Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut pysyy hoikkina, vaikka syövät monta kertaa viikossa epäterveellisiä ruokia!?

Vierailija
23.04.2020 |

Esimerkiksi todella hoikka ystäväni kertoi syöneensä hesessä viime viikolla 3 kertaa + postannut instastoryja, kun syö sipsejä, karkkeja, pizzaa ym. monena iltana leffaeväänä ja karanteeniherkkuina. Myös olutta kuluu. Ja tiedän, että ko. ihminen ei liiku oikeastaan ollenkaan.

Voiko olla niin, että elää pelkällä roskaruualla ja saa päivän kalorit siitä mega-ateriasta tai sipsipussista eikä syö sitten muuta!? Ja ihminen on kolmekymppinen, ettei mikään teini.

Itse taas lihon heti, kun näenkin heseruokaa tai sipsejä, joten en tosiaan voi viikottain, saati kuukausittain syödä sellaista...

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on tällainen. Hänellä on lihasmassaa, ei edes liiku mitenkään kovin paljoa ja hyvin alhainen rasvaprosentti. Kuuluu siis siihen väkeen joka on ns. läpipaskoja. Toisaalta on kyllä fyysisestikin aktiivinen, tekee lihaskuntoa välillä ja hyötyliikkuu. Itse taas kerrytän kaiken ylimääräisen vyötärölle.

Hänellä on kokoajan nälkä. Saattaa ostaa suklaalevyn ja se on kadonnut nopeaa.  Mäkin ateriat on kuulemma liian pieniä. Viime viikonlopun herkkumätöt oli kaksi pussia karkkia, pikkupussi sipsejä ja suklaalevy hänellä siis pelkästään joista itse en syönyt mitään. Mäkkiaterian lisäksi.

Syö kyllä kunnon ruokaa ja aika terveellisesti suuren osan ajasta, lukuunottamatta tuota sokeristen juttujen mässytystä.

Miehesi ei liiku mitenkään kovin paljoa, mutta on fyysisesti aktiivinen, tekee lihaskuntoa ja hyötyliikkuu? Ai miten läpipaska viesti. Tohon loppu lukeminen.

Vierailija
42/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon just tällänen, syön, mutta painoa ei kerry. Itse olen 160cm ja 45kg. Olis kyllä kiva saada massaa lisää, ei tarvis olla näin laiha...ei auta muu kuin keksiä mitenkä sais lihotettua terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön hampurilaisaterian, ei ole loppupäivänä nälkä enää todellakaan. Ja liikun paljon, niin tulee aina kalorit kulutettua.

En väitä todellakaan että olisi TERVEELLISTÄ jos noin toimii usein.

T. 53 kg

Vierailija
44/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, syö aamupäivällä kevyen salaatin, niin voi myöhemmin syödä noita herkkuja ja siltikään ei välttämättä päivän kalorit täyty. Terveellistä tuo ei kuitenkaan ole, mutta ihan loogisesti selitettävissä.

Höpö höpö. Kaikki olisimme hoikkia, jos voisi päivittäin syödä hampurilaisaterian ja vielä kevyen salaatinkin.

Vierailija
45/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuntee jonkun, joka saa syödä kuinka paljon vaan ja ei liho.

Kyse on ihmisen aineenvaihdunnasta ja suoliston oikeasta florasta eli bakteerikannasta. Suoliston bakteerien osuus laihuuden/ lihomisen suhteen on todistettu monilla tutkimuksilla. Niistä ollut mm Prisma - ohjelmissa televisiossa.

Toisaalta ihminen joka saa syödä mitä vaan lihomatta, voi olla hyvin sairas eli sisuskalut on sökönä. Verenkuvat kertovat omaa kieltään mm rasvat ja maksan arvot.

Laihuus ei merkitse terveyttä vaan on silti katsottava että syö terveellisesti, vaikka ei liho.

Vierailija
46/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, syö aamupäivällä kevyen salaatin, niin voi myöhemmin syödä noita herkkuja ja siltikään ei välttämättä päivän kalorit täyty. Terveellistä tuo ei kuitenkaan ole, mutta ihan loogisesti selitettävissä.

Höpö höpö. Kaikki olisimme hoikkia, jos voisi päivittäin syödä hampurilaisaterian ja vielä kevyen salaatinkin.

Big Mac Menu sisältää n. 1100 kaloria. Kevyt salaatti riippuu täysin sisällöstä ja etenkin kastikkeesta, mutta koska sanottiin erikseen että kevyt niin laitetaan vaikka 300. Yhteensä siis 1400 kaloria. Ellei ole todella lyhyt nainen, niin 1400 kaloria päivässä pitää ihmisen kuin ihmisen hoikkana. Minä olen 175cm hoikka nainen, ja jos en ole aktiivinen niin peruskulutukseni, ihan vain hengissä pysyminen, on n. 1800 kaloria päivässä. Ja tämä siis olettaen, etten liiku ollenkaan ja olen toimistotyössä. Jos lisätään vähän liikuntaa tai aktiivisempi työpaikka, päivittäinen kulutukseni nousee 2000 kalorin paikkeille.

Hyvin voi mättää vaikka pelkkää pizzaa koko elämänsä ajan, kunhan vaan päivän kalorit pysyy kulutuksen paikkeilla. Terveellistä se ei ole, mutta painoon ei vaikuta mitä syö vaan kuinka paljon kaloreita.

Vierailija
47/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorempana tällaiset geenit noin 25-vuotiaaksi asti että söin mitä tahansa niin olin pelkkää luuta ja nahkaa. Sen jälkeen alkoi paino pikkuhiljaa nousta ja rupesin vähentämään pahinta herkuttelua. Nyt normaalipainon alarajoilla ihan perussyömisellä.

Vierailija
48/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyse olla kilpparin liikatoiminnasta tai ns piilevästä kilpparin liikatoiminnasta? Jälkimmäistä olen epäillyt itselläni - olen aina ollut tosi hoikka ja matalissa rasvoissa vaikka elän pakastepitsalla ja pastalla, hikoilen jonkin verran (erityisesti öisin), olen tosi "nopealiikkeinen" (tututkin huomautelleet tästä...) ja syke sekä verenpaineet aika korkealla näin nuorelle ja hoikalle ihmiselle. Toisaalta, jotkin oireet (esim kuumuuden tunne - päinvastoin, olen aika palelevainen ja kädet aina kylmät) ei sitten ollenkaan täsmää. Olisiko täällä ketään joka on kärsinyt vastaavista oireista/saanut ehkä jopa diagnoosin?

Vierailija
49/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oma valinta. Elämä on valintoja täynnä

Vierailija
50/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpipaskoja on paljon laihoissa

Vierailija
51/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun mies on kolmekymmentä, syö 5 kertaa päivässä ja siihen päälle ihan liikaa herkkuja, juo melko paljon kaljaa ja lähinnä istuu koneen ääressä. Silti ei ikinä liho. Hän on ollut pienestä pitäen laiha luikku. Oma siskoni myös samanlainen, itse en valitettavasti saanut sellaista geeniä.

Vierailija
52/80 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla, Hyvät geenit, liikkuva työ ja kunnon treeni (sali tai juoksulenkki) 3-5 kertaa viikossa(40v/169cm/62kg).

Ja se perussafka mitä useimmiten syö on normaalia ruokaa kuitenki.

Hyvin voi syödä suklaalevyn ja sipsipussin hamppariaterian jälkeen. Muttei joka päivä.

Vierailija
53/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vaikka alkoholisteja, oikeita sellaisia. Harvalla on ylipainoa. Päivän kalorit saadaan alkosta, niin ei ole tarvetta muuta syödä. 

Eikö se mene juuri päinvastoin? Kun googlaan sanat ylipaino ja alkoholismi, tulosten mukaan alkoholi on suurimpia syitä suomalaisten lihavuuteen.

Lisäksi tuntemani alkoholistit ovat joko ylipainoisia tai pulleamahaisia.

Niin lihavia ovat ne alkoholistit, jotka elävät myös normaalia elämää syöden normaalia ruokaa. Nämä kunnon juopot ei kyllä välttämättä syö yhtään mitään (max. 1 makkaransiivu) ja saavat itsensä kylläiseksi juomalla. Ja se alkkisten pullea pöhömaha ei ole läskiä.

Ei "oikeaa alkoholistia" voi määritellä niin, että hän ei syö mitään.

Jos alle 60-vuotiaana maksakirroosiin kuollut reilusti ylipainoinen alkoholistiäitini ei ollut oikea alkoholisti, niin sitten kukaan ei ole.

Vierailija
54/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta tehtiin hyvä brittidokkari, jossa seurattiin näitä "läpipaskojia" ja laitettiin dieetille, jonka oli tarkoitus nostaa painoa. Jokaisen kokelaan paino nousi normaalisti, paitsi yhden aasialaisen miehen, jonka paino nousi hieman odotettua vähemmän. Kun ensin seurasivat näitä tyyppejä, niin totesivat, että päivittäinen kokonaiskalorimäärä jäi lopulta vähäiseksi ja nämä luontaisesti hoikat ihmiset esimerkiksi tasapainottivat  edellisen päivän mässäilyjä paastoamalla seuraavana päivänä sitä sen erikoisemmin tiedostamatta. 

Ei siis ole olemassa mitään läpipaskojia, vaan joillakin ihmisillä vain toimii energian saannin säätely paremmin eli eivät syö yli kulutuksensa söivät sitten roskaruokaa tai salaattia.

Vierailija
55/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Mieti niitä kaloreita! Oikeasti hampurilaisaterialla ja kevyellä salaatilla saa ehkä 1500 kcal tai jopa vähemmän ja jos ei muuta syö, niin pysyy hoikkana ja piste. Jos taas syö vähän aamupalaa, kevyttä salaattia runsaampaa lounasta, välipaloja ja sitten sen hamppariaterian päivittäin, niin lihoo.

Vierailija
56/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni syö joka päivä 1-2 isoa karkkipussia (esim. kaatissäkki ja choco remix). Tämän lisäksi vetää vielä twixin, pari Vanhaa autoa ja jäätelön. Tiedän tämän, koska olen asunut hänen kanssaan. On hoikka kuin Carrie Bradshaw. Mutta muuta hän ei sitten syökään. On välillä kokeillut syödä oikeaa ruokaa (karkkimätön lisäksi). Pelästyi, kun alkoi lihomaan, joten palasi vanhaan "hyvään" ruokavalioon. 

Vierailija
57/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun niihin jotka voivat syödä ihan mitä vaan. N39 ja 57kg.

Minä myös. Kaksi lasta, ikää 38v ja paino 52kg. Joka viikko syön herkkuja enkä harrasta mitään liikuntaa. Fyysinen työ ehkä auttaa.

Vierailija
58/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni syö joka päivä 1-2 isoa karkkipussia (esim. kaatissäkki ja choco remix). Tämän lisäksi vetää vielä twixin, pari Vanhaa autoa ja jäätelön. Tiedän tämän, koska olen asunut hänen kanssaan. On hoikka kuin Carrie Bradshaw. Mutta muuta hän ei sitten syökään. On välillä kokeillut syödä oikeaa ruokaa (karkkimätön lisäksi). Pelästyi, kun alkoi lihomaan, joten palasi vanhaan "hyvään" ruokavalioon. 

Niin?

Mitä on karkeissa? Kaloreita.

Mitä on "oikeassa ruoassa"? Kaloreita.

Mikä saa ihmisen lihomaan? Liian suuri määrä kaloreita.

Mikä saa ihmissen laihtumaan? Kun syö vähemmän kaloreita kuin mitä kuluttaa.

Se mistä kalorit tulevat ei ole käytännössä mitään merkitystä fysiologian kannalta.

Vierailija
59/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperaktiivisuus selittää tätä monella. Moni ei ole kotonakaan koskaan paikoillaan.

Vierailija
60/80 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mega-ateriassa on huikeat 1300 kcal, kun juomaksi ottaa vettä (tai siis zero colaa, mikä on sama asia). Ei sillä liho vauvakaan.