Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa palvelua, joka toisi kotiovelle kasviksia ja hedelmiä pakettina? Ei siis niin, että itse valitsen ja tilaan, vaan joku valmispaketti?

Vierailija
27.04.2020 |

Pitäisi lisätä kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon, mutta järkyttävän harvoin vaan pysähdyn oikeasti hedelmähyllyille ruokakaupassa. Ei vaan innosta. Sen sijaan jos joskus jostain tulee kasviksia tai hedelmiä (esim. työpaikalta pyydetään viemään vanhentuvia pois), niin syön innolla ja teen niistä ruokaa.

Olisi kiva sellainen palvelu, jossa kotiin toimitettaisiin valmiita bokseja. Ne olisi sitten yksinkertaisesti pakko käyttää. Vaikka ruokaa voi tilata kotiin, niin en oikeasti tule tätä vain tehneeksi.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun onitse ostaa, voi myös itse valita, mitä ostaa ja mitkä yksilöt ostaa. Joskus ainakin sekalaisessa Fruitboxissa ollut banaanit aika raakoja ja perusboxi sisältää just jotain appelsiineja, banaaneja, omenoita. Samalla hinnalla  ostat kaupasta melkein kymmenkertaisen määrän vastaavia hedelmiä.

Miksi maksaa ylimääräistä jostain, mistä ei tiedä, mitä ne tarkalleen on?

Meinaatko niitä työpaikoille tilattavia Fruitboxeja? Sen perusboksin ideana on tarjota perushedelmiä, eikä mitään erikoisia. Se lukee siinä tuotekuvauksessakin. Jos haluaa vaihtelua, niin sitten ei kannata tilata tuotetta joka sisältää vain omenoita, banaania ja appelsiineja.

Tiedän kyllä mikä sen perusboxin idea on, mutta ne ei aina ole ihan niitä parhaimpia, joita itse saisi kaupasta, sitä yritin sanoa ja hinta kuitenkin näille perushedelmille  on näissä boxeissa aika kallis. 

Olin pari vuotta töissä paikassa minne tuli viikottain hedelmäboksi, ja osan aikaa myös itse niitä tilailin ja vastaanotin enkä muista että tuona aikana olisi yhtään tuotetta pitänyt heittää syömäkelvottomana roskiin suoraan laatikosta. Päinvastoin, laatu oli selkeästi korkeampaa kuin mitä heviosastolla noin keskimäärin. Kyseessä ei kylläkään ollut tuo Fruitbox, vaan ihan paikallisen marketin tuottama palvelu.

Olen myös ollut työpaikassa johon tuli paikallisen ruokakaupan hedelmätoimitus ja myöhemmin Fruitbox. Fruitboxiin vaihdettiin, jotta saatiin säännölliset toimitusajat ja parempi kuntoiset hedelmät. Laadusta ei ollut valittamista. Ruokakaupan toimituksen kanssa oli välillä ongelmia. Iso hedelmälasti saattoi tulla esimerkiksi torstaina iltapäivällä, jolloin banaanit saattoivat mennä huonoksi viikonlopun aikana.

Vierailija
42/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Helsingissä on hedelmien toimituspalvelu. Itse jokin aika sitten googlaamalla löysin sen, koska pyrin tilaamaan ruoat vain kuukausittain ja näin iso määrä hedelmiä kyllä ehtii pilaantua. Muistaakseni oli kolme erilaista hedelmälaatikkoa: perus-, kausihedelmä-, ja joku muu laatikko.  Koon sai myös määritellä. Hinta vaan oli niin suolainen, että hautasin koko ajatuksen. Aivan järkyttävän kalliiksi olisi tullut. Syön siis nyt vain ne hedelmät jotka tilaan kuukausittaisen ruokatoimituksen yhteydessä, loput on sitten säilykehedelmiä.

Laitatko lihat pakasteeseen vai miten saat ne säilymään niin pitkään? Mites maitoa, juotko sitä? Vai uht maitoja vain.

C-vitamiinia söilyy elimistössä tallessa vain 2viikkoa joten ehkä säilykehedelmissä ei ole riittävästi, kannattaa ottaa pilleripurkista loppukuukausi täydennystä. Keripukissa hampaat voi irrota ja muitakin haittavaikutuksia.

Lihat yleensä valmistan heti ruoaksi, esim. karjalanpaisti ja sitten annoksina pakkaseen. Jauhelihat ruskistan ja perusmaustan ja pakastan sopivina annoksina nekin. Kanat kypsennän uunissa ja ne yleensä sitten syön parin-kolmen päivän aikana salaateissa yms. Hämmästyttävän vähän esim. kolmessa koipireidessä on syötävää lihaa (perkaan ne pois ennen jääkaappiin laittoa).

C-vitamiinia saan esim. kaalista joka onneksi säilyy pitkään hyvänä.

Olen kyllä ajatellut, että seuraavalla apteekkireissulla ostaisin jonkin monivitamiinipurkin. Toistaiseksi olen kutenkin lykännyt apteekissa käymistä kun ei ole ollut ihan pakko mennä.

Tästä tulikin mieleeni kysymys: suositelkaa jotain hyväksi kokemaanne monivitamiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Helsingissä on hedelmien toimituspalvelu. Itse jokin aika sitten googlaamalla löysin sen, koska pyrin tilaamaan ruoat vain kuukausittain ja näin iso määrä hedelmiä kyllä ehtii pilaantua. Muistaakseni oli kolme erilaista hedelmälaatikkoa: perus-, kausihedelmä-, ja joku muu laatikko.  Koon sai myös määritellä. Hinta vaan oli niin suolainen, että hautasin koko ajatuksen. Aivan järkyttävän kalliiksi olisi tullut. Syön siis nyt vain ne hedelmät jotka tilaan kuukausittaisen ruokatoimituksen yhteydessä, loput on sitten säilykehedelmiä.

Laitatko lihat pakasteeseen vai miten saat ne säilymään niin pitkään? Mites maitoa, juotko sitä? Vai uht maitoja vain.

C-vitamiinia söilyy elimistössä tallessa vain 2viikkoa joten ehkä säilykehedelmissä ei ole riittävästi, kannattaa ottaa pilleripurkista loppukuukausi täydennystä. Keripukissa hampaat voi irrota ja muitakin haittavaikutuksia.

Lihat yleensä valmistan heti ruoaksi, esim. karjalanpaisti ja sitten annoksina pakkaseen. Jauhelihat ruskistan ja perusmaustan ja pakastan sopivina annoksina nekin. Kanat kypsennän uunissa ja ne yleensä sitten syön parin-kolmen päivän aikana salaateissa yms. Hämmästyttävän vähän esim. kolmessa koipireidessä on syötävää lihaa (perkaan ne pois ennen jääkaappiin laittoa).

C-vitamiinia saan esim. kaalista joka onneksi säilyy pitkään hyvänä.

Olen kyllä ajatellut, että seuraavalla apteekkireissulla ostaisin jonkin monivitamiinipurkin. Toistaiseksi olen kutenkin lykännyt apteekissa käymistä kun ei ole ollut ihan pakko mennä.

Tästä tulikin mieleeni kysymys: suositelkaa jotain hyväksi kokemaanne monivitamiinia.

Ai niin, maidot UHT-versiona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä