Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosali ja korona

Vierailija
23.04.2020 |

Fitness 24/7 antoi jäädyttää jäsenyyden yhdeksi kuukaudeksi ilmaiseksi koronan takia. Tämän jälkeen jöödytys maksaa puolet norni hinnasta. Jäsenyyden peruutuksessa on kahden kuukauden irtisanomisaika eikä jäsenyyttä voi jäädyttää irtisanomisajaksi. Tuntuu vähän kohtuuttomalta tässä eriloistilanteessa, että on maksettava jos ei tunnu turvalliselta mennä salille. Ja siis jäsenyyttä en toki normitilanteessa haluaisi perua vaan nyt koronan vulksi ei tunnu fiksulta mennä sinne.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt salilla toistaiseksi normaalisti, eli 3 krt vko.

Salilla maksimissaan samaan aikaan 5 hlöä, useimmiten 1-2 itseni lisäksi. Itse desinfioin laitteet käytön jälkeen, näin tekevät muutkin. Käytän hanskoja. Salilla ei juuri koskaan muutenkaan ketään flunssaisia/kipeitä näy. Varoetäisyyksiä noudatetaan. Otaksun, että pinnoilta saatu korona-virus lienee aika harvinainen.

Jokainen tekee tietenkin oman riskianalyysinsä, mutta jos rokote tulee laajaan jakeluun aikaisintaan syksyllä 2021, niin itse en ajatellut pitää niin pitkää treenitaukoa.

M43

Vierailija
42/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt koko tämän ajan salilla vaikka muuten olen noudattanut ohjeistuksia. Iso kiitos siitä että ovat pitäneet ovet auki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt, koska sali jolla käyn sulki ovensa. Eipä ole tarvinnut miettiä uskaltaako mennä. Nyt kun avautuu taas, aion alkaa taas käydä. Ei vaan tuu kotona tehtyä, vaikka ostin kahvakuulatkin.

Vierailija
44/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kohtuutonta asiakkaalle, mutta ei yhtään sille yrittäjälle, niinkö? Ei se yrittäjä sitä koronavirusta ole laittanut liikkeelle, joten eipä tuosta yrittäjää voi moittia. Sinä itse valitset, käytkö vai etkö käy ja irtisanomisajan puitteissa voit lopettaa jäsenyyden kokonaan (olet tähän sitoutunut). 

Ei minusta ole ollenkaan kohtuutonta saada joko lopettaa jäsenyys ilman irtisanomisaikaa tai jäädyttää jäsenyys irtisanomisajaksi.

Koronan vuoksi lomautettuna jokainen kymppi on tärkeä minulle.

Luuletko, että ne kympit on vähemmän tärkeitä muille, kuten niille kuntosaliyrittäjille, joiden asiakkaista valtaosa on koronan takia kadonnut?

Voit tottakai irtisanoa jäsenyytesi, niillä ehdoilla ja sillä irtisanomisajalla, josta olet sopinut. Koska tulevaisuutta ei voi ennustaa, riski lomautuksesta ja työttömyydestä on aina ollut olemassa. Ei se korona ole kuntosalinkaan syytä ja he kärsivät tilanteesta myös, miksi sovittuja ehtoja tulisi kohtuullistaa entisestään juuri sinun eduksesi?

En toki tarkoita että ehtoja tulisi kohtuullistaa vain minun edukseni, vaan että isot yritykset voisivat helpottaa entisestään tukalaa tilannetta ja tarjota poikkeustilanteessa mahdollisuuden lopettaa jösenyys ilmam ylimääräisiä kuluja. Toki jäsenyyden uudelleen aloitus maksaa hieman ylimääräistä, mikä on minusta ok, ja salikin saa hieman takaisin menetettyjä rahoja.

Vierailija
45/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti käynyt koko ajan

Vierailija
46/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun kohta porukkaa käy taas ihan normaalisti, ihanaa kun on saanut rauhassa treenata. 😬

Vierailija
47/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä en käy salilla, vaikka normaalisti olen käynyt siellä joka päivä. Minusta te, jotka käytte, olette just samanlaisia friiraidereita kuin ihmiset, jotka jättävät lapsensa rokottamatta. Jos kaikki toimisivat teidän tavallanne, salit olisivat ihan täynnä ja epidemia sen kun pahenisi. Ja kun tämä tauti ei toimi niin, että sairastuisitte vain itse, vaan pahimmassa tapauksessa teidän kauttanne tauti leviää johonkin riskiryhmäläiseen, joka joutuu sairaalaan ja menehtyy.

Eräs kaverini ilmoitti käyvänsä salilla, koska hänen puoliso on töissä sairaalassa ja saa sieltä kuitenkin jossain vaiheessa tartunnan. Että semmoisia tyyppejä siellä salilla pyörii.

Vierailija
48/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elixia avaa tänään ovensa.Ryhmäliikunta tunneille ei pääse kun ottavat 9 ihmistä siihen.Ei siis mitään toivoa päästä.Koko sovellus meni ihan tukkoon kun ihmiset yrittivät varata.Ymmärrän,että ottavat tuon 9 kun sitä pitää noudattaa,mutta jos et pääse tunneille niin ei mitään järkekä maksaa kuukausimaksua.

Vierailija
49/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota fitness24/7 siivoojien taitoihin. Käyttävät halvinta mahdollista firmaa ja se näkyy heidän työskentelytavoissa...

Vierailija
50/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä ei ole aamuisin ollut ketään, niin miten se tarttuis??? Käytän kertishanskoja ja huolehdin hygieniasta. En tajua näitä jankkaajia, kukaan ei pakota salille jos ei sinne halua mennä!

Vierailija
51/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elixia avaa tänään ovensa.Ryhmäliikunta tunneille ei pääse kun ottavat 9 ihmistä siihen.Ei siis mitään toivoa päästä.Koko sovellus meni ihan tukkoon kun ihmiset yrittivät varata.Ymmärrän,että ottavat tuon 9 kun sitä pitää noudattaa,mutta jos et pääse tunneille niin ei mitään järkekä maksaa kuukausimaksua.

Kannattaako ryhmäliikuntaa aloittaa jos sen toteuttaminen on noin haastavaa...

52/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin selkä kipeytyy heti,jos en treenaa salilla. Kävisin myös pilatestunneilla, jos niitä järjestettäisiin. Kotitreenit eivät tehoillaan ihan vastaa salitreeniä. Mielestäni vain riskiryhmien pitäisi pysyä pois kuntosaleilta, ihan oman terveyden vuoksi.

Vierailija
53/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota fitness24/7 siivoojien taitoihin. Käyttävät halvinta mahdollista firmaa ja se näkyy heidän työskentelytavoissa...

Sama. Olen nähnyt kuinka naissiivooja jätti naisten pukkarin välistä, avasi oven ja otti harjalla vähän siinä kynnyksellä. Paikalla olin vain minä, ei mitään syytä olla siivoamatta, lähti pois salilta hieman edelläni. Suihkut ihan selkeesti jäi välistä ja roskat.

Jäädytin nyt puoleksi vuodeksi mutta hetken funtsittuani päätin käydä lopettamassa koko jäsenyyden. Voin käydä siistimmässä,tilavammassa salissa kun maksan vitosen enemmän/kk. Halvalla ei saa hyvää.

Vierailija
54/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt mielessä, että voit olla itse se oireeton tartuttaja? Valoja päälle ihmiset.

Vierailija
55/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt mielessä, että voit olla itse se oireeton tartuttaja? Valoja päälle ihmiset.

Häh? Juurihan tuossa ihmettelin kannattaako ryhmäliikunta aloittaa vielä???

Vierailija
56/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Elixiassa (kävin 5-6 x vko), mutta en missään tapauksessa vielä mene sinne vaikka keskukset aukesivat tänään. Toukokuun jäsenyyden jäädytin ja todennäköisesti en mene vielä kesäkuussakaan. Olen treenannut kotona, ihan hyviä treenejä saan tehtyä.

Elixiaanhan meni silloin ennen sulkemista treenaamaan sairastunut mies, en valitettavasti luota yhtään näihin, joiden mielestä pikkuisen sairaana on ihan ok treenata.

Vierailija
57/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla käynnin vielä jotenkin tajuan, mutta ryhmäliikuntaa on ihan älytöntä järjestää keskellä pandemiaa.

Vierailija
58/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt 40 vuoden ajan, nyt en jatkanut vuosijäsenyyttä. niin täynnä jengiä että sieltä sen saa jos aukeaa, käsistä tai ilmasta.

koronalingon sijaan hommasin

- vatsa ja selkäpenkin. joka aamu nämä.

- käsipuntit, irrotettavat kiekot a 20 kg. ojentajat koukistajat siivet, kyykyt.

näillä ja hybridifillarilla 3xvko pysyy hyvin kuosissa.

ei tarvi olla 2 viikkoa letkuissa tai täristä kuumeessa tai yrittää hiilihanko-osaston sijasta päästä vintille. vielä

Vierailija
59/65 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Häh? Juurihan tuossa ihmettelin kannattaako ryhmäliikunta aloittaa vielä???

Sorii! Aiempi kommenttini oli tarkoitettu sille tyypille, joka käy aikaisin aamulla salilla.

Vierailija
60/65 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilannehan jatkuu varmasti vuoden loppuun. Eli siinä mielessä luultavasti nyt on turvallisempaa käydä salilla kuin vaikka kesällä tai syksyllä. Niillä paikkakunnilla siis, joissa ei ole paljon tapauksia. Saleilla ei ole ollut niin paljon porukkaa etteikö tartuntariski olisi sen suurempi kuin vaikka kaupassa tai työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme