Olen allerginen kissoille mutta naisystävä ei siitä huolimatta ole valmis luopumaan omastaan
Olemme seurustelleet nyt puolisen vuotta ja puhetta ollut yhteen muutostakin jne. Ongelma on että naisystävällä on kissa ja hän ei ole valmis luopumaan siitä..Tämä pistää kyllä itsellä pään pyörälle. Miten se kissa voi olla niin tärkeä?
M28
Kommentit (73)
Mä luovuin kissasta puolen vuoden tuntemisen jälkeen ja muutin miehen luo, koska vanhempani pystyivät ottamaan kissan. Mies tosin ei missään vaiheessa vaatinut luopumaan mistään vaan itse tein aloitteen muuttoon. Käydään usein katsomassa kissaa ja toiveena on, että mies siedättyisi sen verran, että voidaan joskus isompaan taloon ottaa kissa, tähän kolmioon ei haluta enempää lemmikkejä. Meillä on tällä hetkellä koira, joka myös totutettiin kissaani ja joka on kavereita sen kanssa.
Minulla on kissa ja olen mies enkä edes alkaisi tapailla naista joka on allerginen kissoille, ei siitä tulisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
KirkkoSisko kirjoitti:
Hei ap.
Kun mietitään parisuhteen sitoutumista ja yhteen muuttamistakin, joudutaan miettimään, millä pelisäännöillä yhteinen elämä on mahdollista. Useissa asioissa voidaan tehdä kompromisseja, mutta on niitäkin asioita, jotka ovat joko tai. Jos allergiasi takia et voi asua kissataloudessa, silloin yhteen muuttaminen lienee mahdotonta. Mietin, onko kysymyksesi takana muutakin epävarmuutta siitä, miten sitoutuneita sinä tai kumppanisi olette suhteen jatkamiseen? Uskon, että ratkaisuja löytyy lähes kaikissa tilanteissa jos niihin ollaa motivoituneita. Millä tavalla tapailette nyt, kun ette vielä asu yhdessä? Käytkö kuitenkin höänen kotonaan, vai tapaatteko vain sinun luonasi kissan jäädessä kumppanisi kotiin?
Toivottavasti saatte rauhaa ja aikaa miettiä, onko teillä yhteinen tulevaisuus. Vastausta ei kannata hätiköidä. Mikäli puolisosi päättää valita luopua kissasta, hänkin tarvitsee asiaan kypsyttelyaikaa.Entäs jos tulee bänät ja kissa on ehditty hävittää.
En ainakaan itse pystyisi luopumaan kissoistani 3 kpl miehen takia jos sellainen tilanne tulisi mietittäväksi niin näin joutuisin sanomaan. Nykyään erotaan muutenkin niin pienten asioiden takia, että melkein voi kissojensa pysyvään rakkauteen luottaa enemmän.
Kissojen rakkauteen? Miten joku voi olla noin sairas?
Ei se lemmikki ole mikään irrallinen objekti. Esim. Koira on ollut mulle lapsuudenhaave, ja suurin ja mieluisin harrastus. Jos mies vaatisi luopumaan koirasta, se olisi sama kuin vaatisi minua luopumaan itsestäni tai oikeasta kädestäni. Siinä missä koira pysyy aina rinnallani, ei miehestä koskaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti allerginen kissoille et voi seurustella ihmisen kanssa joka asuu kissojen kanssa. Kissankarvoja / hilsettä on siinä ihmisessä niin kauan kun elää samassa asunnossa kissan kanssa.
Kissaihmiset eivät sitten huolehdi hygienistaan ja vaatteistaan? Kiitos varoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon naisystävän arvostuksesta sinua kohtaan. Sinuna etsisin sivussa toista naisystävää.
Enemmän ap:n teksti kertoo miten vähän ap arvostaa (toivottavasti pian ex) naisystäväänsä. Ja miksi ihmeessä sivussa? Olet siis sitä mieltä että ap on selkärangaton ja mu**ton ra uk kis, joka ei uskalla jättää naista. Taidatte sekä sinä että ap pelätä naisia 😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Taasko?
En ymmärrä, miksi kissaihminen ja kissa-allerginen edes alkaisivat tapailla. Kun itselläni oli koiria, oli itsestäänselvyys, että jos mies ei pidä koirista (saati jos on niille allerginen), niin ei meidän kannata jatkaa tutustumista.
Ollaan asian ytimessä
Itselleni suurempi ongelma kuin itse allergia olisi se, jos kumppani ei ymmärtäisi lemmikin voivan olla tärkeä. Itse kissaihmisenä en voisi ottaa samaan talouteen ihmistä, joka mahdollisesti kohtelisi kissaa huonosti ja väheksyvästi. Mieheni on onneksi eläinrakas itsekin ja otti kissani hienosti omakseen, kun muutettiin yhteen.
Exän kanssa oli sellainen tilanne, että hän oli allerginen astmaatikko. Hän sai aluksi oireita kissasta, mutta siedättyi ajan kanssa. Mikäli allergiasta olisi tullut ongelma, kissa olisi ollut se, joka olisi jäänyt. Se oli ensin, enkä olisi antanut pentuikäistä, arkaa ja juuri minuun kiintynyttä kissaa pois suhteen takia, jonka jatkosta tulevaisuudessa ei ollut mitään takeita. Sillä kun oli mahdollisia elinvuosia jäljellä jopa lähemmäs 20 ja elossa tuo on vieläkin, lähes 15-vuotiaana. Suhde sen sijaan päättyi kahden vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon naisystävän arvostuksesta sinua kohtaan. Sinuna etsisin sivussa toista naisystävää.
Suurin piirtein kaikki me tässä ketjussa olemme kehottaneet ap:tä etsimään toista naisystävää. Ei sivussa vaan ihan avoimesti. Ei olisi alun alkaenkaan kannattanut jatkaa sellaiseen ihmiseen tutustumista, jonka kanssa ei voi olla yhteistä tulevaisuutta.
Ja jokainen meistä myös tunnistaa provon sellaisen lukiessaan. Tämän provon tehtävä oli saada naiset luopumaan lemmikin ottamisesta siinä pelossa, että sitten joku mies ei huolisikaan.
Provon menestys: -4/10.
En minäkään luopuisi. Mulla on aina ollut lemmikkejä eikä se ole yhdellekään miehelle ollut mikään kynnyskysymys. Nykyinenkin ymmärsi heti, että minä ja koirani tullaan pakettina ja tulevat loistavasti juttuun. Miksi edes ryhtyisin suhteeseen ihmisen kanssa joka ei pidä eläimistä? Jotain vikaa sellaisessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ap:n teksti kertoo miten vähän ap arvostaa (toivottavasti pian ex) naisystäväänsä. Ja miksi ihmeessä sivussa? Olet siis sitä mieltä että ap on selkärangaton ja mu**ton ra uk kis, joka ei uskalla jättää naista. Taidatte sekä sinä että ap pelätä naisia 😂😂😂😂😂😂
En ole sitä mieltä. Naisystävä ei selkeästikään näe suhteella tulevaisuutta ja pitää miestä vain varalla. AP:n kannattaisi tehdä siksi samoin. Emme pelkää naisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti allerginen kissoille et voi seurustella ihmisen kanssa joka asuu kissojen kanssa. Kissankarvoja / hilsettä on siinä ihmisessä niin kauan kun elää samassa asunnossa kissan kanssa.
Riippuu ihan siitä, kuinka paha/lievä se allergia on. Jotkut kestävät lyhytaikaisen altistumisen, mutta pidempiaikainen altistuminen, kuten kissan kanssa samassa asunnossa asuminen, aiheuttaisi työkykyä alentavia oireita.
Mene siedätyshoitoon allergiasi vuoksi, ihan julkisen kautta pääsee. En todellakaan luopuisi lemmikistäni kenenkään vuoksi. Kun eläimen ottaa, sen ottaa koko sen elämän ajaksi, ei vain siksi ajaksi kun ei ole hankaluuksia tai muita ongelmia. Sitä kutsutaan sitoutumiseksi ja vastuunkannoksi.
Sinkkuna sivuutan kissan omistavat naiset automaattisesti. Miksi aloittasin suhteen allergiani kohteen omaavan henkilön kanssa?
Ei parisuhteessa pitäisi vaatia toista luopumaan mistään toiselle tärkeästä
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna sivuutan kissan omistavat naiset automaattisesti. Miksi aloittasin suhteen allergiani kohteen omaavan henkilön kanssa?
Ja noin ap:nkin olisi pitänyt tehdä.
Jos yhteen muutto on ehto suhteen jatkumiselle, jää jäljelle vain yksi vaihtoehto: ERO!
Kissani ja koirani ovat loistava tunnistamaan henkilön jolla on huonoja ajatuksia minua kohtaan.
Koirani tulee seisomaan vierelleni ja kissa menee kaapin päälle ja tuijottaa.. Tiedän samantien ettei henkilöön voi luottaa..
Semmoista miestä ei tämän maapallon päällä olekaan jonka vuoksi luopuisin rakkaista lemmikeistäni. En missään nimessä jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa, joka ei pidä eläimistä.
Erotkaa, se on teille molemmille parempi. Vaikka trollihan tämä taas on, pakollinen kissavihaketju joita tänne ilmestyy säännöllisen epäsäännöllisesti.