Nikotiini viihdekäytössä
Ihmiset käyttävät kofeiinia piristämään mieltä. Miksei nikotiinia käytetä samoin, vaan se liitetään aina epäterveelliseen tupakointiin? Kuitenkin nikotiini korvaustuotteet on ihan ok jos niitä käytetään tupakoinnin lopettamiseen. Esim henkilö joka ei tupakoi voisi käyttää nikotiinia, vähän kuin party smoker.
Kommentit (15)
Kyllä minä käytän. 1-7 tupakkaa vuodessa, tänä vuonna ei vielä yhtäkään. Ei se varsinaisesti piristä mutta hetkellisesti antaa kivan "selkeän" olon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käytän. 1-7 tupakkaa vuodessa, tänä vuonna ei vielä yhtäkään. Ei se varsinaisesti piristä mutta hetkellisesti antaa kivan "selkeän" olon.
Sama täällä. Siksi mietinkin voisiko tuonkin korvata esim nikotiinipurkalla, ettei turhaan tupruttele. AP
Itse olen lopettanut polttamisen, mutta silloin tällöin syön yhden nikotiinipurkan. Nikotiini tekee jotain aivoissa, antaa sellaisen selkeän ja keskittyneen olotilan, jos olo on rauhaton.
Ainakin humalassa moni tupakoinnin lopettanut polttaa, tää on varmasti jonkinlaista sosiaalista kanssakäymistä..
Nimenomaan tupakka on ollut aluksi ylellisyys tuote, jota on käytetty satunnaisesti, ei päivittäin, tähän pitäisi pyrkiä jokaisen palaamaan, käyttää nikotiinia missä muodossa tahansa..
En tiedä miksei. Voisi käyttää myös laihduttamisessa. Nikotiini tai ainakin tupakka nopeuttaa aineenvaihduntaa.
Minä käytän tupakkaa viihdekäytössä. Todellakin voi.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tupakka on ollut aluksi ylellisyys tuote, jota on käytetty satunnaisesti, ei päivittäin, tähän pitäisi pyrkiä jokaisen palaamaan, käyttää nikotiinia missä muodossa tahansa..
Ei se ole mahdollista, koska nikotiini on huume. Se addiktoiva samaan tapaan kuin heroiini. Pystyykö nisti piikittämään itseään vain silloin tällöin? Se annos pakko saada, kun pitoisuus veressä laskee ja loppuu.
Toki tupakka on luonnollinen nikotiinin lähde. Korvaustuotteet on jotenkin suodatettuja?? Nykyisin on vaihtoehtoja. AP
Onkohan tuota koskan tutkittu? Toisaalta wikipedia mukaan nikotiini vapauttaa dopamiinia, joten liekö mielihyvää kummempaa vaikutusta odotettavissa?
Nikotiinipusseja menee itsellä sen 7-10 päivässä. Hyvä korvaaja nuuskalle. Lopetin itse sekä tupakan että nuuskan käytön kun kuulin, että niitä saa ihan verkosta tilattua suoraan postilokeroon. Ja on huolettomampaa kuin sähkötupakkien kanssa räpeltely. Suomi on tehnyt siitä aivan liian haastavaa.
Mä käytän kertakäyttöisiä sähkötupakoita viihteellä. Ei tuu niin kovaa krapulaa ja yks riittää hyvin illaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mahdollista, koska nikotiini on huume. Se addiktoiva samaan tapaan kuin heroiini. Pystyykö nisti piikittämään itseään vain silloin tällöin? Se annos pakko saada, kun pitoisuus veressä laskee ja loppuu.
On se mahdollista, no ei kaikilla. Mä oon polttanut silloin kun olen viihteellä noin 10 tupakkaa illassa, jo monen vuoden ajan. Eikä yhtään tee mieli muuna aikana, päinvastoin savukin haisee tosi pahalta. Jo näin monta vuotta olen tälleen pärjännyt ( siis ehkä 10 vuotta) niin tuskinpa enää jää päälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se mahdollista, no ei kaikilla. Mä oon polttanut silloin kun olen viihteellä noin 10 tupakkaa illassa, jo monen vuoden ajan. Eikä yhtään tee mieli muuna aikana, päinvastoin savukin haisee tosi pahalta. Jo näin monta vuotta olen tälleen pärjännyt ( siis ehkä 10 vuotta) niin tuskinpa enää jää päälle...
Sama jatkaa vielä... aiemmin siis poltin säännöllisesti, noin aski päivässä. Luulisi että siinä olisi riippuvuuteen jäämisen vaara viihdetupakoinnilla, mutta ei ainakaan minulla.
Minä käytän nuuskaa viihteellä. En koskaan muulloin. Juonhan viinaakin, big deal