Hallitus hoiti tämän kouluasian siinä suhteessa huonosti
että lähdettiin kyykyttämällä, komentelemalla ja valehtelemalla liikkeelle.
Ja sitä ennen haukuttiin jatkuvasti miten lapsilla on kotona turvatonta ja päläpälä.
Kukaan ei myöskään koko aikana ole kiittänyt vanhempia venymisestä, siitä että etäopiskelu sujui jne.
Ei, haukuttu ja solvattu ja sivuutettu jne.
Ihan kuin vanhempia ei olisi olemassakaan ja ne lapset olisi jotain sosialisoituja laitosholhokkeja, joista määrää valtio. Opetusministerillä ei eilenkään ollut vanhemmille yhtään mitään muuta sanottavaa kuin että saatana, lapsi pitää toimittaa kouluun. piste.
Ihan hemmetin huono strategia, koska moni on nyt todella vihainen ja ärtynyt. Kaiken huippu on sitten nämä öykkäröivät lääkärisedät, jotka komentelee ylimielisinä kuin piikoja.
Paljon parempi lopputulos oliis tullut kauniilla käytöksellä, rehellisyydellä ja paremmilla asiantuntijoilla.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
MIKSI tämä päätös tehtiin jo eilen? Eikös tästä pitänyt tehdä päätös 3.5 ???????
Varmasti siksi, koska tarkoituksena on saada suomalaiset sairastamaan koronaa. Tällaisen päätöksen seurauksena monet ajattele että "Ok. nyt saa siis alkaa elämään normaalisti, kun koulutkin avataan" Kun tällaisen päätöksen tekee ennen vappua, niin moni ajattelee että vappuakin voi sitten juhlia normaalisti -> tartuntojen määrä saadaan heti nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Saxen haluaa koulut auki jotta firmansa pääsee kehittämään rokotetta. Nyt suomalaisilla lapsilla testataan vasta-aineen muodostumista koronaan, sekä koronan leviämistä jotta he saavat tehtyä rokotteensa. Kun koronarokotteita alkaa ilmestymään markkinoille, niin ette varmaan ikinä arvaa minkä yrityksen rokote Suomeen tilataan, ja ketkä sillä tienaavat. Puumalainen ja Salminen ovat mukana samassa rokotekehittelyssä. Jos kukaan ei sairastu, ei vasta-aineita voi tutkia ja ei voi kehittää rokotetta, silloin he eivät rikastu. Ainoa syy avata koulut.
Arvasin, että vilunkia tässä on takana. Laitan juttuvinkit lehdille menemään.
no ehkä 12 viikon kesäloma edes hieman auttaa palautumaan opettaja raasuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saxen haluaa koulut auki jotta firmansa pääsee kehittämään rokotetta. Nyt suomalaisilla lapsilla testataan vasta-aineen muodostumista koronaan, sekä koronan leviämistä jotta he saavat tehtyä rokotteensa. Kun koronarokotteita alkaa ilmestymään markkinoille, niin ette varmaan ikinä arvaa minkä yrityksen rokote Suomeen tilataan, ja ketkä sillä tienaavat. Puumalainen ja Salminen ovat mukana samassa rokotekehittelyssä. Jos kukaan ei sairastu, ei vasta-aineita voi tutkia ja ei voi kehittää rokotetta, silloin he eivät rikastu. Ainoa syy avata koulut.
Suomalaisista on tullut ihan sekopäitä.
Marin on ystävällinen ja laittaa lapsensa päiväkotiin. Eihän lapsille tulee tartunta pahana eikä lapset tartuta herkästi muita, vai?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt miten kodeista yhtäkkiä tuli lapsille se pahin paikka.
Mutta eihän joku Li Andersson voi tajuta kun sillä ei edes ole lapsia. Ja Marinillakin vasta vaipoissa.
Ja senkin lapsen hoitaa lähinnä lapsen isoäiti ja isä..
Tässä on nyt suututettu aika huolella vanhempia ja opettajia. Lapsiinkin on suhtauduttu todella tympeästi.
Meillä on lapset opiskelleet todella hienosti. Aluksi tarvitsivat apua aika paljon, mutta tällä viikolla ovat jo työskennelleet itsenäisemmin kuin koskaan aikaisemmin.
Autistinen kuopuskin on itsenäisesti selvittänyt asioita soittamalla opettajalle. Se on todella iso juttu autistille vaikka taviksesta kuulostaa hyvin arkipäiväiseltä asialta.
Muutenkin lapset ovat osanneet mm. sopia etäyhteysaikoja rästikokeille, jotka aikaisemmin on sairastelun takia jäänyt tekemättä.
Ovat ottaneet ihan eri tavalla vastuuta opintojen etenemisestä ja siitä että kaikki tarpeellinen työ tulee tehtyä.
Asiat eivät enää olekaan menneet niin että opettaja sanoo mitä tehdään ja huolehtii ja tarkkailee ja vanhemmat patistavat. Lapset ovat huolehtineet itse ja työskentely on ollut sujuvaa.
Lapset ovat oikeasti oppineet hyödyllisiä taitoja.
Opettajatkin ovat tehneet paljon töitä, että ovat saaneet etäopetuksen toimivaksi. Kemian kokeitakin ovat muokanneet sellaisiksi että niitä voi tehdä kotona, kotoa löytyvillä tarvikkeilla.
Ja nyt tulee hallitus ja vetää maton pois jalkojen alta. Kaikki toimivat systeemit ohitetaan tylysti ja niiden käyttäminen on jopa kielletty.
Opettajina ja vamhempia on dissattu ja on puhuttu kuin koulut olisivat olleet kokonaan kiinni ja kaikki vain lomailleet.
Ärsyttää yläkoululaisen äitinä, että keskustelupalstoilla mussuttaa vanhat ukot ja eukot "ottakaa opettajat lusikka kauniiseen käteen ja alkakaa taas tehdä töitänne, teillä on tässä pari viikkoa aikaa kaikessa rauhassa valmistella, kiertäkää vaikka koulun ympäristöä ja miettikää vaihtoehtoisia tiloja". En ole edes opettaja ja montakin kertaa täällä kritisoinut opetusta, esim. etäkoulu lähti tahmeasti käyntiin, mutta se on saatu nyt kuukauden verran toimimaan tosi, tosi hyvin. Eli opettajat on koko ajan tehneet töitä ja tekevät myös sen pari viikkoa ennen avautumista, toki kaikkiin duuneihin mahtuu vapaamatkustajia, ei meilläkään muutama etätöissä mitenkään kauheasti ahkeroi, suurin osa kuitenkin.
Toinen aktiivinen porukka on pienten koulualaisten äidit, joiden mielestä tää on hieno juttu ja eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Hakevat ruoan ruokalasta ja syövät omassa luokassaan, välitunnilla pidetään etäisyyttä ja pitäydytään omassa luokan porukassa oman open johdolla.
Tässähän ei oltu mietitty yläkoulua yhtään. Andersson meni A-Studiossa ihan hämilleen, ei oikein edes ymmärtänyt kysymystä, että mikä tässä voisi siis olla ongelma. Selväähän on, että yläkoulussa mikään yhden opettajan systeemi ei tietenkään toimi, sittenhän on ihan sama onko koulussa vai ei, jos siellä joku luokanvalvojana toimiva liikunnan ope opettaa pitkää ranskaa ja fysiikkaa. Andersson ei vissiin myöskään koskaan ole nähnyt ruokalatilannetta yläkoulussa? Kun jo nyt mennään vuoroissa ja silti ruokasali on aivan täyteen pakattu ja jonottamisen vuoksi ei tahdo ehtiä syömään. Li:n mielestä kai sitten ekat syö klo 8?
Tässä sellainen melkeen ajateltu on puoliksi tehty mentaliteetti koko päätöksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista on tullut ihan sekopäitä.
Onko?
Mikä sinun mielestäsi on syynä koulujen avaamiselle?
Ainakaan tutkimukset eivät tue hallituksen esittämiä väitteitä.
Coronavirus: scientists caution against reopening schools
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/30/coronavirus-scientists-ca…
Vierailija kirjoitti:
On tämä kermaperseopettajien nillitys kyllä uskomattoman itsekästä. Tottahan se on kivaa hoidella tunnit kotisohvalta, kun ei tarvi kuunnella livenä oppilaitten vittuilua, mutta kun teitä opettajia ei ole palkattu etäopettajiksi, vaan nimenoaan lähiopetukseen.
Samaan aikaan kun opettajat nillittää ja uhriutuu, niin toiset painaa pitkää päivää terveydenhuollossa ja kaupanalalla oma terveytensä riskeeraten eivätkä valita kohtaloaan. Ja mistä te nillitätte: No siitä, että joudutte kokonaista pari viikkoa tekemään sitä työtä, mihin teidät on palkattu ja sen jälkeen pääsette "ansaitulle" kuukausien kesälomalle, jollaisesta kaupan ja terveydenhuollon väki ei voi unelmoidakaan. Hävetkää!
Toki onhan tässä myöskin poliittinen motiivi. Opettajista 80% on kokkkareita, eli vasemmistohallituksen päätöksiä vastustetaan myös poliittisen motiivin vuoksi.
Opettajat kokkareita? Siis suurimmilta osin humanisteista koostuva ammattikunta? Oon tähän päivään asti luullut että ovat suurimmilta osin demareita, mutta kaikkea sitä oppii. Ja ystävä hyvä, jos teini haluaa opettajalle vittuilla niin se onnistuu kyllä etänäkin, katsos digidigi, kokeilisit sinäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuisiko tilanne jotenkin, jos päätetty asia kerrottaisiin lempeästi ja imarrellen? Että kiitettäisiin venymisestä ja urheudesta, mutta silti lapset kouluun, anteeksi kun kävi näin?
No, kumpi sinusta tuntuu paremmalta? Hyvää työtä, olet tehnyt parhaasi. Me jatketaan tästä eteenpäin.
Vai: olette epäonnistuneet surkeasti kasvattajina, ette osaa edes lapsianne ruokkia vaan ovat raukat ihan heitteillä.
Tarkoitin lähinnä sitä, että lapset menevät kouluun joka tapauksessa, eihän se tilannetta muuta mitenkään. Olisiko se iloisempi asia lähettää lapset hakemaan koronaa koulusta, jos sen tekisi kiiteltynä?
Noin 70 prossaa vanhemmista ei aio laittaa lastaan kouluun.
Ja kyllä se vittuuntuminen vaikeuttaa kaikkea muuta jatkossa.
Mistä ihmeestä sä tällaisen "tiedon" vetäisit :D
Musta on kyllä jotenkin tragikoomista seurata tätä persujen trollausta. He käy hallituksen kimppuun ihan joka-asiassa ja perustelut on juuri tuota luokkaa. Toki ymmärrän sen paniikin, joka persujen keskuudessa vallitsee, kun kannatus on syöksyssä eikä Yrjönkadun trollitehtaan tuotokset auta asiaa pätkääkään pikemminkin päinvastoin.
Ylen kysely.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämän perkeleen laumasuoja-joukkomurhan saa kansainvälisen oikeusistuimen eteen ja syylliset tuomittavaksi?
Vierailija kirjoitti:
No mitäs äänestitte “ihania naisia”!
Luuletko todella, että ne ”ihanat miehet” olisi välittäneet lapsista enemmän? Kok ja PS tuskin olisivat edes ensimmäistäkään karanteenia määränneet, raha on tärkeintä (kuin Ruotsissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä kermaperseopettajien nillitys kyllä uskomattoman itsekästä. Tottahan se on kivaa hoidella tunnit kotisohvalta, kun ei tarvi kuunnella livenä oppilaitten vittuilua, mutta kun teitä opettajia ei ole palkattu etäopettajiksi, vaan nimenoaan lähiopetukseen.
Samaan aikaan kun opettajat nillittää ja uhriutuu, niin toiset painaa pitkää päivää terveydenhuollossa ja kaupanalalla oma terveytensä riskeeraten eivätkä valita kohtaloaan. Ja mistä te nillitätte: No siitä, että joudutte kokonaista pari viikkoa tekemään sitä työtä, mihin teidät on palkattu ja sen jälkeen pääsette "ansaitulle" kuukausien kesälomalle, jollaisesta kaupan ja terveydenhuollon väki ei voi unelmoidakaan. Hävetkää!
Toki onhan tässä myöskin poliittinen motiivi. Opettajista 80% on kokkkareita, eli vasemmistohallituksen päätöksiä vastustetaan myös poliittisen motiivin vuoksi.
Opettajat kokkareita? Siis suurimmilta osin humanisteista koostuva ammattikunta? Oon tähän päivään asti luullut että ovat suurimmilta osin demareita, mutta kaikkea sitä oppii. Ja ystävä hyvä, jos teini haluaa opettajalle vittuilla niin se onnistuu kyllä etänäkin, katsos digidigi, kokeilisit sinäkin!
No etpä sinäkään paljoa ammattikuntien poliittisista kannatusluvuista ymmärrä, jos opettajien kokkarius sinulle yllätyksenä tuli. Onhan se nyt maailmanhistorian vanhimpia faktoja, että kansankynttilät ovat kautta historiamme olleet yltiöisänmaallisia äärioikeistolaisia ja nimenomaan kokoomuslaisia. Edelleenkin niin eduskunnassa, kuin kunnavaltuustoissakin opettajaedustajista suurin osa on kokoomuslaisia.
Että te jaksatte jauhaa sen kahden viikon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuisiko tilanne jotenkin, jos päätetty asia kerrottaisiin lempeästi ja imarrellen? Että kiitettäisiin venymisestä ja urheudesta, mutta silti lapset kouluun, anteeksi kun kävi näin?
No, kumpi sinusta tuntuu paremmalta? Hyvää työtä, olet tehnyt parhaasi. Me jatketaan tästä eteenpäin.
Vai: olette epäonnistuneet surkeasti kasvattajina, ette osaa edes lapsianne ruokkia vaan ovat raukat ihan heitteillä.
Tarkoitin lähinnä sitä, että lapset menevät kouluun joka tapauksessa, eihän se tilannetta muuta mitenkään. Olisiko se iloisempi asia lähettää lapset hakemaan koronaa koulusta, jos sen tekisi kiiteltynä?
Noin 70 prossaa vanhemmista ei aio laittaa lastaan kouluun.
Ja kyllä se vittuuntuminen vaikeuttaa kaikkea muuta jatkossa.
Hyvä kun jätätte kakaranne kotiin. Minun lapseni saa enemmän opettajan huomiota.
Kerrankin voin sanoa, että tuen opettajia 100 % tässä.
Näin ei tosiaan aina ole ollut.
Minulla ei ole kouluikäisiä lapsia ja olen itse käynyt riskiryhmään kuulumisesta huolimatta koko ajan terveydenhuoltoalan töissä, mutta silti tämä opettajien dissaaminen on minusta saanut älyttömät mittasuhteet. Meitä kansalaisia on vuoroin rauhoiteltu ja peloteltu sen mukaan, mikä kulloinkin hallituksen agendaan sattuu sopimaan. Vuorotellen on sosiaalinen itsari olla liikaa tai liian vähän huolissaan. Päätökset ei perustu ainakaan pelkästään millekään uudelle tieteelliselle faktatiedolle epidemian vaarallisuudesta, vaan taustalla on monimutkaisia taloudellisia ja sosiaalisia vaikuttimia. Silti yhtenä päivänä annetaan ymmärtää, että olet tyhmä jos et tajua että korona tappaa, ja seuraavana päivänä olen tyhmä jos et tajua että tietysti on täysin turvallista mennä 500 lapsen apinalauman keskelle vaikka olet verenpainetautia sairastava diabeetikko. Minä sanon, että tyhmiä ovat ainoastaan ne lampaat jotka luulevat että hallituksen poukkoilevat linjaukset olisivat jonkinlainen merkki turvallisuudesta. Ei ole. Ei tässä ole tarkoituskaan olla turvassa, vaan tartuttaa tauti kansalaisiin mahdolliset tuhannet kuolonuhrit hyväksyen, koska katsotaan että tukahduttaminen tulisi liian kalliiksi. On valittu se tie joka on jonkun tulkinnan mukaan pienemmän pahan tie. Väestötasolla tähän on varmasti ihan hyvät perustelut. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tämä tie olisi jokaisen yksilön kannalta se paras tie, eikä sitä että ne jotka tämän riskin tunnistavat olisivat idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt miten kodeista yhtäkkiä tuli lapsille se pahin paikka.
Mutta eihän joku Li Andersson voi tajuta kun sillä ei edes ole lapsia. Ja Marinillakin vasta vaipoissa.Asiaa onkin osattava katsoa laajemmin kuin sen oman navan ympäriltä.
Todennäköisesti ei ole kyse juuri teidän kodistanne kuten ei valtaosasta muistakaan kodeista.
Lasten kaltoin kohtelu ja pahoinvointi on silti Suomessakin tosiasia, joka yhteiskuntaa kokonaisvaltaisemmin ajattelevien on otettava huomioon vaikka se ei kaikkien näiden lukuisten itkuketjujen perusteella selvästi valtaosaa niin lasten vanhemmista kuin opettajistakaan kiinnosta.
Niin.
Tää on vain esitetty niin, että _kaikki_ vanhemmat on paskoja (ei edes päin voi katsoa), kaikki puhutaan vanhempien ohi kuin oltaisiin itse jotenkin huoltajia. Ja että jos ei isoveli koko ajan valvo, on lapsella hätä.
Toisaalta oikeasti hädänalaisista ei ole välitetty paskaakaan. Nyt sitten vielä raahataan haudasta Vilja Eerikakin riivittäväksi. Se oli nimenomaan lastensuojelu joka hänet petti ja jätti auttamatta.
Kolmanneksi minua ärsyttää myös se että kummalliset sosiaalialan järjestöt ja firmat on heränneet aggressiivisiin rahankeräyksiin ja tulee suorastaan tunne, että odottavat itselleen nyt muhkeaa pottia näistä tämän kriisin lapsista. Kuola valuu kun eivät malta odottaa.
Neljänneksi. Suomessa on tehty valtavat määrät lapsivihamielisiä päätöksiä viime aikoina. Nyt yhtäkkiä se "lapsen etu" on jotain millä voidaan vielä repiä näistä lapsista viimeinenkin hyöty eli sairastutetaan heidät vieläpä vanhempia huijaten ja syyllistäen.
Entäs jos minun mielestä päätös oli oikea eikä lapsivihamielinen. Sinunko mielipide on oikea ja minun väärä?
En koe, että minua on kukaan syyllistänyt, vaikka ollaan oltu huolissaan joidenkin lasten pahoinvoinnista. Ei minua kukaan ole epäillyt. Tosin itse olen kasvanut alkoholistiperheessä, joten tiedän millaista se on ja miltä tuntuu myös se, kun te keskiluokkaiset perheet eväätte huonoissa oloissa kasvaneita lapsilta jopa kaverit, koska ne alkoholistien lapset eivät ole hyviä esimerkkejä eivätkä kelpaa kaveriksi.
Nyt olen keskiluokkainen äiti itse, mutta yritän katsoa omaakin napaani pidemmälle.
No OAJ on kyllä ihan itse syypää tähän mielikuvaan.