Hävettää olla opettaja - en tiennytkään että ammattikunnassani on niin paljon itsekästä porukkaa
Katsoin A-studiota suu auki. Argumentit puuttuivat opettajilta.
Koulut pitää avata lasten takia.
Opettajat pääsevät sen kahden viikon jälkeen taas pitkälle kesälomalle.
En ymmärrä mikä ongelma tässä on. Minä teen töitä oppilaideni takia. Ei tulisi mieleenkään valittaa tilanteesta. On olemassa oikeitakin ongelmia.
Kommentit (70)
Minä olen koulussa töissä neljän syyn takia. Kesä-, heinä- ja elokuu, sekä raha.
En ole pelastamassa maailmaa tai lapsia.
Siisti sisätyö ja paljon vapaata.
Onneksi kuitenkin kesän pärjäävät sitten ne ongelmaperheet. Sittenhän se koulun huoli voi loppua hyvin mielin. Tämä 11 päivää on se mikä ratkaisee ongelmat. Opettajana tietäisit että koulu on loppukädessä tosi heikossa asemassa auttamaan. Se on sosiaalihuollon työtä ja jos huoli olisi niin oikea kun sanotaan, rahaa laitettaisiin sinne eikä tähän näennäisesti hoidettuun koulun avaamiseen.
T: opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa tämän julkaistun artikkelin mukaan tutkimukset osoittavat, että lapset tartuttavat ihan yhtä lailla koronaa mitä aikuisetkin, lapset ovat oireettomia tartuttajia. Nämä tutkijat varoittivat avaamasta kouluja liian nopeasti.
Ko artikkeli on julkaistu tänään Spiegel-lehden nettisivuilla.Silti Saksassa ja Pohjoismaissa sekä Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa avataan koulut. Osassa maista ne eivät ole kiinni olleetkaan.
Näissä maissa on paljon pieniä kouluja. Esimerkiksi Ranskassa on alakouluja kaupungeissa muutaman sadan metrin välein ja luokkia voi olla yhteensä vain muutama koko koulussa yhteensä. Opetusvälineistöä on selkeästi niukemmin kuin Suomessa, mutta kaikki on joustavampaa toteuttaa. Näissä maissa koulut ovat auki, mutta kovinkaan paljon ei ole oppilaita tällä hetkellä paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, en tiedä millä puolella oot, mutta mua ainakin ottaa päähän lapsen pakkokoulutus 11 päivää.
Ainoa syy, miksi lapset pakotetaan altistumaan, on se, että joku mulle opettaja tai jopa hui-ihana-naisministeri- eläköön keksii olla tietävämpi kuin itse olen lapseni tarpeista.
Kelle noista tietäväisistä NAISministereistä on lapsia???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Oletko ihan kahjo? Sanna Marinilla on 2-v tytär. Ministerit nojaavat terveysviranomaisten, lastenlääkärien ja lääketieteen asiantuntijoiden ohjeisiin. Syytä niitä äläkä ministereitä. Poikkeustila on purettava jos ei ole syytä sitä jatkaa!
2 vuotiaat ei onneksi joudu kouluun
Opettajien moraalin kyseenalaistaminen on niin vanhentunut kikka yrittää johdatella mielipiteitä. Jokainen halukas voi pyrkiä opettajaksi. Opettajat tietävät käytännön työstä, että lapset ei ole patsaita jotka ovat paikallaan turvaväleihin asetettuna. Opettajat välittävät oppilaistaan eivätkä halua heille eikä heidän koteihin koronaa. Juuri on ilmestynyt ja mm guardian kirjoittanut siitä, miten tuore saksalaistutkimus on todennut lasten olevan mahdollisesti ihan yhtä tartuttava kuin aikuisten.
Kyllä ihmetyttää nämä kommentit, että kahden viikon takia avaaminen on turhaa eikä tuossa ajassa mitään ehdi opettaa. Jos itse sanoisin työpaikallani kaksi viikkoa ennen kesälomaa etten tule enää töihin, koska ei tässä mitään ehdi ennen lomaa saada aikaan niin seuraavaksi saisinkin sitten viettää oikein pitkää lomaa vailla stressiä tuöhönpaluusta.
Rahan takia sinäkin sitä teet. Vai menisitkö ilman palkkaa töihin?
Ihmiset ovat kiinnostuneita lähinnä itsestään.
Onko varma että Ruotsissa ja Tanskassa tulee ilmi kouluissa tulleet tartunnat?Vaitiolovelvollisuus toisten sairauksista on kai sielläkin. Ja korvaukset, jos ope saa pysyvää haittaa koronasta työperäisen tartunnan takia. Sellaisia korvauksia ei haluta antaa, koska raha. Siksi on varmasti monessa tapauksessa selitys että opettajan tartunta on tullut "vaikka bussista" ei koulusta kuitenkaan. Ope on hyvä ja todistaa siinä sitten toisin. Ei taida korona toipilaana jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, en tiedä millä puolella oot, mutta mua ainakin ottaa päähän lapsen pakkokoulutus 11 päivää.
Ainoa syy, miksi lapset pakotetaan altistumaan, on se, että joku mulle opettaja tai jopa hui-ihana-naisministeri- eläköön keksii olla tietävämpi kuin itse olen lapseni tarpeista.
Kelle noista tietäväisistä NAISministereistä on lapsia???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Oletko ihan kahjo? Sanna Marinilla on 2-v tytär. Ministerit nojaavat terveysviranomaisten, lastenlääkärien ja lääketieteen asiantuntijoiden ohjeisiin. Syytä niitä äläkä ministereitä. Poikkeustila on purettava jos ei ole syytä sitä jatkaa!
Mutta päiväkotiin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa tämän julkaistun artikkelin mukaan tutkimukset osoittavat, että lapset tartuttavat ihan yhtä lailla koronaa mitä aikuisetkin, lapset ovat oireettomia tartuttajia. Nämä tutkijat varoittivat avaamasta kouluja liian nopeasti.
Ko artikkeli on julkaistu tänään Spiegel-lehden nettisivuilla.Silti Saksassa ja Pohjoismaissa sekä Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa avataan koulut. Osassa maista ne eivät ole kiinni olleetkaan.
Näissä maissa on paljon pieniä kouluja. Esimerkiksi Ranskassa on alakouluja kaupungeissa muutaman sadan metrin välein ja luokkia voi olla yhteensä vain muutama koko koulussa yhteensä. Opetusvälineistöä on selkeästi niukemmin kuin Suomessa, mutta kaikki on joustavampaa toteuttaa. Näissä maissa koulut ovat auki, mutta kovinkaan paljon ei ole oppilaita tällä hetkellä paikalla.
Pohjoismaissakin pikkukouluja vai? Älä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli vastaus tuohon 50 kysymysmerkin kummalliseen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko varma että Ruotsissa ja Tanskassa tulee ilmi kouluissa tulleet tartunnat?Vaitiolovelvollisuus toisten sairauksista on kai sielläkin. Ja korvaukset, jos ope saa pysyvää haittaa koronasta työperäisen tartunnan takia. Sellaisia korvauksia ei haluta antaa, koska raha. Siksi on varmasti monessa tapauksessa selitys että opettajan tartunta on tullut "vaikka bussista" ei koulusta kuitenkaan. Ope on hyvä ja todistaa siinä sitten toisin. Ei taida korona toipilaana jaksaa.
Vai että vaitiolovelvollisuus jos koulussa on koronaa? Kyllä täällä on ihan tästä maailmasta irtaantunutta porukkaa! Liian kauan oltu kotona?
Lapsettomat ne täällä ulisee. Monet vanhemmat eivät tule lapsiaan kahdeksi viikoksi laittamaan kouluun. Koittakaa kestää.
Itsekkäitä? Päinvastoin, ala on täynnä ylitunnollisia ihmisiä, jotka ovat valmiita repimään selkänahkansa alipalkatun ja -arvostetun työn vuoksi. T. Burnoutin saanut ex-ope
En ole ope, mutta lapseni on koulussa.
Kannatan opettajien mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että vaitiolovelvollisuus jos koulussa on koronaa? Kyllä täällä on ihan tästä maailmasta irtaantunutta porukkaa! Liian kauan oltu kotona?
Jos lapsen kotona on koronaa ei kerrota esim muille huoltajille. Lapsella on oikeus käydä koulua silti. Tämä herätti keskustelua tanskaisissa lehdissä.
Kyllä se sielläkin herätti ihmetystä.
No nytpä tiedät. En ole opettaja, mutta olen avoimesti ensisijassa kiinnostunut omista eduistasi ja omasta tuvallisuudestani.
Ei ole itsekkyyttä kritisoida päätöstä, jossa ei ole mitään järkeä.
Silti Saksassa ja Pohjoismaissa sekä Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa avataan koulut. Osassa maista ne eivät ole kiinni olleetkaan.