Hävettää olla opettaja - en tiennytkään että ammattikunnassani on niin paljon itsekästä porukkaa
Katsoin A-studiota suu auki. Argumentit puuttuivat opettajilta.
Koulut pitää avata lasten takia.
Opettajat pääsevät sen kahden viikon jälkeen taas pitkälle kesälomalle.
En ymmärrä mikä ongelma tässä on. Minä teen töitä oppilaideni takia. Ei tulisi mieleenkään valittaa tilanteesta. On olemassa oikeitakin ongelmia.
Kommentit (70)
Pelastetaan suomen sosiaalitapaukset yhdessätoista päivässä.😎
Terveisin toinen ope
Ihmiset nyt vaan käy töissä, jos on työpaikka, eikä etätyömahdollisuutta. Syksyllä korona on yhä täällä, ei kai lapset pysyvästi etäkouluakaan voi käydä. Telkkarissa joku rehtori oli avaamisen kannalla, se helpottaa syksyllä koulunkäynnin aloittamista.
Jos ajattelee, miten levotonta kouluissa usein on, koulukiusaamista ynnä muuta, niin on hurjaa, että joillakin oppilailla kotielämä on sitäkin ikävämpää. Että koulu on heille kotia parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa korona on tappanut 0 lasta Suomessa tämän eristyksen aikana ja Kuinkas monta lasta on kuollut vanhempien toimesta tai laiminlyönnistä johtuen, useita.
Onneksi juuri rajoitustoimenpiteet ovat hidastaneet tartuntoja ja kuolemantapauksia mutta mitähän tämän jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset nyt vaan käy töissä, jos on työpaikka, eikä etätyömahdollisuutta. Syksyllä korona on yhä täällä, ei kai lapset pysyvästi etäkouluakaan voi käydä. Telkkarissa joku rehtori oli avaamisen kannalla, se helpottaa syksyllä koulunkäynnin aloittamista.
Ei helpota. Kolmessa kuukaudessa kesäloman aikana kaikki on jo autuaasti ehtineet unohtaa "kertyneet kokemukset" ja kahden viikon ajalta niitä ei muutenkaan voida pitää kauhean luotettavina.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koulussa töissä neljän syyn takia. Kesä-, heinä- ja elokuu, sekä raha.
En ole pelastamassa maailmaa tai lapsia.
Siisti sisätyö ja paljon vapaata.
Et vaan todellakaan ole ainakaan opettaja - tai kouluavustajakaan. Etkä ole koulussa työssä, todellakaan et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa tämän julkaistun artikkelin mukaan tutkimukset osoittavat, että lapset tartuttavat ihan yhtä lailla koronaa mitä aikuisetkin, lapset ovat oireettomia tartuttajia. Nämä tutkijat varoittivat avaamasta kouluja liian nopeasti.
Ko artikkeli on julkaistu tänään Spiegel-lehden nettisivuilla.Silti Saksassa ja Pohjoismaissa sekä Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa avataan koulut. Osassa maista ne eivät ole kiinni olleetkaan.
Saksassa avataan porrastetusti, vain osa oppilaista menee. Lisäksi maskin käyttö on pakollista.
Tuo tutkimus on uusi, voi muuttaa Saksankin käytäntöjä. Kannattaa myös muistaa, että Saksassa lukukausi jatkuu vielä 2 kk ja etelässä 2,5kk, siellä siis lukukausi on vielä Ihan kesken. Ja juuri ollut kevätloma, joten lapset ovat olleet poissa koulusta muutenkin. Ja etäopetus ei ole toiminut samalla tavalla mitä Suomessa, ainakin mitä sikäläiset opetetut ovat kertoneet - siellä ollaan tekniikan suhteen aika jäljessä.
On meitä muitakin opettajia, jotka ovat tyytyväisiä ratkaisuun. Sanoisin, että omat kollegani ovat fifty-fifty avaamisen puolesta ja vastaan. Tällä palstalla tulee vaikutelma, että lähes kaikki vastustavat koulun avaamista.
Minä olen tyytyväinen sekä oman opettajan työn että lasteni koulunkäynnin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu sä mikään opettaja ole :D Lasten takia, lasten takia. Yhtäkkiä alkanu kaikkia kiinnostamaan lasten asiat omituisen paljon.
Kyllä minä ihan opettaja olen.
Tiedän oppilaita, jotka kärsivät paljon tämän tilanteen takia.
Meillä on kohta perhesurmista johtuvia kuolemantapauksia enemmän kuin koronakuolemia.
Asiat pitää asettaa oikeisiin mittasuhteisiin.
Venäläinen trolli, tavoitteena aiheuttaa eripuraa. Älä ruoki.
Minä myös häpeän. Kaikki opettajat eivät näe omaa nenää pidemmälle.
Häpeän myös sitä, että ne, joilla on vakivirka, kehtaavat vielä valittaa siitä, että koulut vielä tänä keväänä hetkeksi avataan lähiopetukselle.
Minä olen vuosikausia ollut työttömänä kesäisin. Olisin ikionnellinen, kun saisin tehdä töitä vaikka juhannukseen saakka!
Minua hävettää myös, opettajat profiloituvat ammattiryhmänä, joka valittaa ja nurisee aina kaikesta mahdollisesta. Mikä siinä työpaikalle palaamisessa nyt on niin vaikeaa? Monet muut ammattiryhmät, kuten sairaanhoitajat, poliisit jne. ovat koronan aikana olleet koko ajan töissä ilman jatkuvaa marinaa.
T: Kieltenopettaja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmetyttää nämä kommentit, että kahden viikon takia avaaminen on turhaa eikä tuossa ajassa mitään ehdi opettaa. Jos itse sanoisin työpaikallani kaksi viikkoa ennen kesälomaa etten tule enää töihin, koska ei tässä mitään ehdi ennen lomaa saada aikaan niin seuraavaksi saisinkin sitten viettää oikein pitkää lomaa vailla stressiä tuöhönpaluusta.
Kommentistasi päätellen työnantajasi olisi onnellinen jos et enää tulisi töihin. Olet niin tietämätön koulujen toiminnasta ja työympäristöstä, että sinun täytyy olla seniili. Eikä sinusta tule asiantuntijaa sillä, että olet joskus käynyt koulua.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koulussa töissä neljän syyn takia. Kesä-, heinä- ja elokuu, sekä raha.
Siisti sisätyö ja paljon vapaata.
Ethän kuitenkaan kerro tätä oppilaillesi. No, varmaan asenteesi silti paistaa läpi.
Minä olen opettaja, koska rakastan tätä työtä koko sydämestäni ja opiskelijani ovat minulle todella tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu sä mikään opettaja ole :D Lasten takia, lasten takia. Yhtäkkiä alkanu kaikkia kiinnostamaan lasten asiat omituisen paljon.
Kyllä minä ihan opettaja olen.
Tiedän oppilaita, jotka kärsivät paljon tämän tilanteen takia.
Meillä on kohta perhesurmista johtuvia kuolemantapauksia enemmän kuin koronakuolemia.
Asiat pitää asettaa oikeisiin mittasuhteisiin.
Juu uskotaan olet opettaja, jos olisit niin kehoittaisin menemään saunan taakse ampumaan luodin päähäsi. 🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettää myös, opettajat profiloituvat ammattiryhmänä, joka valittaa ja nurisee aina kaikesta mahdollisesta. Mikä siinä työpaikalle palaamisessa nyt on niin vaikeaa? Monet muut ammattiryhmät, kuten sairaanhoitajat, poliisit jne. ovat koronan aikana olleet koko ajan töissä ilman jatkuvaa marinaa.
T: Kieltenopettaja
Höpsistä sinä mikään opettaja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisti sisätyö ja paljon vapaata.Ethän kuitenkaan kerro tätä oppilaillesi. No, varmaan asenteesi silti paistaa läpi.
Minä olen opettaja, koska rakastan tätä työtä koko sydämestäni ja opiskelijani ovat minulle todella tärkeitä.
Sitten on meitä sijaisia joita ei enää kiinnosta viran saanti. Ainoastaan tehdään vähän aikaa että saadaan ansiosidonnainen joka on noin matalapalkka-alan duunarin kuukausitulojen korkuinen summa, eli aika mittava summa siinä mielessä ettei tarvitse tehdä mitään pariin vuoteen.
Meni vuodet töitä hakiessa ja ei voinut hankkia lapsiakaan. Ei tässä yli nelikymppisenä jatkuvana sijaisena enää muuta toivo kun että pääsisi ansiosidonnaiselle taas ja aina uudestaan.
Mielestäni todellisuudessa virat pitäisi poistaa kokonaan. Virassa olevat ovat saaneet työnsä suhteilla. Lienee jotain puoluesuhteita...
Nämä ihmiset, jotka eivät haluaisi että koulut avataan koululaisille opiskelua varten ammattilaisten ohjaamana.
MILLOIN olisi sopiva hetki ja miksi juuri silloin???
Ruotsissa koulut ovat olleet auki ja yli 10 miljoonan maassa on ollut YKSI koulu missä opettaja kuoli ja monet sairastui.
Muutenkin sairastuneiden ja kuolleiden määrä on pysynyt hallinnassa, ei ole tullut mitään hallitsematonta katastrofia mistä on vähän väliä peloteltu. Toki kuolleita paljon Suomea enemmän, mutta hyvin vähän työikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pelastetaan suomen sosiaalitapaukset yhdessätoista päivässä.😎
Terveisin toinen ope
Vastenmielinen kommentti.
Kaikkia sosiaalitapauksia ei tietenkään koskaan voi pelastaa, mutta yhdessätoista päivässä ehtii tehdä yhdentoista päivän osalta töitä.
Aina ollaan epäilemässä opettajien työmoraalia, miksi? Koska on pitkä loma, josta kaikki ovat kateellisia? Ihan kuin opettajat eivät olisi oman alansa asiantuntijoita vaan jotain ihme hoitotätejä ja -setiä, joiden sanalla ei ole lainkaan painoarvoa. Kouluissa työskentelevät ymmärtävät tähän kahteen viikkoon liittyvät haasteet. Ei ole tiloja pitää turvavälejä, ei silmäpareja vahtia oppilaiden jokaista liikettä.
Ymmärrän ratkaisun alakoulun kohdalla, pienemmille on varmasti tärkeää ensi syksyn kannalta saada lukuvuosi mahdollisimman "normaalisti" pakettiin. Mutta yläkoulut kaikkine aineenopettajineen... Huhhuh. Olisivat voineet hyvin linjata, että alakoulujen 1-3lk ja peruskoulun päättävät 9lk:t otetaan kouluun, ei muita. Ysit siksi, että opettajakunta, opot ym. varmistavat, että kaikilla on homma hanskassa ja eväät jatkaa toiselle asteelle.
Onneksi itse opetan lukiossa.