Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Terveellinen, hyvä kotiruoka"= rasvaista makkarakastiketta ja perunoita tai makaronilaatikko ketsupilla hunnutettuna

Vierailija
23.04.2020 |

Ja sitten ihmetellään miten verenpaine nousee, kolesteroli nousee eikä housut mene kiinni vaikka syödään kunnon kotiruokaa eikä istuta mäkkärissä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just meni uuniin ihan tavallista kotiruokaa.

Ruusukaaleja, pinaattia, pestossa maustuneita broilerinfileitä. 

Vierailija
42/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään sitä, mikä lapsiin uppoaa ja se on juurikin tyyliä keitettyä makaronia murukastikkeella tai nakkikeitto. Kasvoin itse samalla ruualla, enkä osaa pitåä sitä minään demonina. 

Somessa istuminen sitä vyötäröä pullistaa ja verenpainetta nostaa, eikä perunat...

Meillä lapsiin on kummasti uponnut se, mitä ovat kotona tottuneet syömään. Kasvikset, kala jne, ei tarvitse mitään ketsuppiranuja olla. Meille se on tavallista ruokaa, joten emme tee lapsille omaa menua. Miksi lasten makua aliarvioidaan sitäpaitsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä huomannut, että monet suomalaiset kotiruuat on tylsiä eivätkä sisällä juuri mitään kasviksia, esimerkkinä jauhelihakeitto.

En tiedä miten sinä teet jauhelihakeiton, mutta minun tekemässäni keitossa on monia erilaisia kasviksia. 

Vierailija
44/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään aika vähän pastaruokia ja makaroniruokia, koska mielestäni makaroni on aika ravintoköyhää höttöä ja haluan syödä terveellisesti. Vältän myös prosessoitua lihaa (makkara), enkä käytä myöskään esim. valmismarinoituja lihoja juurikaan. Valitsen lisukkeeksi pastan sijaan perunan, bataatin tai vaikka kvinoa tai tattarilisukkeen. Täysjyväriisiä syödään myös. Ei pasta pannassa ole, eikä nuudelitkaan välillä.

Teen aika paljon patoja (johon voi laittaa juureksia vaikkapa), keittoja, wokkeja, salaatteja.

Pääpaino vihanneksilla ja lihalla, sivussa sitten jotain lisuketta.

Vierailija
45/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tarkoitus tehdä makaronilaatikkoa, tosin ilman lihaa ja laitan sekaan punajuurta. Ketsuppina olen nyt kokeillut Heinzin vähäsuolaista ja -sokerista versiota. Ei häviä maussa normille, Makaronit tummina.

Minä taas olen siirtynyt makaronittomaan "makaronilaatikkoon", jossa makaroni korvataan raejuustolla. Helkkarin hyvää ja paljon terveellisempää. 

Vierailija
46/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tarkoitus tehdä makaronilaatikkoa, tosin ilman lihaa ja laitan sekaan punajuurta. Ketsuppina olen nyt kokeillut Heinzin vähäsuolaista ja -sokerista versiota. Ei häviä maussa normille, Makaronit tummina.

Minä taas olen siirtynyt makaronittomaan "makaronilaatikkoon", jossa makaroni korvataan raejuustolla. Helkkarin hyvää ja paljon terveellisempää. 

Laitathan riittävästi voita, raejuustohan on rasvatonta.

Vierailija
47/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä elelin salaattilinjalla ja olin ylipainoinen. Tuli korona-aika, etätyömääräys ja kotiruoka. Nyt olen754 laihtunut normaaleilla kotiruuilla. Syön keittoja, laatikoita ym. perusruokia salaattia unohtamatta. Luulin, että lihoisin, mutta toisin kävi. Liikuntakin on lisääntynyt.

Salaattilinjalla=proteiinin puutteessa ei ihme jos lihoo.

Vierailija
48/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että itsellä nimenomaan kolesteroli arvot laskivat kun lisäsin rasvan syöntiä.  Pitää vaan katsoa mitä rasvoja syö.

Huvittavia nää kommentoinnit joissa rasvaa ja hiilareita pidetään jotain demonina kun keho nimenomaan tarvitsee proteiinia, rasvaa ja hiilareita toimiakseen.

Pitää vaan seurata minkälaisia hiilareita, rasvoja ym syö niin hyvä tulee.

Kolesterolin lasku ei ole automaattinen riskin lasku. Maissiöljy laski kolesterolia mutta valtimoahtaumat lisääntyivät. Kysehän on siitä hapettuuko kolesteroli eli antioksidanteista.

Vierailija
49/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam nam, itse en kyllä luovu lihapullakastikkeestani, johon siis kuuluu mm. Lidlin lihapullat, valkosipulia, tomaattimurskaa, lihaliemikuutio, jauhoja, ja voita. BMI on itselläni noin 21, joten ylipainoa ei ole.

T. Lidl-mies.

Vierailija
50/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään just noita ruokia! Nehän on just parhaita, juuri äsken tein spagettia ja jauhelihakastiketta. Eilen oli lihapullia ja muusia.

Myös sillä on merkitystä mitä EI syö. Meillä ei juuri juoda limsoja, ei oo karkkeja kuin karkkipäivänä, hyvin vähän mitään eineksiä. Ollaan kaikki terveitä ja hoikkia.

Vierailija
51/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen kaalipataa, jauhelihaa, sipulia, puuroriisiä, porkkanaa ja kaalia. Todella hyvää!

Nakki on teollinen tuote.

Vierailija
52/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein eilen kaalipataa, jauhelihaa, sipulia, puuroriisiä, porkkanaa ja kaalia. Todella hyvää!

Nakki on teollinen tuote.

Riisi on aivan turha kaalipadassa, lihaa voi laittaa enemmän.

Vierailija
53/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on chorizokeittoa, kalkkunawokkia ja riisiä (jämät evääksi töihin) ja kengurupihvejä ja pekoniparsaa. Makaronilaatikkoa en ole tehnyt liki 20 vuoteen, ja jauhelihakeitossa on paljon kasviksia.

Vierailija
54/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä huomannut, että monet suomalaiset kotiruuat on tylsiä eivätkä sisällä juuri mitään kasviksia, esimerkkinä jauhelihakeitto.

En tiedä miten sinä teet jauhelihakeiton, mutta minun tekemässäni keitossa on monia erilaisia kasviksia. 

Sama meillä. Porkkana, paprika ja kesäkurpitsa aika vakiona, joskus myös parsakaalia tai vaikkapa maissia. Tomaattisosetta sekaan. Ja silloin harvoin kun tehdään pelkällä porkkanalla, niin pidän huolen että sitä on kuitenkin enemmän kuin perunaa.

Vierailija
55/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään sitä, mikä lapsiin uppoaa ja se on juurikin tyyliä keitettyä makaronia murukastikkeella tai nakkikeitto. Kasvoin itse samalla ruualla, enkä osaa pitåä sitä minään demonina. 

Somessa istuminen sitä vyötäröä pullistaa ja verenpainetta nostaa, eikä perunat...

Toivottavasti lapsesi ovat fiksumpia ja ymmärtävät katkaista ravinneköyhällä ruokavaliolla kasvattamisen. Meillä syödään välillä makaroonilaatikkoa ja nakkikastiketta (tosin molempiin on ujutettu kasviksia), mutta myös parsarisottoa, linssicurrya, uunilohta ja kanasalaattia, kaikki lasten suosikkeja.

Vierailija
56/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä makaronilaatikossakin on muka vikana? Täysjyvämakaronia, vähärasvaista paistijauhelihaa, sipulia, paprikaa, rasvatonta maitoa ja reilusti kananmunaa. Salaattia tai kaaliraastetta reilusti kylkeen. On proteiinia, on täysjyvää, on kalsiumia ja lisukkeissa on kasviksia.

Vierailija
57/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä makaronilaatikossakin on muka vikana? Täysjyvämakaronia, vähärasvaista paistijauhelihaa, sipulia, paprikaa, rasvatonta maitoa ja reilusti kananmunaa. Salaattia tai kaaliraastetta reilusti kylkeen. On proteiinia, on täysjyvää, on kalsiumia ja lisukkeissa on kasviksia.

Sinun laatikossa on vikaa: Täysjyvä, vähärasvainen liha, rasvaton maito. Ravinteet puuttuu.

Vierailija
58/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun laatikossa on vikaa: Täysjyvä, vähärasvainen liha, rasvaton maito. Ravinteet puuttuu.

Hei rasvauskovainen, älä aina jaksa. 

Vierailija
59/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään tällä viikolla varmaan ensimmäistä kertaa tälle vuodelle spagettia (täysjyvä), koska paketti on menossa vanhaksi. Todellisuudessahan se säilyisi vielä pitkään, mutta tulipa hyvä syy käyttää se. Spagetin kiehautan vähäsuolaisessa vedessä. Puolisolle on sen kanssa oliiviöljyssä pinnalta paistettuja broilerin fileitä ja itselleni pannulla pyöräytettyjä beanit-suikaleita. Lisäksi kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia pilkottuna ja omassa annoksessani myös vähän jalapenoa. Tomaattipureeta, tippa punaviinietikkaa, sen jälkeen paistokset vuokiin ja tomaattimurskaa ja suolaa sekaan. Uunissa parikymmentä minuuttia. Sinä aikana teen vihersalaatin ja höyrytän parsakaalia ja ruusukaaleja.

Useimmiten syömme lisukkeena perunoita, arkiruokiin kuuluu myös paljon kiusauksia (perunasipulisekoitus, puolisolle lihaa tai kalaa ja nesteeksi kermaa, minulle soijasuikaleita, beaniteja tai papuja ja nesteeksi kaurakermaa, molempiin vuokiin reilusti kasviksia), jonkin verran makaronilaatikoita (puolisolle jauhelihaa, kasviksia ja munamaito, minulle soijarouhetta tai beaniteja, kasviksi ja kaurakermaa). Runsaasti tummanvihreitä vihanneksia kuten parsakaalia, pinaattia ja ruusukaalia, ja lähes aina tummista salaateista (pehtoorin salaatti) tehty vihersalaatti.

Vierailija
60/67 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään tällä viikolla varmaan ensimmäistä kertaa tälle vuodelle spagettia (täysjyvä), koska paketti on menossa vanhaksi. Todellisuudessahan se säilyisi vielä pitkään, mutta tulipa hyvä syy käyttää se. Spagetin kiehautan vähäsuolaisessa vedessä. Puolisolle on sen kanssa oliiviöljyssä pinnalta paistettuja broilerin fileitä ja itselleni pannulla pyöräytettyjä beanit-suikaleita. Lisäksi kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia pilkottuna ja omassa annoksessani myös vähän jalapenoa. Tomaattipureeta, tippa punaviinietikkaa, sen jälkeen paistokset vuokiin ja tomaattimurskaa ja suolaa sekaan. Uunissa parikymmentä minuuttia. Sinä aikana teen vihersalaatin ja höyrytän parsakaalia ja ruusukaaleja.

Useimmiten syömme lisukkeena perunoita, arkiruokiin kuuluu myös paljon kiusauksia (perunasipulisekoitus, puolisolle lihaa tai kalaa ja nesteeksi kermaa, minulle soijasuikaleita, beaniteja tai papuja ja nesteeksi kaurakermaa, molempiin vuokiin reilusti kasviksia), jonkin verran makaronilaatikoita (puolisolle jauhelihaa, kasviksia ja munamaito, minulle soijarouhetta tai beaniteja, kasviksi ja kaurakermaa). Runsaasti tummanvihreitä vihanneksia kuten parsakaalia, pinaattia ja ruusukaalia, ja lähes aina tummista salaateista (pehtoorin salaatti) tehty vihersalaatti.

Miksi haluat syödä huonosti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi