Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehiä ei tule perinteisille naisten aloille?

Vierailija
25.04.2020 |

Sukupuolten perinteisistä tehtävistä hieman. Naisia tulee perinteisille miesten aloille, mutta miehiä ei vastaavasti tule perinteisille naisten aloille. Miesten läsnäolo yhteiskunnassa siis heikkenee. Mitä tapahtuu miehille, jäävätkö vain sivuun yhteiskunnasta pelaamaan kotiin videopelejä?

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on sairaanhoitaja, samoin minä. Kyllä miehiä on vähitellen tulossa lisää tällekin alalle, ehkä sillä saadaan arvostus ja palkat nousuun.

Palkat nousuun? Palomies perusliksa verrattuna hoitsuun tulikin jo käytyä ketjussa. Sillä liksalla ei ole tekemistä sukupuolen kanssa vaikka te näin haluatte ulista.

Pappienkin palkat alkoi laskea kun naiset tuli alalle, että ei ehkä se kehitys mitä toivotaan. Palomiesten palkkaa siis voi yhä laskea jos naisia tulee palomiehiksi.

Nin voisi joo, 2000 kuussa on liikaa kun vertaa hoitsujen 2400

Vierailija
42/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on sairaanhoitaja, samoin minä. Kyllä miehiä on vähitellen tulossa lisää tällekin alalle, ehkä sillä saadaan arvostus ja palkat nousuun.

Eli miehisyys on jotenkin parempaa ja arvostettavampaa, niinkö??

Meidän palkat nousevat sinä päivänä kun naiset lakkaavat odottamasta että joku muu hoitaa asian tai jostain tulee mies joka ajaa asiaamme. Nyt suu auki ihan itse ja lakataan työntämästä mieskollegoita kokouksiin. Otetaan ohjat omiin käsiin.

Kyllä se mieshoitajan arvostus on korkeammalla, kuin naishoitajien esimerkiksi esimiesten keskuudessa. Mieshoitaja sanoo mitä hän tekee ja mitä hän ei tee ja se on ihan ok esimiehelle. Läpi sormien katsotaan paljon työtehtävien laiminlyöntiä ja töiden siirtämistä muille (eli niille naishoitajille). Siellä on aikaa istua ja juoruta potilashuoneissa miespotilaiden kanssa esimerkiksi katsomalla tv:stä urheilua sillä välin, kun naishoitajat purkavat lääkärin määräyksiä ja vastaavat kelloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että harva mies kykenee esim hoitajan hommaan a) eivät kykene multitaskaamiseen b) ovat niin herkkähipiäisiä, että eivät kestä paskan ja muiden eritteiden hajua c) eivät kestä työtahtia ja työn fyysistä raskautta, joka hoitotyössä on

Nähty on.

B & C

LVI-ala ja kaivosteollisuus on siis perinteisiä naisten aloja ? Luulin toista.

Vierailija
44/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä puuttuu sosiaaliset taidot ja kyky tulla ihmisten kanssa toimeen. Näitä tarvitaan "ihmistöissä"- näkeehän se tälläkin palstalla

Mille perustat tämän väitteen? Oma kokemukseni miehistä on ollut se, että jos on jotain asiaa, sanon ja sitten jutellaan. Naisten kanssa pitää tuoda kuvaan jotain väkisin brändättyjä ideoita jostain huuhaakirjasta tai luennolta tai mistä vain "koska nyt siellä sanottiin ja aloin uskovaiseksi siihen". Kukaan miesesimies ei ole koskaan yrittänyt väkisin tunkea kurkustani alas jonkin käymänsä kurssin termistöä kuin hullu. Naisten kanssa kyllä joo. En jaksanut. Lähdin.

Vierailija
45/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän palkat nousevat sinä päivänä kun naiset lakkaavat odottamasta että joku muu hoitaa asian tai jostain tulee mies joka ajaa asiaamme. Nyt suu auki ihan itse ja lakataan työntämästä mieskollegoita kokouksiin. Otetaan ohjat omiin käsiin.

Kyllä se mieshoitajan arvostus on korkeammalla, kuin naishoitajien esimerkiksi esimiesten keskuudessa. Mieshoitaja sanoo mitä hän tekee ja mitä hän ei tee ja se on ihan ok esimiehelle. Läpi sormien katsotaan paljon työtehtävien laiminlyöntiä ja töiden siirtämistä muille (eli niille naishoitajille). Siellä on aikaa istua ja juoruta potilashuoneissa miespotilaiden kanssa esimerkiksi katsomalla tv:stä urheilua sillä välin, kun naishoitajat purkavat lääkärin määräyksiä ja vastaavat kelloihin.

Niin varmaan. Ja pomoina on tietysti vain miehiä. Oikea hyvä-veli kerho niiden muutaman alalla olevan miehen kesken (90% naisia KT-tilastojen mukaan).

Vierailija
46/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä puuttuu sosiaaliset taidot ja kyky tulla ihmisten kanssa toimeen. Näitä tarvitaan "ihmistöissä"- näkeehän se tälläkin palstalla

Mille perustat tämän väitteen? Oma kokemukseni miehistä on ollut se, että jos on jotain asiaa, sanon ja sitten jutellaan. Naisten kanssa pitää tuoda kuvaan jotain väkisin brändättyjä ideoita jostain huuhaakirjasta tai luennolta tai mistä vain "koska nyt siellä sanottiin ja aloin uskovaiseksi siihen". Kukaan miesesimies ei ole koskaan yrittänyt väkisin tunkea kurkustani alas jonkin käymänsä kurssin termistöä kuin hullu. Naisten kanssa kyllä joo. En jaksanut. Lähdin.

Väite perustuu siihen, että nainen sanoo niin.

Nyt turpa kiinni senkin naisvihaaja

Vierailija
47/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto-opuskelijoista enemmistö on naisia. Miesten lahjat ja älykkyys ei riitä yliopisto-opuskelijoista, siinä syy

Miksi muissa länsimaissa miehiä on Suomea enemmän yliopisto-opinnoissakin?

Vierailija
48/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väite perustuu siihen, että nainen sanoo niin.

Nyt turpa kiinni senkin naisvihaaja

Vau. Nainen sanoo = totta? Et voi olla tosissasi. Mutta taidat olla. Toivottavasti olet hyvässä hoidossa tällä hetkellä tms.

Vierailija
49/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Ja pomoina on tietysti vain miehiä. Oikea hyvä-veli kerho niiden muutaman alalla olevan miehen kesken (90% naisia KT-tilastojen mukaan).

Kyllä ne hoitoalan esimiehet ovat pääasiassa naisia.

Vierailija
50/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vasta sairaalasta, jossa olin hoidettavana kolmisen viikkoa eri osastoilla.

Mua ilahdutti nähdä kuinka paljon siellä olikin miehiä hoitajina! Koko ajan yksi hoitotiimistäni oli mieshoitaja/opiskelija.

Toki naisia enemmistö, mutta miehiäkin näki koko ajan. Suomalaisia vieläpä.

Peijas.

Vierailija
51/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto-opuskelijoista enemmistö on naisia. Miesten lahjat ja älykkyys ei riitä yliopisto-opuskelijoista, siinä syy

Miksi muissa länsimaissa miehiä on Suomea enemmän yliopisto-opinnoissakin?

Koska meillä opettajat ja koululaitos suosii tyttöjä.

Vierailija
52/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska heteromiehiä nyt vaan ei kiinnosta naisten työt. Luonnon fakta.

Vierailija
53/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on se, että naisten kanssa työskenteleminen on kuin nussisi juustoraastinta. 

Muuta kysyttävää? 

Ai niin, että tunnet hirveää kipua ja ilman akuuttia hoitoa kuolet kipuihisi?

Vierailija
54/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on se, että naisten kanssa työskenteleminen on kuin nussisi juustoraastinta. 

Muuta kysyttävää? 

Ihan samaa mieltä vaikka itse nainen. Ihan kauheaa joskus naisten kanssa. :D

Vierailija
55/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin se on yleensä niillä aloilla jotka ovat olleet pitkään vahvasti sukupuolittuneita. Tarvitaan kokemusta jotta voit nousta esimieheksi tai johtajaksi.

Tämä naisilta yleensä unohtuu. Jos tänään asianjajajista reilu puolet valmistuvista on naisia, se ei tarkoita että suurten, perinteisten toimistojen osakkaat olisivat vielä vuosikymmeniin naisvaltaisia. Ihan sen kokemuksen puutteen vuoksi.

No mutta takaisin tuohon: siis väitättekö että naiset suosivat miehiä sh-alalla, ja se on miesten syy?

Vierailija
56/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta kysyttävää? 

Ai niin, että tunnet hirveää kipua ja ilman akuuttia hoitoa kuolet kipuihisi?

Vertauskuvat ovat toisille vaikea konsepti. Anna kun arvaan... sanot myös KAIKKI MIEHET ULIULIULIUULI

Vierailija
57/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten työllisyysaste on korkeampi kuin naisten, joten en tiedä mistä puhut.

Miesten työllisyysaste on 73% ja naisten 72%. Kun ottaa huomioon että naiset hoitaa lähes 100% ns perhevapaat niin onhan siinä valtava määrä miehiä työelämän ulkopuolella.

Parhaillaan suomalaisista 20-24-vuotiaista miehistä 50 000 ei ole töissä, koulutuksessa, armeijassa eikä perhevapailla. Eli olisiko se pidennetty oppivelvollisuus paikallaan?

Vierailija
58/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sukupuolten välillä on eroja ja miehet eivät ole niin kiinnostuneita ihmissuuntautuneista ammateista kuin naiset.

Vierailija
59/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sukupuolten välillä on eroja ja miehet eivät ole niin kiinnostuneita ihmissuuntautuneista ammateista kuin naiset.

Näin juuri. Mutta hoitsujen mielestä ilmeisesti sairaalarakennus rakensi itse itsensä tms.

Vierailija
60/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin se on yleensä niillä aloilla jotka ovat olleet pitkään vahvasti sukupuolittuneita. Tarvitaan kokemusta jotta voit nousta esimieheksi tai johtajaksi.

Tämä naisilta yleensä unohtuu. Jos tänään asianjajajista reilu puolet valmistuvista on naisia, se ei tarkoita että suurten, perinteisten toimistojen osakkaat olisivat vielä vuosikymmeniin naisvaltaisia. Ihan sen kokemuksen puutteen vuoksi.

No mutta takaisin tuohon: siis väitättekö että naiset suosivat miehiä sh-alalla, ja se on miesten syy?

Oman kokemukseni mukaan kyllä suositaan miehiä naisvaltaisilla aloilla. Syy ei ole miesten, vaan niiden esimiesten. Se, että esimerkiksi osastolla työskentelee 2 miestä ja molemmat ovat luonteeltaan todella vahvatahtoisia ja päättävät mitä tekevät ja mitä ei, niin aika usein siinä tuppaa käymään niin, että ne miehet saavat sitten olla tekemättä niitä työtehtäviä mitä eivät halua. Jos naishoitaja alkaa päsmäröimään ja sanelemaan mitä suostuu tekemään, niin siitä tulee heti sanomista kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi