Suostutteko "velvollisuusseksiin" parisuhteissanne?
Eilen illalla oli taas tilanne, että mieheni halusi seksiä. Sanoin, että minä en tällä hetkellä seksiä halua, kun on niin kova stressi näiden poikkeusolojen takia, mutta voin sitä kyllä hänelle silti antaa. Tämä ei miehelle kelvannut (kuten ei koskaan kelpaa), koska ei kuulemma pysty kiihottumaan, jos tietää etten minä halua.
KIinnostaisi kuulla muiden mielipiteitä aiheesta. Naiset, annatteko velvollisuusseksiä ja miehet, otatteko sitä vastaan? Kiitos!
Kommentit (129)
En näe syytä, miksi en suostuisi. Jos olen väsynyt tai kipeä tilanne on toki eri mutta muuten haluan tehdä hyvää rakkaalleni. Miksi pitäisi mennä haluttomamman mukaan? Yhtä väärin sekin. Kompromisseja. Voi alkaa vaikka ei huvittaisi ja yleensä siihen syttyy mukaan. Ja suihin välillä otan jos ei muuten jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooh, suostun velvollisuusseksiin, koska en jaksa sitä "puutteessa" kiukuttelevaa kusipäätä muuten. Ja teen kyllä selväks et "pelkään" sitä kiukuttelua ja suostun niukinnaukin. Olen monta monta monta kertaa kehottanut hakeutumaan jonkun aina auliin muijan luokse, mutta ei se mee :(
Itse haluan seksiä noin 2 kertaa kuukaudessa, tämä määrä on suunnilleen tuplattu tällä kiukuttelulla. Että en siis hirveesti joudu "uhrautumaan".
Alapeukuttakaa vaan, ihan sama, meillä kyllä puhutaan asioista erittäin avoimesti ja muuten tullaan toimeen :) muunmuassa tuo kiukuttelu on käyty läpi monissa eri keskusteluissa, kuinka siitä tulee sellanen panopatja olo jne. Hän yrittää parantaa... hitaasti...
Entä sinä, mitä sinä yrität tehdä tilanteen korjaamiseksi?
Hyvä mies, hän siis yrittää parantaa kiukutteluansa, koska se ei johda kenenkään kannalta hyvään lopputulokseen. En pidä itseäni uhrina ;) Uhriuduitko itse nyt vähän kun niin moni harrastaa velsollisuusseksiä? Itsehän olen kehottanut miestäni menemään muualle jos ei kelpaa, sekään ei kelvannut. Hän tietää ettei seksi ole minulle tärkeää ja kiukuttelematta sitä saisi ns. mieluummin. Parantaakseni tilannetta, olen kertonu mitä toimenpiteitä kiukuttelun sijaan kannattaisi tehdä, koska pakkoseksiähän se silloin on.
Tiedostin kommenttia kirjoittaessani, että saan seksinpuutteesta kärsivät miehet hyökkäämään kimppuuni, ei se minua haittaa. Kuten sanoin, meillä puhutaan KAIKESTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooh, suostun velvollisuusseksiin, koska en jaksa sitä "puutteessa" kiukuttelevaa kusipäätä muuten. Ja teen kyllä selväks et "pelkään" sitä kiukuttelua ja suostun niukinnaukin. Olen monta monta monta kertaa kehottanut hakeutumaan jonkun aina auliin muijan luokse, mutta ei se mee :(
Itse haluan seksiä noin 2 kertaa kuukaudessa, tämä määrä on suunnilleen tuplattu tällä kiukuttelulla. Että en siis hirveesti joudu "uhrautumaan".
Alapeukuttakaa vaan, ihan sama, meillä kyllä puhutaan asioista erittäin avoimesti ja muuten tullaan toimeen :) muunmuassa tuo kiukuttelu on käyty läpi monissa eri keskusteluissa, kuinka siitä tulee sellanen panopatja olo jne. Hän yrittää parantaa... hitaasti...
Hyvä mies, hän siis yrittää parantaa kiukutteluansa, koska se ei johda kenenkään kannalta hyvään lopputulokseen. En pidä itseäni uhrina ;) Uhriuduitko itse nyt vähän kun niin moni harrastaa velsollisuusseksiä? Itsehän olen kehottanut miestäni menemään muualle jos ei kelpaa, sekään ei kelvannut. Hän tietää ettei seksi ole minulle tärkeää ja kiukuttelematta sitä saisi ns. mieluummin. Parantaakseni tilannetta, olen kertonu mitä toimenpiteitä kiukuttelun sijaan kannattaisi tehdä, koska pakkoseksiähän se silloin on.
Tiedostin kommenttia kirjoittaessani, että saan seksinpuutteesta kärsivät miehet hyökkäämään kimppuuni, ei se minua haittaa. Kuten sanoin, meillä puhutaan KAIKESTA.
Joo sori, mutta olen nainen. Miten voit yhden kysymyksen perusteella epäillä minun mahdollista uhriutumistani? Kunhan vain heräsi mielenkiinto, kun halukas kumppani elää kertomasi perusteella haluttomamman ehdoilla, ja tuntuu että näet vain hänen toiminnassaan parannettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itsellä käy aina niin, että vaikka ei alkuun haluttaisi yhtään, niin lämmittelyn jälkeen olen jo se innokkaampi osapuoli. Tavallaan siis velvollisuusseksiä, mutta tavallaan ei. Pidän kyllä mölyt mahassani eli ei tulisi mieleenkään sanoa miehelle, että ei yhtään huvita -- koska tiedän kyllä, että kohta huvittaa.
Osaako miehesi lämmitellä sinut oikein, jos et syty seksiin sen aikana? Kannattaisiko kokeilla jotain uutta, esim. roolileikkejä tai leluja. Voithan kertoa miehelle, että haluat haluta häntä ja sitten opetat kädestä pitäen, miten itse hyväilet itseäsi.
Itse olen vähän sellainen, että minua ei saa syttymään mitkään lämmittelyt tai kuut taivaalta, jos en itse ole alunperin halunnut. Ehkä se johtuu siitä, että olen vähän introvertti, enkä kestä, jos joku koskee tai tulee liian lähelle silloin kun haluan olla rauhassa.
Suostun silloin tällöin velvollisuus seksiin. Yleensä silloin, kun ajatus siitä ei tunnu erityisen vastenmieliseltä, mutta ei tee mielikään eli ei satu tai tunnu pahalta.
Exä antoi velvollisuudesta ja sai silti usein yhdyntäorkun, outo juttu (tiedän ettei näytellyt ja ei aina siis saanut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sori, mutta olen nainen. Miten voit yhden kysymyksen perusteella epäillä minun mahdollista uhriutumistani? Kunhan vain heräsi mielenkiinto, kun halukas kumppani elää kertomasi perusteella haluttomamman ehdoilla, ja tuntuu että näet vain hänen toiminnassaan parannettavaa.
Okei, sori siinä oli joku toinenkin lainaus samaan kommenttiini niin niputin nämä yhteen.
Niin siis meillä on tehty selväksi se, etten minä tule koskaan haluamaan seksiä tämän enempää. Se on tullut itsellenikin selväksi, olen käynyt puhumassa seksuaaliterapeutille. Olen pahimpina kiukuttelun hetkinä antanut hänelle luvan käydä vieraissa, antanut hänelle mahdollisuuden lähteä ja vaihtaa naista sellaiseen joka varmasti haluaisi yhtä paljon kuin hän. Ei ole tehnyt mitään näistä. Itse koen, että en PYSTY pakottamaan itseäni haluamaan sen useammin. Ja kyllä, olen kokeillut sitäkin iloa, että "annan nautintoa toiselle saamatta siitä itse mitään", siitä häviää hohto lopulta ja tulee vähän huoramainen olo. En siis pysty parantamaan tilannetta sen enempää. Jollekin toiselle miehelle taas puolestaan 2 kertaa kuukaudessa olisi riittävästi, olisihan se ihanaa jos tästä ei tartteis stressata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tämä jatkuva haluttomuus oikein aukea. Totta kai toisinaan on hetkiä, kun vaan ei tee mieli, mutta miten nämä hetket voivat jatkua viikosta, kuukaudesta toiseen? Tuntuu, ettei anneta edes mahdollisuutta omalle mielelle alkaa haluta seksiä. Jos edes joskus on kiireetön hetki olla lähekkäin, eikä tarvitse viikata pyykkejä, vaihtaa vaippoja tai tiskata, eikä juuri sillä hetkellä ole himokas olo, niin eikö siinä voi avoimin mielin kuitenkin antaa käsien vaeltaa, suudella hitaasti ja antaa sille halulle mahdollisuuden ottaa vallan? Puhun siis kuitenkin periaatteessa hyvästä suhteesta ja kumppanuudesta, totta kai eri asia, jos väliltä puuttuu kaikki kunnioitus ja hyväntahtoisuus ja toisen läheisyys on vain ahdistava asia, sellaisessa suhteessa olen ehtinyt hetken itsekin olla...
Esimerkiksi itse en ole koskaan tuntenut seksuaalista halua, joten en ymmärrä miksi sitä pitäisi haluta. Seksi kuuluu parisuhteeseen ja jonkin verran sitä joutuu harrastamaan kumppanin vuoksi, mutten vaan tajua miksi sitä pitäisi haluta.
Jos olet aseksuaali, niin miksi olet yhdessä kumppanin kanssa, joka ei ole? Kerroitko kumppanillesi aseksuaalisuudestasi etukäteen?
Itse en anna velvollisuusseksiä. Mutta onneksi ei tarvitsekaan, koska miehellä lopahtaa heti jos sanon ettei oikein huvittaisi. Samoin jos joskus sanon, ettei haluta suikkarin antaminen tms, ei mies siihen rupea maanittelemaan tai pyytämään.
Mies taas vastaavasti on pari kertaa antanut minulle velvollisuusseksiä. Tämä toki on tullut ilmi vasta jälkikäteen, mies ei ole siis ilmaissut millään tavalla ettei jaksaisi. On "laittanut" minut tekemään kaiken työn ja itse ollut mukana vain sen verran, että kumpikin on saanut. Kun asia tuli ilmi, sanoin kyllä että mihinkään ei tarvitse alkaa jos ei huvita, joten enää ei ole miehenkään puolelta velvollisuusseksiä. Tuli jotenkin likainen olo itselle, kun sai asiasta tietää.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä tunne olevasi hy väk si käy tön uhri, mutta se juuri sinä olet. Yllättävän harva uhri myöntää edes itselleen että häntä kohtaan tapahtui rikos. Miehesi on se ksu aali nen hyväksikäyttäjä ja ra is kaa ja. Jätä se heti ennen kuin tapahtuu pahempaa.
Seksuaaliterapeutilla olen puhunut tästä. Olen joskus raivon hetkinä myös syyttänyt miestä näistä mainitsemistasi asioista. Meillä on puhuttu PALJON. Tiedostan asian. Mies kuitenkin rakastaa ja tuntee välillä olonsa epätoivoiseksi, enkä minä halua hänen itsetuntoaan lytätä. Ymmärrämme nykyään toisiamme ihan hyvin. Pahempaa ei tule tapahtumaan, ei hän väkisin ota.
Vierailija kirjoitti:
Itse en anna velvollisuusseksiä. Mutta onneksi ei tarvitsekaan, koska miehellä lopahtaa heti jos sanon ettei oikein huvittaisi. Samoin jos joskus sanon, ettei haluta suikkarin antaminen tms, ei mies siihen rupea maanittelemaan tai pyytämään.
Mies taas vastaavasti on pari kertaa antanut minulle velvollisuusseksiä. Tämä toki on tullut ilmi vasta jälkikäteen, mies ei ole siis ilmaissut millään tavalla ettei jaksaisi. On "laittanut" minut tekemään kaiken työn ja itse ollut mukana vain sen verran, että kumpikin on saanut. Kun asia tuli ilmi, sanoin kyllä että mihinkään ei tarvitse alkaa jos ei huvita, joten enää ei ole miehenkään puolelta velvollisuusseksiä. Tuli jotenkin likainen olo itselle, kun sai asiasta tietää.
N31
Sulla on hyvä mies.
Ja hyvä, että sait tietää ja kävitte keskustelun, ettei hänenkään tarvitse tehdä mitään, mikä ei tunnu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, sori siinä oli joku toinenkin lainaus samaan kommenttiini niin niputin nämä yhteen.
Niin siis meillä on tehty selväksi se, etten minä tule koskaan haluamaan seksiä tämän enempää. Se on tullut itsellenikin selväksi, olen käynyt puhumassa seksuaaliterapeutille. Olen pahimpina kiukuttelun hetkinä antanut hänelle luvan käydä vieraissa, antanut hänelle mahdollisuuden lähteä ja vaihtaa naista sellaiseen joka varmasti haluaisi yhtä paljon kuin hän. Ei ole tehnyt mitään näistä. Itse koen, että en PYSTY pakottamaan itseäni haluamaan sen useammin. Ja kyllä, olen kokeillut sitäkin iloa, että "annan nautintoa toiselle saamatta siitä itse mitään", siitä häviää hohto lopulta ja tulee vähän huoramainen olo. En siis pysty parantamaan tilannetta sen enempää. Jollekin toiselle miehelle taas puolestaan 2 kertaa kuukaudessa olisi riittävästi, olisihan se ihanaa jos tästä ei tartteis stressata...
Ok, kiitos kun avasit tilannetta. Kuulostaa että olet tosiaankin yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen suostuin, kun joku julkkislääkärikin tai psykologi sitä oikein painotti lehdissä että niin pitää tehdä. No minä tein ja pilasin seksuaalisuuteni. Haluttomuuden takia on otettu kaikenlaisia testejäki ja jutteluapua tarjottu, mutta mitä hyötyä puhumisesta on. Itse suostuin vuosia johonkin mitä en halunnut ja nyt en vuosiin ole enää tuntenut halua. En suosittele kenellekään, joka vähänkään kokee että tekee väärin itseään kohtaa, sillä voi olla liian suuri hinta koko loppuelämän seksielämälle.
Siis et halunnut aiemmin, haluttomuutta on pyritty hoitamaan - ja nyt et enää vuosiin ole tuntenut halua. Kuten et tuntenut aiemminkaan. Mitä tässä on siis tehty väärin sinua kohtaan? Kenties olet vain aseksuaali, se on erittäin ok, mutta se pitäisi kyllä tehdä suhteeseen päätyessä selväksi, ettet seksuaalista ihmistä hurmaisi kanssasi suhteeseen.
Jos tosiaan on tiennyt aseksuaalisuudestaan ja eikä ole kertonut sitä kumppanilleen etukäteen, niin tuntuu aikamoiselta huijaamiselta. Vähän sama kuin jos homo pimittäisi seksuaalisen suuntautumisensa, jotta saisi kulissiavioliiton heteron kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31
Sulla on hyvä mies.
Ja hyvä, että sait tietää ja kävitte keskustelun, ettei hänenkään tarvitse tehdä mitään, mikä ei tunnu hyvältä.
Asian voi järkeillä mutta silti se veetuttaa syvästi kun puoliso ei halua.
Ekasta pitkästä suhteesta opin että kinuamaan ei jäädä, joko korvaavaa muualta tai nainen vaihtoon.
Onko se seksi oikeasti NOIN tärkeää/pakollista??
Miksi?
En ymmärrä ollenkaan.
Ei millään pahalla, en vain oikeasti käsitä mikä siinä on.
Minä haluan useammin ja mieheni ei ala seksiin kuin silloin kun hän itse haluaa. Näinhän se pitää olla että molempien pitää haluta. Ei seksi ole mikään velvollisuus ja jos joku pitää sitä toisen velvollisuutena niin onko sitten ihme kun ns seksielämä ei toista kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31
Sulla on hyvä mies.
Asian voi järkeillä mutta silti se veetuttaa syvästi kun puoliso ei halua.
Ekasta pitkästä suhteesta opin että kinuamaan ei jäädä, joko korvaavaa muualta tai nainen vaihtoon.
Ehkä sun vain kannattaa luopua parisuhteista ja siirtyä kasuaaliin, useimpien naiseten tapailuun? Kaikissa parisuhteissa tulee aikoja, jolloin toista ei haluta. Jos et ole halukas odottamaan tai selvittämään syytä tai muuttamaan omaa käytöstä kinuajasta sellaiseksi, että kumppani tuntee seksin aloittamisen miellyttävämmäksi velvollisuuden sijaan, niin et kuulu parisuhteeseen. Kiukuttelu, kinuaminen ja painostaminen johtaa vain siihen, että toinen tuntee vieläkin enemmän vastenmielisyyttä seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se seksi oikeasti NOIN tärkeää/pakollista??
Miksi?En ymmärrä ollenkaan.
Ei millään pahalla, en vain oikeasti käsitä mikä siinä on.
Kuinka "noin" tärkeää? Minulle se on eräs tärkeä rentoutumisen muoto, tietenkin sitä voi harrastaa yksinkin, mutta myös se on sitä parisuhteen liimaa, yhtenä joka erottaa suhteemme ystävyydestä tai kämppäkaveruudesta (tietenkin on muitakin eroavaisuuksia, älä nyt takerru tähän). Se on keino ilmentää rakkauttamme toisiamme kohtaan, näyttää arvostusta ja himoa toisen kehoa kohtaan, vaikka emme ole enää nuoria ja timmejä, olemme silti toistemme silmissä haluttavia ja se on ihana huomata kerta toisensa jälkeen. Eihän se pakollista ole, mutta koska meillä ei ole mitään aitoa syytä (kuten sairaus tm.) olla siitä nauttimatta, niin erittäin suuri plussa. Seksi on kivaa, hauskaa ja ihanaa!