Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parturi nyrsi hiukset pilalle. (kuva)

efvfv
25.04.2020 |

Olen käynnyt eräällä ulkomaalais syntyisellä miehellä parturissa 2-3 kertaa. Hinta on todella halpa, 20 euroa. Siis verrattuna suomalaisiin partureihin, jotka saattavat veloittaa melkein tuplahinnan. Yleensä hän on leikannut todella hyvin ja nopeasti.

Hän puhuu kyllä suomea, mutta on varmasti sanoja joita hän ei ymmärrä tai osaa. Yleensä olen näyttänyt kännykältä kuvan minkälaisen leikkauksen haluan.

Eilen hän leikkasi taas hiuksiani. Yhtäkkiä hän sanoi, "saako leikata linjan, näyttää hyvältä". Vastasin Että "mitä". Hän vastasi "linjan". En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitti, vastasin vaan sitten että kyllä, kun en oikein tajunnut.

Sitten hän rupee terävällä veitsellä raapimaan sellaista viivaa pään sivulle. Ajattelin vaan että mitähän tästä oikein tulee. En kehdannut sanoa mitään. No ei siinä vielä kaikki.

Lopuksi hän näyttää peilillä miltä hiukset näyttää takaa. Menin aivan sanattomaksi. Hän on tehnyt takaraivooni jonkinlaisen rastin? En oikein osannut sanoa mitään. Sanoin vaan että ihan hyvä. Maksoin ja lähdin pois.

Kotona sitten katselin päätäni ja en kyllä oikein tykännyt. Periaatteessa annoin luvan leikata tuollaisen "linjan", mutta tuota rastia en pyytänyt leikkaamaan. Hän vain päätti tehdä sellaisen :D.

Itse olen aina suosinut tavallista poikatukkaa ja inhoan kaikkia tuollaisia viivoja ja nyrsimisiä. Mutta ei tuolla ole mitään merkistystä yhtään mihinkään. Se kasvaa pois muutamassa viikossa. Mutta en tykkää! Viimeinenen kerta kun menin hänelle parturiin.

Mitä mieltä olette? Saa sanoa rehellisen mielipiteen! Kuvassa on vasemmalla se mitä pyysin ja oikealla se miten leikkasi.

https://aijaa.com/PdvQZk

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlenAloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, ei millään määrällä leikkaamista saa hiuslaatua muutettua joten vaikka tää ei olisikaan trolli niin kohtalaisen hölmö toive. Lopputulos ei ikinä tule näyttämään siltä kuin toiveesi koska hiukset on ihan erilaiset. 

Itse asiassa tuo linja minkä hän leikkasi, niin hän leikkasi sen vaan vasemmalle puolelle. Oikea puoli näyttää lähestulkoon ihan samalta kuin toiveeni. Ja siis oikeaan puoleen olen täysin tyytyväinen. Koska se oli sitä mitä pyysin. 

Myös se asia hämmentää, että hän leikkasi vain toiselle puolelle tuon linjan. 

Voin ottaa ja laittaa lisää kuvia, jos haluatte :D

Jos toinen puoli on just sitä mitä halusit, niin sittenhän sun kannattaa mennä sinne uudelleen. Sitten ensi kerralla vaan sanot EI kaikkiin lisäehdotuksiin. Niin kuin olisi nytkin kannattanut tehdä, jos et kerran edes ymmärtänyt, mitä kysyttiin. (Joo no rastista ei kysytty erikseen, mutta ei sitäkään olisi tehty, ellet olisi myöntynyt rajaan.)

Vierailija
22/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille turkkilaisille partureilel ei ole mitään väliä käykö asiakkaita vai ei. He saavat starttirahaa ja perustavat aina uuden firman... eli en tiedä, vaikuttaa tahalliselta mielestäni... ei kukaan parturi voi tuollaista tehdä vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noille turkkilaisille partureilel ei ole mitään väliä käykö asiakkaita vai ei. He saavat starttirahaa ja perustavat aina uuden firman... eli en tiedä, vaikuttaa tahalliselta mielestäni... ei kukaan parturi voi tuollaista tehdä vahingossa.

Älä levitä väärää tietoa. Parturiin ei saa starttirahaa, koska niitä on jo joka pitäjässä ennestään.

Ap ei myöskään sanonut, että parturi oli turkkilainen. Voi olla vaikka kurdi tai arabi.

Vierailija
24/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sellainen joka osaa kommunikoida. Itse käynyt kurdin ja erään iranilaisen luona ja molemmat osaavat erinomaista suomea sekä myös englantia olen kuullut heidän puhuvan muiden asiakkaiden kanssa.

Nämä jotka eivät osaa millään kuin omalla kielellään inahdella jotain leikkaavat juuri tuollaisia harakanpesiä ja ÄO on joku 80.

Valitse tekijä paremmin. Kansalaisuus ei merkkaa vaan yksilö.

Vierailija
25/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuolla rastilla joku tietty tarkoitus heillä?

Vierailija
26/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlenAloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä taktiikka tuo, että jos ei ymmärrä mitä kysytään, niin vastaa kyllä.

Okei. Siis kyseessä oli ulkomaalaistaustainen henkilö, joka ei puhu 100% suomea. Jos olisi ollut suomalainen, olisin voinnut kysyä tarkemmin, että mitä tarkoitat "linjalla".  Itse asiassa jopa kysyin että "ai mikä, linja"? Mutta jäi olo, että häi ei osannut selittää linjaa, mitä se tarkoittaa suomeksi.

Aiemmillakin kerroilla on ollut vähän kieli ongelmia. Siksi olen nähnhyt helmpoimmaksi vaan aina näyttää kuvan minkätyyppisen voi leikata. En myöskään odota, että näyttäsin 100% prosenntisesti samalta kuin näyttämäni kuvan henkilö. 

Itselläni ei ole ollut ikinä mitään erikoisia leikkauksia, joten olen myös parturi sanostosta hieman hämillään. 

No ulkomaalaisten kanssa on joskus vähän kielimuuria. Mutta ei tuo sulle leikattu juttu kyllä ole sitä, mitä mä ymmärrän linjalla/viivalla.

Mun käsittääkseni tässä on häivytys ja linja:

https://i.styleoholic.com/2019/01/02-a-hard-part-plus-a-line-up-is-a-bo…

Vierailija
27/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa kirjoittanut, että on turkkilainen. Mutta oikein arvasit. 

Mutta edelleen tosi mukavan ja symppiksen oloinen mies. Edellisillä kerroilla olen ollut jopa sitä mieltä, että oli yksi parhaiten leikatuista hiuksista. Nopea ja halpa. Nyt vaan sitten tapahtui jotain. Mutta tosiaan annoin luvan linjaan, en rastiin. :D

Ehkä tämä on hänen oma tapa "merkitä" asiakkaansa. Kaikilla rasti takaraivossa :D

Vierailija
28/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sellainen joka osaa kommunikoida. Itse käynyt kurdin ja erään iranilaisen luona ja molemmat osaavat erinomaista suomea sekä myös englantia olen kuullut heidän puhuvan muiden asiakkaiden kanssa.

Nämä jotka eivät osaa millään kuin omalla kielellään inahdella jotain leikkaavat juuri tuollaisia harakanpesiä ja ÄO on joku 80.

Vähän hölmöä vedellä korrelaativiivoja kielitaidon, ÄO:n ja tukanleikkuutaidon välille. Vaikka oletkin oikeassa siinä, että kommunikaatio on tärkeää ja kansalaisuus ei merkkaa vaan yksilö.

Vierailija
29/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlenAloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa kirjoittanut, että on turkkilainen. Mutta oikein arvasit. 

Mutta edelleen tosi mukavan ja symppiksen oloinen mies. Edellisillä kerroilla olen ollut jopa sitä mieltä, että oli yksi parhaiten leikatuista hiuksista. Nopea ja halpa. Nyt vaan sitten tapahtui jotain. Mutta tosiaan annoin luvan linjaan, en rastiin. :D

Ehkä tämä on hänen oma tapa "merkitä" asiakkaansa. Kaikilla rasti takaraivossa :D

Hyvä että jaksat löytää tilanteesta huumoria :D Mutta oikeasti suosittelen edelleen (suosittelin jo tuolla edellä), että menet hänelle vielä uudelleen. Sanot, että et tykännyt viimeksi, mutta toinen puoli oli tosi hyvä, nyt samanlainen molemmin puolin kiitos.

Vierailija
30/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo jokin pedonmerkki on minkä teki.

Vierailija
31/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuolla rastilla joku tietty tarkoitus heillä?

Tähtäyspiste?

Vierailija
32/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En saanut halvalla hyvää." Onko tämä nyt se kohta jossa minun pitäisi olla että omg kamalaa?

Vierailija
33/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En saanut halvalla hyvää." Onko tämä nyt se kohta jossa minun pitäisi olla että omg kamalaa?

"Edellisillä kerroilla olen ollut jopa sitä mieltä, että oli yksi parhaiten leikatuista hiuksista" kirjoitti AP.

Vierailija
34/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edellisillä kerroilla olen ollut jopa sitä mieltä, että oli yksi parhaiten leikatuista hiuksista" kirjoitti AP.

Ap myös kirjoitti että oli tosi halpaa. LUE.

Vierailija
35/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin. Oli yksi parhaiten leikatuista, vaikka oli halpaa.

Vierailija
36/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän hölmöä vedellä korrelaativiivoja kielitaidon, ÄO:n ja tukanleikkuutaidon välille. Vaikka oletkin oikeassa siinä, että kommunikaatio on tärkeää ja kansalaisuus ei merkkaa vaan yksilö.

Kyllä se äly vaikuttaa kokonaisvaltaisesti kaikkeen ihmisen tekemiseen ja oppimiseen, tyyppi joka ei osaa millään kielellä mitään ja tekee jotain epämääräisiä rasteja asiakkaiden takaraivoihin ei kulje täysillä kierroksilla aivokapasiteetin osalta.

Vierailija
37/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se juttu onkin. Yleensä olen saanut halvalla hyvää. Mutta nyt :D. 

Nyt sain halvalla, jotain mitä en halunnut. Tai siis puolet päästä leikattiin oikein. ou mai gaad

Saa 2 viikkoa hävetä tätä rastia ja rajaa. :D Onneksi kaikki paikat on kiinni. Ja onneksi mulla on aika kova itseluottamus. Joku pieni rasti takaraivossa ei tunnu misssään ;D 

Vierailija
38/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.... voi huoh. Mitä teet itse työksesi? Onko sinulla jotain henkilökohtaista kokemusta ylihalpojen palvelujen tuottamisesta ja mille se toiminta rakentuu?

Vierailija
39/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.... voi huoh. Mitä teet itse työksesi? Onko sinulla jotain henkilökohtaista kokemusta ylihalpojen palvelujen tuottamisesta ja mille se toiminta rakentuu?

Tähän asti halpa palvelu on ollut asiakkaan mielestä hyvä. Perustuu 2-3 kokemukseen. Nyt asiakkaalle tarjottiin palveluun lisäarvoa, ja lopputulos ei asiakasta miellyttänyt. Miten tämä kumoaa sen, että halpa peruspalvelu on ollut asiakkaan mielestä hyvä?

Vierailija
40/103 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rasti ei ole edes ainoa asia, mikä tuossa lopputuloksessa häiritsee. Tuon kuontalon raja sivulla on ihan liian terävä ja näyttää siksi siltä, kuin leikkuukoneesta olisi loppunut akku kesken leikkauksen. Lisäksi tuo on päältä kuin linnunpesä, sohottaa joka suuntaan.

Oma suositukseni olisi ottaa höylä käteen ja vetää aivan kaikki nyt pois. Tuo tukka tulee muuten näyttämään rumalta todella pitkään, jopa vielä silloinkin kun hius on kasvanut sen verran että tuo rasti on peittynyt. Kun aloitat kasvatusprosessin kokonaan alusta, tulee tukasta nopeammin taas katseenkestävä. Jatkossa sitten muistat, että halvalla ei välttämättä saa hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän