Kerroin äidille nyt jo kuolleen isoisäni käyttäytyneet seksuaalisesti epäasiallisesti minua kohtaan kun olin lapsi
Tästä on jo 30v aikaa. Olin silloin 14v. Isoisäni näki minut alasti tullessani ulos saunasta. Hän alkoi kertomaan minulle millaisia seksuaalisia tunteita minun alastoman vartalon näkeminen hänessä herätti. Ja miten olin muuttunut lähes naiseksi jo. En kertonut koskaan asiasta kenellekään koska minusta tilanne oli nolo minulle ja isoisälleni. Nyt kerroin asian äidilleni ja hänen mielestään ei ole kenenkään etu kertoa asiasta kenellekään, koska todella moni isoisää arvostava ihminen pahoittaisi asiasta mielensä. Isoisä kuoli jo 25v sitten.
En ymmärrä äitini reaktiota. Ihan kuin sanoisi minulle et turpa kiinni, pidä mölyt mahassasi.
Kommentit (27)
Etusivu uusiksi! Tiesittekö että ihminen on monitahoinen yksilö. Ei vain ja ainoastaan sellainen miten sinä pomosi, naapurisi tai veljesi yksilö X:n näette.
Isoisäsi on voinut olla kotioloissa suuri p***iainen mutta töissä rakastettava ihminen ja järjestöelämässä tai muualla. Jos haastat toisten näkemystä mistään asiasta, voit olla varma että saat kakkia niskaasi.
Ajatellaanpa vaikka Trumppia. Joillekin hän on ihan oikeasti maailman mahtavin tyyppi, älykäs, menestynyt ja rakastettava köllikkä. Juuri katsoin sarjamurhaajasta videota jossa tyttärensä muisteli sitä miten rakastettava perheenisä oli kyseessä.
Toivottavasti isoisäsi kommentointi sinusta oli tässä suhteessa hänen elämänsä huonoin hetki! Silloin miehen kokonaissaldo elämässä olisi ainakin plussan puolella. Jos taas toisaalta löydät kohtalotovereita, niin anna palaa.
Olen kuitenkin onnellinen, että tämä on sulle tapahtunut vain kerran, eikä onneksi tapahtunut muuta kuin papan seksististä puhetta. Miksi koet, että äitisi pitäisi puolustaa sua. Puolustaa miltä, tai ketä vastaan? Oletan, että äitisi yllättyi asiastasi ja siksi ehkä hätäisesti sanoi noin? Juttele hänen kanssaan ja selvitä?
Vierailija kirjoitti:
En halua kertoa kenellekään. Mutta en myöskään jaksa keskusteluja perheessäni siitä miten hauska ja menestynyt mies isoisäni oli. Minulle hän oli irstas vanha juoppo.
Aivan samoin kuin äidilläsi ei ole valtaa kieltämästä sinua kertomasta asiaa kenelle haluat, et sinäkään voi estää sukulaisiasi keskustelemasta isoisäsi hauskuudesta ja menestymisestä. Se, että hän on kohdellut sinua epäasiallisesti, ei poista sitä että hän todella oli hauska ja menestynyt.
Minäkin suosittelen että puhut asiasta ammattiauttajalle.
Mä ajattelen näin, että ap olisi tarvinnut äidiltänsä myötätuntoa eikä vähättelyä. Ymmärrän ihan ap.n tunteen tässä. Vaikka on varmasti ollut järkyttävä uutinen äidillekin mutta kyllä mä palaisin asiaan tyttäreni kanssa, jos olisin kuullut hänen kertovan tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen näin, että ap olisi tarvinnut äidiltänsä myötätuntoa eikä vähättelyä. Ymmärrän ihan ap.n tunteen tässä. Vaikka on varmasti ollut järkyttävä uutinen äidillekin mutta kyllä mä palaisin asiaan tyttäreni kanssa, jos olisin kuullut hänen kertovan tällaisesta.
Niin meistä moni muukin, mutta tietyn aikakauden ja kasvatuksen tuotokset eivät. Eivät vaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tunnettu suomalainen, koko kansan tuntema hyväntekijä taputteli, nipisteli ja yritti väkisin pussata meitä suvun pikkutyttöjä.
Kun yritin puhua asiasta, ne tädit jotka näkivät lähentelyt, vähättelivät asiaa. " Ei kannata välittää, ei hän mitään pahaa tarkoita ja hän on vaan niin vikkeläsorminen."
Hän on nyt kuollut, mutta häntä kehutaan edelleen hyväntekijänä. Se oksettaa minua.
Arvo Ylppö?
Minulla on myös lapsuudesta tarina liittyen serkkuuni. En ole ikinä kertonut kenellekään asiasta. En halua olla tekemisissä serkkuni kanssa, mutta kukaan ei tiedä todellista syytä. Olen mies, eli kyllä meitä hyväksikäytettyjä on kaikennäköisiä. Asia vaivaa vieläkin mieltäni, mutta olen käsitellyt sitä aika paljon mielessäni ja myös edistynyt. Näillä mennään..