Onko olemassa palvelua, joka toisi kotiovelle kasviksia ja hedelmiä pakettina? Ei siis niin, että itse valitsen ja tilaan, vaan joku valmispaketti?
Pitäisi lisätä kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon, mutta järkyttävän harvoin vaan pysähdyn oikeasti hedelmähyllyille ruokakaupassa. Ei vaan innosta. Sen sijaan jos joskus jostain tulee kasviksia tai hedelmiä (esim. työpaikalta pyydetään viemään vanhentuvia pois), niin syön innolla ja teen niistä ruokaa.
Olisi kiva sellainen palvelu, jossa kotiin toimitettaisiin valmiita bokseja. Ne olisi sitten yksinkertaisesti pakko käyttää. Vaikka ruokaa voi tilata kotiin, niin en oikeasti tule tätä vain tehneeksi.
Kommentit (43)
Loppukevät ei innosta, on se nähty.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitäkin, missä asut. Joillain paikkakunnilla sellainen palvelu on, Keski- Suomessa päin ainakin.
Helsingissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Loppukevät ei innosta, on se nähty.
Mua innostaa. Innostaisi enemmän, jos jaksaisin paremmin ja kasvikset ja hedelmät voisivat auttaa siinä!
ap
Hyvä yritys mainostaa teidän tuotteita. Pelle.
Ainakin Sannan ruokakassi toimittaa hedelmäkassia, Vihannestukulla on myös palvelu näin korona-aikaan.
Mäkin ottaisin innolla tällaisen palvelun vastaan. Asuttiin ennen Belgiassa ja meidän kotikadulle tuotiin kahden viikon välein sellainen koju, josta palvelun ostaneet jäsenet saivat hakea kotiin kasviksia, yrttejä ja hedelmiä, jotka kasvoivat alueella. Listassa luki, mitä ja kuinka paljon sai ottaa, tyyliin "kolme kiloa porkkanoita, yksi kurpitsa, kaksi nippua persiljaa, pussillinen herneitä, kolme salaattikerää" jne. Vaihdellen aina kaikenlaista. Tuli käytettyä kaikki ja usein oli sellaisia juureksia ja kasviksia, joita en muuten olisi kaupasta ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä yritys mainostaa teidän tuotteita. Pelle.
No kerropa minulle nyt joku yritys, jota minä pelle voisin tässä mainostaa?
ap
Vihannespörssi Tukkutorilla Hgissä
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Sannan ruokakassi toimittaa hedelmäkassia, Vihannestukulla on myös palvelu näin korona-aikaan.
Onkohan tuo Sannan hedelmäkassi lopettanut, kun en sellaista löytänyt? Vegekassi oli, mutta sitä en nyt hae.
Ja kiitos, tuolla Vihannespörssissä näyttäisi olevan tuollaisia 25 euron laatikoita noudolla. Kotiinkuljetusta ei kuitenkaan ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä kotiinkuljetusta, kun en sellaista löytänyt?
Voin helpommin hakea kadun päässä olevasta S-Marketista laatikollisen hedelmiä ja kasviksia, mutta idea oli nimenomaan saada kotiinkuljetus ja se, että tavallaan pakotetaan syömään ne kasvikset, kun ne tuodaan kotiin asti.
ap
Tämä. https://www.vihannesporssi.fi/kauppasivu/
Turussa jokin puutarha on pari vuotta myynyt tollaista kauden kasvijsia laatikkoa. Mutta se pitää itse hakea olikohan kerran kuussa tiettynä päivänä.
Siis jonkun muun pitäisi tuoda sinulle valmis boksi kasviksia, koska et itse jaksa ostaa niitä kaupasta tai tilata? Tämän boksintuojankin pitäisi varmaan osata tuoda ne ovellesi ihan itsestään.
Jos et ole tottunut ostamaan kasviksia kaupasta niin opettele! Ei sinua mitkään robotit ohjaa vaan voit aivan itse päättää, että pysähdyt hevi-osastolle ja ostat sieltä kasviksia tasan niin paljon kuin haluat. Herranjestas kun ihmiset yrittävät ulkoistaa kaiken vastuun elämästään muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitäkin, missä asut. Joillain paikkakunnilla sellainen palvelu on, Keski- Suomessa päin ainakin.
Helsingissä.
ap
Vihannespörssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo Sannan hedelmäkassi lopettanut, kun en sellaista löytänyt? Vegekassi oli, mutta sitä en nyt hae.
Ja kiitos, tuolla Vihannespörssissä näyttäisi olevan tuollaisia 25 euron laatikoita noudolla. Kotiinkuljetusta ei kuitenkaan ole.
ap
Hedelmäkassin saa näköjään tilattua lisätuotteena muun tilauksen oheen.
Vihannespörssillä on ainakin ollut kotiinkuljetus, koska osa naapureista käyttää sitä. Näköjään verkkokauppatilauksissa nouto ei edes ole mahdollinen vaan ensin valitaan kotiinkuljetus ja sitten haluamat tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Siis jonkun muun pitäisi tuoda sinulle valmis boksi kasviksia, koska et itse jaksa ostaa niitä kaupasta tai tilata? Tämän boksintuojankin pitäisi varmaan osata tuoda ne ovellesi ihan itsestään.
Jos et ole tottunut ostamaan kasviksia kaupasta niin opettele! Ei sinua mitkään robotit ohjaa vaan voit aivan itse päättää, että pysähdyt hevi-osastolle ja ostat sieltä kasviksia tasan niin paljon kuin haluat. Herranjestas kun ihmiset yrittävät ulkoistaa kaiken vastuun elämästään muille.
Juuri näin, tätä haen takaa. Olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen, etten halua ostaa tai kokeilla kasviksia - ohitan hedelmä-vihannesosaston kaupassa lähes aina. Joskus ostan jonkun banaanin tai porkkanapussin. Mutta sitten kun niitä kasviksia tai hedelmiä on kotona valmiiksi, niin käytän ruoanlaitossa ja syön. Ongelma on tyystin siis tuo, etten itse viitsi niitä ostaa ja ostopäätös ei koskaan pidä kaupassa.
Jospa siis olisi joku palvelu, joka toimittaisi jonkinlaisen valikoiman hedelmiä ja kasviksia, jopa marjoja suoraan kotiin vaikkapa kerran viikossa tai kahdessa, niin ostaisin.
Onhan niitä miljoonia muitakin palveluja, joita ihmiset käyttävät, koska eivät jaksa/halua/viitsi/ehdi tehdä jotain. Siivouksesta talvirenkaiden vaihtoon ja mattojen pesusta seinien maalaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Saa kai sitä rahaansa käyttää mihin haluaa? Mä ymmärrän kyllä tän tarpeen ja voisin hyvin käyttää itsekin tällaista palvelua.
Kun itse ostaa, voi myös itse valita, mitä ostaa ja mitkä yksilöt ostaa. Joskus ainakin sekalaisessa Fruitboxissa ollut banaanit aika raakoja ja perusboxi sisältää just jotain appelsiineja, banaaneja, omenoita. Samalla hinnalla ostat kaupasta melkein kymmenkertaisen määrän vastaavia hedelmiä.
Miksi maksaa ylimääräistä jostain, mistä ei tiedä, mitä ne tarkalleen on?
Vierailija kirjoitti:
Kun itse ostaa, voi myös itse valita, mitä ostaa ja mitkä yksilöt ostaa. Joskus ainakin sekalaisessa Fruitboxissa ollut banaanit aika raakoja ja perusboxi sisältää just jotain appelsiineja, banaaneja, omenoita. Samalla hinnalla ostat kaupasta melkein kymmenkertaisen määrän vastaavia hedelmiä.
Miksi maksaa ylimääräistä jostain, mistä ei tiedä, mitä ne tarkalleen on?
..koska vaihtoehto on se, etten osta mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä kotiinkuljetusta, kun en sellaista löytänyt?
Voin helpommin hakea kadun päässä olevasta S-Marketista laatikollisen hedelmiä ja kasviksia, mutta idea oli nimenomaan saada kotiinkuljetus ja se, että tavallaan pakotetaan syömään ne kasvikset, kun ne tuodaan kotiin asti.
ap
Kotiinkuljetus on ainoa toimitusvaihtoehto verkkokaupassa https://www.vihannesporssi.fi/kauppasivu/