Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asetin miehelle lasten hankinnan ehdoksi omakotitalon

Vierailija
24.04.2020 |

Minusta ympäristö pitää olla kunnossa, että lapsilla turvallinen pihapiiri. Jos minä riskeeraan terveyteni, ei ole liikaa vaatia mieheltä taloudellista panostusta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka aiot osallistua talon hankintaan, vai vedätkö vaan loisena siivellä?

Synnytän lapset ja hoidan heitä äitiyslomalla. Se on iso taloudellinen uhraus. Myöhemmin menen toki takaisin töihin.

Ei kolme kuukautta vielä ihan mahdoton uhraus ole.

3 kk ikäisenä päiväkotiin?

Ihan normaali malli euroopassa ja yhdysvalloissa.

Sanoiko aloittaja asuvansa Yhdysvalloissa..........?

Osaatko lukea, myös Eurooppa mainittu!

Sitten kartan kimppuun

Vierailija
42/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää ehtoja asetella? Etkö itse halua lasta, vai suostut vaan "uhraukseen" jotta saat paremman asunnon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos mies irtisanotaan nyt kun tulee lama eikä hän pysty ostamaan omakotitaloa? Et tee lapsia?

Vierailija
44/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mies ei suostu? Etsitkö uuden rikkaamman isäehdokkaan, ostat itse omakotitalon, vai jatkatte yhdessä lapsettomina kerros/rivitalossa?

Vierailija
45/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi mun mies ei koskaan pakottanut mua asumaan omakotitaloon! Painajainen kökkiä sellaisessa, huoltaa taloa itse, haravoida ja ajaa jotain nurmikkoa. Ei ikinä.

Asuin omakotitalossa lapsuuteni ja se työmäärä oli puistattavaa. Jatkuvasti jotain nurkkaa piti maalata tai hioa, oli koko ajan jotain huollettavaa ja puunattavaa. Äiti vietti kaiken vapaa-aikansa maaliskuusta pitkälle lokakuuhun pihalla kitkemässä ja kuopimassa, isällä oli koko ajan joku terassin laajentaminen tai kellariin vievien portaiden tekeminen kesken. Me lapset jouduttiin sitten maalaaman taloa tai pesemään seiniä. Ihan hirveää elämää, oikeasti.

Kukaan meistä neljästä lapsesta ei aikuisena ole halunnut omakotitaloa, vaikka rahaa meillä kaikilla on. Itse asun Helsingin kantakaupungissa kerrostalossa, enkä lähde täältä kirveelläkään pois. Siskot ja veljet asuvat kerrostaloissa tai rivitalossa. 

Jos ja kun se omakotitalo (sijaitsee Helsingissä, ei mikään landemörskä) peritään, niin myydään äkkiä pois.

Vierailija
46/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytän lapset ja hoidan heitä äitiyslomalla. Se on iso taloudellinen uhraus. Myöhemmin menen toki takaisin töihin.

3 kk ikäisenä päiväkotiin?

Ihan normaali malli euroopassa ja yhdysvalloissa.

Normaalisti se on kyllä, että Euroopassa ja Yhdysvalloissa...

Vierailija
47/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. taitaakin  ollakin varsinainen,modernien, tasa-arvoisten  ja  edistyksellisten aikojen 'New Woman' !

Vierailija
48/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis luuleeko ap, että rikkaat asuu jossain landella omakotitaloissa?

Montako rikasta tunnet?

Vierailija
49/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu nainen kirjoitti:

Miksi aloittajaa nälvitään? Kateellisten panettelua.

Itse olen asettanut saman ehdon ja mielestäni se on erittäin hyvä juttu.

Ne naiset vaatii ketkä voi ja muut tyytyy siihen mitä on.

Unelmoidahan saa kuka hyvänsä, mutta kadehdittavia voivat olla vasta sitten  ne toteutuneet unelmat .

Ehdottoman varmaa ei kuitenkaan ole, että ne pelkästään ehtoja (muille) asettelemalla toteutuvat.

Vierailija
50/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion olla kotona pari vuotta per lapsi. Odotan toki myös miehen pitävän isyyslomansa ja osallistuvan puoliksi vauvojen/lasten hoitoon.

