Miksi osalle ei mene jakeluun, että elämä ei ole kaikille valintoja?
Me osa joudumme tekemään ihan töitäkin elämämme eteen, eikä kaikki tipahda syliin tekemättä mitään. En ole elämässäni pystynyt valitsemaan muuta kuin sen, mitä ostan kaupasta, esimerkiksi asunto ja työ on pitänyt ottaa vastaan pakon sanelemina.
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Totta hiivatissa elämä koostuu omista valinnoista.
Itse valitset lähdetkö lukioon vai amikseen.
Itse valitset lähdetkö töihin vai jatkatko opintoja.
Itse valitset kuinka asumisen järjestät olit sitten lukiolainen, amislainen, töissä tai työtön.Ihan itse valitset.
Mikään ylläolevasta ei tipahda sinulle taivaasta. Jokaisen asian eteen olet tehnyt - valinnan.
Aika usein niistä valinnoista kuitenkin seuraa jotain muuta kuin mitä olisi voinut odottaa.
Valinnoista vain luettiin - joku kirja jossa naishenkilö valitsi useista hienoista puvuista keltaisen silkkisen. En nähnyt luonnossa kuin kerran 70-luvulla vaatekaapin jossa metrikaupalla yhden henkilön vaatteita.
Oikeasti nauratti käsite valinnoista, sinne mentiin mihin jouduttiin.
Ei tosiaan ole. Tajusin sen selvästi, kun katsoin hirmuisen villiä, siis sellaista maanisen villiä narkomaanien tyttölasta pihalla keinumassa.
Tulee kyllä olemaan rankka elämä. Ei voi kuin toivoa, että joku suunta löytyy jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole. Tajusin sen selvästi, kun katsoin hirmuisen villiä, siis sellaista maanisen villiä narkomaanien tyttölasta pihalla keinumassa.
Tulee kyllä olemaan rankka elämä. Ei voi kuin toivoa, että joku suunta löytyy jossain vaiheessa.
Lapsi on noin kahdeksan vuotta vanha
Vierailija kirjoitti:
Totta hiivatissa elämä koostuu omista valinnoista.
Itse valitset lähdetkö lukioon vai amikseen.
Itse valitset lähdetkö töihin vai jatkatko opintoja.
Itse valitset kuinka asumisen järjestät olit sitten lukiolainen, amislainen, töissä tai työtön.Ihan itse valitset.
Mikään ylläolevasta ei tipahda sinulle taivaasta. Jokaisen asian eteen olet tehnyt - valinnan.
Valitset itse sokeuden, syövän, lapsen käykyt kuoleman....
En ymmärrä miten ammattia ei voi muka valita itse tai edes alaa. Ja olen köyhä.
Hmmm, olen niin sanotusti yhteiskunnan pohjasakkaa noin ammattillisesti, en omaa mitään ammatillista koulutusta ja pääsin juuri ja juuri yläasteelta läpi. Mutta takana on pitkä työputki yli 40 vuotta ja kohta alkaa eläkevuodet. Mielestäni olen tehnyt enemmän oikeita valintoja kun vääriä mitä kyllä on tullut tehtyä ihan tarpeeksi.
Asun keskellä kaupunkia tilavasti omassa asunnossani, olen reissanut ympäri maailmaa (yli 50 maata), oma elämä, oma vapaus, omat rahat, oma omaisuus. Uskon että vietän mukavia eläkevuosia tropiikissa jos vaan terveys sen sallii.