Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa jos en osaa hommata vuokra kämppää?

Vierailija
23.04.2020 |

Olen asunut äitini kanssa aikuisikään saakka enkä ole koskaan joutunut sitä tekemään. Lisäksi kärsin erilaisista mt ongelmista. Jos haen vuokra asuntoa, epäilen osaisinko ja pystynkö hoitamaan kaikki tarvittavat asiat liittyen siihen yksin. Vanhemmistani ei ole apua sillä äitini on sairas ja isäni asuu toisella paikkakunnalla. Voiko kukaan auttaa tälläisessä tilanteessa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://asunnot.oikotie.fi/vinkit-ja-oppaat/oppaat/vuokralaisen-opas/

Ensimmäinen askel on miettiä, minkä hintaisen asunnon pystyt vuokraamaan ja millä maksat sen. Jotkut vuokranantajat ottavat mielellään työttömiä vuokralaisia, toiset taas eivät edes harkitse, mutta tätä sinun on mahdotonta tietää etukäteen. Valmistaudu kuitenkin vastaamaan kysymykseen. 

Takuuvuokra kannattaa myös miettiä etukäteen. Suurin osa vuokranantajista on joko isoja yhtiöitä tai ihan tavallisia, mukavia ihmisiä. Ei heillä ole syytä huijata sinua. Älä turhaan tee tästä isompaa asiaa kuin se on. 

Vierailija
42/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sä voit sanoa, että et tiedä miten nämä asiat menee, kun "miehesi" on hoitanut tällaiset asiat aikaisemmn ja nyt olette "eronneet" ja olet uuden edessä. Jos siis tuntuu että jotain pitää selitellä.

Yleensäkin asioita hoitaessa voi kysyä että "Miten edetään?" Itse olen 31-vuotias ja varsin tottunut hoitamaan asioita niin henkilökohtaisessa elämässä kuin työelämässäkin. Silti minäkään en tiedä kaikkea, koska kaikkiin asioihin ei ole olemassa mitään valmista kaavaa, vaan silloin kysytään että miten edetään. Se on sitä neuvottelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan