Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosali ja korona

Vierailija
23.04.2020 |

Fitness 24/7 antoi jäädyttää jäsenyyden yhdeksi kuukaudeksi ilmaiseksi koronan takia. Tämän jälkeen jöödytys maksaa puolet norni hinnasta. Jäsenyyden peruutuksessa on kahden kuukauden irtisanomisaika eikä jäsenyyttä voi jäädyttää irtisanomisajaksi. Tuntuu vähän kohtuuttomalta tässä eriloistilanteessa, että on maksettava jos ei tunnu turvalliselta mennä salille. Ja siis jäsenyyttä en toki normitilanteessa haluaisi perua vaan nyt koronan vulksi ei tunnu fiksulta mennä sinne.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikaveri sanoi että kova rasitus alentaa väliaikaisesti immuniteettiä, suositteli pitämään treenitason sellaisena että ei menisi maksimilla.

Vierailija
22/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän salilla kävijät ole niitä perusterveitä, joille korona on läpihuutojuttu.

Kyllä, ihan on kirkossa kuulutettu, papin siunaamana omaisten läsnäollessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärikaveri sanoi että kova rasitus alentaa väliaikaisesti immuniteettiä, suositteli pitämään treenitason sellaisena että ei menisi maksimilla.

Muista kertoa lääkärikaverillesi haluatko punaisia vai valkoisia ruusuja.

Vierailija
24/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivisin siellä on ollut itseni lisäksi max 2 hlöä, joten ei ole ollut tarvetta lopettaa salilla käyntiä. Eri asia jos kävijöitä olisi paljon. Kyseessä iso sali.

T.1

Vierailija
25/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät tartuta eli myös harrastusryhmät pitäisi saada auki. Kalliita kausimaksuja on maksettu ilman harjoituksia.

Vierailija
26/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät tartuta eli myös harrastusryhmät pitäisi saada auki. Kalliita kausimaksuja on maksettu ilman harjoituksia.

Mistä tieto ettei lapset tartuta?

Ja näillä nuorilla ja terveillä, jotka siellä salilla käyvät on usein myös pieniä lapsia. En itse ole niinkään omasta puoletani huolissani, mutten halua sairastua ja tartuttaa vauvaani.

Vierailija
27/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskalla mennä salille.

Mulla on 10x-kortti, jossa noin neljä kertaa jäljellä. Se menee pian vanhaksi.

En silti halua mennä salille ja vähän mietin että miksi jotkut menee?

Onko se salitreenaaminen niin pakollista, ettei muutamaa kuukautta voi pitää taukoa ja esim jumppailla kotona kehonpainolla?

Mulla muutaman kuukauden salitauko kasvoi useamman vuoden mittaiseksi. Samalla tuli lisää 15kg, lihakset surkastuivat ja lääkärikin huolestui. Että joo siksi menen

Etkö pysty tekemään kotona kehonpainotreeniä? Kroppa saa erilaista ärsykettä.

Tykkään itse treenata salilla ja nostaa rautaa, mutta otan tämän koronakevään erilaisen treenin kannalta. Saan kehonpainotreenillä ihan hyvät ja hapottavat treenit tehtyä.

Vierailija
28/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista kertoa lääkärikaverillesi haluatko punaisia vai valkoisia ruusuja.

Tämä on ihan asiallinen ketju, voitaisko pitää se sellaisena?

Vierailija
29/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se immuniteetti mitataan siellä sairaalassa ja teho-osastolla, ei juoksumatolla.

Vierailija
30/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kohtuutonta asiakkaalle, mutta ei yhtään sille yrittäjälle, niinkö? Ei se yrittäjä sitä koronavirusta ole laittanut liikkeelle, joten eipä tuosta yrittäjää voi moittia. Sinä itse valitset, käytkö vai etkö käy ja irtisanomisajan puitteissa voit lopettaa jäsenyyden kokonaan (olet tähän sitoutunut). 

Tuo irtisanominen näyttää muuten olevan ihan mahdotonta yhdessä isommassa ketjussa. Ainoa yhteydenottokeino heillä on tällä hetkellä sähköposti, johon kukaan ei vastaa. Kuukauteen ei ole asia edistynyt, mutta seuraavaa laskua sieltä jo pukkaa. Eipä siinä mitään, jos siellä on oikeasti kova kiire tai vastaavaa ja asia hyvitettäisiin jälkikäteen, mutta pahoin pelkään, että sitä ihmettä ei tule tapahtumaan... On se kumma, että monessa muussa paikassa silti hoituu asiat.

Vierailija
31/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt koko ajan aamupäivisin salilla 4x vko eikä pelkoa tartunnasta ole ollut, iso sali ja pari tyyppiä mun lisäksi ollut. Toisaalta harmi nyt kun kaikki alkaa taas käydä.

Vierailija
32/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki ehkä tuo treenin pitäminen lyhyenä. Jos tekisi ns. pakolliset salilla ja muun himassa...

No itse en kyllä viitsi puolen kunnin takia salille raahautua. Salilla täysi treeni tai ei ollenkaan.

Vierailija
33/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt ihan normaalisti salilla, ei siellä käy kuin muutama tyyppi aamupäivisin.

Tutkimusten mukaan pinnoista se ei edes tartu kovin helposti, joten miksen kävis?? Fressin asiakas siis oon.

Sanotaanhan sen kuitenkin säilyvän pinnoilla useita tunteja. Riippuu toki salista kuinka paljon kävijöitä on, mutta kuitenkin useat(kymmenet) ihmiset käyttävät samoja laitteita siivousten välissä.

Tähän auttaa se, että pesee kädet tullessa ja mennessä, ja tarvittaessa siinä välissä jos haluaa koskea naamaansa. Saleilla on yleensä myös puhdistussuihkeita välineitä varten.

Vierailija
34/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se immuniteetti mitataan siellä sairaalassa ja teho-osastolla, ei juoksumatolla.

Öö, jos joutuu sairaalaan tai yleensä edes sairastuu, immuniteettia ei ole.

Vierailija
35/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, huomenna salille! On kyllä todellinen ilo tähän piinaavaan korona-aikaan.

Vierailija
36/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairastanut koronan ja ollut sen jälkeen 6 viikkoa kotosalla. Ajattelin pikkuhiljaa palata arkeen ja siihen kuuluu myös salilla käyminen. En todennäköisesti voi saada tautia uudelleen, enkä tartuta enää ketään.

Vierailija
37/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On osoitettu että Korona voi levitä ilmanvaihtohormien kautta:

https://www.foxnews.com/science/coronavirus-spread-via-air-conditioning…

Korona voi levitä myös pierun mukana:

https://www.thesun.co.uk/news/11401962/doctor-coronavirus-spreading-far…

https://nypost.com/2020/04/20/can-the-coronavirus-be-spread-through-far…

Ainoa tapa suojautua pieruja vastaan on pitää maskia kun kulkee liikenteessä

Vierailija
38/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaasti puhuessakin voi levittää lyhyessä ajassa moninkertaisesti enemmän aerosolia kuin yskäistessä, saati kuntosalilla hengästyneenä puuskuttaessa.

Vierailija
39/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakkaasti puhuessakin voi levittää lyhyessä ajassa moninkertaisesti enemmän aerosolia kuin yskäistessä, saati kuntosalilla hengästyneenä puuskuttaessa.

Siksi alankin käydä salilla aamuisin, kun siellä on lisäkseni vain pari tyyppiä. Kun pesen kädet lähtiessäni, enkä koske kasvoihin salilla ollessani, tartuntariski on lähes olematon.

Arvaan että alapeukkuja tulee. Miksi ihmeessä, kun sairastuneita kerran pitää saada lisää. Pysykää te halukkaat neljän seinän sisällä.

Vierailija
40/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kohtuutonta asiakkaalle, mutta ei yhtään sille yrittäjälle, niinkö? Ei se yrittäjä sitä koronavirusta ole laittanut liikkeelle, joten eipä tuosta yrittäjää voi moittia. Sinä itse valitset, käytkö vai etkö käy ja irtisanomisajan puitteissa voit lopettaa jäsenyyden kokonaan (olet tähän sitoutunut). 

Ei minusta ole ollenkaan kohtuutonta saada joko lopettaa jäsenyys ilman irtisanomisaikaa tai jäädyttää jäsenyys irtisanomisajaksi.

Koronan vuoksi lomautettuna jokainen kymppi on tärkeä minulle.

Luuletko, että ne kympit on vähemmän tärkeitä muille, kuten niille kuntosaliyrittäjille, joiden asiakkaista valtaosa on koronan takia kadonnut?

Voit tottakai irtisanoa jäsenyytesi, niillä ehdoilla ja sillä irtisanomisajalla, josta olet sopinut. Koska tulevaisuutta ei voi ennustaa, riski lomautuksesta ja työttömyydestä on aina ollut olemassa. Ei se korona ole kuntosalinkaan syytä ja he kärsivät tilanteesta myös, miksi sovittuja ehtoja tulisi kohtuullistaa entisestään juuri sinun eduksesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme