Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parturi nyrsi hiukset pilalle. (kuva)

efvfv
25.04.2020 |

Olen käynnyt eräällä ulkomaalais syntyisellä miehellä parturissa 2-3 kertaa. Hinta on todella halpa, 20 euroa. Siis verrattuna suomalaisiin partureihin, jotka saattavat veloittaa melkein tuplahinnan. Yleensä hän on leikannut todella hyvin ja nopeasti.

Hän puhuu kyllä suomea, mutta on varmasti sanoja joita hän ei ymmärrä tai osaa. Yleensä olen näyttänyt kännykältä kuvan minkälaisen leikkauksen haluan.

Eilen hän leikkasi taas hiuksiani. Yhtäkkiä hän sanoi, "saako leikata linjan, näyttää hyvältä". Vastasin Että "mitä". Hän vastasi "linjan". En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitti, vastasin vaan sitten että kyllä, kun en oikein tajunnut.

Sitten hän rupee terävällä veitsellä raapimaan sellaista viivaa pään sivulle. Ajattelin vaan että mitähän tästä oikein tulee. En kehdannut sanoa mitään. No ei siinä vielä kaikki.

Lopuksi hän näyttää peilillä miltä hiukset näyttää takaa. Menin aivan sanattomaksi. Hän on tehnyt takaraivooni jonkinlaisen rastin? En oikein osannut sanoa mitään. Sanoin vaan että ihan hyvä. Maksoin ja lähdin pois.

Kotona sitten katselin päätäni ja en kyllä oikein tykännyt. Periaatteessa annoin luvan leikata tuollaisen "linjan", mutta tuota rastia en pyytänyt leikkaamaan. Hän vain päätti tehdä sellaisen :D.

Itse olen aina suosinut tavallista poikatukkaa ja inhoan kaikkia tuollaisia viivoja ja nyrsimisiä. Mutta ei tuolla ole mitään merkistystä yhtään mihinkään. Se kasvaa pois muutamassa viikossa. Mutta en tykkää! Viimeinenen kerta kun menin hänelle parturiin.

Mitä mieltä olette? Saa sanoa rehellisen mielipiteen! Kuvassa on vasemmalla se mitä pyysin ja oikealla se miten leikkasi.

https://aijaa.com/PdvQZk

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset sojottavat ehkä vain siksi, että ap ei ole pahemmin kampaillut nukkumisen jälkeen?

Vierailija
42/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluut tuollaisen niin mikset leikkaa itse? Ei ole vaikeaa ja se on 20 euroa halvempikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan siisti, mikäs tuossa on vikana, minusta ei mikään, näin naisena ajattelen.

Oletko sokea. Ihan eri näköinen on lopputulos mitä pyydettiin.

Järkyttävä tulos onkin! Ihan kuin potta olisi vedetty päähän ja siitä vaan veitsellä irti kaikki mikä näkyy potan alta.

Vierailija
44/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että on nopea ja halpa. Jos itse annat luvat johonkin, jota et edes ymmärrä, niin sitten tämä oli ihan hintansa arvoinen opetus.

Vierailija
45/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kyllä ikinä antautuisi leikkurin armoille joka ei osaa edes kunnolla suomea.

Vierailija
46/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlenAloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, ei millään määrällä leikkaamista saa hiuslaatua muutettua joten vaikka tää ei olisikaan trolli niin kohtalaisen hölmö toive. Lopputulos ei ikinä tule näyttämään siltä kuin toiveesi koska hiukset on ihan erilaiset. 

Itse asiassa tuo linja minkä hän leikkasi, niin hän leikkasi sen vaan vasemmalle puolelle. Oikea puoli näyttää lähestulkoon ihan samalta kuin toiveeni. Ja siis oikeaan puoleen olen täysin tyytyväinen. Koska se oli sitä mitä pyysin. 

Myös se asia hämmentää, että hän leikkasi vain toiselle puolelle tuon linjan. 

Voin ottaa ja laittaa lisää kuvia, jos haluatte :D

Jos toinen puoli on just sitä mitä halusit, niin sittenhän sun kannattaa mennä sinne uudelleen. Sitten ensi kerralla vaan sanot EI kaikkiin lisäehdotuksiin. Niin kuin olisi nytkin kannattanut tehdä, jos et kerran edes ymmärtänyt, mitä kysyttiin. (Joo no rastista ei kysytty erikseen, mutta ei sitäkään olisi tehty, ellet olisi myöntynyt rajaan.)

Eli rajan kaupanpäälle sai raksin.

Vierailija
47/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan osannu häivyttää, niin kutsui sitä rajaksi.

Vierailija
48/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en kyllä ikinä antautuisi leikkurin armoille joka ei osaa edes kunnolla suomea.

Niin kyllähän se suomen oppiminen pätevöittää parturiksi 🙄

Vierailija
49/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasihan se, kun ap:n mukaan toinen puoli on hyvä.

Vierailija
50/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasti näyttää omituiselta. Muutenkin nuo kirjoittelut ja raapustelut harvoin näyttävät hyvältä.

Vierailija
51/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, olisi kiva sanoa rohkaisevia sanoja mutta tuo oikeanpuolinen kuva on ihan kamala :D Tulisi kyllä mieleen että nyt on aamuyöllä kahden promillen aikaan otettu sheiveri omaan pikku käteen ja tehty niin hianoa että. Eihän tuossa ole edes noita hienoja blendauksia, pelkkä sheivattu kalju raja ja sitten ananastöyhtö. Rasti on ehkä vähiten kauhein osa, näyttää lähinnä vanhalta arvelta.

Pysyttelisin kyllä nyt pari viikkoa sisällä...

Vierailija
52/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osasihan se, kun ap:n mukaan toinen puoli on hyvä.

Jos sillä ote lipesi ja teki tuon vahingossa eikä enää pystynyt korjaamaan ja siksi ehdotti.

Vierailija
53/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlenAloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noille turkkilaisille partureilel ei ole mitään väliä käykö asiakkaita vai ei. He saavat starttirahaa ja perustavat aina uuden firman... eli en tiedä, vaikuttaa tahalliselta mielestäni... ei kukaan parturi voi tuollaista tehdä vahingossa.

En ole missään vaiheessa kirjoittanut, että on turkkilainen. Mutta oikein arvasit. 

Mutta edelleen tosi mukavan ja symppiksen oloinen mies. Edellisillä kerroilla olen ollut jopa sitä mieltä, että oli yksi parhaiten leikatuista hiuksista. Nopea ja halpa. Nyt vaan sitten tapahtui jotain. Mutta tosiaan annoin luvan linjaan, en rastiin. :D

Ehkä tämä on hänen oma tapa "merkitä" asiakkaansa. Kaikilla rasti takaraivossa :D

Hyvä että jaksat löytää tilanteesta huumoria :D Mutta oikeasti suosittelen edelleen (suosittelin jo tuolla edellä), että menet hänelle vielä uudelleen. Sanot, että et tykännyt viimeksi, mutta toinen puoli oli tosi hyvä, nyt samanlainen molemmin puolin kiitos.

Mitä helvettiä tuollaiselle raksijalle enää menee.

Teidän mikä merkki yleensä on kyseessä: halventava, pilkkaava...?

Eihän nyt joka parturi nyt mitään takseja tee ihmisten päihin, jos sitä ei ole erikseen pyydetty.

Ruuvit löysällä tuolla raksisomalilla.

Vierailija
54/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu näe siinä raksin sijasta tähteä?

Vierailija
55/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitunmoiset huutikset jos totta.

Vierailija
56/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kuin puimurin läpi pyörähtänyt. Ehkä kasvopuoli on se kauniimpi. Mikä lie lupa koskea-ruksi tuokin nyt on...

Halpa on harvoin hyvä.

Vierailija
57/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sellainen joka osaa kommunikoida. Itse käynyt kurdin ja erään iranilaisen luona ja molemmat osaavat erinomaista suomea sekä myös englantia olen kuullut heidän puhuvan muiden asiakkaiden kanssa.

Nämä jotka eivät osaa millään kuin omalla kielellään inahdella jotain leikkaavat juuri tuollaisia harakanpesiä ja ÄO on joku 80.

Valitse tekijä paremmin. Kansalaisuus ei merkkaa vaan yksilö.

Korkea äo ei todellakaan suoraan korreloi kielitaidon kanssa. Olen itse suomalaisena ulkomailla enkä puhu täydellisesti kohdemaan kieltä. On ihmisiä, jotka eivät tilanteestaan johtuen koskaan ole saaneet vieraan kielen opetusta, vaikka olisivat kuinka fiksuja muuten. Tai opetus ei ole yhtä hyvää ja älä yhtä aikaisin kuin Suomessa. On maita, jossa kaikki ohjelmat dubataan ja ihmiset eivät kuule vierasta kieltä eivätkä siksi ole tottuneet vieraisiin kieliin. Joku henkilö saattaa tulla Suomeen ja puhkua inToa, että pääsee töihin mahd pian. Ihan tosi nopeasti ei Suomea opi. Jos on ollut pidempään Suomessa, osaa todennäköisesti paremmin Suomea kuin sellainen joka on tullut vähän aikaa sitten.

Vierailija
58/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän se suomen oppiminen pätevöittää parturiksi 🙄

Olkoot vaikka itse parturien michelangelo mutta jos kommunikointi ei toimi niin haen palveluni jostain muualta.

Vierailija
59/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika tätä suomalaisten sosiaalista avuttomuutta. Pelkäätkö sinä nyt ihan todella tätä parturia joka ensin ehdotti sinulle erilaista hiusmallia, ja jonka hyväksyit, koska et uskalla kysyä tai sanoa mitään?  Et enää koskaan uskalla mennä hänelle? 

On normaalia ja toivottavaaksin että parturi ja kampaaja vinkkaavat uusista mahdollsista hiustyyleistä ja että asiakas sitten hvyäksyy tai hylkää ehdotukset.  

Vierailija
60/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota sellainen joka osaa kommunikoida. Itse käynyt kurdin ja erään iranilaisen luona ja molemmat osaavat erinomaista suomea sekä myös englantia olen kuullut heidän puhuvan muiden asiakkaiden kanssa.

Nämä jotka eivät osaa millään kuin omalla kielellään inahdella jotain leikkaavat juuri tuollaisia harakanpesiä ja ÄO on joku 80.

Valitse tekijä paremmin. Kansalaisuus ei merkkaa vaan yksilö.

Korkea äo ei todellakaan suoraan korreloi kielitaidon kanssa. Olen itse suomalaisena ulkomailla enkä puhu täydellisesti kohdemaan kieltä. On ihmisiä, jotka eivät tilanteestaan johtuen koskaan ole saaneet vieraan kielen opetusta, vaikka olisivat kuinka fiksuja muuten. Tai opetus ei ole yhtä hyvää ja älä yhtä aikaisin kuin Suomessa. On maita, jossa kaikki ohjelmat dubataan ja ihmiset eivät kuule vierasta kieltä eivätkä siksi ole tottuneet vieraisiin kieliin. Joku henkilö saattaa tulla Suomeen ja puhkua inToa, että pääsee töihin mahd pian. Ihan tosi nopeasti ei Suomea opi. Jos on ollut pidempään Suomessa, osaa todennäköisesti paremmin Suomea kuin sellainen joka on tullut vähän aikaa sitten.

Peukut tälle. Ja lisään vielä, että on myös ihmisiä, jotka eivät ole tilanteestaan johtuen koskaan saaneet lainkaan opetusta. On todella vaikeaa oppia suomea suomalaisessa systeemissä, ellei ole koskaan oppinut edes opiskelutaitoja. Eikä liity ÄO:hon mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä