Kumpaa suosittelette elämänkumppaniksi oinasmiestä vai rapumiestä?
Plussat ja miinukset? Kertokaa omia kokemuksianne ravuista ja oinaista.
Kommentit (104)
Olen rapunainen ja ollut oinaan kanssa pitkässä suhteessa. Oli vaikeaa ja repivää.
Särki minut.
Kaikkihan riippuu siitä mikä sun merkki on.
Sen vaan sanon, että oinaat ja ravut on täysin erilaisia. Kohtaavat kyllä tulisissa lemmenleikeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinas on helpompi. Ravut on kamalia ainakin miehet.
Perusteletko? Miksi rapumies olisi kamala ja huonompi kuin villipää oinasmies? Rapum 32
Rapu on tunteellinen sekä hyvässä että pahassa. Pahimmillaan rapu on herkästi loukkaantuva, passiivis-aggressiivinen ja kova päällepäsmäri, joka suuttuu, kun muut eivät toimi hänen mielensä mukaan. Rapuhan on myös johtava merkki, joten ravut ovat kyllä aktiivisia ja vievät asioita eteenpäin. Rapu kuitenkin yleensä lähestyy asioita vähän epäsuorasti, niin kuin oikea rapukin, joka kulkee sivuittain.
Ravut ovat usein sentimentaalisia ja nostalgisia, pahimmillaan todella kiinni menneissä ja muistavat kaiken, myös ne ikävät asiat. Ravulle on tyypillistä marttyyrimaisuus ja itsesääli, mikä on aika raskasta kumppanille.
Toisaalta hyviä puolia ovat huolehtivaisuus, lämmin olemus, äidillisyys, lempeys, suojelunhalu. Ovat myös vahvoja, vaikka heissä onkin usein draamakuningattaren tai itkupillin vikaa.
Ymmärrän hyvin, etteivät ravut ole kaikkien makuun. Etenkin tuli- ja ilmamerkeillä on varmasti raskasta ja turhauttavaa ravun kanssa. Vesi- ja maamerkit sopivat paremmin ravun kumppaneiksi.
-eri kuin lainaamasi, nouseva rapu itse-
Kiitos vastauksestasi. Rapuna minulla on ollut vain yksi oinaskaveri, mutta kaveruutemme loppui nopeasti kun oinas oli tulinen ja menevä. Oinaskaverini, mies hänkin yritti väkisin raahata minut mukaan vauhdikkaisiin harrastuksiin, mutta en ole sellainen. Muutaman kerran menin mukaan, mutta nopeasti totesin ettei minulla ole mukava olla. Ja kyllä, rapumiehenä en pidä vauhdista ja häikäilemättömyydestä. Haluan levätä rauhassa kotona enkä tarvitse ylimääräistä energiapiikkiä. Tunnetasolla oinas ei ymmärtänyt minua ja tarpeitani edes kaveritasolla. Naisoinaista ei ole kokemusta, mutta vaikka olen mies niin olen herkkä. Rapum 32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti olevasi sairaana viikkoja kotona. Kumman haluat lähellesi?
Oinaan tietenkin.
Haluta saa. Oinas ei ole sisar hento.
Se lähtee ulos kavereiden kanssa ja sanoo että soittele kun paranet.
Tärkeää on ymmärtää, että oinas on kiva kun on kivaa. Jos tulee ikävyyksiä se häipyy. Vähintään henkisesti omiin juttuihinsa. Empatia ei oinaalta luonnistu.
Se voi riiausaikana yrittää esittää muuta, mutta oinas on pohjimmiltaan itsekeskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen rapunainen ja ollut oinaan kanssa pitkässä suhteessa. Oli vaikeaa ja repivää.
Särki minut.Kaikkihan riippuu siitä mikä sun merkki on.
Sen vaan sanon, että oinaat ja ravut on täysin erilaisia. Kohtaavat kyllä tulisissa lemmenleikeissä.
Oinasmiehen kuumerkki leijona ja nouseva kaksoset. Rapumiehen kuu on härässä ja nouseva neitsyessä. Omani on kuukalat ja nouseva kauris. Olen oinasnainen, jolla on paljon vettä ja maata kartalla eli olen herkkä, romanttinen, rauhallinen ja todella hidas. :)
Horoskoopin perusteella hylkiminen on mielestäni yhtä järkevää, kuin että alkaisi hylkimään vaikkapa tietynnimisiä tai tietyn väriset hiukset yms. omaavia ihmisiä joista aiemmin on ollut huonoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinaan tietenkin.
Tärkeää on ymmärtää, että oinas on kiva kun on kivaa. Jos tulee ikävyyksiä se häipyy. Vähintään henkisesti omiin juttuihinsa. Empatia ei oinaalta luonnistu.
Se voi riiausaikana yrittää esittää muuta, mutta oinas on pohjimmiltaan itsekeskeinen.
Koskeeko kirjoituksesi oinasmiehiä että oinasnaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinaan tietenkin.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni oinas sillä minulla on kokemusta kahdesta oinaasta ja ovat niin maailman napoja.
Riippuu kuka mistäkin tykkää.
Joku ei ollenkaan tykkää maailmannavoista.
Olen kauris ja mieheni on oinas. Molemmat arvomaailmoiltaan samanlaiset. Aika pehmeitä, mutta aika jyrkkiäkin. Rakkaus ihmiseen on se tärkein.
Meillä on samankaltaiset perhetaustat ja koulutus ja kiinnostuksen kohteet suunnilleen samaan suuntaan. Rauhallista perhe-elämää. Lapsista tykätään ja yhdessä meillä toimii perhe-elämä tosi hyvin.
Luottamus on ja kunnioitus.
Kerran olin yhden pintaan kanssa. Oli ihan toisenlainen. Taustansa hyvin hataralla lapsuudella.
Ehkä se ei ole juuri horoskoopista kiinni.
Minulle sopii luotettava, itsevarma ja empaattinen mies. Sen olen tässä huomannut.
Minun mies on oinas.
Erittäin luotettava.
Kaikki oinaat eivät ole.
Pitää tutustua. Tutustua syvemmin. Sitten tiedät.
Oinas ja rapu ovat erilaisia, mutta osaltaan se on myös hyvä juttu. Oinasmieheni on hyvin sosiaalinen ekstrovertti, itse olen rapu ja introvertti, joka jaksaa olla työpäivän ajan asukkaita viihdyttävä ja kuunteleva vanhustyöntekijä. Sen jälkeen kaipaan omaa rauhaa. Mieheni oli ennen eläköitymistään lähihoitajana vanhustyössä ja pärjäsi hyvin.
Olemme olleet yhdessä 33 vuotta, naimisissa melkein 30 vuotta. Olemme molemmat huumorintajuisia ja pidämme eläimistä. Mies harrastaa moottoripyöräilyä ja polkupyöräilyä. Minä tykkään olla kotona ja lukea kirjoja. Käyn myös kuntosalilla. Yhdessä käymme kaupungilla, kirjastossa ja kirppiksillä. En ole mustasukkaista tyyppiä. Emme raportoi jokaista liikettämme.
Emme nykyään riitele juuri koskaan, ennen hitsasi enemmän. Mieheni on spontaani, nopealiikkeinen ja hyvin avoin. Itse pohdin ja suunnittelen mielessäni asioita pitkään ja toisinaan toimeen tarttuminen on hidasta. Toisaalta voin urakoida kerralla raskaita hommia, vaikka mies yrittää jarrutella riehumistani. Olemme molemmat puheliaita, mutta mies on kovempi juoruamaan ja tietää ihmisten asiat. Hämmästelen, kuinka hän muistaa kaikkien nimet, asuinpaikat jne. Mies on itsepäinen eikä tottele minua, mutta osaan itsekin olla kovana ja avata sanaisen arkkuni. Silloin mies kutsuu minua pahaksi akaksi. Osaan kuulema sanoa kohti käyvästi. Emme ole pitkävihaisia ja yleensä suukopu muuttuu nauruksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinaan tietenkin.
On kokemusta yli 20 vuoden ajalta oinasmiehestä eikä ole koskaan jättänyt pulaan tai livistänyt tiukankaan paikan tullen. Osaa myös hyvin hoivata ja huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapu menee kuoreensa. Sängyssä tekee kaikki temput, jopa teatraalisesti. Loukkaantuu herkästi ja sisin herkkä. Koti tärkeä. Alemmuudentuntoinen. Hankala lopettaa suhdetta.
Oinas kaikessa suuna ja päänä. Johtajatyyppi. Sängyssä ei osaava. Hieman snobi. Tulinen.
Nämä mun kokemukset.
Oinasmies on tulinen ja nopea sanoissaan ja liikkeissään, siispä varmaan sängyssäkin on tulinen ja nopea. Ravulle on tärkeää hyvä olo, lempeys ja kiltteys. Kuvittelisin rapumiehen olevan sängyssä herkkä, tunteet edellä ja halailevan seksin jälkeen. Pitääkö paikkaansa?
Ei ainakaan pintaan suhteen.
Luonteenpiirteet kyllä joo. Sängyssä kyllä tuommoinen kuin rapua kuvaat.
Ehkä nämä asiat ei kehity horoskoopissa vaan eläessä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies on oinas.
Erittäin luotettava.
Kaikki oinaat eivät ole.Pitää tutustua. Tutustua syvemmin. Sitten tiedät.
Ei nykyihmiset osaa enää. Tinder pilasi kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon lukenut että oinas ja rapu haluavat oikeasti samaa asiaa, mutta lähestymistapa on vaan erilainen. Rapu säikähtää oinaan nopeutta ja suorasukaisuutta ja vetäytyy, oinas taas ei sitten kestä ravun hitautta ja mahdollista mykkäkoulua -> oinas turhautuu ja yrittää saada ravusta jotain irti -> rapu vetäytyy entisestään. Uskon että voivat kuitenkin oppia ymmärtämään toisiaan jos rapu ymmärtää ettei oinas halua pahaa ja oinas osaisi ottaa asiat rauhallisemmin.
T. Oinasnainen aiemmin rapumiehen kanssa seurustellut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vaan sanon, että oinaat ja ravut on täysin erilaisia. Kohtaavat kyllä tulisissa lemmenleikeissä.Ite oon lukenut että oinas ja rapu haluavat oikeasti samaa asiaa, mutta lähestymistapa on vaan erilainen. Rapu säikähtää oinaan nopeutta ja suorasukaisuutta ja vetäytyy, oinas taas ei sitten kestä ravun hitautta ja mahdollista mykkäkoulua -> oinas turhautuu ja yrittää saada ravusta jotain irti -> rapu vetäytyy entisestään. Uskon että voivat kuitenkin oppia ymmärtämään toisiaan jos rapu ymmärtää ettei oinas halua pahaa ja oinas osaisi ottaa asiat rauhallisemmin.
Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, miksi sellaista pitäisi sietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vaan sanon, että oinaat ja ravut on täysin erilaisia. Kohtaavat kyllä tulisissa lemmenleikeissä.Ite oon lukenut että oinas ja rapu haluavat oikeasti samaa asiaa, mutta lähestymistapa on vaan erilainen. Rapu säikähtää oinaan nopeutta ja suorasukaisuutta ja vetäytyy, oinas taas ei sitten kestä ravun hitautta ja mahdollista mykkäkoulua -> oinas turhautuu ja yrittää saada ravusta jotain irti -> rapu vetäytyy entisestään. Uskon että voivat kuitenkin oppia ymmärtämään toisiaan jos rapu ymmärtää ettei oinas halua pahaa ja oinas osaisi ottaa asiat rauhallisemmin.
Hassua. Kuvailit juuri minut ja exän, sillä erotuksella että minä rapunainen olin tuo turhautuja ja ex oinasmies vetäytyjä.
Suosittelen Satisfyeriä. Jos haluaa miehen rääkkäämään, vinoilemaan, loukkaamaan ja luistelemaan vastuusta jne, niitä saa palsta-geijoilta.
Rapu mies ja nainen voivat olla täysin erilaisia. Sama koskee oinaita. Ap kysyi miehistä. Myös nousevamerkki vaikuttaa ja edellinen tai seuraava, jos rajoilla syntynyt.
Horoskooppeihin ei pidä uskoa suoraan vaan ne antaa viitteitä persoonasta.