Miksi miehiä ei tule perinteisille naisten aloille?
Sukupuolten perinteisistä tehtävistä hieman. Naisia tulee perinteisille miesten aloille, mutta miehiä ei vastaavasti tule perinteisille naisten aloille. Miesten läsnäolo yhteiskunnassa siis heikkenee. Mitä tapahtuu miehille, jäävätkö vain sivuun yhteiskunnasta pelaamaan kotiin videopelejä?
Kommentit (150)
Kyllä niitä fiksumpia miehiä jo on varhaiskasvatuksen opettajina, sosiaalityöntekijöinä, sairaanhoitajina. Työllisyys ja elintaso on turvattu, haluttuja naisten keskuudessa aina.
Ei, koska jonkun pitää edelleen tyhjentää likakaivot ja tehdä muita likaisia, ällöjä ja hengenvaarallisia hommia missä niitä naisia ei edelleenkään näy.
Miksi naiset eivät ole roskakuskeina? Tai palomiehinä?
Olen joskus kysynyt joiltain miehiltä, että miksi eivät lähde hoitajaksi, siivoojaksi, sihteeriksi tms. Niin vastaus on ollut jotain, että ei halua työskennellä ihmisten kanssa p*skalla palkalla.
Eli jos ei ole lähäri, lastentarhantäti tai kaupan kassa , on mies syrjäytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kysynyt joiltain miehiltä, että miksi eivät lähde hoitajaksi, siivoojaksi, sihteeriksi tms. Niin vastaus on ollut jotain, että ei halua työskennellä ihmisten kanssa p*skalla palkalla.
Ihan kaikilta miehiltä?
Mites noi poliisit, vartijat ja muut matalapalkkaiset miesten alat?
Koska mies pystyy parempaankin kuin "naisten ammateihin"
Suurin osa niistä kun on sellaisia jotka on pitänyt keksiä jotta naisilla olisi jotain tekemistä 50-70 luvuilla ja sitten ne hommat vain jäi olemaan.
Koskas te alatte suunnittelemaan asioita (insinöörityöt) ja teette vaikkapa naisiin kohdistuvaa lääketieteellistä tutkimusta. Joku feministi täällä valitteli yks päivä että se on syrjinnän ja alistamisen merkki kun miehet eivät ole tehneet asioita naisille tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikilta miehiltä?
Palomies kk-palkka 2044
sairaanhoitaja: 2476
kappas, joku 20% eroa naisten eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Enpä kovin hirveästi naisia näe sähköasentajina tai asfalttia tekemässä tietöissä. Miksei naisia rehellinen fyysinen työ kiinnosta?
Aika vähän näkyy naisis ns. miesten aloilla. Katsotaan esimerkiksi teknisten yliopistojen hakijoita. Tietyillä aloilla naiset ovat enemmistö ja toisella miehet. Eikä tilanne ole juuri muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana.
Naisia tulee miesten perinteisille aloille? Pistähän linkkiä tähän. Ja sen jälkeen kerron sinulle, että naiset haluavat ostovoimaa. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä kun on sellaisia jotka on pitänyt keksiä jotta naisilla olisi jotain tekemistä 50-70 luvuilla ja sitten ne hommat vain jäi olemaan.
Koskas te alatte suunnittelemaan asioita (insinöörityöt).
Aloitin vuosikausia sitten. T. insinööri, nainen ja suunnittelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikilta miehiltä?
Ehkä nuo mainitsemasi alat ovat mielekkäämpiä, kuin vanhusten vuodepesut ja lasten räkänokkien pyyhkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Ei vissiin sinulle kuitenkaan insinöörikoulussa opetettu, että yksilö ei kumoa tilastoja.
ohis
Eipä kyllä näy meidän työpaikalla vielä tällainen tasa-arvoistuminen. Ilmeisesti niitä naisia ei vaan hakeudu tällaisille aloille, missä joutuu liata itsensä ja toimia epämiellyttävän pölyisessä ja muutenkin saastaisessa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo meidän automaatio-osastolla teitä on kolme. Miehiä sitten joku 150.
Tajusitko kuitenkin pointtini? Onko sulla paljon naispuolisia työkavereita?
Olen 187cm pitkä mies, olen nähnyt naisen joka on minua pidempi. Silti voin kirjoittaa että naiset ovat (yleensä) minua lyhyempiä.
Mun mies on sairaanhoitaja, samoin minä. Kyllä miehiä on vähitellen tulossa lisää tällekin alalle, ehkä sillä saadaan arvostus ja palkat nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikilta miehiltä?
Ehkä nuo mainitsemasi alat ovat mielekkäämpiä, kuin vanhusten vuodepesut ja lasten räkänokkien pyyhkiminen.
Ehkä sinun esimerkit on mielekkäämpiä kuin tulipalon sammuttaminen tai ihmisen raapiminen romuttuneesta autosta.
Mikä hiton kisa tämä on?
Miksi se olisi ongelma, että miehiä ei tulisi perinteisille naisten aloille? Kuitenkin jokaisessa ammatissa on myös miehiä, joten kyse ei ole siitä, etteikö mies saisi ryhtyä halutessaan esim. kätilöksi.
Sekään ei ole mikään ongelma, jos vaikka koneinsinööreistä vain 20% olisi naisia, kunhan vain nainen halutessaan voi ryhtyä koneinsinööriksi.
Miesten työllisyysaste on korkeampi kuin naisten, joten en tiedä mistä puhut.