 18v
Loppu kuin seinään
Täällä kysellään että mistä näitä j.än.nä.mie.hiä löytyy. Kerroin täällä aiemmin tarinani, 10 vuotta erosta (olin jätetty osapuoli) on kulunut ja vielä exä yrittää kontrolloida. No me tutustuimme lukiossa, hän oli varmaan koko koulun hiljaisin poika, nörttilook (mun mielestä cool mutta ei mikään objektiivisesti hyvännäköinen), hyvin omalaatuinen hauska ja mukava, mutta erittäin ujo tyyppi ja neitsyt totta kai. Ekoista treffeistä ekaan pusuun meni varmaan 2 kuukautta :D että sellainen "jä.nnä.m.ies"... jätettyään mut, vuoden päästä yksissä bileissä hyökkäsi kimppuuni, pelkäsin henkeni edestä ja pakenin jättäen kaikki tavarat, jopa kenkäni taakseni. Ei ois varmaan yksikään k.iltt.imi.esten puolestapuhuja arvannut näin käyvän. Mut tääki on varmaan sit mun vika, mitäs annoin "jä.nn.ämi.ehe.lle" tms.
Olimme yhdessä 1,5 vuotta. Erosta on nyt 10 vuotta ja edelleen hän yrittää häiritä elämääni. Edelleen hän on lähettänyt skitsoja minuun liittyviä mustamaalausviestejä tuttavilleni eikä heitäkään kiinnosta enää tippaakaan. Eli exäni ei harrasta rauhanhäirintää pelkästään minua kohtaan vaan myös kaikkia ihmisiä kohtaan jotka on millään lailla tekemisissä kanssani.
Viime aikoina hän on yrittänyt hakkeroida sähköpostiini. Tai siis gmail varoitti minua että on ollut jotain epäilyttäviä sisäänkirjautumisyrityksiä ynnä muita tapahtumia sähköpostitiliini liittyen... joten arvelen ettei nuo tapahtumat ole mitään "sattumanvaraisia tapahtumia joita tekee joku sattumanvarainen ihminen", vaan siis arvelen että ihan tarkoituksella tahallaan määrätietoisesti exäni yrittää murtautua sähköpostiini. Jee!
No, tuollainen hakkerointiyritys on rikos, virallinen rikosnimike saattaa ehkä olla "(törkeä) viestintäsalaisuuden loukkaus". Mutta eihän se rikosilmoituksen tekeminen mitään auttaisi, koska ei poliisi mitään auta. Ei viranomaiskeinoin pääse eroon hulluista häiriköistä, ahdistelijoista, vainoajista. Viestintäsalaisuuden loukkauksia, rauhanhäirintää, vainoamista,... tuollaisia rikoksia saa nykymaailmassa tehdä niin paljon kuin huvittaa, poliisia ei kiinnosta. Poliisithan itse tuollaista harrastavat vielä monta kertaa enemmän ja systemaattisemmin kuin siviilit.
Ja exäni vieläpä asuu ulkomailla, joten Suomen poliisista olisi jopa tavallistakin vähemmän hyötyä.
Arvelen että kun erosta on vaikkapa 20 vuotta niin tuo exän häiriköinti loppuu, jommasta kummasta syystä:
1. Hän kyllästyy ja lopettaa.
2. Minä onnistun vihdoin viimein muuttamaan jonnekin kauas piiloon pohjoisnavalle mistä hän ei minua ikinä löydä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksusta ja tavallisen oloisesta miehestä voi tulla mustasukkainen piru. Olisikin joku tapa, millä erottaisi hullut etukäteen, mutta ei taida olla.
Onhan niitä tapoja. Kaikista yksinkertaisin sosiopaattitesti taitaa olla tässä:
Olen tuon videon joskus aiemminkin tälle palstalle postannut. Niin, yksinkertaisin sosiopaattitesti: olkaa jossain vaikkapa ulkona rauhallisella paikalla, vaikkapa puistossa, ja: sinä vain seisot hiljaa rauhassa paikallasi. Katsele poispäin. Älä tee mitään, älä reagoi mihinkään, senkus vain olet hiljaa rauhassa paikallasi, katsele vaikka maisemia, kivahan se on maisemia katsella. Sillä lailla seisoksi paikallasi vaikkapa 15 minuuttia.
Jos seurassasi oleva henkilö on sosiopaatti niin hän alkaa ilmaista sinua kohtaan vihamielisyyttä. Hän alkaa tehdä jonkinlaista väkivaltaa sinua kohtaan, suuttuu, turhautuu. Hän yrittää saada sinulta jonkinlaista huomiota tai reaktiota kovilla otteilla, rumilla keinoilla, loukkauksilla, ilkeyksillä. Siis hän tahallaan tekee jotain törkeää sinua kohtaan ihan vain saadakseen sinut reagoimaan. Ja tuohan kertoo siitä että hän ei kertakaikkiaan ole turvallinen ihminen. Jos jonkun ihmisen seurassa ei ole turvallista seisoksia hiljaa rauhassa paikallaan 15 minuuttia niin ei hänen seurassaan ole turvallista tehdä yhtikäs mitään muutakaan.
Normaali turvallinen ihminen ei muutu väkivaltaiseksi vaikka kumppani vain seisoksisi hiljaa paikallaan. Normaali ihminen vaikkapa hämmentyy, menee oudoksi, ei tajua, ihmettelee, väsyy, menee ihan autistiseksi,... tai ihan vain odottaa rauhassa eikä reagoi tilanteeseen mitenkään, seisoo hiljaa paikallaan vain katsellen maisemia niinkuin sinäkin.
Toki on olemassa joitain äärimmäisen harvinaisia "täydellisiä psykopaatteja" niinkuin Ted Bundy tai Leo Messi joihin tuo testi ei toimi koska he kertakaikkiaan eivät turhaudu. Mutta tuskin sinun ihan ensimmäisenä tarvitsee niin harvinaisia miehiä alkaa pelätä, tuskin sellaiseen törmäät. Ja jos naisia aiot deittailla niin on vielä sitäkin vähemmän syytä pelätä, koska vaikka naisten joukossa on miljoonittain väkivaltaisia skitsoja, niin tuollaisia Ted Bundyjä ei naisten joukossa ole välttämättä koko maailmassa ainuttakaan. Naispsykopaatit ovat toisenlaisia, turhautujia.
Jatkakee hyvät immeiset etiepäin, elkää jiäkö entiseen roikkumaan ja vonkoomaan.
Ihmiset ovat aivan uskomattomia pikkumaisia sekopäitä pinnan alta. Niiltä voi odottaa ihan mitä tahansa. Ja ilmeisesti niin kannattaakin tehdä.
5,5 vuotta nyt tuntuu että on ainakin hetkeksi rauhoittunut. Tosin käräjillä on vielä tavattava jos tulee edes paikalle. Lapset isoja ja heistä suostun puhumaan vain lasun tai perheneuvolan työntekijän ollessa paikalla.
Vuoden tai kaks. Lopulta sain sellaisen lähestymiskiellon ja hän ehdollisen tuomion, niin hän ei enää uskaltanut sekoilla, koska se olisi ollut putkan sijaan suoraan vankilareissu. Tämän jälkeen hän jätti minut rauhaan. Hän sai hoitoa mielenterveysongelmiinsa ja asiansa kuntoon. Nykyään meillä on hyvät välit ja aikuinen tasapainoinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi tullakin, useimmiten tähän syynä naisen pettäminen, jolloin mies menettää luottamuksen, ja tulee mustasukkainen stalkkeri ja epäilijä.
Nyt 8 vuoden kuluttua erosta (exä itse jätti, koska halusi vielä kokea sinkkuelämää) yrittää hän vieläkin kontrolloida sitä, ketä saan tavata ja ketä en. Olimme yhdessä 8 vuotta ja tuona aikana muodostui yhteinen kaveripiiri, jonka muutaman jäsenen kanssa olen vieläkin hyviä ystäviä, he ovat myös exän ystäviä. Kuulemma vielä alkuvuodesta oli hän kännissä valittanut, ettei hyväksy sitä, että me ystävät näemme toisiamme. En ymmärrä, miksei hän voi jo päästä yli ja keskittyä omaan elämäänsä. Itselläni on aviomies ja kaksi lasta, ja tuo entinen suhde ei ole mitenkään osa elämääni. Kumma ajatella, että sen toisen päässä asia on ilmeisesti yhä ajankohtainen. Aina kun näistä hänen purkauksistaan kuulen, nousee kyllä pieni ärsytys, mutta oikeastaa lähinnä vaan säälinsekainen *itutus pintaan. :(