Se on sinun valintasi. Lasten vuoksi ei ole pakko tehdä tuollaisia "uhrauksia" ja jos täytyykin, niin ne voi jakaa puoliksi toisen vanhemman kanssa.

Ei siitä mihinkään pääse, että olet taloudellisesti yhtä lailla vastuussa siitä okt:sta. Ellette yhdessä toisin päätä.

Vierailija
51/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos mies ei suostu? Etsitkö uuden rikkaamman isäehdokkaan, ostat itse omakotitalon, vai jatkatte yhdessä lapsettomina kerros/rivitalossa?

Haluan lapsia eli pakko olisi harkita uutta miestä sitten. AP

Vierailija
52/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on aivan varmasti mies ja saa nyt mukavaa ajanvietettä itselleen tästä keskusteluketjusta ;)

Vierailija
53/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla minkä verran neliöitä?

Entä tarviitko poreammeet?

Muista sitten synnyttää kaksoset heti ensimmäisenä, tyttö ja poika.

Perustalo 120-180 neliötä riittää. Mutta hyvien palveluiden lähellä hyvällä alueella. Etelä-Espoo käy esimerkiksi. Poreammetta ei tarvi olla.

Vierailija
54/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on aivan varmasti mies ja saa nyt mukavaa ajanvietettä itselleen tästä keskusteluketjusta ;)

Täällä anonyymipalstallahan voi kuka hyvänsä väittää olevansa  aivan kuka ja mikä  hyvänsä ja ketä tahansa voidaan vapaasti epäillä keneksi,tai millaiseksi  tahansa ja ajanvietettä nämä ketjut ovat joka tapauksessa .

Eikö siis olisi hedelmällisempää keskittyä pelkkiin otsikoihin, niiden aiheisiin ja arvostella vain niiden ilmaisemia asioita (...ilman siis mitään sukupuolen mukaan niputtamisen, tai sen puolesta liputtamisen  tarvetta ) ?

Vierailija
55/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP!

Kelpaako omakotitalo Kainuussa? Vai pitääkö olla Helsingissä merenranta tontilla?

0/5

Vierailija
56/58 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täälä on taas lytätty ap :D En minäkään tekisi lapsia köyhän miehen kanssa, onhan se todella kallista puuhaa (siis ei tekeminen vaan ylläpito). Ja ap:lta iso uhraus riskeerata terveys ym. lastenteossa, joten ihmeellistä, ettei mieheltä saisi mitään odottaa.

Vierailija
57/58 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/58 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koin kerrostalon pihapiireineen turvalliseksi asuinympäristöksi. Oli luonnon lähellä rauhaisella paikalla ja asukkaat rauhallisia hekin. Ei häiriöitä. Ja jos olisi joku uusi naapuri häiriköinyt, oltaisiin voitu porukalla hommata hänelle häätö. Vuokralaisena ei tarvinnut huolehtia remonteista rahallisesti, eikä ajallisesti, ei mitenkään. Jos jotain oli rikki, ilmoitus vain huoltoyhtiölle ja korjaaja saapui ilmaiseksi. Ilman omaa pihaa ja pihatöitä, sekä ilman remontteja ja korjauksia, oli paljon enemmän aikaa lapsille.

Omakotitalossa olemme asuneet nyt kolmisen vuotta. Keväisin on pihatyöt, kesäisin pihatyöt, syksyllä pihatyöt, talvella kolaus ja hiekoitus. Aina tuntuu olevan talokin jotain vailla, meidän pitäisi saada tälle kesälle sokkelin rappaus, ikkunaremppakin alkaisi olla lähivuosina ajankohtainen. Ruutuja sen verran monta, ettei 10 000e riitä, keittiön päivittämiseen muuttaessa meni juuri tuon verran. Lämmityslaitetta on jouduttu jo kahdesti korjaamaan, jos se posahtaa, maksaa uusiminen yli 20 000e . No ihan uudessa talossa ei varmaan ole näitä ylläpitoremontteja...

En nyt näillä kokemuksilla oikein ymmärrä mihin perustat tuon ehtosi :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän