Thl: lapset tartuttaa isovanhempia mutta ei opettajia eikä koulun muita aikuisia
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006493434.html
Eittei vaan puhunu itseään pussiin?
Kommentit (34)
Salminen ei taida tietää että ope ei suinkaan opeta luokan edessä liitutaululla vaan kumartuneena oppilaan vieressä tämän kirjan ääressä ja kiinnipitotilanteitakin on koulussa paljon. Kun hän sanoo että eri on se että ope ei halaa oppilasta mutta mummu ottaa syliin.
"IS-reportaasi: Joukko lääkäreitä pitää THL:n rokotetutkimusta haitallisena"
Luokat voisivat olla vanhan ajan auditorioluokkia, joissa istutaan kopeissa ja kuunnellaan kuulokkeista opetusta sekä vastataan mikrofoniin, kun opettaja avaa yhteyden. Se ihana työrauhakin...
Ylin eläkeikä on 68 vuotta. Riskiryhmää ovat kuulemma yli 70-vuotiaat. Ehkä 68-vuotias opettaja koronakoulussa jotenkin maagisesti ei ole riskiryhmää.
Mun mies on ope ja riskiryhmään syöpänsä vuoksi, ja nyt pitäisi mennä kouluun. Joko voi järjestää niin, ettei oppilaat tule lähelle, onneksi koulussa voi koulun rakenteen vuoksi välttää muita, tai sitten pyytää lupaa jatkaa etänä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ope ja riskiryhmään syöpänsä vuoksi, ja nyt pitäisi mennä kouluun. Joko voi järjestää niin, ettei oppilaat tule lähelle, onneksi koulussa voi koulun rakenteen vuoksi välttää muita, tai sitten pyytää lupaa jatkaa etänä.
Riskiryhmäläinenhän saa kyllä luvan jatkaa etätyössä. Pitää toimittaa lääkärintodistus (mikä on tällä aikataululla tietenkin vaativaa).
Vierailija kirjoitti:
Niin minunkin mies kuuluu riskiryhmään, ja joutuu töissä tapaamaan satoja ihmisiä päivässä. Minkäs teet. Pakko on sen mennä töihin. Mut opettajienko ei tarviis mennä. Miks
THL on yksi idioottiklubi. Tänään sanotaan yhtä ja huomenna perutaan se, ja varmuuden vuoksi aina sanotaan, että mistään ei ole vaaraa, vaikka näyttöä vaarattomuudesta ei olisikaan tai todisteita olisi jopa päinvastaisesta. Jos joku vielä näin päin metsää hoidetun kriisin jälkeen luottaa THL:ään, niin ihmettelen kyllä.
No kyllä ne koululla ainakin tietävät hänen syöpähoidoistaan, leikkauksesta yms
Vierailija kirjoitti:
Ylin eläkeikä on 68 vuotta. Riskiryhmää ovat kuulemma yli 70-vuotiaat. Ehkä 68-vuotias opettaja koronakoulussa jotenkin maagisesti ei ole riskiryhmää.
Kuinka monta 68-vuotiasta opettajaa tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Rentoudu sinäkin hetki vapun takia. Parin päivän päästä jaksaa taas vouhottaa.
Kyllä on yritetty rentoutua, ihan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Mutta kohta en enää jaksa. Vituttaa ja ahdistaa tämä tilanne. Juon kohta vappusiman ja rupeen nukkumaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli rokotefirma GSK rahoittaa THL:ää miljoonilla euroilla. Samaan aikaan THL alkaa ostaa valtaosan suomalaisten rokotteista juuri GSK:lta.
Jotenkin murenee mielikuva THL:n luotettavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
THL on yksi idioottiklubi. Tänään sanotaan yhtä ja huomenna perutaan se, ja varmuuden vuoksi aina sanotaan, että mistään ei ole vaaraa, vaikka näyttöä vaarattomuudesta ei olisikaan tai todisteita olisi jopa päinvastaisesta. Jos joku vielä näin päin metsää hoidetun kriisin jälkeen luottaa THL:ään, niin ihmettelen kyllä.
Miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää, että kenelläkään ei ole tästä epidemiasta varmaa tietoa? Ei THL:llä, ei WHO:lla, ei yhdenkään maan hallituksella. On vain alustavia tietoja, joiden perusteella voidaan tehdä arvioita ja mallinnuksia. Kun tulee lisää tietoa, ja kun epidemia etenee, arviot muuttuvat ja suosituksia joudutaan tietysti muuttamaan. Asiantuntijat ovat eri mieltä sekä Suomessa että maailmalla. Virheitä tehdään myös ihan varmasti. Eli yritä nyt vain kestää se, että mikään ei tällä hetkellä ole varmaa, eikä kenellekään koko maailmassa ole sataprosenttisen varmaa tietoa siitä, mitä tässä käy.
En minä väitä, että luottaisin täysin THL:än arvioihin, mutta kyllä minä THL:ään luotan enemmän kuin av:lla meuhkaaviin mielipideautomaatteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minunkin mies kuuluu riskiryhmään, ja joutuu töissä tapaamaan satoja ihmisiä päivässä. Minkäs teet. Pakko on sen mennä töihin. Mut opettajienko ei tarviis mennä. Miks
Monet ammattiryhmät ovat joutuneet koko koronakriisin ajan käymään töissä. Miksi opettajat ovat ainoita, joiden pitäisi itse saada päättää, koska he haluavat mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli rokotefirma GSK rahoittaa THL:ää miljoonilla euroilla. Samaan aikaan THL alkaa ostaa valtaosan suomalaisten rokotteista juuri GSK:lta.
Jotenkin murenee mielikuva THL:n luotettavuudesta.
Ooohhh rokotesalaliitto paljastuu! Bill Gates! Liskot! Sa.ta.nis.tit! Pe.da.rit! 5g ja mikrosirut!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ammattiryhmät ovat joutuneet koko koronakriisin ajan käymään töissä. Miksi opettajat ovat ainoita, joiden pitäisi itse saada päättää, koska he haluavat mennä töihin?
Millä ammattiryhmällä on yli tuhannen ihmisen työyhteisö erittäin ahtaissa tiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää, että kenelläkään ei ole tästä epidemiasta varmaa tietoa? Ei THL:llä, ei WHO:lla, ei yhdenkään maan hallituksella. On vain alustavia tietoja, joiden perusteella voidaan tehdä arvioita ja mallinnuksia. Kun tulee lisää tietoa, ja kun epidemia etenee, arviot muuttuvat ja suosituksia joudutaan tietysti muuttamaan. Asiantuntijat ovat eri mieltä sekä Suomessa että maailmalla. Virheitä tehdään myös ihan varmasti. Eli yritä nyt vain kestää se, että mikään ei tällä hetkellä ole varmaa, eikä kenellekään koko maailmassa ole sataprosenttisen varmaa tietoa siitä, mitä tässä käy.
En minä väitä, että luottaisin täysin THL:än arvioihin, mutta kyllä minä THL:ään luotan enemmän kuin av:lla meuhkaaviin mielipideautomaatteihin.
Thl valehtelee tietoisesti.
Plus väittää varmoiksi tietoja jotka on mutua.
Ja nyt tällaisen mutun pohjalta tehdään ihmiskoe.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä ottaa selvää ohjeista ennen kuin tulet tänne kommentoimaan? Riskiryhmäläisten opettajien hoitava lääkäri antaa lääkärintodistuksen eikä töihin tarvitse silloin mennä. Mietin vaan, että tuskin syksyllä on yhtään pienempi riski tartuntoihin: riski vähenee vasta kun on saatu rokote. Opettajien mielestäkö pitäisi olla pari vuotta etäkoulussa?
Alkaa näyttää yhä enemmän siltä, että kukaan ei tiedä tai kerro, mille lapset ollaan altistamassa kahden kouluviikon takia. "Turvallista"?