Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää olla opettaja - en tiennytkään että ammattikunnassani on niin paljon itsekästä porukkaa

Vierailija
30.04.2020 |

Katsoin A-studiota suu auki. Argumentit puuttuivat opettajilta.

Koulut pitää avata lasten takia.

Opettajat pääsevät sen kahden viikon jälkeen taas pitkälle kesälomalle.

En ymmärrä mikä ongelma tässä on. Minä teen töitä oppilaideni takia. Ei tulisi mieleenkään valittaa tilanteesta. On olemassa oikeitakin ongelmia.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa korona on tappanut 0 lasta Suomessa tämän eristyksen aikana ja Kuinkas monta lasta on kuollut vanhempien toimesta tai laiminlyönnistä johtuen, useita.

Ei pelkästään Suomessa korona tappanut 0 lasta. Sama myös Italiassa, Espanjassa ym

Vierailija
62/70 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koulussa töissä neljän syyn takia. Kesä-, heinä- ja elokuu, sekä raha.

En ole pelastamassa maailmaa tai lapsia.

Siisti sisätyö ja paljon vapaata.

Ethän kuitenkaan kerro tätä oppilaillesi. No, varmaan asenteesi silti paistaa läpi.

Minä olen opettaja, koska rakastan tätä työtä koko sydämestäni ja opiskelijani ovat minulle todella tärkeitä.

Sitten on meitä sijaisia joita ei enää kiinnosta viran saanti. Ainoastaan tehdään vähän aikaa että saadaan ansiosidonnainen joka on noin matalapalkka-alan duunarin kuukausitulojen korkuinen summa, eli aika mittava summa siinä mielessä ettei tarvitse tehdä mitään pariin vuoteen.

Meni vuodet töitä hakiessa ja ei voinut hankkia lapsiakaan. Ei tässä yli nelikymppisenä jatkuvana sijaisena enää muuta toivo kun että pääsisi ansiosidonnaiselle taas ja aina uudestaan.

Mielestäni todellisuudessa virat pitäisi poistaa kokonaan. Virassa olevat ovat saaneet työnsä suhteilla. Lienee jotain puoluesuhteita...

Ansiosidonnainen nettona on alle puolet palkkatulon netosta. Ei riitä minulla opintolainan ja muiden velkojen maksuun.

On ollut aivan hirveää seurata vierestä, miten ynseitä virkaopettajat ovat olleet melko hatarin argumentein tässä koronatilanteessa. Joillakin voi olla kyse läheisten perussairauksista, mutta useimmilla on kyse puhtaasta itsekkyydestä. On totuttu siihen, että minulle kuuluu kaikki, ja liittomme sanelee sen, miten maa makaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näköjään viljelee tässä ketjussa noita "Et sinä mikään opettaja ole" -kommentteja, varsinkin sellaisten viestien jälkeen, joissa opettaja on ollut ap:n kanssa samaa mieltä. Miten se nyt voi olla niin vaikeaa uskoa, että tähän ketjuun kirjoittavat ihan oikeat opettajat, jollainen itsekin olen. Ja kyllä, olen täysin samaa mieltä kuin ap.

T: Kieltenopettaja, FM, halusit sitten uskoa tai et

Vierailija
64/70 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku näköjään viljelee tässä ketjussa noita "Et sinä mikään opettaja ole" -kommentteja, varsinkin sellaisten viestien jälkeen, joissa opettaja on ollut ap:n kanssa samaa mieltä. Miten se nyt voi olla niin vaikeaa uskoa, että tähän ketjuun kirjoittavat ihan oikeat opettajat, jollainen itsekin olen. Ja kyllä, olen täysin samaa mieltä kuin ap.

Noin kommentoivat eivät itse ole opettajia, mutta ovat sellaisiksi ketjussa tekeytyneet. Siitä epäluulo.

t. Lukion äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, joka toivoi, että myös hänen lukionsa olisi avattu lähiopetukselle 14.5.

Vierailija
65/70 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koulussa töissä neljän syyn takia. Kesä-, heinä- ja elokuu, sekä raha.

En ole pelastamassa maailmaa tai lapsia.

Siisti sisätyö ja paljon vapaata.

Jos olisit opettaja, et puhuisi elokuusta, jossa on vain muutama lomapäivä. Itse nostaisin esille parhaimmillaan yli kauden viikon joululoman. Muillakaan kouluissa ei ole samat lomaedut.

Vierailija
66/70 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kommentoivat eivät itse ole opettajia, mutta ovat sellaisiksi ketjussa tekeytyneet. Siitä epäluulo.

t. Lukion äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, joka toivoi, että myös hänen lukionsa olisi avattu lähiopetukselle 14.5.

Voisin kuvitella, että ainakin monet meistä kieltenopettajista vannovat lähiopetuksen nimeen. Kyllä opetussisällöstä jää paljon pois etänä opettaessa, monia asioita ei kertakaikkiaan pysty toteuttamaan. Nyt jännitän, mitä kesäkursseilleni tapahtuu, niistä ei ole vielä tullut päätöstä.

Vierailija
67/70 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän kieliä on etänä opetettu!

T. Kieltenope

Vierailija
68/70 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmetyttää nämä kommentit, että kahden viikon takia avaaminen on turhaa eikä tuossa ajassa mitään ehdi opettaa. Jos itse sanoisin työpaikallani kaksi viikkoa ennen kesälomaa etten tule enää töihin, koska ei tässä mitään ehdi ennen lomaa saada aikaan niin seuraavaksi saisinkin sitten viettää oikein pitkää lomaa vailla stressiä tuöhönpaluusta.

Tämä.

Luokanope

Vierailija
69/70 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa korona on tappanut 0 lasta Suomessa tämän eristyksen aikana ja Kuinkas monta lasta on kuollut vanhempien toimesta tai laiminlyönnistä johtuen, useita.

Ruotsissakaan ei ole kuollut yhtään alle 20 vuotiasta. Ei edes niitä jotka ovat riskiryhmissä perussairauksiensa vuoksi.

Vierailija
70/70 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasulun yhteydessä oppillaat olisi pitänyt laittaa varhaistetulle kesälomalle ja opettajat pakkolomille, niin olisi vähän eri ääni kellossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi