Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-o-O-o- HELMINAUHOJEN maanantai -o-O-o-

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aamulla oli ensimmäinen neuvola. Tosin siellä sitten selvisi että meidän kannattaisi mennä ensimmäiselle käynnille toiseen neuvolaan koska muutamme elokuun alussa eli mitään tutkimuksia tms. ei tehty...Vaan nyt uusi aika uuteen neuvolaan on ensi tiistaille.

Tänään meillä on illalla yksityinen ultra joka jännittää kyllä enemmän kuin neuvola. Kerron sitten mitä näkyi=)

Olo on hyvä, iltaisin on vähän pahaa oloa ja on aika turvonnut olo. Vaaka näyttää hurjan paljon kun sellaiselle eksyin neuvolan odotustilassa. Omat housut eivät enää mahdu hyvin päälle...

Oikein mukavaa kesäpäivää kaikille,

limonadi rv 9 jotain?

Vierailija
2/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukka jänskättää, et soitetaanko sieltä neuvolasta tänään.. Perjantaina siis kävin ekassa nlassa ja virtsanäytteestä otettiin joku bakteerijuttu. Lupas terkkari soittaa tänään, jos siinä on jotain, mut jos ei mitään ole, ni ei sit soita. Luulen, et olen niin malttamaton, et kohta soitan, jos ei sieltä mitään kuulu. Tahdon kuitenkin kuulla sen, että kaikki ok. Olen jo viikonlopun miettinyt, että voiko edes tulos olla ihan ok, koska pääsi valkovuotoa luultavasti näytteen sekaan.

Oma napainen sepustus.. Mutta toivon muiltakin omia kuulumisia! Pahoinvointi on tosiaan hellittänyt, olen yllä varautunut, että vielä alkaa, mutta silti toivon, että tän raskauden suurin pahoinvointi oli ja meni. =) Tänään pitääkin vähän ryhdistäytyä, siivoskella ja ulkoilla muksujen kanssa (on vähän nämä jäänyt, kun äiti vaan " löhöilee" (lepäilee) sisällä.

Sitte kysymys! (Vastaa ken tahtoo, ei pakko..) Mites teidän muiden seksielämä? Meillä on hiljaista. Mulla ei ole pienintäkään halua, miehellä ois, mutta on onnex ymmärtänyt. Tosin olen vedonnut pahoinvointiin, ja siksi en nyt uskalla hehkuttaa hyvää oloani, koska pelkään, että illalla sit en pääsekään vaan nukkuun.. Aiemmat raskasajatkin on ollut aika selibaattia. No, eihän sitä tiedä vaikka jossain vaiheessa täs viel haluttais (erittäin epätodennäköistä).

Olin muuten eilen sukujuhlissa muksujen kanssa (miehelläni ei ole tapana näihin juhliin osallistua..). Laitoin päälle alennusmyynnistä löytämäni paidan, joka on mielestäni ihan äitiyspaita (mielestäni kaikki paidat ovat, joissa rinnan alla jokin kiertävä " systeemi" ). Mies sanoi heti, että et sitten kerro kellään. No, vastasin vaan, et en kerro, mut jos joku kysyy, ni en kielläkään. Olisin siis jo valmis kertomaan suvulle, mut mies näköjään ei. Ei kuulemma näin alussa vielä.. Olen kyl päättänytkin, et odotan sinne ekaan ultraan, mutta kun sinne on niin sairaan pitkä aika! 3.8. vasta! Siis kuukaus vielä.. Kyl sit on jo vatsakin esillä, ja mun on masu pullottanut jo pari viikkoa. No, malttia vaan, kai se kuukauskin pian vierähtää..?

Mukavaa alkanutta viikkoa helminauhalaisille! =)

Minni rv 6+6 (oho, tajusin just, et huomen on jo rv 7 täys!) =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kyllä lukemassa viestejä, mutta en ole paljoa jaksanut kirjoitella, kun on ollut tosi paha olo.Mun " aamu" pahoinvointi on alkanut päivällä ja jatkunut aivan myöhään iltaan asti.Oksentanut olen ja etonut on kammottavasti. Mandariineilla paha olo on ollut helpompi kestää, hetken aikaa aina ollut helpompi olo.Nyt tuntuu siltä, että elämä alkaa voittamaan (ehkä) taas...

Eka neuvola oli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa, verenpaine on yhtä alhainen kuin aina ennenkin, mikä tietää taas huimauksia.Painoa oli tullut lisää, mikä oli ihan järkytys ja " vauvamaha" on pullahtanut yhtäkkiä esiin, vaikka näin vähäisillä viikoilla vielä ollaan.Omat housut ei mene mahan kohdalta enää kiinni.

Meidän uutinen on nyt levinnyt kaikkialle, vaikka sitä vielä muutaman viikon olisinkin yrittänyt varjella.

Sori omanapaisuuteni, kaikille mukavaa alkanutta viikkoa:)

sjt+kansalainen rv 9+

Vierailija
4/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ultraan!! Jänskättää sun puolesta (omaan ultraan tosiaan viel kuukausi)! Tule sit kertomaan kuulumiset. =D

bd

Vierailija
5/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Ceci ilmoittautuu mukaan pinoon! RV 8+3 (kai) ja yökkäämisellä alkanut tämä(kin) aamu. Onneks esikoinen 3,5v. on aivan ihana ja jaksaa ymmärtää " pikku-äitiä" (hellittelynimi, jonka hän on minulle antanut), joka ei jaksa kokoajan leikkiä... Päivät ovat erilaisia, jonain päivänä pahinvointi sietämätöntä, välillä menettelee.

Vierailija
6/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pahoinvointiin on auttanut myös kylmät mandariinit, sekä hedelmäkarkit. Nyt en (onneksi) ole töissä, mutta kun odotin esikoista, olin alkupahoinvoinnin aikana töissä, ja se oli täyttä tuskaa! Silloinkin hedelmäkarkkien voimalla jaksoin. Vinkkinä vaan teille, jotka ette ole " apua" pahoinvointiin löytäneet (ei tietty kaikilla tepsi samat, mutta kuitenkin).

Toivon hyviä vointeja kaikille! bd

Vierailija
7/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa minäkin kuulumisia.. Kiva kun helmikuiset ovat näin aktiivisia kirjoittajia!

En ole kirjoittanut muutamaan päivään joten pitää heti kommentoida paria juttua mitä muistan:

Mikonäippä: Mulla on sektiohaava vaakatasoon ja ensimmäiset pari viikkoa kipuili just siitä haavan kohdalta tosi paljon, varsinkin sieltä päistä. En sitten tiedä olisko siellä kiinnikkeitä mitkä paukkuivat. Nyt on onneksi helpottanut.

Lisäksi piti sanoa sokerirasitustestistä että ihanaa, en ole ainoa! Mulla on n. 10 kg liikaa ja sokerirasitukseen varmasti saan käskyn. Ekassa raskaudessa kävin myös, mutta silloin ei ollut missään häikkää. Hitsi vaan kun mun niiiiiin piti laihduttaa 5 kg ennen kuin vauvayritys aloitetaan mutta enpä saanut aikaiseksi. Mulla on sellainen vartalo että kaikki kertyy just ja tasan vatsan seutuville.. =/

Oireita mulla ei juurikaan ole, ainostaan väsymystä ja ajoittain lievää kuvotusta. Mutta kaikki oireet mitä oli esikoisesta puuttuvat! Ei pahoinvointia, vessassa ravaamista, finnejä, raivokohtauksia, ei mitään! Sanoinkin eilen miehelle että vähän pelottaa onko tuolla mitään kun oireita on niin vähän. Toisaalta hyvä, mutta mietityttää... Eka neuvola onkin reilun viikon päästä, samoin yksityinen ultra. Sen jälkeen ollaankin sitten viisaampia.

Mutta kaunista päivää kaikille!

rv 7+1

Vierailija
8/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Limonadi[/b]lle [color=deeppink][b]bd [/b][/color]ultraan!

[color=pink][b](.) [/b][/color]Sain kuin sainkin sumplittua np-ultran ennen ekaa neuvolakäyntiä. Pääsen siis omalle neuvolantädille ja kuitenkin sitä ennen np-ultraan ajallaan :) Kiva juttu, ettei tarvitse mennä ensikäynnille sijaiselle. Ultra on heinäkuun lopussa ja neuvola vasta elokuun puolella. Pitkä odottelu, mutta mieluummin näin :)

Tänään on mieli vähän parempi ja alavatsakin tuntuu rauhoittuneen. Aina juilimiset pelästyttää, mutta kaipa osa kuuluu asiaan...

Mukavaa päivää!

- Pomelo ja E.S., rv 9+2

Vierailija
9/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis huokaista helpotuksesta. =) Ei sieltä nlasta mitään soittoa kuulunut, joten soitin sinne itse. Ei ollut mitään bakteerikasvustoa virtsassa, joten sain kaipaamani mielen rauhan. =D

Vierailija
10/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Minni että näyte oli puhdas !!!!ja kiitos kaikille ihanille helmikuisille minulle tsemppiä utraan toivottaneille...Pureskelen täällä kynsiä tuskaisena ja luen - mitäs muutakaan kun vauva-palstaa. Mieheltä kuuluu jo kuittailuja että vietän paljon aikaa täällä...tosin hän viettää autopalstoilla vähintään yhtä kauan..=)

Kaikennäköistä sitä miettii; mitä jos ei ultrassa näykään mitään tai mitäs jos vauvoja onkin monta? Onkohan kaikki kunnossa ja jos on niin purskahdankohan itkuun kun kuulen sydänäänet? No, aika on 17.30 ja kirjoittelen sitten illemmalla kun tilaisuus on ohi =)

Kävin läheisessä ostosparatiisissa aleissa katsomassa äitiyshousuja mutta huonot olivat valikoimat (lindex ja hm). Ehkä olisi pitänyt hieman aiemmin mennä. Kaikki koot olivat joko ekstasuuria tai pieniä. Netistä housujen tilaaminen mietityttää - te jotka tiedätte paremmin niin onko mammahousujen koot aivan vastaavia kuin normaalihousujen - eli esim. tulevan vatsan koolla ei niin ole väliä?

Huh hellettä, minulle hieman viileämpikin riittäisi. Eilen kolemen tunnin velluslenkki koiran ja miehen kanssa kyllä väsytti....

limonadi

Vierailija
11/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Limonadille, kerro sitten miten meni.Mä olen kanssa ravannut mammavaatteita katsomassa.Olen kokoa M, mutta just esim.H&M:llä kaikki löytämäni housut oli joko XS tai XL.Päädyin ostamaan sitten vain vain normaalit farkut, tosin monta kokoa normaalia isompana.

Minni:hyvä, että kaikki oli kondiksessa. Jokainen hyvä uutinen on aina helpotus:)

Mun oma ahdistus ja pelko lähtivät suurelta osin, kun näin kansalaisen sydämen sykkeen ultrassa pari viikkoa sitten.Nyt vain luotan siihen, että kaikki menee hyvin ja että helmikuussa meitä mammoja on monta:)

Päivät ja ajatukset kyllä pyörii vauvan ja oman olon ympärillä.Mitenköhän sitä loman jälkeen jaksaa taas keskittyä työhön?;)

sjt+kansalainen

Vierailija
12/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

limonadi, bd ultraan. Kyllähän siellä kaikki on kunnossa, eikös. =)

-minni-, hyvä juttu ett kaik ok! =)

( . ): Kävin lasten kanssa kävellen kaupassa, ajatus tunkkasessa autossa istumisesta ei innostanu. Varsinkin ku ikkunat siitä rotiskosta ei aukea. Ois ehkä pitäny autolla lähtee kuitenki, taas alko vuoto. Kovasti toivon ett ohi menee eikä missään nimessä runsastu. Taas on valtava möykky mahassa, pelko siellä painaa.. Onnex on huomena soittoaika neuvolaan, voi samalla kysyä ett mitä hittoa tää meinaa ja jos kysyis ett pääsiskö näytille. Riippuu tietty vuototilanteesta. No, toivotaan toivotaan..

Täytyy mennä antamaan lapsille välipalaa, sen jälkee masun viekkaa pöxällee, jos se auttas. Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv9+3?)

Vierailija
13/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikonloppuna reissussa ja nyt taas palattu arkeen. töitä pitäs kovasti tehä, mutta väsyttää niin vietävästi, tais ottaa reissu aika koville. noh, eiköhän tämä tästä taas ala sujua.

täällä oli vissiin eilen puhetta keleistä - mä ite tykkään helteistä tavallisesti ja nautin lämmöstä ja auringosta, mut nyt ei jotenkaan jaksa oikeen olla tuolla ulkona. kuumuus väsyttää muutenkin, mut nyt on veto totaalisesti pois. yllätin itteni ajattelemasta tänään että sais jo tulla viileetä välillä... oikeesti oon syksyihminen, ja nautin vuodenajoista syksystä kaikista eniten. talvi on taas kamala, pakkanen ja kylmyys saa mut vihaseks.

pahoinvointia mulla ei onneks ole, aika monia se tuntuu täällä vaivaavan. voin syödä ja juoda kaikkee ihan normaalisti, ainakaan vielä ei mikään töki. kahviakin menee vielä, mut esikon aikaan tuli jossain vaihees stoppi, tulee se varmaan vastaan nytkin.

iloa alkavaan viikkoon!

loviisa rv 5+6

Vierailija
14/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että on ihan harmitonta, ja loppuu pian! bd Voin vaan kuvitella kuinka paniikissa ite olisin, jos vessareissulla punaista näkisin. Tosin erään sukulaiseni alkuraskauteen kuului todella runsas vuoto (ihan kunnolla lorahti pöksyyn kun hiukankin jotain ponnisteli), ja silti raskaus sujui onnellisesti loppuun asti ja terve vauva syntyi!

Huh, on mullakin aika tuskaa nää kelit, aina on liian kylmä tai kuuma. Nyt ei tosiaan huvita ulkona oleilla, kun mittarissa 31astetta (varjossa!). Ikävä, kun tuo esikoinen tykkäisi kyllä pihalla painella.

Kamalaa tää miltei kokoajan jatkuva nälkäkin! Vähintään 3 kunnon ateriaa pitää päivässä syödä, jos haluaa suuremmalta nälältä, ja siitä aiheutuvalta pahalta ololta välttyä. Nytkin odottelen, että ruoka pian valmistuis tuolta uunista.. =)

Vierailija
15/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle piti vielä mainita, että minäkin ilakoin (vähän tietty jo huolinkin), että rv 5+6 ei ollut vielä mitään oireita. No, seuraavana päivänä tuli täyteen rv 6, ja silloinhan se pahoinvointi sitten alkoi! Oli 3 päivää tosi karsee olo, mutta sitten helppas (onneksi!). Nyt odottelen, että vieläkö ne hirveet pahoinvoinnit palaa, vai olisko ollut tossa (bd).

Eli nauti nyt hyvästä olostasi! =)

16/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, arkinen aherrus on taas alkanut loman jälkeen, ja väsymys on aivan karsea. Koko viime viikko meni nukkuessa.. Taustaillut olen kyllä ahkerasti, mutten ole jaksanut kirjoitella.

Oireista joku kyseli; väsymyksen lisäksi on ihanaa etovaa oloa, mitään ei tee mieli syödä, mutta jos ei syö niin sitten saa yökkiä koko ajan=(

Naama on ihan järkyssä kunnossa ja nännit kipeät. Maha on varsinkin iltaisin tosi turvoksissa ja mahakipuja on kanssa, välillä koskee niin kuin menkat alkais, ja toisinaan vihloo niin ikävästi.. Onneksi mitään vuotoja ei ole näkynyt..

Ekaa neuvolaa pitäis jaksaa oottaa vielä reilu viikko, sitten sais ekan ultran ajankohdankin tietää. Jotenkin kun ensimmäistään odottaa niin ei ihan oikeasti edes usko, että on edes raskaana. Pessimisti kun olen.. Mutta mä ainakin uskallan kertoa tästä vasta, kun itse näen omin silmin, että siellä mahassa on joku.

Heh, tulipas omanapaista tekstiä.. Onnea kuitenkin Limonadille illan ultraan ja tsemppiä Maaret(ti)!! Toivotaan, että vuoto nyt loppuu ja kaikki menee hyvin.

T: Viv

17/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut tämä raskaus pehmentää pään kokonaan, kun unohtui. Raskausviikot nyt 8+0!!

T:Viv

Vierailija
18/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceci! Tervetuloa mukaan!

-minni- Hieno juttu, että näyte oli puhdas!

Limonadi! Tsemppiä sulle, varmaan on kaikki kunnossa!

Maaret(ti) Voi kurja tuommosia vuotoja. Toivottavasti se loppuu ja on ihan harmitonta.

Oma ( . )

Mä en pääse tyksiin ultrattavaks. Lähete oli kuulemma kirjattu saapuneeks 29.6. mutta ei oltu vielä käsitelty. Sit mä tyhmä menin möläyttämään, että oonkin jo raskaana niin tätsä ilmotti heti sitten, että neuvolan kautta jatkot ja blaa blaa.

Voi kökkö tätä rehellistä ihmisluontoa. :(

Nyt pitäs sit päättää mennäkö yksityiselle vai ei. Me ollaan huomenna menossa kaupunkiin, kun haetaan ukko lomille niin aattelin, että jos sillä reissulla kilauttas pulssiin ja jos siellä ois jollakin gynellä aika vapaana just sillon niin sit menisin. En viiti varata etukäteen, kun ei ukon laivasta tiedä onko ajoissa ja sit on ärsyttävää ootella muksujen kanssa suotta kaupungilla.

Jos en pääse niin jääköön menemättä. Sitten ootellaan vaan ens maanantain ekaa neuvolaa ja sen jälkeen nt-ultraa.

Mutta nyt iltaruokaa ipanoille!

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!

piipaa ja himpula rv 6+5

Heh! Tää oli musta hauskinta viimekskin tässä vauvapuolen odotussivuilla, kun aina kun tuli uuden kuukauden odottajat niin tuntu heti, että itse on jo tosi pitkällä! =D

Vierailija
19/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli 1. neuvolakäynti. Eipä sillä dopplerilla kuulunut sykettä. Terkka rauhoitteli, ettei tarvitse vielä kuuluakaan, mutta toisaalta oli toiveikas, että kuuluisi. Meillä on yritystä takana pitemmän aikaa ja keskenmenojakin, niin sain lähetteen alkuraskauden ultraan, joka on perjantaiaamuna. Laskettua aikaa th halusi tarkistaa, kiertokin kun on ollut pitempi. Kiva, että th ymmärsi, että haluankin jotenkin konkretisoida tilannetta, että ollaanko tässä raskaana ja kuinka pitkällä. Pelko kun on matkassa koko ajan.

Muut otetut kokeet oli ok. Hb 138, RR (verenpaine) 116/65 ja pissa puhdas. Täälläkin otetaan virtsaviljely näin alussa, onkohan valtakunnallinen käytäntö? :) Sen se th vielä kertoi, että kun esikoisemme oli pieni syntyessään (syntyi hätäsektiolla rv 40+0), niin raskauttani seurataan hieman tarkemmin ja herkästi lähetetään äippäpolille, jos on aihetta. Niskaturvotusseulontaan olen menossa, esikoisesta en käynyt. Aika olisi n. kolmen viikon kuluttua.

Tässä nyt tätä omaa napaa... Odottelu jatkuu perjantaihin saakka!

Lämmintä päivänjatkoa ja jaksamista helminauhalaisille! :)

KJ25 kera helmiäisen 9+0 (neuvolan mukaan)

Vierailija
20/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5+5 ja pahoinvoiti alkoi. Onneksi se ei ainakaan toistaiseksi ole yhtä kamalaa kuin esikoiselta, mutta eipä se töissä kovin herkkua tänään ollut. Ostin inkiväärilimpparia, jos se vaikka helpottaisi pahoinvointia.

Tilasin myös ajan alkuraskauden ultraan. Silloin olisi 7+0. Toivottavasti syke ja alkio muutenkin jo näkyy tuossa vaiheessa.