Pojan 17 v tyttöystävä on täysin tunteilla käyvä tuuliviiri
Sivusta seuraan kauhunsekaisella mielenkiinnolla vaihtuvia tilanteita. Tyttö vaatii joka asiassa tahtoaan läpi. Minä minä minä haluan. Toisen mielipiteitä hän ei juuri kuuntele. Kiukkua ja draamaa sekä erilaisia vaatimuksia.
Nyt vuoden seurustelun jälkeen tytön estottomuus on lisäänynyt ja yrittää meillä sanella poikamme kautta vaatimuksia minulle ja miehellenikin. Tulee turhia jännitteitä ja eripuraa. Asustaa meillä 3-4 päivää viikosta. Päätyykö tämä täyteen sotaan ja riitaan vielä?
En jaksaisi tyttöä enää yhtään, mutta pojan takia on kai pakko.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin viittaat estottomuudella? Kiinnostaa.
M42Esittää pojan kautta meille milloin mitäkin vaatimuksia. Ei ymmärrä että vaikka pojan kanssa seurustelee, ei omaa päätösvaltaa meillä, perheen sisäisissä asioissa.
Ei siivoa jälkiään. Roskat ja likaiset astiat pitkin huonetta, vaatteet mytyissä lattialla, alusvaatteet levällään pitkin kämppää jne.
Ap.
Saanen kysyä miksi sallit tilanteen jatkua? Poikasi ei ole vielä aikuinen eikä kypsä tekemään päätöksiä ilman aikuisen tukea, joten äitinä tai isänä ottaisin hellävaraisen puhuttelun, kysyisin missä mennään ja mitä poika tykkää tytöstä. Kämpän sotkemiseen ja raivoamiseen taas sanoisin, että laittaisin tytölle porttarit.
Millaisia asioita hän yrittää saada kotonanne läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kotona ei teinien seurustelukumppanit yövy. Ollenkaan. Koskaan. Hoitakoon ”asinsa” vaikka pusikossa mutta mut talossa ei yökyläillä. Natsia ehkä joo, mutta sopeutukoon tai saa sitten muuttaa omaankin asuntoon.
Olet teinin kauhuvanhempi.
Meillä saa yöpyä mutta eri huoneessa. Ollaan uskovaisia ja niin on lapsetkin, eli ei ole heille kauhua vaan täysin ymmärrettävää ja ovat samoilla linjoilla=) Totta että halutessaan voisivat sektata missä vain, mutta meidän viesti on, että ei toivota sitä. Mutta joo, ei-uskovaistenhan pitää saada sekstata vapaasti kotonakin, muu olisi ihmisoikeus-rikos ;) Eritavalla ajatellaan, kunnioitetaan sitä.
Samahan tämä on alkoholinkin kanssa: nuoret voivat saada sitä mistä vain, mutta silti aikuisen viesti voi olla, että me ei sitä lapsille osteta, jos sitä mieltä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Eipä teillä ole muuta vaihtoehtoa kuin sietää tilannetta. Ei kyseessä kuitenkaan ole mikään loppuiän kestävä suhde, kyllä se aikanaan päättyy. Kiukuttelu jo kertoo, että hän on tyytymätön suhteeseen ja haluaa siltä enemmän kuin saa.
Tällaiset pikkuprinsessat ovat somen ansiosta kasvaneet siihen uskoon, että he ovat erinomaisia, ihania ja kauniita ja että kaikki heidän toiveensa ja tarpeensa menevät muiden edelle.
Tytöltä voi kuitenkin edellyttää asiallista käyttäytymistä silloin, kun hän on teillä.
Itse asiassa ei ole mikään pakko sietää tilannetta. Jos sekoileminen ja sikailu ei lopu, senkus laitatte tytön ulos ja vähennät kyläilyjä teillä. Itse en sietäisi epäasiallisuuksia ja asiatonta käytöstä lastani kohtaan minuuttiakaan, vaan tekisin selväksi että seurustelu jatkuu mutta ei meillä. Tiedän tämän omasta kokemuksestani. Itselläni oli kauhupoikaystävä, joka sikaili meillä ja en saanut häntä ulos, koska äitini mielestä tilanteessa ei ollut mitään väärää. Nykytiedon valossa siivoisin tyypin viikossa ulos kodistani.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä näe yhtään mitään erikoista tuossa, että pyytää tuomaan kaupasta jotain tai pyytää kyytejä.
Sen sijaan kotitöihin pitää tietysti osallistua siinä missä virallinen talonväkikin, kun hän kerran teillä noin paljon oleskelee.
Tee nuorelle parille kotityölista ja tee se tyyliin ”keskiviikko: Nico: tiskit ja Jenna: olohuone, torstai: Jenna tiskit ja Nico eteiset” jne. Eli molemmille eri osa-alueet.Ja jos poikanne tekee tytön puolesta tytönkin osan, niin sellaista se on.
Jotkut ihmiset passaa kumppania ihan liikaa ja oppivat jossain vaiheessa pitämään rajansa tai sitten ei.
Kyllä tuosta pitää heille kuitenkin sanoa, vaikka tuskin auttaa.
Niso kuulostaa jo siltä lapsen nimeltä, että vanhemmatkin lapsen tasolla. Jenna siinä ja siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JamesStadi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaikäisen lapsen paikka on kotona kiukuttelemassa niille omille vanhemmilleen. Kotileikkejä kerkokeää siten harjoitella aikuisena. Ei puhettakaan että oma tyttäreni olisi saanut asua poikakaverilla alaikäisenä.
Kyllähän se pojan tarve on teininä niin suuri... siis tarve "ei reiälle mutta reiän reunoille" että jos tilaisuus tulee, niin kyllähän teinipoika luokseen ottaa teinitytön.Luonnollinen tarve, ei siinä mitään. Tuskin tabu 2020 -luvun Suomessa.
Tyttö saa vastineeksi palvelijan jota voi kyykyttää sekä perheen mikä ruokkii ja missä voi asua ilmaiseksi. Siivouspalvelut oletetaan kuuluvan vakiona, ja valtaa haetaan passiivisesti levittämällä vaatteita miten sattuu.
Odotan innolla kun ap vastaa ja kertoo poitsunsa iän ja halukkuuden töihin.
Kyllä mua ainakin v.ituttaa maksaa vuosikymmeniä asuntolainaa, aloittaa työelämä teini-iästä lähtien, kouluttautua, raataa vuosia.... jos ainoa tulos 40+ iässä kotona parittelevat teinit ilman kunnioitusta.
Vielä pahempi jos omasta penskasta tulee narkkari tai "leppoisa" hyvin laiska juoksulenkille/liikuntaan kykenemätön "huumeiden viihdekäyttäjä".
Mutta laitas ap teinipoikas ruotuun, kohtahan hänellä on/on ollut kutsunnat. Eikös jokaisen itseään kunnioittavan äidin velvollisuus ole kasvattaa pojastaan a-kelpoisuusluokan mies armeijaan? Ja kykyjensä mukaan ohjata poika mahdollisimman aikaisin työelämään?
Antaa hyvää ryhtiä jatkoelämään kun nyt jo teininä leikitään avoliittoa vanhempien nurkissa ilmaiseksi.
Vai haluaakohan poitsu pelkästään vain.....(keksi tähän sana, liittyen kahden aikuusen ihmisen väliseen intiimiin kanssakäymiseen).
Ikää molemmilla on 17 v. Koulu on kesken. Kesällä ja lomilla poika on ollut töissä.
Ap.
Tuo armeija voi kyllä tehdä hyvää tuolle pojallekin. Vähän etäisyyttä asioihin.
Tai sitten tyttö temppuilee ja pakottaa pojan keskeyttämään palveluksen. Tai pettää. Tai mitä vaan. Yhtä kaikki pojan psyyke tulee olemaan kovilla.
Voit laittaa jotain myrkkyä vaikka sen eväisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt on kumma,että joku teini noin vain pystyy muuttamaan teille ja asumaan päivä tolkulla ja te aikuisetette osaa puuttuaasiaanmitenkään.Oottekoihanlapasia?Jossenoinkauheesti häiritsee,niin sitten vainsanotte pojallenne,ettämitäoikeinhaluatte. Taidatte pelätä, että poikavihaateitä aikuisia loppuelämänne, no sehän on teidänvalintanneseuraus, siitävaan.Oikeammin,etteosaakommunikoida teinipoikannekanssajanytsitten syyllistätte vierasta teinityttöä siitä, ettäasiatonhankalallatolalla.Onsiinämullaaikuisetihmisetholhoamassalapsia,oisvarmaankannattanuollahankkimattaniitälapsia,kunonnoinvaikeaa,ettette yksinkertaista asiaa osaa hoitaa.
Alapeukku tuli putkeen kirjoittamisesta, en jaksanut edes lukea. En ole mikään kielipoliisi, mutta tämä on jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kanssa tyttö viettää poikaystävällään noin 4 päivää viikosta .Olen koittanut kysellä häneltä että tiskaako hän tiskinsä ja huolehtiiko siisteydestä pojan huoneessa.En ole saanut kunnon vastausta.Toivon että pojan äiti asioista sanoo eikä suotta kärsi.
Ovatko loput 3 päivää teillä vai erossa?
Minusta olisi hyvä että olisivat vuoroin vieraissa eikä niin että vain toisen kotona. Eikä tuossa iässä tarvis vielä olla joka päivä yhdessä. Tytöllä on hyvä olla myös tyttökavereita ja pojalla poikakavereita.
Jussi onko pöllö luonasi nokosilla?
Suomessa ei kukaan kuole nälkään, kaikille on turvaverkkonsa. Ja pitäis vielä tämmöistä teini-idioottia ymmärtää? Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama tilanne miehen tyttären kanssa. Asui meillä ikävuodet 15-18. Lemppasin tytön pihalle heti, kun täytti 18.
Tyttö oli lapsellinen, tyhmä, ilkeä, itsekeskeinen, kateellinen ja ahne. Tunteet vaihteli nollasta sataan sekunnissa. Avioerolapsena oli oppinut manipuloimaan ja usuttamaan ihmisiä toistensa kimppuun, mutta teki sen huonosti ja läpinäkyvästi, yksinkertainen kun oli.
Aikani jaksoin härnätä ja provosoida tyttöä, ja sain siitä vähän hupiakin. Muuten kohtelin kuin ilmaa. Kauhea tyttö!
Aivan yhtä kauhea olet sinäkin, kukaties pahempikin.
En tiedä mikä tässä kuvauksessa ihmisiä hiertää, mutta itse vain hymähdin kuvaukselle - kotipaikkakuntani kun oli täynnä tällaisia tyttöjä, joihin tuo kuvaus sopii. Oli todella inhottavaa tehdä ryhmätöitä kuvatun ihmistyypin kanssa 15-18- vuotiaana ensin yläasteella, sitten lukiossa. Vaihdoin aikuisoppilaitokseen 17 veenä, kyllä helpotti.
voi sitä hetkeä kun se tyttö jättää sen sen pojan. poika jos on ruma niin ei uutta löydy ja maailma on lopullisesti nurin. tulee ihmisraunio aikuisena siitä pojasta
Vierailija kirjoitti:
Poika etsii äitinsä kaltaisen tyttöystävän, tytär isäänsä muistuttavan poikaystävän.
Osoitelkaa toki sormella, kolme muuta sormea osoittaa itseenne.
Tämä on yhtä "varma" "viisaus" ku "Rumat vaatteilla koreiloo".
Vierailija kirjoitti:
Kyykyttää poikaakin. Ihan 6-0.
Haetuttaa kaupasta iltakymmeneltä jotain, karkkia, sipsiä ja milloin mitäkin.
Poika olisi saanut kyydin kotiin koululta, tyttö vaati että pojan on käveltävä Hänen kanssaan. Kaatosateessa.Vaatii poikaa luokseen illalla käymään kun on kotonaan. Lokakuun kaatosateessa illalla pitkän matkan päähän. Sitten jos poika sanoo ettei nyt tänään enää lähde. Seuraa draamasirkus.
Poika tarvitsisi myös vahvuutta sanoa asiat paikoilleen, tai dumpata draamaqueenin.
Ap.
Muistatko miten suhtauduttiin hiekkalaatikolla riitaa haastaviin lapsiin? Teini-ikäiseen tyttöön suhtaudutaan samalla tavalla. Poikki vain. Äitinä sinulla on paljon valtaa, paljon enemmän kuin nyt tiedostatkaan.
Ihan kuin mun tyttäreni. Saattaa ollakin. Kasvattanut olen ihan toisenlaiseksi, siistiksi ja toisia ihmisiä kunnioittavaksi. Näyttänyt esimerkkiä ja ollut hyvä äiti. Olen vaatinut osallistumaan kotitöihin yms. Mutta sitten hän täytti 14. Jotain tapahtui. Hän varmaan löi päänsä. Tai sitten hänelle tuli vain vähän voimakkaampi murrosikä. Kotityöt ei kiinnosta, ulkonäkö on laikkein tärkein juttu, kielen käyttö on kuin itse saata nalla, likaisia alusvaatteita on huoneensa lattialla, astioita sängyn alla, hipsuttelee puolipukeissaan ja me muut olemme muuttuneet hänen mielessään palvelijoiksi ja hän on prinsessa. Olen koittanut herätellä ruususta unesta, mutta mikään ei tehoa. Vinkkejä otetaan vastaan. Ikävä, jos hän tulevassa anoppilassa aiheuttaa harmaita hiuksia ja päänvaivaa. Poikaystävä on niin herttainen ja suloinen. Erittäin hyvin kasvatettu ja huomaavainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kotona ei teinien seurustelukumppanit yövy. Ollenkaan. Koskaan. Hoitakoon ”asinsa” vaikka pusikossa mutta mut talossa ei yökyläillä. Natsia ehkä joo, mutta sopeutukoon tai saa sitten muuttaa omaankin asuntoon.
Olet teinin kauhuvanhempi.
Meillä saa yöpyä mutta eri huoneessa. Ollaan uskovaisia ja niin on lapsetkin, eli ei ole heille kauhua vaan täysin ymmärrettävää ja ovat samoilla linjoilla=) Totta että halutessaan voisivat sektata missä vain, mutta meidän viesti on, että ei toivota sitä. Mutta joo, ei-uskovaistenhan pitää saada sekstata vapaasti kotonakin, muu olisi ihmisoikeus-rikos ;) Eritavalla ajatellaan, kunnioitetaan sitä.
Samahan tämä on alkoholinkin kanssa: nuoret voivat saada sitä mistä vain, mutta silti aikuisen viesti voi olla, että me ei sitä lapsille osteta, jos sitä mieltä ovat.
Erittäin hyvä kommentti. Olen täysin samoilla linjoilla. Tosin, en ole uskovainen, olen lähinnä ateisti.
Rajat pitää olla selvät ja aikuiset määrittelee, mitä tehdään omassa kodissa. Kunnioitus ja käyttäytyminen on ihan perusasioita. Jos niitä ei 17 vuotias osaa, niin menköön omaan kotiinsa opettelemaan. Tuon ikäinen ei ole enää lapsi, eikä siten lapsellisuuksia pidä katsoa sormien läpi. Aina vaahdotaan siitä, että nuoria pitää ymmärtää. Olen sitä mieltä, että nuorten on ymmärrettävä myös muuta maailmaa ja toisia ihmisiä.
Kun kodista lähdetään, niin törmätään niihin toisiin ihmisiin töissä ja muualla. Useimmat tulee toimeen muiden ihmisten kanssa ja toiset ei pärjää millään. Kunkin vanhemman kannattaisi miettiä, millainen henkilö tulee muiden kanssa toimeen. Se taito opitaan kotoa.
t. teinien isä
Jussi onko pöllö luonasi nokosilla?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin mun tyttäreni. Saattaa ollakin. Kasvattanut olen ihan toisenlaiseksi, siistiksi ja toisia ihmisiä kunnioittavaksi. Näyttänyt esimerkkiä ja ollut hyvä äiti. Olen vaatinut osallistumaan kotitöihin yms. Mutta sitten hän täytti 14. Jotain tapahtui. Hän varmaan löi päänsä. Tai sitten hänelle tuli vain vähän voimakkaampi murrosikä. Kotityöt ei kiinnosta, ulkonäkö on laikkein tärkein juttu, kielen käyttö on kuin itse saata nalla, likaisia alusvaatteita on huoneensa lattialla, astioita sängyn alla, hipsuttelee puolipukeissaan ja me muut olemme muuttuneet hänen mielessään palvelijoiksi ja hän on prinsessa. Olen koittanut herätellä ruususta unesta, mutta mikään ei tehoa. Vinkkejä otetaan vastaan. Ikävä, jos hän tulevassa anoppilassa aiheuttaa harmaita hiuksia ja päänvaivaa. Poikaystävä on niin herttainen ja suloinen. Erittäin hyvin kasvatettu ja huomaavainen.
Ainoa järkevä kommentti tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama tilanne miehen tyttären kanssa. Asui meillä ikävuodet 15-18. Lemppasin tytön pihalle heti, kun täytti 18.
Tyttö oli lapsellinen, tyhmä, ilkeä, itsekeskeinen, kateellinen ja ahne. Tunteet vaihteli nollasta sataan sekunnissa. Avioerolapsena oli oppinut manipuloimaan ja usuttamaan ihmisiä toistensa kimppuun, mutta teki sen huonosti ja läpinäkyvästi, yksinkertainen kun oli.
Aikani jaksoin härnätä ja provosoida tyttöä, ja sain siitä vähän hupiakin. Muuten kohtelin kuin ilmaa. Kauhea tyttö!
Aivan yhtä kauhea olet sinäkin, kukaties pahempikin.
En tiedä mikä tässä kuvauksessa ihmisiä hiertää, mutta itse vain hymähdin kuvaukselle - kotipaikkakuntani kun oli täynnä tällaisia tyttöjä, joihin tuo kuvaus sopii. Oli todella inhottavaa tehdä ryhmätöitä kuvatun ihmistyypin kanssa 15-18- vuotiaana ensin yläasteella, sitten lukiossa. Vaihdoin aikuisoppilaitokseen 17 veenä, kyllä helpotti.
Ahaa, Pori.
Ette ole ainoita, nämä neidit on pilalle paapottuja narsisteja.
Pojastasi hakee vaan elättäjää itselleen.
Yrittäkää saada poikanne jättämään tämä neiti, se pilaa ja hajottaa perheenne, yrittää varmaan rakennella riitaa teidän ja poikanne välillekin jossain vaiheessa.
Meillä tämä sama on koettu.