Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi koulumalli

Vierailija
23.04.2020 |

Olen riskiryhmäläinen opettaja ja täällä pohdin millähän tavalla minun pitäisi töihin jättikoululle mennä. Keksitäänkö uusia lähiopetustapoja, joilla koronan tarttuminen oppilaisiin, henkilökuntaan ja vanhempiin minimoidaan. Olen alaluokilla aineenopettaja ja yksi idea toteuttaa turvallista lähiopetusta on, että pyydän rehtorilta megafonin ja istun koko toukokuun urheilukentän katsomossa. Sinnepä oppilaat sitten tunnilleen tulevat ja istumme jokainen ainakin 10 metrin päässä toisistamme, vaikka sateenvarjojen alla. Kädessä oppikirjat ja vaikka läppäri. Minä huudan megafoniin: Ottakaa sivu 30 tehtävä 2 esiin. Mitä Pirkko vastasit tehtävän eka kohtaan? Vastasiko toisetkin samalla tavoin? Kenellä on ehdotus millä muulla tavalla asia voidaan kertoa? Ja lapsilla on tietysti myös megafonit, enhän minä heitä muuten kuule. Paitsi tälleen etäopetuksessahan meillä on ohjelma, jolla näen kaikkien vastaukset ja voin puhua kaikille yhtä aikaa. Onkohan se kätevämpi?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" EK:n asiantuntijalääkäri Auli Rytivaaran mukaan koronaepidemiankin aikana työnantajan velvollisuus on lain mukaan huolehtia siitä, että työskentely on turvallista ja terveydelle vaaratonta. Jos tätä ei pystytä takamaan, on neuvoteltava järjestelyistä erityisesti riskiryhmien kohdalla."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla