Suostutteko "velvollisuusseksiin" parisuhteissanne?
Eilen illalla oli taas tilanne, että mieheni halusi seksiä. Sanoin, että minä en tällä hetkellä seksiä halua, kun on niin kova stressi näiden poikkeusolojen takia, mutta voin sitä kyllä hänelle silti antaa. Tämä ei miehelle kelvannut (kuten ei koskaan kelpaa), koska ei kuulemma pysty kiihottumaan, jos tietää etten minä halua.
KIinnostaisi kuulla muiden mielipiteitä aiheesta. Naiset, annatteko velvollisuusseksiä ja miehet, otatteko sitä vastaan? Kiitos!
Kommentit (129)
No varsinaisesti en sitä harrasta, mutta oon huomannut, että vaikka seksi ei juuri sillä hetkellä nappaisi, se voi kuitenkin sitten alkaa kiinnostaa, kun ei suorilta sano ei. Meillä usein käy näin. Sitten jos esileikki ei sytytäkään haluja, niin eihän siinä ole mikään pakko jatkaa eteenpäin, voi jättää kesken.
En suostu, jos toista ei lämmittely-yrityksistä huolimatta huvita, silloin jää välistä.
Onneksi halut kohtaavat melko hyvin ja useimmiten toinen tietää, miten ne halut saa heräämään jos ne on hukassa, joten ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin surettaa miten kylmiä ja julmia jotkut ihmiset ovat.
Toinen ei halua seksiä, mutta täytyy kun minä haluan.
Ja jätetään ihminen jota rakatetaan (oliko kyseessä edes rakkaus?) jos ei ole seksiä.
Todella surullista. Ja julmaa.
Millaista parisuhderakkautta se sitten on, jos sen kumppanin kanssa ei halua edes seksiä? Kuinka kylmää ja julmaa se on, että seksin saralla mennään aina sen haluttomamman ehdoilla, eikä vähemmän haluava edes yritä syttyä, vaan tyrmää heti kättelyssä? Surullista. Ja julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jätetään ihminen jota rakatetaan (oliko kyseessä edes rakkaus?) jos ei ole seksiä.
Todella surullista. Ja julmaa.Millaista parisuhderakkautta se sitten on, jos sen kumppanin kanssa ei halua edes seksiä? Kuinka kylmää ja julmaa se on, että seksin saralla mennään aina sen haluttomamman ehdoilla, eikä vähemmän haluava edes yritä syttyä, vaan tyrmää heti kättelyssä? Surullista. Ja julmaa.
Samaa mieltä. Surullista ja julmaa itsekkyyttä, jos ei voi omaa kumppaniaan vähän helliä. Seksi on todella paljon muutakin kuin pelkkä yhdyntä, aivan varmasti toisen saa tyydytettyä muillakin tavoin, jos ei juuri sillä hetkellä yhdyntää halua.
Vierailija kirjoitti:
Kenties tyhmä, mutta olennainen kysymys: miten mies pystyy velvollisuusseksiin, kun oletettavasti silloin ei seiso kun ei itse halua...?
Käyttämällä käsiään, suutaan tai vaikka leluja. Seksi on muutakin kuin yhdyntää.
Haluttomuudestani vuosikausia kärsineenä ja siihen apua aktiivisesti ilman ratkaisua hakeneena naisena toivoisin ainakin nyt muilta naisilta yhtä asiaa: älkää olettako, että jokainen nainen syttyy, kun vain "antaa sille mahdollisuuden". Se ei ole näin!!!
Minä en TAKUULLA syty millään keinoilla, jos en itse valmiiksi halua ja jos seksiä joudun tästä huolimatta missään muodossa harrastamaan, tuntuu se suunnilleen raiskaukselta.
Annan aina orgasmin vaimolle mielelläni, joskus teen sen kielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia robotteja te velvollisuus-harrastajat oikein olette? Miehillä seisoo aina ja naiset on aina märkiä vaikka ei yhtään tekisi mieli 🤔
Onko liukkari yhtään tuttu konsepti?
Olen huomannut, että naisia on kahta tyyppiä:
1. heitä, joille seksi on luonnollinen tarve siinä missä syöminen ja nukkuminenkin. He haluavat itse seksiä ja heille se on helppo ja mukava asia, johon voi heittäytyä vaikka nyt ei juuri sillä hetkellä erityisesti mieli tekisikään. Heitä on kokemukseni mukaan 30% nykypäivän naisista (veikkaan, että tämä määrä oli 90% vielä vaikkapa 200 vuotta sitten).
2. heitä, joille seksi on jotakin niin mystistä, monimutkaista ja hankalaa, että sitä ei voi miehet eivätkä ryhmän 1 naiset millään käsittää. Heille seksin harrastaminen on mahdollista a. kerran kuussa ovulaation aikaan kun itseä haluttaa tai b. tuntikausien valmistelujen jälkeen olosuhteissa, joissa vähintään 20 erilaista tekijää Syyrian pakolaistilanteesta omaan rahatilanteeseen sattuvat olemaan täydellisesti tasapainossa. Sanomattakin on selvää, että käytännössä seksin harrastamisesta tulee heidän kanssan niin HELVETIN monimutkaista ja työlästä ettei siitä ole minkäänlaista tolkkua. Näitä naisia on valitettavasti 70% (ainakin korkeasti koulutetuista naisista, jotka yleensä ovat omaa kohderyhmääni).
Vierailija kirjoitti:
1. heitä, joille seksi on luonnollinen tarve siinä missä syöminen ja nukkuminenkin. He haluavat itse seksiä ja heille se on helppo ja mukava asia, johon voi heittäytyä vaikka nyt ei juuri sillä hetkellä erityisesti mieli tekisikään. Heitä on kokemukseni mukaan 30% nykypäivän naisista (veikkaan, että tämä määrä oli 90% vielä vaikkapa 200 vuotta sitten).
2. heitä, joille seksi on jotakin niin mystistä, monimutkaista ja hankalaa, että sitä ei voi miehet eivätkä ryhmän 1 naiset millään käsittää. Heille seksin harrastaminen on mahdollista a. kerran kuussa ovulaation aikaan kun itseä haluttaa tai b. tuntikausien valmistelujen jälkeen olosuhteissa, joissa vähintään 20 erilaista tekijää Syyrian pakolaistilanteesta omaan rahatilanteeseen sattuvat olemaan täydellisesti tasapainossa. Sanomattakin on selvää, että käytännössä seksin harrastamisesta tulee heidän kanssan niin HELVETIN monimutkaista ja työlästä ettei siitä ole minkäänlaista tolkkua. Näitä naisia on valitettavasti 70% (ainakin korkeasti koulutetuista naisista, jotka yleensä ovat omaa kohderyhmääni).
Yhtä aikaa hervottoman hauska ja samalla traaginen tarina. Ja ennen kaikkea täysin totta :(
Vierailija kirjoitti:
En harrasta velvollisuudesta.
Mutta tämä suihinotto on jännä, monet ottaa suihin jos ei itsellä tee mieli. Minulla taas suihinotto vaatii aivan yhtä lailla sen halun. En voisi kuvitellakaan antavani suikkaria jos ei yhtään tee mieli. Mieluummin vaikka varsinaista seksiä silloin, koska siinä virittyy nopeasti itsekin tunnelmaan.
No ei minulla ainakaan suihinotto vaadi mitään haluja. Ihan mielelläni otan suihin ja katson kuinka toinen kiermurtelee hyvästä olosta vaikka en itse seksiä sillä hetkellä halua.
Olen lääkityksellä, joka on vienyt halukkuuden melkein kokonaan enkä kykene saamaan orgasmia millään. Meillä on ollut hyvä seksielämä ja olen aina kokenut sen tärkeäksi osaksi parisuhdettamme, joten olen tehnyt tietoisen päätöksen harrastaa seksiä aina miehen halutessa. Ja onhan se myönnettävä, ettei se järisyttävän hekumallista ole. Mutta saan suurta mielihyvää mieheni nautinnosta ja koen syvää läheisyyttä, niihin tunteisiin keskityn ja jälkeenpäin olo on tosi hyvä. Olemme olleet jo vuosia yhdessä, seksiä meillä on noin kerran viikossa. Olemme puhuneet mieheni kanssa tilanteestani ja hän tietää, etten nyt ole itse aloitteellinen, mutta en torju häntä. Olen syönyt tätä lääkettä pari vuotta ja toiveissa on, että lääkitystä voitaisiin pian alkaa purkaa. Kieltämättä sitä jo hiukan kaipaa, että pääsisi taas itsekin nauttimaan seksistä niin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kenties tyhmä, mutta olennainen kysymys: miten mies pystyy velvollisuusseksiin, kun oletettavasti silloin ei seiso kun ei itse halua...?
Miehellä voi olla erektio, vaikkei olisikaan henkisesti hommassa mukana. Erektio on fyysinen reaktio. Erektio voi tilanteesta riippuen tuntua hyvältä, ei miltään tai epämiellyttävältä. Mies voi myös saada siemensyöksyn ilman orgasmia tai saada orgasmin ilman siemensyöksyä.
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista. Ja julmaa.
Minusta on kylmempää jättää rakastelematta rakkaimpansa kanssa, jos hän sellaista läheisyyttä kaipaa. Seksi on minulle ja onneksi myös miehelleni paljon muutakin kuin yhdyntä. Se on läheisyyttä, halaamista, koskettamista, kuuntelemista, omasta ja toisen halusta nauttimista, hellyyttä, hikeä, suudelmia, toiseen ja itseen tutustumista. Ei seksi ole penetraatio tai suihinotto. Se on paljon enemmän.
Kerron tähän siitä, miten meillä on ratkaistu erilaiset seksihalut. Tämä ratkaisu ei varmasti sovi kaikille, eikä ole tarkoitettu suositukseksi muille.
Minä (mies) olen keskimäärin halukkaampi kuin puolisoni (nainen). Sen sijasta, että puolisoni suostuisi seksiin minun mielikseni, olemme päätyneet siihen, että hän kontrolloi paitsi sitä, milloin ja miten harrastamme seksiä, myös sitä milloin ja miten saan tyydyttää itseni. Minulla on siis lupa laueta ainoastaan silloin, kun hän niin haluaa. Tämä poistaa sen tarpeen, että painostaisin häntä seksiin ja olisin tyytymätön, jos joudun tyytymään omaan käteen; nyt sekin on kiitollisuuden paikka, jos saan edes sitä omaa kättä.
Puolisoni valta-asema ja se, että seksi on meidän parisuhteessamme ainoastaan puolisoni tyydytystä varten, on myös lisännyt hänen halukkuuttaan, joten seksiä on meillä nyt useammin kuin ennen tämän järjestelyn aloittamista.
Tällaiset jutut tietysti eivät sovi sellaisille pareille, jotka eivät halua dom/sub dynamiikkaa suhteeseensa, joten sitä ei voi suositella yleiseksi ratkaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla erektio, vaikkei olisikaan henkisesti hommassa mukana. Erektio on fyysinen reaktio. Erektio voi tilanteesta riippuen tuntua hyvältä, ei miltään tai epämiellyttävältä. Mies voi myös saada siemensyöksyn ilman orgasmia tai saada orgasmin ilman siemensyöksyä.
40 vuotta erektioitani seuranneena tiedän kyllä öiset tahtomattamat erektiot, mutta kertaakaan elämässäni en ole kyllä erektiota voinut saada, jos en seksiä halua.
Vierailija kirjoitti:
intersektionaaalisen feministi-ideologian mukaan miehet sortaa naisia.
Intersektionaalisen feministi-ideologian mukaan miehet ovat naisia. Naisten sorrosta puhuvat ihan muut ideologiat.
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa minulla oli terveystiedon opettaja, joka sanoi, että naisen orgasmi on vain lihastyötä, ei mitään mystisempää. Pitää opetella rentouttamaan ja supistamaan lihaksiaan oikein ja sen jälkeen yhdynnässä laukeaminen on helppoa. Olen ollut kiitollinen tälle opettajalleni, ettei hän mystifioinut naisen seksuaalisuutta lukiotytöille, jotka aloittelivat seksielämiään. Löysin oikeat lihakset, harjoittelin niiden hallintaa ja nyt laukean melkein aina yhdynnässä. Ei lihasten hallinta tai seksi tunnu minusta miltään urheilusuoritukselta vaan intiimiltä ja kivalta. Kumppanilla on ehdottomasti väliä, mutta orgasmi on lopulta kaikkien omissa käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lääkityksellä, joka on vienyt halukkuuden melkein kokonaan enkä kykene saamaan orgasmia millään. Meillä on ollut hyvä seksielämä ja olen aina kokenut sen tärkeäksi osaksi parisuhdettamme, joten olen tehnyt tietoisen päätöksen harrastaa seksiä aina miehen halutessa. Ja onhan se myönnettävä, ettei se järisyttävän hekumallista ole. Mutta saan suurta mielihyvää mieheni nautinnosta ja koen syvää läheisyyttä, niihin tunteisiin keskityn ja jälkeenpäin olo on tosi hyvä. Olemme olleet jo vuosia yhdessä, seksiä meillä on noin kerran viikossa. Olemme puhuneet mieheni kanssa tilanteestani ja hän tietää, etten nyt ole itse aloitteellinen, mutta en torju häntä. Olen syönyt tätä lääkettä pari vuotta ja toiveissa on, että lääkitystä voitaisiin pian alkaa purkaa. Kieltämättä sitä jo hiukan kaipaa, että pääsisi taas itsekin nauttimaan seksistä niin kuin ennenkin.
Sinulla oli vaihtoehto elämä tai masennusllääkkeet valitsit ne koska et itse osaa päättää asioistasi.
Ota ero, miehesi ei ole syyllinen tekoosi.
Hyvä että kieltäydyt ja kerrot totuuden miehelle. Miksi naisten pitäisi feikata ja näytellä koko loppuelämänsä ajan. Vaikka sitähän moni joutuu varmaan tekemään nuorena ja sillä saa myös pilattua elämänsä, ellei ole rehellinen jossain kohtaa itselleen. Ehkä miehet osaavat myös käsitellä asiat oikealla tavalla, eikä heti tuomitsemalla. Asioiden takana on aina syitä.