Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva huimaus ja huono olo

Vierailija
23.04.2020 |

Olen kärsinyt yli vuoden jatkuvasta keinuttavasta huimauksesta, päänsärystä, pahoinvoinnista ja väsymyksestä. Parempia päiviä on välillä, jolloin huimaus vähäistä. Olen käynyt lääkärillä yli 10 kertaa, yksityisellä ja yleisellä. Mitään vikaa ei ole löytynyt, lääkäri epäilee migreeniä, mutta en ole täysin vakuuttunut että olisi sitä. Niskat ovat jumissa jatkuvasti, ja olo on kuin olisi humalassa. Kauhea määrä rahaa on kulunut erilaisiin hoitoihin, akupunktioon, hierontaan ja yms. En enää jaksa tätä oloa, mikään ei auta, ei terveelliset elämäntavat tai liikunta, eikä mitkään lääkkeet. Kaupassa käynti on tuskaa, tasapaino on toisinaan tosi hutera. Verikokeet ja päänmagneettikuvat otettu, ei mitään vikaa. Olen vielä nuori alle 30 vuotias, ja olo on kuin vanhalla ihmisellä. Onko kellään ollut vastaavaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ap menieriltä kuulostaa. Mulla ollut yli 30v ja mennyt elämä ihan pilalle. Se invalidisoi niin.

Vierailija
22/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natriumin, kaliumin ja magnesiumin saanti ok? Raudat ok, ferritiini katsottu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on ihan selkeästi ne jumiset niskat, mutta se miten ne saa auki ja pysymään auki on ilmeisesti mysteeri.

Oot varmaan jo kaikki vinkit kuullut, mutta sanon nyt kuitenkin että ainakin jooga ja kuntonyrkkeily ovat todella hyviä lajeja niskajumien ennaltaehkäisyyn. Aukihan niitä ei saa kuin monella hierontakerralla.

Vierailija
24/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purista joka aamu sitruunan mehu ja juo se ! Jos elimistö on liian hapan, se sairastuu vaikka mihin tautiin. Sitruuna on hapan mutta se tekee elimistön emäksiseksi ja näin hoitaa kehoa ja koko mieltä. Olen vuosia juonut sitruunan mehun joka aamu ja ei ole tarvinnut sairastaa mitään. Kannattaa ainakin kokeilla, ei tule edes kauhean kalliiksi. 

Miten hampaasi voivat? Kiille voi olla mennyttä tuolla happokuurilla.

Vierailija
25/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natriumin, kaliumin ja magnesiumin saanti ok? Raudat ok, ferritiini katsottu?

Kaikki katsottu ja on ok, magnesiumia sitraattia otan 2 kertaa päivässä.

Vierailija
26/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen,  verenpaine, asentohuimaus,  nämä tulee ensimmäisenä oireista mieleen.

Vierailija
27/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska-hartiavaivat. Myös jos narskuttelet yöllä' hampaita, se tuntuu aamulla niskoissa ja korvissa ja aiheuttaa huimausta. Itellä tämä narskuttelu tekee sen.

Vierailija
28/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purista joka aamu sitruunan mehu ja juo se ! Jos elimistö on liian hapan, se sairastuu vaikka mihin tautiin. Sitruuna on hapan mutta se tekee elimistön emäksiseksi ja näin hoitaa kehoa ja koko mieltä. Olen vuosia juonut sitruunan mehun joka aamu ja ei ole tarvinnut sairastaa mitään. Kannattaa ainakin kokeilla, ei tule edes kauhean kalliiksi. 

No voi kiesus sentään. Syömällä ei voi vaikuttaa kehonsa happamuuteen tai emäksisyyteen yhtikäs mitenkään. Juomalla paljon sitruunamehua pilaat hampaasi kilteen, mutta muuta vaikutusta sillä ei ole.

Vierailija
29/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimaus on yks yleisimmistä syistä huimaukselle. Sen voi usein diagnosoida ihan itse seuraavaa metodia hyödyntäen: Seiso tukevasti kahdella jalalla ja kallista hitaasti päätä eri suuntiin, tarvittaessa toista sama silmät kiinni. Jos huimaus voimistuu tai heikkenee tietyssä pään asennossa , niin kyseessä on erittäin todennäköisesti asentohuimaus.

Asentohuimauksen korjaaminen voi olla todella haastavaa jos sakat on sekaisin kummaltakin puolelta, mutta korjausliikkeitä kannattaa sitkeästi tehdä aluksi vaikka yks kerrallaan ja pitää reilut (esim 30min) tauot välissä, jotta ehtii tunnustella oliko vaikutusta parempaan/pahempaan.

Vierailija
30/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuutos? Kärsin itse kuvailemistasi oireista todella pitkään ja ravasin lääkärillä, kunnes yksi lääkäri viimein määräsi minut ferritiini kokeisiin ja todettiin, että mulla oli todella alhaiset rautavarastot. Asia korjaantui rautalisää syömällä ja pikkuhiljaa oireet hävisivät.

Vierailija
31/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt psykiatrilla?

Turha alapeukuttaa. Monet oireet ovat psykosomaattisia.

Vierailija
32/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka syöt suolaa? Vaikka suolaa on epäterveellistä saada liikaa, niin jotkut saavat huimausta, uupumusta ja pahoinvointia siitä, jos eivät syö riittävästi suolaa.

Mulla tulee just huimasta, huonoa ja heikkoa oloa ajoittain. Hilpasen suolavettä, niin olo paranee. Mulla on myös alhainen verenpaine ja välillä syöpöttelen reilusti lakua ihan vaan nostaakseni verenpainetta ja parantaakseni oloa.

Vierailija
33/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle tehty kallistuspöytätesti? SIllä selviäisi, tuleeko huimaus tietyissä asennoissa.

Poikaystävälleni tehtiin testi ja hän melkein pyörtyi. Kyse on eräänlaisesta sydänvaivasta. Hänelle on määrätty suolan syömistä ja runsasta veden juomista. Lääkäri sanoi että tämä on ainoa vaiva, johon suositellaan suolaa.

Vierailija
34/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka syöt suolaa? Vaikka suolaa on epäterveellistä saada liikaa, niin jotkut saavat huimausta, uupumusta ja pahoinvointia siitä, jos eivät syö riittävästi suolaa.

Mulla tulee just huimasta, huonoa ja heikkoa oloa ajoittain. Hilpasen suolavettä, niin olo paranee. Mulla on myös alhainen verenpaine ja välillä syöpöttelen reilusti lakua ihan vaan nostaakseni verenpainetta ja parantaakseni oloa.

Minulla myös oli jopa parin kuukauden verran ihan oksettavan pahaa oloa, sydämen tykytyksiä ja huimausta. Ehdin tehdä pari kertaa raskaustestin ja käydä lääkärissäkin, kunnes minulle vinkattiin suolasta. Lisäsin suolan käyttöä, ja ihan välittömästi ei vointi parantunut, mutta melko pian kuitenkin.

Vierailija
35/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siis johtua kilpirauhasesta? Miten tai mitä siinä tapahtuu?

Vierailija
36/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat jumissa, korkea verenpaine jne

Vierailija
37/38 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/38 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kiesus sentään. Syömällä ei voi vaikuttaa kehonsa happamuuteen tai emäksisyyteen yhtikäs mitenkään. Juomalla paljon sitruunamehua pilaat hampaasi kilteen, mutta muuta vaikutusta sillä ei ole.

Olet väärässä. Länsimainen ruokavalio nimenomaan aiheuttaa lievää happamuutta kehossa. Ja matala-asteinen tulehdus ei ole hyvä asia sekään. Sitruunan aineenvaihduntatuotteet (metabolia) on emäksisiä ja laskee happamuutta.

Voithan juoda lasin vettä sen päälle. Niin, joskus sitruunaa on käytetty myös hampaiden valkaisussa ;)

Sivusta.