Miksi miehiä ei tule perinteisille naisten aloille?
Sukupuolten perinteisistä tehtävistä hieman. Naisia tulee perinteisille miesten aloille, mutta miehiä ei vastaavasti tule perinteisille naisten aloille. Miesten läsnäolo yhteiskunnassa siis heikkenee. Mitä tapahtuu miehille, jäävätkö vain sivuun yhteiskunnasta pelaamaan kotiin videopelejä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on sairaanhoitaja, samoin minä. Kyllä miehiä on vähitellen tulossa lisää tällekin alalle, ehkä sillä saadaan arvostus ja palkat nousuun.
Itse olen hoitaja ja olen myös työskennellyt mieskollegojen kanssa ja voin ihan suoraan sanoa, että heillä on ihan erilaiset säännöt, kuin naishoitajilla... Esimies (nainen) ei pysty puuttumaan kunnolla miesten perseilyyn, laiskuuteen ja välinpitämättömyyteen. Saa valita mielekkäämpiä työtehtäviä ym. Ilmoittaa vaan, että minä en tee tätä enkä tuota ja eikä myöskään tee eikä pomoa kiinnosta pätkääkään. Jos naiset alkaisivat käyttäytymään noin, niin jopas asiaan puututtaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies pystyy parempaankin kuin "naisten ammateihin"
Suurin osa niistä kun on sellaisia jotka on pitänyt keksiä jotta naisilla olisi jotain tekemistä 50-70 luvuilla ja sitten ne hommat vain jäi olemaan.
Koskas te alatte suunnittelemaan asioita (insinöörityöt).
Aloitin vuosikausia sitten. T. insinööri, nainen ja suunnittelija.
Hienoa. Ei vissiin sinulle kuitenkaan insinöörikoulussa opetettu, että yksilö ei kumoa tilastoja.
ohis
Ryhmän kaikki naiset ovat työllistyneet. Muutenkin, en tunne yhtään työtöntä naisinsinööriä, mutta työttömiä miesinsinöörejä tiedän. Eniten naisia taitaa olla rakennussuunnittelussa ja it-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi ongelma, että miehiä ei tulisi perinteisille naisten aloille? Kuitenkin jokaisessa ammatissa on myös miehiä, joten kyse ei ole siitä, etteikö mies saisi ryhtyä halutessaan esim. kätilöksi.
Sekään ei ole mikään ongelma, jos vaikka koneinsinööreistä vain 20% olisi naisia, kunhan vain nainen halutessaan voi ryhtyä koneinsinööriksi.
ongelma on siinä että tuottamattomat ihmiset kuvittelevat palkan johtuvan heidän sukupuolestaan.
Lisäksi he uhriutuvat kun "naisten tarpeisiin suunnattu lääketieteellinen tutkimus laahaa" ja kovin usein keksinnöt ja joku käyttöliittymäsuunnittelu on miesten lähtökohdista tehtyä.
No siitä vain korjaamaan tilanne arvon naiset.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä kun on sellaisia jotka on pitänyt keksiä jotta naisilla olisi jotain tekemistä 50-70 luvuilla ja sitten ne hommat vain jäi olemaan.
Koskas te alatte suunnittelemaan asioita (insinöörityöt) ja teette vaikkapa naisiin kohdistuvaa lääketieteellistä tutkimusta. Joku feministi täällä valitteli yks päivä että se on syrjinnän ja alistamisen merkki kun miehet eivät ole tehneet asioita naisille tarpeeksi.
Ahaa, eli esim lääkiksen opiskelijoista ja lääköreistä suurin osa on naisia, joten tarkoitit varmaan että mm lääkärin työ on tuomioista vähemmän parempaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Ei vissiin sinulle kuitenkaan insinöörikoulussa opetettu, että yksilö ei kumoa tilastoja.
ohis
Ryhmän kaikki naiset ovat työllistyneet. Muutenkin, en tunne yhtään työtöntä naisinsinööriä, mutta työttömiä miesinsinöörejä tiedän. Eniten naisia taitaa olla rakennussuunnittelussa ja it-alalla.
Silti naiset erottuvat joukoista edelleen aivan kuten mies kampaamokoulussa.
Varmaan huonot palkat. Itse lähdin hoitoalalta mm. siksi enkä edes ole mies. Tosin onhan mieshoitajien määrä lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas te alatte suunnittelemaan asioita (insinöörityöt) ja teette vaikkapa naisiin kohdistuvaa lääketieteellistä tutkimusta. Joku feministi täällä valitteli yks päivä että se on syrjinnän ja alistamisen merkki kun miehet eivät ole tehneet asioita naisille tarpeeksi.
Ahaa, eli esim lääkiksen opiskelijoista ja lääköreistä suurin osa on naisia, joten tarkoitit varmaan että mm lääkärin työ on tuomioista vähemmän parempaa työtä.
Kirjoitinko niin?
Tuolla on virkkeen alussa kaksi sanaa. Lue ne, sisäistä.
anna kun autan : SUURIN OSA
No nyt kun mietit, tarkoittaako tuo samaa kuin kaikki? Yritä oikein pinnistellä niin löydät varmasti oikean vastauksen. Luotan sinun kykyihisi tässä asiassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi ongelma, että miehiä ei tulisi perinteisille naisten aloille? Kuitenkin jokaisessa ammatissa on myös miehiä, joten kyse ei ole siitä, etteikö mies saisi ryhtyä halutessaan esim. kätilöksi.
Sekään ei ole mikään ongelma, jos vaikka koneinsinööreistä vain 20% olisi naisia, kunhan vain nainen halutessaan voi ryhtyä koneinsinööriksi.ongelma on siinä että tuottamattomat ihmiset kuvittelevat palkan johtuvan heidän sukupuolestaan.
Lisäksi he uhriutuvat kun "naisten tarpeisiin suunnattu lääketieteellinen tutkimus laahaa" ja kovin usein keksinnöt ja joku käyttöliittymäsuunnittelu on miesten lähtökohdista tehtyä.
Sitä se naisen saamattomuus ja pllun puute tekee - katkeria av palstalla väniseviä , nillittäjämiehiä. Enpä kyllä yhtään ihmettele- ihan tapaamatta sinua voin sanoa että yksin tulet jäämään loppuiäksesi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on sairaanhoitaja, samoin minä. Kyllä miehiä on vähitellen tulossa lisää tällekin alalle, ehkä sillä saadaan arvostus ja palkat nousuun.
Eli miehisyys on jotenkin parempaa ja arvostettavampaa, niinkö??
Meidän palkat nousevat sinä päivänä kun naiset lakkaavat odottamasta että joku muu hoitaa asian tai jostain tulee mies joka ajaa asiaamme. Nyt suu auki ihan itse ja lakataan työntämästä mieskollegoita kokouksiin. Otetaan ohjat omiin käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoitaja ja olen myös työskennellyt mieskollegojen kanssa ja voin ihan suoraan sanoa, että heillä on ihan erilaiset säännöt, kuin naishoitajilla... Esimies (nainen) ei pysty puuttumaan kunnolla miesten perseilyyn, laiskuuteen ja välinpitämättömyyteen. Saa valita mielekkäämpiä työtehtäviä ym. Ilmoittaa vaan, että minä en tee tätä enkä tuota ja eikä myöskään tee eikä pomoa kiinnosta pätkääkään. Jos naiset alkaisivat käyttäytymään noin, niin jopas asiaan puututtaisiin.
Juu, pahimpia juoruämmiä, selkäänpuukottajia, vermejä ja vinkujia ovat miehet työjavereina. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi
Vierailija kirjoitti:
Juu, pahimpia juoruämmiä, selkäänpuukottajia, vermejä ja vinkujia ovat miehet työjavereina. Kokemusta on.
Olen samaa mieltä- mies työkaverit aina olleet pahimpia juoruämmiä ja kermaperse-työnkiertäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkat nousuun? Palomies perusliksa verrattuna hoitsuun tulikin jo käytyä ketjussa. Sillä liksalla ei ole tekemistä sukupuolen kanssa vaikka te näin haluatte ulista.
Pappienkin palkat alkoi laskea kun naiset tuli alalle, että ei ehkä se kehitys mitä toivotaan. Palomiesten palkkaa siis voi yhä laskea jos naisia tulee palomiehiksi.
Johtuu siitä, että harva mies kykenee esim hoitajan hommaan a) eivät kykene multitaskaamiseen b) ovat niin herkkähipiäisiä, että eivät kestä paskan ja muiden eritteiden hajua c) eivät kestä työtahtia ja työn fyysistä raskautta, joka hoitotyössä on
Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Onpa nyt vaikeaa sinulle ymmärtää pointti. Katso tilastoja mies- ja naisinsinöörien määrästä. En kommentoinut työllistymistä mitenkään. En sinun ammatillista osaamista. En mitään. Vain tilastollista jakaumaa. Jännä että olet saanut töitä jos tuolla tasolla päättely.
Lähihoitajamiehenä voin tarjota yhden erittäin hyvän syyn: matala status joka estää ehkä jopa parisuhteen saamisen.
Kovin moni keskustelu tuntuu loppuvan heti sen jälkeen kun kerron olevani lähihoitaja, mutta tämä on tietenkin vain sattumaa ja ammatin kysyminen vain "small talkia" :)
Miehiltä puuttuu sosiaaliset taidot ja kyky tulla ihmisten kanssa toimeen. Näitä tarvitaan "ihmistöissä"- näkeehän se tälläkin palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekään ei ole mikään ongelma, jos vaikka koneinsinööreistä vain 20% olisi naisia, kunhan vain nainen halutessaan voi ryhtyä koneinsinööriksi.ongelma on siinä että tuottamattomat ihmiset kuvittelevat palkan johtuvan heidän sukupuolestaan.
Sitä se naisen saamattomuus ja pllun puute tekee - katkeria av palstalla väniseviä , nillittäjämiehiä. Enpä kyllä yhtään ihmettele- ihan tapaamatta sinua voin sanoa että yksin tulet jäämään loppuiäksesi.
Odotas, oliko ketjussa puhe parisuhteista vai työstä?
Mikä helvetti sinuakin vaivaa?
Trollitehtaasta taas päivää. Keidenköhän etu on kärjistää sukupuolien välisiä suhteita? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä puuttuu sosiaaliset taidot ja kyky tulla ihmisten kanssa toimeen. Näitä tarvitaan "ihmistöissä"- näkeehän se tälläkin palstalla
Naisilta puuttuu ongelmanratkaisukyky ja abstraktien asioiden hahmottaminen on mahdotonta. Näitä tarvitaan teknisillä aloilla.
Näkeehän sen tälläkin palstalla.
Palkat nousuun? Palomies perusliksa verrattuna hoitsuun tulikin jo käytyä ketjussa. Sillä liksalla ei ole tekemistä sukupuolen kanssa vaikka te näin haluatte ulista.