Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehiä ei tule perinteisille naisten aloille?

Vierailija
25.04.2020 |

Sukupuolten perinteisistä tehtävistä hieman. Naisia tulee perinteisille miesten aloille, mutta miehiä ei vastaavasti tule perinteisille naisten aloille. Miesten läsnäolo yhteiskunnassa siis heikkenee. Mitä tapahtuu miehille, jäävätkö vain sivuun yhteiskunnasta pelaamaan kotiin videopelejä?

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työllisyysaste on korkeampi kuin naisten, joten en tiedä mistä puhut.

Vierailija
2/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä fiksumpia miehiä jo on varhaiskasvatuksen opettajina, sosiaalityöntekijöinä, sairaanhoitajina. Työllisyys ja elintaso on turvattu, haluttuja naisten keskuudessa aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska jonkun pitää edelleen tyhjentää likakaivot ja tehdä muita likaisia, ällöjä ja hengenvaarallisia hommia missä niitä naisia ei edelleenkään näy.

Vierailija
4/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät ole roskakuskeina? Tai palomiehinä? 

Vierailija
5/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kysynyt joiltain miehiltä, että miksi eivät lähde hoitajaksi, siivoojaksi, sihteeriksi tms. Niin vastaus on ollut jotain, että ei halua työskennellä ihmisten kanssa p*skalla palkalla.

Vierailija
6/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ei ole lähäri, lastentarhantäti  tai kaupan kassa , on mies syrjäytynyt? 

Vierailija
7/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kysynyt joiltain miehiltä, että miksi eivät lähde hoitajaksi, siivoojaksi, sihteeriksi tms. Niin vastaus on ollut jotain, että ei halua työskennellä ihmisten kanssa p*skalla palkalla.

Ihan kaikilta miehiltä? 

Mites noi poliisit, vartijat ja muut matalapalkkaiset miesten alat? 

Vierailija
8/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies pystyy parempaankin kuin "naisten ammateihin"

Suurin osa niistä kun on sellaisia jotka on pitänyt keksiä jotta naisilla olisi jotain tekemistä 50-70 luvuilla ja sitten ne hommat vain jäi olemaan.

Koskas te alatte suunnittelemaan asioita (insinöörityöt) ja teette vaikkapa naisiin kohdistuvaa lääketieteellistä tutkimusta. Joku feministi täällä valitteli yks päivä että se on syrjinnän ja alistamisen merkki kun miehet eivät ole tehneet asioita naisille tarpeeksi.

Vierailija
9/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikilta miehiltä? 

Palomies kk-palkka 2044

sairaanhoitaja: 2476

kappas, joku 20% eroa naisten eduksi.

Vierailija
10/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kovin hirveästi naisia näe sähköasentajina tai asfalttia tekemässä tietöissä. Miksei naisia rehellinen fyysinen työ kiinnosta?

Vierailija
11/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän näkyy naisis ns. miesten aloilla. Katsotaan esimerkiksi teknisten yliopistojen hakijoita. Tietyillä aloilla naiset ovat enemmistö ja toisella miehet. Eikä tilanne ole juuri muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana.

Vierailija
12/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia tulee miesten perinteisille aloille? Pistähän linkkiä tähän. Ja sen jälkeen kerron sinulle, että naiset haluavat ostovoimaa. Oliko muuta?

Vierailija
13/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa niistä kun on sellaisia jotka on pitänyt keksiä jotta naisilla olisi jotain tekemistä 50-70 luvuilla ja sitten ne hommat vain jäi olemaan.

Koskas te alatte suunnittelemaan asioita (insinöörityöt).

Aloitin vuosikausia sitten. T. insinööri, nainen ja suunnittelija.

Vierailija
14/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikilta miehiltä? 

Ehkä nuo mainitsemasi alat ovat mielekkäämpiä, kuin vanhusten vuodepesut ja lasten räkänokkien pyyhkiminen.

Vierailija
15/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Ei vissiin sinulle kuitenkaan insinöörikoulussa opetettu, että yksilö ei kumoa tilastoja.

ohis

Vierailija
16/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä näy meidän työpaikalla vielä tällainen tasa-arvoistuminen. Ilmeisesti niitä naisia ei vaan hakeudu tällaisille aloille, missä joutuu liata itsensä ja toimia epämiellyttävän pölyisessä ja muutenkin saastaisessa ympäristössä.

Vierailija
17/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo meidän automaatio-osastolla teitä on kolme. Miehiä sitten joku 150.

Tajusitko kuitenkin pointtini? Onko sulla paljon naispuolisia työkavereita?

Olen 187cm pitkä mies, olen nähnyt naisen joka on minua pidempi. Silti voin kirjoittaa että naiset ovat (yleensä) minua lyhyempiä.

Vierailija
18/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sairaanhoitaja, samoin minä. Kyllä miehiä on vähitellen tulossa lisää tällekin alalle, ehkä sillä saadaan arvostus ja palkat nousuun.

Vierailija
19/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikilta miehiltä? 

Ehkä nuo mainitsemasi alat ovat mielekkäämpiä, kuin vanhusten vuodepesut ja lasten räkänokkien pyyhkiminen.

Ehkä sinun esimerkit on mielekkäämpiä kuin tulipalon sammuttaminen tai ihmisen raapiminen romuttuneesta autosta. 

Mikä hiton kisa tämä on?

Vierailija
20/150 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi ongelma, että miehiä ei tulisi perinteisille naisten aloille? Kuitenkin jokaisessa ammatissa on myös miehiä, joten kyse ei ole siitä, etteikö mies saisi ryhtyä halutessaan esim. kätilöksi.

Sekään ei ole mikään ongelma, jos vaikka koneinsinööreistä vain 20% olisi naisia, kunhan vain nainen halutessaan voi ryhtyä koneinsinööriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä