-o-O-o- HELMINAUHOJEN maanantai -o-O-o-
Kommentit (36)
Kävin nyt ultrassa ja ilmottelen, kun lupasin.. Masuasukkini on kuollut kohtuun ja sain nyt käynnistyspillereitä.. Huomenna laitan sitten hommat eteenpäin, niisk. En jaksa puhella asiasta sen enempää, mutta tämä äiti jäi nyt pois pinosta. Onnea teille muille odotukseen ja toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin ja ei tarvitse enää lukea tällaisia asioita.
t. murheellinen äitiliini, viikkoja olisi ollut 9+4
Todella kurjaa että noin sitten kävi! Tsemppiä jatkoon ja kiitos kannustamisesta meitä muita kohtaan!
Sinä, joka kysyit hammashoitojutuista... En muista nickiä... =/
Luulisin, että tarkastus korkeintaan on maksuton ja kunnalliselle pääsee hieman nopeammin kuin muutoin. Mut en usko, että ilmaista on. Kannattaahan siitä kysyä. Neuvolassa kehoittavat tarkastamaan kaikkien perheenjäsenten hampaat. :) Täällä päin oli ainakin niin esikoista odottaessa että pääsi hoitoon nopeammin. Olen kylläkin käyttänyt yks. lääkäriä pitemmän aikaa.
KJ25 + helmiäinen 9+0
Olen todella pahoillani puolestasi. Kovasti voimia ja onnea jatkoon!
olen todella pahoillani puolestasi, ikävä juttu. =( Koittakaa jaksaa.
voimia toivottelee loviisa
Osanottoni Äitiliinille, todella surullista.
Omasta itsestäni:
Töissä ollut sairaan kiirettä (onneksi perjantaina pääsee lomalle), iltaisin on ylävatsassa ollut kamala " möntti" ja hengittäminen vaikeaa.
Pahaolo pysynyt kurissa, kun pitkin päivää koko ajan jotain pientä syö (viinirypäleet ja mandariini), mutta ruokahalu on koko ajan kasvamaan päin. Yöllä herään 03-06 aikaan ja täytyy käydä syömässä jotain, kun maha oikein murisee!
Viimeksikin alkuraskaudessa en kärsinyt urheilla, nyt sama juttu. Heti jos vähänkin yritän kävellä reippaammin yms. niin mahaa alkaa kovasti kivistää. Joten otan iisisti.
Saunaankaan en enää voi mennä. Heti alkaa särkeä silmiä ja päätä. Sama juttu, jos pesen kasvot oikein lämpimällä vedellä alkaa silmiä särkeä (Kanebon 38 ripsarille saa kohta sanoa bye-bye) ja onneksi autossa on ilmastointi, kun kuumaan autoon meneminen on yhtä tuskaa, tuntuu siltä, että silmät räjähtää päässä.
Outo juttu, mutta tätä oireilua on meillä suvussa muillakin naisilla, kun he ovat raskaana, joten en ole ainut kummajainen.
Onko joku teistä kuullut moisesta oireesta??
Helle ei ole minua vielä uuvuttanut, mutta ei yhtään kuumempaa tarvitsisi tulla.
Neuvola on vasta loppukuusta, olisin saanut sen aikaisemminkin, mutta en halunnut mennä lomalla, kun en ole varma olemmeko maisemissa.
Yksityiseen ultraan emme ajatelleet mennä, odotetaan sitä np-ultraa... joskin alkoi pelottamaan, että onko kaikki kunnossa, kun on niin vähän raskausoireita edelliskertaan verrattuna... kääk.
Tausta joukkoilen tasaiseen tahtiin, kuulumisiani kirjoittelen taas, kun ehdin....
Tsemppiä kaikille!
kedelig ja viikkoja huomenna tasan 7
Paljon lohtua sinnepäin..=( tuota uutista ei haluaisi kenekään kokevan..
Minun piti tulla kertomaan tänne vielä omia iloisempia ultrakuulumisia. Siellähän ruudulla elävä sikiö näkyi, heilutteli kättäkin. Rv on tasan 9 ja laskettu aika siirtyi 5.2 eli päivällä omista laskelmista. Sydän sykki..
Saimme pari kuvaa mukaan joita olen haltioissani katsonut nyt koko illan=) Näytti mielestäni ihan isältään =) istumapituus hieman yli 2 cm - pikuuruista pikkuruisin...
Onnea kaikille,
limonadi
Olen todella pahoillani äitiliini, puolestasi :( Ainoa, jolla tässä pystyy lohduttamaan, lienee se, että tämä on luonnon tapa hoitaa sellaiset elämänalut, jotka eivät kykenisi elämään - sitten sitä tietysti kysyy, että miksi niin piti käydä... Mutta aika parantaa nämä haavat, ja toivottavasti teitä onnistaa pian uudelleen.
Itse olen totuuden edessä huomenna. Menemme yksityiselle ultraan, ja jännittää kovasti. Alkuviikkojen kivut ovat loppuneet, kuvotuskin on lähes kaikonnut viikonlopun aikana. Rinnat aristavat paljon vähemmän kuin vielä loppuviikosta. Eli raskausoireet on käytännössä hävinnyt... Toivottavasti ei tarkoita sitä mitä tässä pelkää.
Ihana kuitenkin lukea suurimman osan positiivisia uutisia, tsemppiä meille kaikille!
Otan osaa suruusi. Koskettaa todella kipeästi uutisesi minuakin, voi kun osaisin jotenkin lohduttaa. Toivottavasti saamasi pillerit hoitavat tehtävänsä nopeasti ja mahdollisimman kivuttomasti. Voimia sinulle! Ja halaus.
Valtavan iso *halaus*, oon todella pahoillani.. :' (
Sanattomana täällä.. :(
Maaret(ti)
RvaPomelo, kiva että np-ultran ja ekan neuvojan järjestys suostuttiin muuttamaan. Hieno juttu myös, että Minnin näyte oli puhdas!
Ja limonadille onnea ultrasta! Varmasti upeaa nähdä se oma pieni ensimmäistä kertaa ja samalla varmistua, että siellä vatsassa eletään ja kasvetaan.
Omaan napaan kuuluu edelleen hyvää. Pahoinvointi on vain lievää, väsymys sitäkin suurempaa. Kyselin eilen tissien kipeytymisestä. Onko teillä kellään muulla lähes oireettomat rinnat edelleen? Jotenkin pelottaa, kun joka paikassa mainitaan lähes ensimmäisenä oireena rintojen kipeytyminen ja itsellä ei sitä olekaan ollut. Kaipa tässä kuitenkin pitäisi vain uskoa omaan raskauteensa, niin ihmeellistä kuin koko asia onkin ;-)
Jotkut olivat käyneet jo etsimässä mammavaatteita. Itse tänään kuljeskelin kirpparilla ja kokeilin yksiä farkkuhaalareita. En jotenkin arvannut niitä vielä ostaa, vaikka edulliset olivatkin. Tuntui niin kaukaiselta edes ajatella, että se housujen mahapussi kohta täyttyisi.
Medve rv 6+4
...Äitliinille!Voimia ja jaksamista, olen pahoillani puolestasi.
Rinnoista kyselit. Minä en huomannut rinnoissani _minkäänlaista_ muutosta kun odotin esikoista ja pikkukakkosta (ei siis missään vaiheessa raskautta mitään tuntunut rinnoissani tapahtuvan). Sitten vasta kun esikoinen oli syntynyt ja siitä pari päivää eteenpäin, alkoi maito nousta oikein rytinällä ja tissit oli kuin vähintäänkin melonit! (Normaalistikin mulla kuppi dd.) Silloin siis oli rinnat kivi kovat ja kihelmöi, maitoa nousi runsaasti yli tarpeidenkin, mutta siitä se kummasti sitten tasaantui. Nyt tässä kolmannessa raskaudessa olen havainnut pientä kihelmöintiä pari kertaa, ei siis mitään arkuutta nytkään (ainakaan vielä). Eli tässä omat kokemukseni.
Limonadille vielä onnittelut ultrasta! Oli varmasti yksi elämäsi kohokohdista nähdä se pikkuinen masussasi polskuttamassa. =)
Minni rv 6+6
Kiva kuulla, että raskaana _voi_ olla kivuttomillakin rinnoilla. On se aika kummallista, että kehoaan ja muutoksiaan kuuntelee näin kriittisesti koko ajan. Mun olisi varmaan pitänyt mennä alkuraskauden yksityiseen ultraan, kun olen näin skeptinen...
Medve
minäkin olen ihmetelly (helpottuneena) tuon rintojen kipeytymisen puuttumista. Esikoisesta rinnat olivat tosi arat alkuraskaudesta enkä pystynyt mahallani nukkumaan.
Nyt ei ole mitään, helpottavaa sinänsä, kun esikoisen imetys jatkuu vielä toistaiseksi. Tai ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa oli rinnat tosi arat viikon pari (niin kuin aiemmissakin kierroissa).
Muita raskausoireita riittaa onneksi (?) kyllä, niin ei vielä ole epäusko tämän raskauden suhteen iskenyt.
Äitiliinille iso hali täältäkin!
Ja ihan aluksi pahoittelut Äitiliinille, todella surullista...
Joku kertoi polttavasta tunteesta ja röytäilystä. Kuulostaa aika vahvasti närästykseltä. Sitä varmaan esiintyy lähes jokaisella jossakin vaiheessa raskautta. Kokeile Rennie imeskelytabletteja tai nestemäisiä närästyslääkkeitä, toimii varmasti. Lisäksi ei kannata ainakaan iltasella syödä kovin tuhdisti tai rasvaista ruokaa. Närästykseen auttaa myös kun syö monta pientä välipalaa päivän mittaan.
Itsellä viime raskaudessa alkoi närästys vasta rv 35 paikkeilla ja olen ajatellutkin että on nimenomaan loppuraskauden vaiva, mutta nyt tässä raskaudessa alkoikin jo viikolla 7. Toivottavasti ei kestäisi ihan loppuun saakka...
Mahan koosta:
Täälläkin ollaan maha turpeana. Tuntuu sellaiselta nesteen ja läskin välimaastolta tuo maha, mutta silti ei meinaa oikein antaa periksi tiukemmille housuille. Vielä saan kyllä aika hyvin vedettyä mahaa sisään tarvittaessa, mutta aika reipasta vauhtia tuntuu kasvavan... Joku on joskus väittänyt, että toisen kanssa maha kuulema kasvaa huomattavasti nopeammin ja aikaisemmin, onkohan totta?
Pahoinvoinnilta vielä olen välttynyt, on vaan tämä närästys, ruokahaluttomuus (monia ruokia kohtaan) ja ajoittainen väsymys/heikotus. Tällä viikolla ajattelin soittaa neuvola-aikaa itselleni. Np-Ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus, kai se pitää jaksaa odottaa. Alkuraskauden ultraan en mene ellei ole erityistä syytä mennä.
Hyvää yötä kaikille!
-Iciar (rv7+5)
Täällä taas rankan viikonlopun jälkeen! Sisko oli kyläilemässä sunnuntaihin asti, ja " täti" paita luovutettu onnistuneesti eteenpäin!
Mun vanhemmille on kuulemma toimitettu ukki ja mummi paidat tänään, ja pieniä melkein sydänkohtauksia siellä oli nähty, heh.. Iloisia olivat kuulemma olleet. Nyt tässä odottelen, että milloin äippä soittaa minulle.(Luulee varmaan, että olen vieläkin töissä tähän aikaan.)
Ommoo nappoo: Väsymys vaivaa... Eilen viimeksi puhelin soi täysillä korvan vieressä, enkä kuullut sitä! Pieni horrostila iskee päälle näköjään..Nyt mua vähän pelottaakin, että mitäs jos rupean nukkumaan pommiin aamuvuoroista? Ja normaalistihan minä herään pieneenkin herätyskellon piipitykseen.. Mutta tosiaan aika monet lemppari iltaohjelmat jää kattomatta, kun ei vaan yksinkertaisesti pysy silmät auki!
Ostin aamulla myös lime-minttu pastilleja, ja oksensin melkein välittömästi sellaisen suuhuni laitettua, yöööööök.... Siitä lähtien koko päivän onkin sellainen pieni kuvotuksen tunne hiippaillut tuolla vatsan pohjalla. Onneksi pönttöä ei sentään tarvinnut halailla!!
Niin ja onhan mulla ongelmakin! Hammaslääkäri.. Siis vitsi kun eikös mulle kuulu sitten ilmainen hammaslääkäri raskaana ollessa? On ilmeisesti joko paikka lohjennut taikka uusi reikä syöpynyt todella äkkiä yhteen hampaaseen, ja särky iskee välillä todella voimakkaana. Millä perusteella siis saa ilmaisen hammaslääkärin? Tartee varmaan olla eka neuvolakäynti takana ainakin? Se olisi ensi viikon TI,jos pystyn odottamaan niin kauan niin saanko jonkun lapun mukaani vai miten se menee? Kun ei nyt just olis ylimääräistä rahaa heittää hammaslääkärille! ja kipua kestän vielä toistaiseksi, kunhan ei ylly jokapäiväiseksi.. Niin ja joku väitti, että puuduttaa ei voi jos on raskaana?? Siis mitä! Mulle ei ole tehty mitään sitten ala-asteen ilman puudutusta...