Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa palvelua, joka toisi kotiovelle kasviksia ja hedelmiä pakettina? Ei siis niin, että itse valitsen ja tilaan, vaan joku valmispaketti?

Vierailija
27.04.2020 |

Pitäisi lisätä kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon, mutta järkyttävän harvoin vaan pysähdyn oikeasti hedelmähyllyille ruokakaupassa. Ei vaan innosta. Sen sijaan jos joskus jostain tulee kasviksia tai hedelmiä (esim. työpaikalta pyydetään viemään vanhentuvia pois), niin syön innolla ja teen niistä ruokaa.

Olisi kiva sellainen palvelu, jossa kotiin toimitettaisiin valmiita bokseja. Ne olisi sitten yksinkertaisesti pakko käyttää. Vaikka ruokaa voi tilata kotiin, niin en oikeasti tule tätä vain tehneeksi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sisäkkö hankkii hedelmät ja pyydettäessä syöttää rypäleitä suuhuni.

Vierailija
22/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mksi kitisette siitä että joku käyttää rahojansa tasan siihen mihin haluaa? Jos teillä ei ole varaa niin menkää vaikka etsimään pulloja ettei tarvitse täällä itkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jonkun muun pitäisi tuoda sinulle valmis boksi kasviksia, koska et itse jaksa ostaa niitä kaupasta tai tilata? Tämän boksintuojankin pitäisi varmaan osata tuoda ne ovellesi ihan itsestään.

Jos et ole tottunut ostamaan kasviksia kaupasta niin opettele! Ei sinua mitkään robotit ohjaa vaan voit aivan itse päättää, että pysähdyt hevi-osastolle ja ostat sieltä kasviksia tasan niin paljon kuin haluat. Herranjestas kun ihmiset yrittävät ulkoistaa kaiken vastuun elämästään muille.

Juuri näin, tätä haen takaa. Olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen, etten halua ostaa tai kokeilla kasviksia - ohitan hedelmä-vihannesosaston kaupassa lähes aina. Joskus ostan jonkun banaanin tai porkkanapussin. Mutta sitten kun niitä kasviksia tai hedelmiä on kotona valmiiksi, niin käytän ruoanlaitossa ja syön. Ongelma on tyystin siis tuo, etten itse viitsi niitä ostaa ja ostopäätös ei koskaan pidä kaupassa. 

Jospa siis olisi joku palvelu, joka toimittaisi jonkinlaisen valikoiman hedelmiä ja kasviksia, jopa marjoja suoraan kotiin vaikkapa kerran viikossa tai kahdessa, niin ostaisin.

Onhan niitä miljoonia muitakin palveluja, joita ihmiset käyttävät, koska eivät jaksa/halua/viitsi/ehdi tehdä jotain. Siivouksesta talvirenkaiden vaihtoon ja mattojen pesusta seinien maalaamiseen.

Suunnittele etukäteen, mitä hedelmiä ja kasviksia voisit tällä viikolla syödä ja ostat niitä. Pikkuhiljaa laajennat esim. salaattivariaatioita ja veikkaanpa, että puolen vuoden päästä noukit hevituotteita ilman tuskaa.

Vierailija
24/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse ostaa, voi myös itse valita, mitä ostaa ja mitkä yksilöt ostaa. Joskus ainakin sekalaisessa Fruitboxissa ollut banaanit aika raakoja ja perusboxi sisältää just jotain appelsiineja, banaaneja, omenoita. Samalla hinnalla  ostat kaupasta melkein kymmenkertaisen määrän vastaavia hedelmiä.

Miksi maksaa ylimääräistä jostain, mistä ei tiedä, mitä ne tarkalleen on?

Meinaatko niitä työpaikoille tilattavia Fruitboxeja? Sen perusboksin ideana on tarjota perushedelmiä, eikä mitään erikoisia. Se lukee siinä tuotekuvauksessakin. Jos haluaa vaihtelua, niin sitten ei kannata tilata tuotetta joka sisältää vain omenoita, banaania ja appelsiineja.

Vierailija
25/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jonkun muun pitäisi tuoda sinulle valmis boksi kasviksia, koska et itse jaksa ostaa niitä kaupasta tai tilata? Tämän boksintuojankin pitäisi varmaan osata tuoda ne ovellesi ihan itsestään.

Jos et ole tottunut ostamaan kasviksia kaupasta niin opettele! Ei sinua mitkään robotit ohjaa vaan voit aivan itse päättää, että pysähdyt hevi-osastolle ja ostat sieltä kasviksia tasan niin paljon kuin haluat. Herranjestas kun ihmiset yrittävät ulkoistaa kaiken vastuun elämästään muille.

Saa kai sitä rahaansa käyttää mihin haluaa? Mä ymmärrän kyllä tän tarpeen ja voisin hyvin käyttää itsekin tällaista palvelua.

Siis miten tää nyt eroaa jotenkin olennaisesti siitä et tilaa ite kaupasta kotiin kuljetettuna?? Painelee vaikka sokkona valikoimasta arpapelillä jos se päätöksenteko on noin ylivoimaista.

Ihme ongelmat.

Vierailija
26/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse ostaa, voi myös itse valita, mitä ostaa ja mitkä yksilöt ostaa. Joskus ainakin sekalaisessa Fruitboxissa ollut banaanit aika raakoja ja perusboxi sisältää just jotain appelsiineja, banaaneja, omenoita. Samalla hinnalla  ostat kaupasta melkein kymmenkertaisen määrän vastaavia hedelmiä.

Meinaatko niitä työpaikoille tilattavia Fruitboxeja? Sen perusboksin ideana on tarjota perushedelmiä, eikä mitään erikoisia. Se lukee siinä tuotekuvauksessakin. Jos haluaa vaihtelua, niin sitten ei kannata tilata tuotetta joka sisältää vain omenoita, banaania ja appelsiineja.

Tiedän kyllä mikä sen perusboxin idea on, mutta ne ei aina ole ihan niitä parhaimpia, joita itse saisi kaupasta, sitä yritin sanoa ja hinta kuitenkin näille perushedelmille  on näissä boxeissa aika kallis. 

Vierailija
27/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa et se on hyvin hyvin hyvin marginaalinen se ryhmä, joka on tosiaan noin laiska ja saamaton, ettei voi tuon vertaa ostoksiaan hoitaa, että eipä taida ole kysyntää tuollaiselle perseenpotku-palvelulle.

Vierailija
28/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tätä haen takaa. Olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen, etten halua ostaa tai kokeilla kasviksia - ohitan hedelmä-vihannesosaston kaupassa lähes aina. Joskus ostan jonkun banaanin tai porkkanapussin. Mutta sitten kun niitä kasviksia tai hedelmiä on kotona valmiiksi, niin käytän ruoanlaitossa ja syön. Ongelma on tyystin siis tuo, etten itse viitsi niitä ostaa ja ostopäätös ei koskaan pidä kaupassa. 

Jospa siis olisi joku palvelu, joka toimittaisi jonkinlaisen valikoiman hedelmiä ja kasviksia, jopa marjoja suoraan kotiin vaikkapa kerran viikossa tai kahdessa, niin ostaisin.

Onhan niitä miljoonia muitakin palveluja, joita ihmiset käyttävät, koska eivät jaksa/halua/viitsi/ehdi tehdä jotain. Siivouksesta talvirenkaiden vaihtoon ja mattojen pesusta seinien maalaamiseen.

Suunnittele etukäteen, mitä hedelmiä ja kasviksia voisit tällä viikolla syödä ja ostat niitä. Pikkuhiljaa laajennat esim. salaattivariaatioita ja veikkaanpa, että puolen vuoden päästä noukit hevituotteita ilman tuskaa.

Minusta tällainen boksi on hyvä tapa laajentaa kasvis/hedelmävalikoimaa ja tehdä löytöjä. Samalla ap tukee paikallista yrittäjää. Ostaahan porukka valmiita ruokakassejakin, jotta saisi uusia ideoita ja laajennettua makumaailmaa. Nyt ei etenkään ole sellainen aika, että kaupassa haluaa ruveta googlaamaan, että minkäslainen passionhedelmä onkaan kypsä tai mikäs tämä kumkvatti on.

Voihan olla, että ap innostuu tämän kokeilun myötä uusista kasviksista ja hedelmistä ja niitä tarttuu puolen vuoden päästä kaupasta mukaan ilman boksiakin.

Vierailija
29/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat juuri tällaisia. Jos joku haluaa ostaa jonkun palvelun, niin muut heittävät multaa päälle ja pyytävät kierimään häpeässä. Kyllä suomalainen kasvattaa kasvinsa itse siemenestä asti, ei siihen mitään kauppamiehiä tarvita väliin! Kyllä suomalainen menee kauppaan ja ostaa itse ja kantaa selkä vääränä 10 kiloa perunaa ja 5 kiloa porkkanaa ja jättää avokadot ja kiivit ruotsalaisille.

Mikä ihme teitä vaivaa? Jos joku haluaa ostaa tällaisen palvelun, niin onko se teiltä pois? Jääkö teille vähemmän hedelmiä ja kasviksia kauppaan? Tästä hyötyy sekä ostaja että myyjä. Toinen saa haluamiaan tuotteita ja toinen saa rahaa. 

Ihme nillittäjiä.

Vierailija
30/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut ku tää oli ap:sta niin ylivoimaista.

Vierailija
31/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Nyt löytyi, tilaan tuolta Vihannespörssistä. 

ap

Vierailija
32/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä mikä sen perusboxin idea on, mutta ne ei aina ole ihan niitä parhaimpia, joita itse saisi kaupasta, sitä yritin sanoa ja hinta kuitenkin näille perushedelmille  on näissä boxeissa aika kallis. 

Harvalla työpaikalla kenenkään työtehtäviin kuitenkaan kuuluu käydä kaupassa valitsemassa sopivia hedelmiä. Siinä maksetaan siitä palvelusta, ettei kenenkään työaikaa kulu kauppareissuun. Banaanien sopiva kypsyysastekin riippuu syöjästä. Tältä palstalta olen oppinut, että osa haluaa syödä ne mielestäni raakoina, lähes vihreinä ja kypsät haluttaisiin heittää pois pilaantuneina.

Vierailija
33/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta. Minäkään en jaksa yhtään heviosastoja koska punnitseminen on ihan perseestä. Onneksi Lidlissä kassaa punnitsee niin sieltä tuleekin nykyään haettua kaikki hevi-tuotteet.

Vierailija
34/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat juuri tällaisia. Jos joku haluaa ostaa jonkun palvelun, niin muut heittävät multaa päälle ja pyytävät kierimään häpeässä. Kyllä suomalainen kasvattaa kasvinsa itse siemenestä asti, ei siihen mitään kauppamiehiä tarvita väliin! Kyllä suomalainen menee kauppaan ja ostaa itse ja kantaa selkä vääränä 10 kiloa perunaa ja 5 kiloa porkkanaa ja jättää avokadot ja kiivit ruotsalaisille.

Mikä ihme teitä vaivaa? Jos joku haluaa ostaa tällaisen palvelun, niin onko se teiltä pois? Jääkö teille vähemmän hedelmiä ja kasviksia kauppaan? Tästä hyötyy sekä ostaja että myyjä. Toinen saa haluamiaan tuotteita ja toinen saa rahaa. 

Ihme nillittäjiä.

Jos joku haluaa valittaa toisen laiskuudesta ja saamattomuudesta ni mitä se on sulta pois, nillittäjä?!

Ja joo tuo äärimmäisyyksiin meneminen on kyllä huvittavaa. Ei tarvitse sentään kasvattaa kaikkea itse, vaikka osaakin käydä kaupassa kuten 99 ,99 % toimintakykyisestä aikuisväestöstä. Katsos on muutakin ku se musta ja valkoinen.

Vierailija
35/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joka työpaikalla ole konttorinaisia, jotka voisi hakea hedelmiä.

Vierailija
36/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme nillittäjiä.

Jos joku haluaa valittaa toisen laiskuudesta ja saamattomuudesta ni mitä se on sulta pois, nillittäjä?!

Ja joo tuo äärimmäisyyksiin meneminen on kyllä huvittavaa. Ei tarvitse sentään kasvattaa kaikkea itse, vaikka osaakin käydä kaupassa kuten 99 ,99 % toimintakykyisestä aikuisväestöstä. Katsos on muutakin ku se musta ja valkoinen.

Sinä kuulut varmasti sitten siihen väestöryhmään, joka ei todellakaan koskaan osta mitään palvelua keneltäkään, koska työn teettäminen toisella on silkkaa laiskuutta? Et koskaan käy ravintolassa (koska on laiskaa olla tekemättä ruokaa itse), et käy kampaajalla (koska on laiskuutta olla leikkaamatta itse), et koskaan osta mitään siivouspalvelua (koska siivoat tietenkin itse) jne.

Hieno juttu. 

Vierailija
37/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joka työpaikalla ole konttorinaisia, jotka voisi hakea hedelmiä.

Ap lienee se konttorinainen

Vierailija
38/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuotta töissä paikassa minne tuli viikottain hedelmäboksi, ja osan aikaa myös itse niitä tilailin ja vastaanotin enkä muista että tuona aikana olisi yhtään tuotetta pitänyt heittää syömäkelvottomana roskiin suoraan laatikosta. Päinvastoin, laatu oli selkeästi korkeampaa kuin mitä heviosastolla noin keskimäärin. Kyseessä ei kylläkään ollut tuo Fruitbox, vaan ihan paikallisen marketin tuottama palvelu.

Vierailija
39/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingissä on hedelmien toimituspalvelu. Itse jokin aika sitten googlaamalla löysin sen, koska pyrin tilaamaan ruoat vain kuukausittain ja näin iso määrä hedelmiä kyllä ehtii pilaantua. Muistaakseni oli kolme erilaista hedelmälaatikkoa: perus-, kausihedelmä-, ja joku muu laatikko.  Koon sai myös määritellä. Hinta vaan oli niin suolainen, että hautasin koko ajatuksen. Aivan järkyttävän kalliiksi olisi tullut. Syön siis nyt vain ne hedelmät jotka tilaan kuukausittaisen ruokatoimituksen yhteydessä, loput on sitten säilykehedelmiä.

Vierailija
40/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Helsingissä on hedelmien toimituspalvelu. Itse jokin aika sitten googlaamalla löysin sen, koska pyrin tilaamaan ruoat vain kuukausittain ja näin iso määrä hedelmiä kyllä ehtii pilaantua. Muistaakseni oli kolme erilaista hedelmälaatikkoa: perus-, kausihedelmä-, ja joku muu laatikko.  Koon sai myös määritellä. Hinta vaan oli niin suolainen, että hautasin koko ajatuksen. Aivan järkyttävän kalliiksi olisi tullut. Syön siis nyt vain ne hedelmät jotka tilaan kuukausittaisen ruokatoimituksen yhteydessä, loput on sitten säilykehedelmiä.

Laitatko lihat pakasteeseen vai miten saat ne säilymään niin pitkään? Mites maitoa, juotko sitä? Vai uht maitoja vain.

C-vitamiinia söilyy elimistössä tallessa vain 2viikkoa joten ehkä säilykehedelmissä ei ole riittävästi, kannattaa ottaa pilleripurkista loppukuukausi täydennystä. Keripukissa hampaat voi irrota ja muitakin haittavaikutuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän