Kumpaa suosittelette elämänkumppaniksi oinasmiestä vai rapumiestä?
Plussat ja miinukset? Kertokaa omia kokemuksianne ravuista ja oinaista.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sitä, jonka kanssa luonteesi sopii yhteen ja teillä on samat toiveet ja tavoitteet elämälle. Myös siihen kannattaa kiinnittää huomiota, kumpi kohtelee sinua hyvin ja kumman seurassa tunnet olosi hyväksi pitkällä tähtäimellä.
Oinasmies on nopea ja arvaamaton ja vaikka itsekin olen oinas ei minulla ole tarvetta olla noin fyysinen ja spontaani. Ahdistun kun oinaan kanssa en tunne oloani hyväksi ja kaikki pitäisi tapahtua heti. Rehellinen ehkä liikaakin kun paukauttaa kaiken todella suoraan.
Rapumies on herkin mies, minkä tiedän. Ei heti ole avautumassa eikä kertomassa tunteitaan avoimesti, vetäytyy ja tarvitsee omaa aikaa asioiden pohtimiseen. Koti on turvasatama ja arvostaa rakkaitaan. Takertuu ja tämän miehen kanssa ei tarvitse pelätä ja arvuutella missä mennään muuten kuin tunteiden osalta. Ravun naamasta näkee mikä tunnetila sillä on meneillään mutta on hyvä olla lähellä saatavilla jos rapu tarvitsee halia. Suhtaudun ravun tunnetilamuutoksiin kuin säähän - välillä sataa ja välillä paistaa aurinko. :)
Ota molemmat, kolmestaan olisitte just hyvä paketti.
Suosittelen lääkitystä ja jalkojen tuomista maan pinnalle
Vierailija kirjoitti:
Olen yksiavioinen, joten yksi rakas mies riittää minulle. :)
Vierailija kirjoitti:
Oinas on helpompi. Ravut on kamalia ainakin miehet.
Perusteletko? Miksi rapumies olisi kamala ja huonompi kuin villipää oinasmies? Rapum 32
Oinasmies on hallitseva, päämäärätietoinen ja omaa hyvin vahvat näkemykset asioista, jonka vuoksi on toisinaan huono kuuntelemaan. Sellainen minä itte ja aina oikeassa tyyppi. On kuitenkin hyvä sängyssä, mielikuvitusta ja taitoa tyydyttää löytyy.
Välillä tahtoo unohtaa että puolisolla voisi olla haluja toteuttaa omia unelmiaan myös, mutta oinas oppii kyllä kun jaksaa opettaa. Antaa tilaa ja tukea kun toinen saa tehtyä selväksi ettei oinas ole se ainoa kenen visiota noudatetaan, on loistava seuramies ja osaa ottaa vastuuta ja kantaa sitä myös.
Jos olet oinaan mielestä hänen elämänsä nainen, oinas tekee kyllä kaikkensa sen eteen että sulla on hyvä olla. Liiat särmät kun on saatu pois, puolin ja toisin voidaan toteuttaa omia haaveita ja tukea toista niissä. Hyvä liitto, kohta 30 vuotta oinasmiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinas on helpompi. Ravut on kamalia ainakin miehet.
Perusteletko? Miksi rapumies olisi kamala ja huonompi kuin villipää oinasmies? Rapum 32
Rapu on tunteellinen sekä hyvässä että pahassa. Pahimmillaan rapu on herkästi loukkaantuva, passiivis-aggressiivinen ja kova päällepäsmäri, joka suuttuu, kun muut eivät toimi hänen mielensä mukaan. Rapuhan on myös johtava merkki, joten ravut ovat kyllä aktiivisia ja vievät asioita eteenpäin. Rapu kuitenkin yleensä lähestyy asioita vähän epäsuorasti, niin kuin oikea rapukin, joka kulkee sivuittain.
Ravut ovat usein sentimentaalisia ja nostalgisia, pahimmillaan todella kiinni menneissä ja muistavat kaiken, myös ne ikävät asiat. Ravulle on tyypillistä marttyyrimaisuus ja itsesääli, mikä on aika raskasta kumppanille.
Toisaalta hyviä puolia ovat huolehtivaisuus, lämmin olemus, äidillisyys, lempeys, suojelunhalu. Ovat myös vahvoja, vaikka heissä onkin usein draamakuningattaren tai itkupillin vikaa.
Ymmärrän hyvin, etteivät ravut ole kaikkien makuun. Etenkin tuli- ja ilmamerkeillä on varmasti raskasta ja turhauttavaa ravun kanssa. Vesi- ja maamerkit sopivat paremmin ravun kumppaneiksi.
-eri kuin lainaamasi, nouseva rapu itse-
Vierailija kirjoitti:
Rapu menee kuoreensa. Sängyssä tekee kaikki temput, jopa teatraalisesti. Loukkaantuu herkästi ja sisin herkkä. Koti tärkeä. Alemmuudentuntoinen. Hankala lopettaa suhdetta.
Oinas kaikessa suuna ja päänä. Johtajatyyppi. Sängyssä ei osaava. Hieman snobi. Tulinen.
Nämä mun kokemukset.
Mielestäsi nämä sinun "kokemukset" ovat ilmeisesti yleismaailmallisia totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sitä, jonka kanssa luonteesi sopii yhteen ja teillä on samat toiveet ja tavoitteet elämälle. Myös siihen kannattaa kiinnittää huomiota, kumpi kohtelee sinua hyvin ja kumman seurassa tunnet olosi hyväksi pitkällä tähtäimellä.
Ei kantsi noin vaikeilla päätään vaivata. Parempi katsoa jostain keskiaikaisesta katalookeista, milloin syntynyt on varmasti hyvä ja oikea ihminen. Kyllä ne tiesi sen silloin ihan varppina paremmin.
Suosittelen sitä jolla on punainen nenä. Minulla on ollut hyviä kokemuksia punanenäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ihmismiestä.
Ovat oinasmies ja rapumieskin ihmisiä, joten toivon asiallisia vastauksia aiheesta. :)
Juu. Kaikki varmaan ihan samasta muotista valettuja robotteja.
Huvittavaa että oinaita pidetään itsepäisinä johtajina kun itse olen vienyt kaveriani joka on oinas, kuin, hehe, pässiä narussa t. vesimies
Rapumies on parempi. Huomaava ja romanttinen kumppani.
Oinasmiestä en ottaisi enää mistään hinnasta. Lääninpässi ja pettäjä. Oikutteleva ja kiukkupotkuraivareita heittävä jääräpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksiavioinen, joten yksi rakas mies riittää minulle. :)
Silti toisen selän takana tapailet toista. Degeneraatti.
Härkä-nainen kirjoitti:
Oinasmiestä en ottaisi enää mistään hinnasta. Lääninpässi ja pettäjä. Oikutteleva ja kiukkupotkuraivareita heittävä jääräpää.
Hyvin yleistetty. Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa että oinaita pidetään itsepäisinä johtajina kun itse olen vienyt kaveriani joka on oinas, kuin, hehe, pässiä narussa t. vesimies
Pieruhuumoria. Vajakkien juttuja.
Härkä-nainen kirjoitti:
Haluan miehen joka viihtyy ja haluaa olla kotona. En halua miestä jota pitää haastaa ja olla vauhtia sekä vaarallisia tilanteita, en halua tapella enkä halua että mies käy vain kotona piipahtamassa syömässä ja vain kun on pakko. Haluan rauhallisen, luotettavan, rakastavan ja suojelevan miehen.
no nyt kun täällä on horoskooppi asiantuntijoita niin mites sopiiko kaksosnaiselle härkä tai leijona mies?
Vierailija kirjoitti:
no nyt kun täällä on horoskooppi asiantuntijoita niin mites sopiiko kaksosnaiselle härkä tai leijona mies?
Kaksoset ja leijona parempi. Härkä on hidas ja itsepäinen.
Oinaista ei kokemusta. Ravun kanssa olen ollut suhteessa jo parikymmentä vuotta, mutta on ainut rapu kenen kanssa tulen toimeen. Muut ravut (naiset sekä miehet) eivät sovi persoonaltaan kanssani yhteen, itse olen leijona.